OSMAN HAMDİ BEY ÜLKEMİZE MÜZECİLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MÜZELER HAFTASI (18-24 MAYIS).
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
NEŞET GÜNAL.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
HAT SANATI Mustafa Süreyya SEZGİN.
ARKEOLOJİ VE ETNOGRAFYA MÜZELERİ
DÜNYANIN EN BÜYÜK MÜZESİ :TÜRKİYE PROJESİ Bakanlığımız- BKG-TURSAB işbirliği Kitap projesi Sergi projesi.
Müze ve müze çeşitleri.
ÜLKEMİZİN KÜLTÜREL ZENGİNLİKLERİ
MÜZELER GEÇMİŞİ GELECEĞE BAĞLAYAN KÖPRÜLERDİR. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Müze Nedir?.
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
Osman Hamdİ bey kaplumbağa terbİyecİsİ
TÜRKİYE’ DE MÜZECİLİK VE MÜZECİLİK TARİHİ
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
ŞEREF AKDİK.
6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
OSMAN HAMDİ BEY ŞİLEN GÖK.
OSMAN HAMDİ BEY ŞEKER AHMET PAŞA
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
HATİCE YALGIN. Sosyal bilgiler öğretim programının gözlem, zaman ve kronolojiyi anlama, değişim ve sürekliliği anlama, empati, yaratıcı düşünme, iletişim,
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
Öğretmenler Günü.
Eğitim Alanındaki Yenilikler
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
“LÖSEV ile Yılbaşı” Toplum Hizmeti çalışmamız
Nedim’in Hayatı.
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
SANAT TARİHİ.
DARICA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
AHMET VEFİK PAŞA
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
ZAMANDA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?
GEZİ YAZISI GEZİ YAZISI.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Uluğ Bey
OSMAN HAMDİ BEY’İN HAYATI VE ESERLERİ
TÜRK EDEBİYATININ DÖNEMLERİ
$1,000,000 $500,000 $100,000 $50,000 $10,000 $5000 $1000 $500 $200 $100 Ülkemize Müzeciliği gerçek anlamda getiren kişi kimdir? SORU 1? Osman Hamdi Hoca.
MÜZELER GEÇMİŞİ GELECEĞE BAĞLAYAN KÖPRÜLERDİR. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
KAHRAMANMARAŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ OSMANLI TÜRKÇESİ.
Gerileme Dönemi Islahatları
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
Türkiye' de Müzecilik ve Osman Hamdi Bey
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Sanat, Spor ve Atatürk
HAZIRLAYANLAR SULTAN BİLİR NURSEL ÇINAR ESRA YAĞAN M. CAN KAZAN
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
TARİHİ ÇEVRE VE MÜZE BİLİNCİ
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
İSLAMİYET ÖNCESİ EĞİTİM
TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SAĞLIK SİSTEMLERİ
SANATLAR VE MÜZE. Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat.
MÜZELER GEÇMİŞİ GELECEĞE BAĞLAYAN KÖPRÜLERDİR. MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
OSMAN HAMDİ BEY HAZIRLAYAN AHMET REŞİT BOSTANOĞLU.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
UYGARLIK TARİHİ HAFTA 2.
İLK ÖĞRETİM HAFTASI NE DEMEK ?
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Müze Nedir? Sanat ve bilim eserlerinin veya sanat ve bilime yarayan nesnelerin saklandığı, halkagösterilmek için sergilendiği yer veya yapılara müze denir.Müzeler,
Ahmet Arif’in Deniz Müzesi Gezisi Bu sunumda sizlere Beşiktaş Deniz Müze’si hakkında bilgi vereceğim.
Sunum transkripti:

OSMAN HAMDİ BEY ÜLKEMİZE MÜZECİLİK

2009 8.SINIF SBS SINAV SORUSU 6. Yukarıdaki tablo 1906 yılında Osman Hamdi Bey tarafından yapılmıştır. Tablonun adı “Kaplumbağa Terbiyecisi” dir. Bu tabloyla ilgili aşağıdaki cümlelerden hangisi kişisel düşünce içermektedir? A) Duvara yansıyan ışık pencereden gelmektedir. B) Pencerenin üstündeki duvarda çatlaklar vardır. C)Adamın elleri arkasındadır ve bir ney tutmaktadır. D) Sağdaki iki kaplumbağa yapraklara yaklaşmaktadır.

