TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Türk-İslam Arkeolojisi
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
Girişimcilik.
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ. İnsanlık tarihinin en büyük organizasyonu olan toplumların; yapısını, gelişimini, değişimini, örgütlenme şekillerini ve kültürel dünyasını.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
Türkiye’de Sağlık Eğitimi ve Sağlık İnsan Gücü Durumu Adem ÖZER Şube Müdürü.
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HAVACILIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Havacılık Yönetimi.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Metalurji Teknikeri nedir?
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI

TÜRKİYE’DE TURİZM EĞİTİMİ İlk kez meslek kursları bünyesinde örgütlenen turizm eğitimi, günümüzde ortaöğretimden doktora düzeyine kadar geniş bir düzleme yayılmış, sistemli bir eğitim hareketi özelliği kazanmıştır.

1950’li yıllarda birkaç kamu kurumunun ortaklaşa düzenlediği turizm meslek kurslarıyla verilen eğitim günümüze gelindiğinde çok sayıda kamu ve özel kuruluş bünyesinde sağlanan topyekûn bir eğitim seferberliği haline gelmiştir.

Bilgi, beceri, insana saygı ve sevgi, hoşgörü ve meslek yeterliliği kazandıran bir olgu olan turizm eğitiminin, amaç olarak ülkemizde iki temele sahip olduğu görülmektedir.

Birincisi; toplumu turizm konusunda bilinçlendirmek ve gelen turistlere hoşgörülü bir ortam sunmak, ikincisi; turizm endüstrisinin gelişmesi ve ülke ekonomisine olan katkısının artması için gerekli olan kalifiye elamanlar yetiştirmektir. Turizm sektörü, insan tarafından sunulan hizmetlerden oluşur.

Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde turizm eğitimi üniversitelere bağlı önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim veren birimler tarafından sağlanır.

KARŞILAŞILAN SORUNLAR Genel Sorunlar Turizm Eğitimi Politikası ve Planlaması, Turizm Sektörü ile Turizm Eğitimi veren Kurumlar arasında İşbirliği, Turizm Eğitiminde Entegrasyon ve Koordinasyon, Eğitilmiş Personelin Yasal Himaye Altına Alınması

Özel Nitelikli Sorunlar Eğitim Araç ve Gereçleri, •Yabancı Dil, •Ders Programları, Eğitim Araç ve Gereçleri, •Yabancı Dil, •Öğretim Elemanı, •Öğrenci Kontenjanı, •Staj imkânı, •Yüksekokulların Kuruluş yeri’ dir

Mevcut eğitim kurumlarının bir çoğu turizm sektörünün istediği şekilde eğitim vermekten uzaktır. Ek olarak, Türkiye’deki turizm eğitim kurumlarının yapılanmaları “ters piramit” gibidir.

Bunun anlamı işletmeci yetiştiren okul sayısı fazla iken, alt düzeydeki elemanları yetiştiren kurumların az olmasıdır.

Turizm eğitim-öğretimi yapan programlarda yıllardır okutulacak derslerin dağılımı konusu tartışılır. İster sertifika programı olsun, isterse akademik programlara yönelik olsun, hangi derslerin okutulacağı konusu öğretim elemanları arasında “hassas” bir konudur.

Uygulanan ders programları çoğunlukla kuramsal olup, uygulamalı derslere programlarda fazla yer verilememiştir. Turizm eğitiminin gerektirdiği eğitim araçları ve laboratuvarlar dört yıllık eğitim kuruluşlarında bulunmamakta, verilen bilgiler uygulama imkanı olmadığından unutulmaktadır. Yabancı dil eğitimi yeterli değildir. Öğretim elemanı açığı bulunmaktadır.

Eğitimin verimli olabilmesi, uygulamalı derslerin etkinliğinin sağlanması için öğrenci kontenjanları 50 kişide dondurulmalıdır. Staj yapamadan mezun olan öğrenciler sektöre adapte olamamaktadırlar. Yüksekokulların kuruluş yerlerinin büyük şehirlere yakın olmasını kaçınılmaz kılmaktadır.

Uygulamalı derslerin yürütülmesi amacı ile bu­lunan uygulama birimleri yetersizdir. Okullarda uygulamalı dersler için bulunması gereken alet, ekipman ve malzeme konusunda sorunlar bulunmaktadır. Okullar uygulama olanaklarını arttırmak is­temelerine rağmen bazı bürokratik sorunlarla karşı karşıyadır.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Turizm eğitimi alanında yaşanmakta olan bu problemlerin çözümünde başta yükseköğretim kurumlarına ve turizm sektörü temsilcilerine ardından Milli Eğitim Bakanlığı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’na büyük işler düşmektedir. Söz konusu ilgililer bir araya gelerek turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu kalifiye personelin niteliklerini tespit etmeli ve bu nitelikleri onlara kazandırabilecek ortamı oluşturmalıdırlar.

Milli Eğitim Bakanlığı ile yüksek öğretim kurumlarının bünyelerinde bulunan turizm bölümleriyle ilgili ders müfredatları birbirlerine paralel olarak yapılandırılmalı ve bu işlem sırasında turizm sektörü temsilcilerinin görüşleri mutlaka alınmalıdır.

Sezonluk stajlardan sonra öğrencilerden mutlaka geri bildirim alınmalıdır. Eğer öğrencilerin turizm işletmelerinde yaşadığı sorunlar varsa stajların verimliliğinin artırılması için sorunların çözümüne yönelik önlemler alınmalıdır. Dış turizmin canlanması bakımından yabancı dili turizmden ayrı tutmamız mümkün değildir. Bu nedenle yükseköğretim kurumlarında turizm eğitimi veren birimlere zorunlu hazırlık programı getirilip öğrencilerin dil gelişimleri desteklenebilir.

Turizm eğitimi sektörde değil, önce okulda başlar Turizm eğitimi sektörde değil, önce okulda başlar. Okullarda tam olarak yetişmemiş personel sektörün ilerlemesine, gelişmesine ve böylece ülkenin kalkınmasına engel olur. Bu yüzden her şeyden önce yükseköğretim düzeyindeki turizm eğitimi veren birimler ihmal edilmemeli ve çözüm önerileri dikkate alınarak söz konusu sorunların giderilmesi için girişimlerde bulunulmalıdır.