KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Advertisements

VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ETKİLİ OKUMA.
=>SES BİLGİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bilgilendirme Toplantısı
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 2 Duyusal, Kısa Süreli ve İşleyen Bellek.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Kişisel Rehberlik.
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji Nedir?.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Programdan Sorular.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

KISIM 4 Sınıfta Biliş

BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme

Dil Gelişiminde Okuryazarlığın Temelleri Üst dil farkındalığı olarak adlandırılan, dil hakkında üst bilişsel bilgi edinmek (bk. 4. Bölüm), çocukların okuryazarlığa geçişinde önemli bir noktadır.

Dilin Boyutları Dil bilimcilerin edim bilim olarak adlandırdıkları dilin bu kullanımları onun en önemli özelliğidir. Dilin bir diğer önemli boyutu dil yapısıdır ve biz bunu üç önemli yapısal düzeyde belirtiyoruz kelimeler; söz dizimi söylem

Edim bilim

Kelimeler –Dil Kalıpları Oluşturma Söylem Yapısı –Anlamaya Yönelik Çerçeveler

Okumayı Öğrenmenin Bilişsel Ön Koşulları Genel Kültür Bilgisi Kısa ve Uzun Süreli Bellek Kapasiteleri Dikkat

Okumaya Yönelik Bilişsel Önceliklerin Özeti Okuma, karmaşık bir yazı akışını birtakım dil bilimsel bilgi ve genel kültürle uyumlu bir şekilde yönetmeyi gerektiren, metinle

Okumaya Geçiş Ön Alfabetik Safha Kısmi Alfabetik Safha Okuyucuları Tam Alfabetik Safha Okuyucuları Pekişen Safha Okuyucuları Çözümleme ve Okumaya Başlama

Okumayı Öğretme Yöntemleri Okuma öğretimi yöntemleri konusunda süren tartışmaları anlamada yararlılığını sürdüren terimler olan çözme temelli yöntemler ve anlam temelli yöntemler. Çözme temelli yöntemlerden arasında öne çıkanı, temel harf/ses ilişkileri ve kelimeleri seslendirme kuralları üzerine odaklanan ses okuma bilgisidir. Chall’ın anlam temelli sınıfında yer alan görüş kelime yöntemleri (bazen bak-söyle olarak adlandırılır), çocukların ilk görüşte tanıyabilecekleri en az belli bir miktar tanıdık kelime edinmeleri gerektiğini vurgular.

İlk Okuryazarlık Öğretiminin Özeti İlk okuryazarlık öğretimi, çeşitli ve kimi zaman duygu yüklü bir girişimdir. Geçtiğimiz birkaç on yıl, okumayı en iyi öğretme yolunda pek çok değişiklik gördü. Bazı yöntemler, harf ve kelimelerin çözümüyle ilgili beceri edinimini öğretmeyi içine alan, daha çözüm temelli yaklaşımlar üzerinde duruyor. Diğerleri ise; metin anlamı, genel kültür ve dil bilimsel bilgi üzerine yoğunlaşıyor

İlk Okuma Gelişiminin Değerlendirilmesi İlk okuma gelişimine yönelik üçüncü sık kullanılan fakat tartışmalı bir ölçek olan okuma akıcılığı; hızlı, eksiksiz ve vurguyla okuma yeteneğidir.

İlk Okuryazarlık Öğretimine Yönelik Öneriler Okumaya anlamlı bir etkinlik olarak yaklaşın Okuryazarlığı geniş bir açıdan ele alın Okumaya yeni başlayanların otomatik çözümlemeye yönelmesine yardım edin Çocukların ilgi alanlarından ve genel kültürlerinden yararlanın Çocukları üst dil bilgilerini geliştirmeye teşvik edin 6. Çocukların akıcı okumaya yönelik gelişimlerinde, oldukça fazla farklılık göstereceklerini düşünün

Okuma Zorlukları Üzerine Bir Yorum Okuma Telafisi: Okuma Zorluklarına Yönelik Bir Yaklaşım

Özet Okumayı öğrenme, çocukların çoğunun ilkokul yıllarının başında elde ettiği önemli bir dil bilimsel ve bilişsel başarıdır. Yüzeysel olarak bakıldığında, okuma basitçe kelimesi kelimesine çözümleme gibi görünür; aslında o dilin bakış açılarını uyumlu bir şekilde yöneten çok yönlü bir işlemdir. Okumaya ilk başlayanların başarısı; üst dil becerilerini geliştirmeye, bilgiyi etkinleştirmeye, hafızaya ve dikkate dayanır.