Müze Nedir? Kültürel ya da tarihsel değeri olan nesnelerin toplanarak sergilendiği yerlere müze adı verilir. Müzeler, toplumların bilim ve sanat ürünleri ile yer altı ve yer üstü zenginliklerini sergilemek amacıyla oluşturulmuş kurumlardır. Yüzyıllar boyunca toprak altında saklı kalmış tarihî eserlerin gün ışığına çıkarılarak sergilenmesi, toplumu oluşturan bireylerin geçmişi daha iyi tanımalarına olanak sağlar. Ayrıca müzeler, toplumu aydınlatmak amacıyla insan soyunun gelişimi, doğa olaylarının oluşumu ve teknolojinin geçirdiği değişim gibi konularda araştırmalar yapan bilimsel merkezlerdir.

Müzenin Amacı Müzeler, tarihin eski dönemlerinde yaşamış toplumları bilim ve sanat açısından inceleyerek, hem günümüzü hem de geleceği aydınlatmak amacını taşıyan kurumlardır. Müzelerde bulunan nesnelerin anlam ve önemi müze içinde ve dışında yazılı ve sözlü olarak, ayrıca rehber eşliğinde yapılan gezilerle açıklanır. Böylece, ziyaretçilerin müzede yer alan eserler hakkında ayrıntılı bilgi edinmeleri sağlanır. Sergiledikleri geçmişe ait eserlerle, ülkelerin ulusal değerlerinin oluşmasına önemli katkılarda bulunan müzeler, aynı zamanda etkin katılım ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan eğitim kurumlarıdır.

Tarihte Müze Müzecilik,kavram olarak 17.yüzyılda ortaya çıkmıştır.İlk müze yapısı İtalya'daki Uffizi Galerisi'dir.İlk bilim müzesi olarak ise,1683 de Oxford Ashmolean Müzesi kurulmuştur.1819 da Madrid Prado Müzesi,daha sonra Berlin,Hermitage ve Belvedere Müzeleri ile Amerika'da Philadelphia ve Charleston Müzeleri açılmıştır.Müzecilik konusuna bilimsel yaklaşım,20.yüzyılın ilk çeyreğinde,teknolojinin katkısı ile gerçekleşmeye başlamıştır.

Türkiye'de Müzecilik Müzedeki yapıtların saklanması, korunması ve sunulması için gerekli teknik bilgileri içeren bilimsel çalışma alanına müzecilik adı verilir. Müzecilik; müzenin kurulması, müzede yer alan eserlerin kimin tarafından ne zaman yapıldığının belirlenmesi, sınıflanması, gerekliyse onarılması ve ısı, nem gibi dış etkenlerden korunması gibi konularda faaliyet gösterir. Ülkemizde müzecilik, 19. yy. ortalarında başladı. 1846 yılında, Sultan Abdülmecit'in emri ile, bazı eski eserler ve eski silâhlar Aya İrini Kilisesi'nde toplandı. Daha sonra1868 yılında, Ali Paşa'nın sadrazamlığı sırasında, bu kilise ve içerisindeki eserler "Müze-i Hümâyûn" adı altında ilk müze olarak açıldı. Bu dönemde Maarif Nezareti, Osmanlı Devleti sınırları içerisinde bulunan tüm tarihî eserlerin İstanbul'a gönderilmesi konusunda bir emir yayınladı. 1881 yılında, Osman Hamdi Bey müze müdürü olunca, gerçek anlamda müzecilik çalışmaları başladı. Osman Hamdi Bey 1883 yılında eski eserlerin yurt dışına çıkışını önleyen "Eski Eserler Kanunu"nu hazırladı. Yine bu dönemde, Anadolu'daki kazılar denetim altına alındı. Müzecilik, özellikle Atatürk'ün ilgisiyle, Cumhuriyet Dönemi'nde büyük önem kazandı. Atatürk'ün emri ile, bir yandan yeni müzeler kurulurken bir yandan da bazı tarihsel anıt ve yapılar müze olarak kabul edildi. Yine bu dönemde, müzecilik ayrı bir bilim dalı olarak ortaya çıktı. 1945 yılında dönemin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel, bugün Anadolu'yu bir açık hava müzesi durumuna getiren önemli çalışmaların temelini attı. Ülkemizde son yıllarda, müzecilik alanında önemli çalışmalar yapılmaktadır. Bugün yurdumuzun her ilinde ve ilçelerimizin bazılarında halka açık müzeler yer almaktadır.

