Eğitim Politikası HAKKıNDA. EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması Doç. Dr. Doğan Atılgan Yard.Doç.Dr.Sacit Arslantekin Yard. Doç. Dr. Özlem Bayram AB’06 Pamukkale Üniversitesi.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
Referans Hekim İl Sorumlusu TÜİK Bölge Sorumlusu EĞİTİM SÜRECİNDEKİ SORUMLULUKLARI.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Öğretmen Yetkinlikleri
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Öğretim Tasarımı
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
RAPOR YAZMA KURALLARI Doç.Dr.Elif GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ve DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MBS’Yİ NASIL KULLANABİLİRİM?
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
  Albany New York Eyalet Universitesi, Birleşmiş Milletler Küresel Sağlık ve Ulusal Hukuk Birliği Merkezi Bu Program Uluslarası Ögrenciler için sunulmuş.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Eğitim Politikası HAKKıNDA

EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Türkiye’nin eğitim politikası profili hakkındaki bu çalışma, OECD ülkeleri genelindeki eğitim politikalarının ve reformlarının karşılaştırmalı analizini sunacak olan yeni Eğitim Politika Genel Görünüm serisinin bir parçasıdır. OECD genelinde erişilebilen kapsamlı bir karşılaştırmalı ve sektörel politika bilgi tabanına dayanan bu seriler, yılda iki defa yayınlanan bir rapora dönüştürülecektir (raporun birinci cildi 2014 yılında yayınlanacaktır). Bu çalışmayla: a) her ülkenin eğitim bağlamının, karşılaşılan zorlukların ve politikaların (eğitim politikası profillerinin) ve uluslararası eğilimlerin analizi sağlanarak ve b) seçilen konulardaki politikaların ve reformların karşılaştırmalı şekilde iç yüzü ortaya konularak, eğitim politikası hakkında karşılaştırmalı bir genel görünüm geliştirilecektir.

EĞİTİM POLTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Eğitim politikası hakkında ulusal bağlamın öneminin dikkate alındığı bilgi ve analize ulaşmayı isteyen politika belirleyicileri, analiz uzmanları ve uygulayıcılar için tasarlanan bu ülke politika profilleri, eğitim politikası hakkında karşılaştırmalı bir formatta yapıcı bir analiz sunacaktır. Her profil ülkenin eğitim sisteminin bağlamını ve durumunu, iyileşmeyi destekleyici aşağıda sayılan altı politika kaldıracına göre gözden geçirecek ve karşılaşılan zorlukları ve bu zorluklara karşı geliştirilen politika tepkilerini inceleyecektir

EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Öğrenciler: 1) Eşitlik ve kalite ve 2) öğrencilerin geleceğe hazırlanması bakımından herkes için sonuçların nasıl yükseltileceği;  Kurumlar: 3) Okullarda iyileşme ve 4) ölçme ve değerlendirme yoluyla kalitenin nasıl yükseltileceği;  Sistem: Eğitim sisteminin eğitim politikasının uygulanması çerçevesinde 5) denetim ve 6) finansman bakımından nasıl organize edileceği.

EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Ülke politika profillerinin bazılarında, politika alanında seçilen konu başlıklarıyla ilgili bilgi notlarına yer verilecektir. Bu bilgi notlarıyla umut vaden veya olumlu sonuçlar sağlayan ve diğer ülkeler için de geçerli olabilecek özel politikalara dikkat çekilmesi amaçlanmaktadır  İstişareler sırasında sağladıkları aktif katkılar ve bu rapora ilişkin yapıcı geri bildirimleri sebebiyle, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetine, (Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’ndaki görevi sırasında OECD’de Politika Analisti olarak görevlendirilen) Sayın Eda Özbek’e ve diğer Bakanlık yetkililerine özellikle teşekkür ederiz.

EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Yazarlar: Bu ülke politika profil raporu; Richard Yelland’ın direktörlüğündeki Politika Tavsiye ve Uygulama Dairesi’ne bağlı Eğitim Politikası Genel Görünüm ekibinde yer alan Juliana Zapata (rapor sorumlusu), Beatriz Pont, Etienne Albiser ve Sylvain Fraccola (istatistikler ve tasarım) tarafından hazırlanmıştır. Lynda Hawe ve Susan Copeland editörlük desteği sağlamışlardır. Bu profil raporu OECD eğitim ve Beceriler Müdürlüğü’nde görev yapmakta olan pek çok proje ekibinin bilgi birikimine ve deneyimlerine dayanmakta olup, kendilerine bunun için müteşekkiriz  Kaynaklar: Bu ülke profil raporunda, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Uluslararası Eğitim ve Öğrenme Anketi (TALIS) ve yıllık Bir Bakışta Eğitim raporunda yer alan OECD göstergelerinden yararlanılmaktadır. Raporda ülkelerle ilgili araştırmaların yanı sıra okulöncesi eğitim ve bakım konulu OECD çalışması, okullarla ilgili sonuçların yükseltilmesi için ölçme ve değerlendirme, eğitimde eşitlik ve kalite, karmaşık eğitim sistemlerinin yönetimi, mesleki eğitim ve öğretim ve yüksek öğrenim gibi tematik araştırmalara atıf yapılmaktadır.

EĞİTİM POLİTİKASI GENEL GÖRÜNÜMÜ  Farklı bölümlerde belirtilen rakamların çoğunda, ülke profil raporunda kullanılan farklı kaynaklar için temel göstergeleri içeren bir tablonun yer aldığı EK B’e atıf yapılmaktadır. Rapor genelinde okuma kolaylığı sağlanması amacıyla, atıf yapılan kaynaklar için metin içerisinde ve ayrıca Referanslar ve OECD yayınları içinden ve dışından kaynakları listeleyen diğer okumalar başlıklı bölümlerde hiperlink bağlantıları sağlanmıştır