Osman Hamdi Bey (30 Aralık 1842-24 Şubat 1910) Osmanlı ve batı kültürleriyle eğitilerek yetişmiş bir teknik ve siyaset adamı olan Sadrazam İbrahim Edhem Paşa'nın en büyük oğludur. 1842 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. İlkokul öğrenimini Beşiktaş'taki bir okulda yapan Osman Hamdi, 1856 yılında Maarif-i Adliye okuluna başladı. 1860 yılında hukuk öğrenimi için Paris'e gönderildi. Bu öğrenimi yanında, o devrin ünlü ressamlarının atölyelerinde çalışarak iyi bir resim eğitimi gördü. 1869 yılında ülkesine döndüğünde Bağdat İli Yabancı İşler Müdürlüğü görevini genç yaşında üstlendi. 1871'de İstanbul'a dönünce Saray Protokol Müdür Yardımcılığına getirildi. Devletin üst kademelerinde çeşitli görevler yapan Osman Hamdi Bey 11.9.1881 tarihinde İmparatorluk Müzesi (Müze-i Hümayun) Müdürlüğüne atandı. Bu göreviyle kendi yaşamında olduğu gibi, Türk müzeciliğinde de yepyeni ve verimli bir dönem açılmış oldu. 1883'de Sanayi-i Nefise Mekteb-i Alisini (Güzel Sanatlar Okulu) kurarak bu okulun müdürlüğünü de üstlendi. 1884 yılında eski eserlerin yurt dışına çıkarılmalarını yasaklayan ve o gün için Türk müzeciliği ve eski eserlerin korunması bakımından büyük bir adım olan Asar-ı Atîka Nizamnamesi'ni çıkararak uygulamaya koydu. Osman Hamdi Bey Nemrud Dağı, Lagina Tapınağı ve Sayda'da kazılar yaptı. Sayda kazısında bulduğu ve arkeoloji dünyasının baş yapıtları kabul edilen, aralarında İskender Lahti'nin de bulunduğu lahitler ve diğer eserlerin sergilenmesi için, büyük bir ileri görüşlülükle ilk Türk müze binası olan bugünkü İstanbul Arkeoloji Müzesi'nin 1881 yılında temelin attı ve 1891'de hizmete açtı. Müzecilik çalışmaları ile birlikte resim çalışmalarını da sürdüren Osman Hamdi Bey doğu anlayışı ile yaptığı figürlü kompozisyonları ile Türk resim sanatının başarılı bir temsilcisi oldu. Resimleri yerli ve yabancı birçok müze ve koleksiyonlarda yer almaktadır. Osman Hamdi Bey 24.2.1910 tarihinde İstanbul Kuruçeşme'deki yalısında hayata gözlerini kapadı.

TÜRBE TEMASI

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ

SİLAH TACİRİ (SEYFİ KATI)