23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Resimlerin Kullanımı.
Advertisements

BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta4 : Yenilik Planlaması Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLT 3181.
Yrd. Doç.Dr. Tuğba Örten Tuğrul Dr. Aysu Göçer
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
1.1 GİRİŞ Bu kitap, çevre psikolojisi (environmental psychology) konusunda temel bilgileri kazandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Çevre psikolojisini,
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
11.1 GİRİŞ Bu ünitede sosyal sürdürülebilirliğin bireysel seviyede incelenebilmesinin bir yolu olan yaşam kalitesi (quality of life- QoL) ölçeğini.
10.1 GİRİŞ Bu ünitede yerleşim çevrelerindeki insan-çevre etkileşimini (people-environment transactions) analiz ederek, şehir çevre kalitesiyle.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
15.1 GİRİŞ Bu kitabın diğer üniteleri çevreci bir seçeneği tercih etmeyi açıklayan bireysel ve bağlamsal etkenler üzerinde durmaktadır. Bu ünite.
22.1 GİRİŞ Uygulamalı davranış analizine (applied behaviour analysis) göre, davranışı değiştirmek için bir davranışın sonuçlarını (consequences)
25.1 GİRİŞ Bu ünite, alanında bir lider olan Lewin’in değişim teorisini sunarak başlayacaktır. Bölüm 25.3 ve 25.4, davranış değişikliği üzerine.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
6.1 GİRİŞ Stresli ve endişeli görünen bir arkadaşınıza ne önerirsiniz? Gidip uyumasını mı, eğlenceli bir film izlemesini mi, yoksa ormanda bir gezintiye.
26.1 GİRİŞ Bu ünite, sosyal çevresel sistemler için geçerli olan sosyal karmaşıklık (social complexity) ilkelerini aydınlatacak ve bu tür sistemleri.
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
9.1 GİRİŞ Bu ünitenin ilk bölümü, insanların yapılı çevrelerini nasıl gördükleri ve nasıl değerlendirdikleriyle (appraise) ilgili olup ikinci bölüm.
27.1 GİRİŞ Bu ünitenin amacı, gelişmekte olan ülkelerde gerçekleştirilmiş başarılı teorik, kavramsal ve metodik çevre psikolojisi uygulamalarını.
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
2.1 GİRİŞ Çevresel değişimler, kirlilik ve teknoloji insanlık ve doğa için kalıcı zararların ortaya çıkmasına neden olabilir. İnsanların bu gibi.
12.1 GİRİŞ Farklı çevrelerin (environments) davranışı etkilemesinin önemli bir yolu ipuçlarıdır (cues). İpuçları, çevrede bulunan ve önemli bilgi.
19.1 GİRİŞ Alışkanlıklar (habits), belirli durumsal ipuçlarını (cues) ve belirli durumsal davranış (zinciri) modellerini ilişkilendirerek davranışı.
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
GENETİK ve ÇEVRESEL TEMELLER
14.1 GİRİŞ “Çevreyi korumak sizin için ne kadar önemlidir?” Şimdi de şu soruyu düşünün: “Çevreyi korumak için ne yapıyorsunuz?”
16.1 GİRİŞ Bu ünitede, afektif ve sembolik etkenlerin çevresel davranış üzerinde önemli rolü olduğunu göstereceğiz. Öncelikle sembolik ve afektif.
Eylem İçin Çevresel ÇağrıSürdürülebilir Yaşam Sağlama Maddiyatçılığın Ve Zenginliğin Sosyal Psikolojisi HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Davranış Üzerinde Sosyal Etkiler
İKNA SÜRECİ.
21. YY BECERİLERİ.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel sonuçları olan kullanıcı-sistem etkileşimlerine müdahale ederek doldurmayı amaçlar.

23.2 TEKNOLOJİ VE DAVRANIŞ Çevresel politika ve bilimsel araştırmalar genellikle, teknolojiye çevresel etkiyi azaltmak için teknolojik yeniliklerin kullanımına ya da teknolojinin ve kaynakların insanlar tarafından kullanım şeklini değiştirmeye vurgu yaparak yaklaşırlar.

23.3 İKNA TEKNOLOJİSİ İkna etmenin tipik bir insan davranışı olduğu tartışılabilir. Özellikle, insanlar tartışma, övgü, karşılıklılık, norm aktivasyonu ve otorite gibi ikna mekanizmalarını uygulama kapasitesine sahiptir.

23.4 İKNA TEKNOLOJİSİNİ UYGULAMA YAKLAŞIMLARI İkna teknolojisinin birçok işlevi vardır: sosyal etkinin temelini oluşturan sosyal ilişki kurma kapasitesine sahip bir sosyal aktör olarak çalışabilir, ikna edici deneyimleri mümkün kılan bir aracı olabilir ve davranışı destekleyen ya da davranışa yol gösteren araçlar sağlayabilir.

23.5 AKILLI SİSTEMLER YOLUYLA SOSYAL ETKİ İnsanların akıllı sistemlerle etkileşimleri gerçek insanlarla olan etkileşimlerine benzediği için, bu sistemlerin sosyal etkileme stratejilerini uygulama kabiliyetleri olduğu düşünülmektedir.

Şekil 23.1 iCat, gerçekçi ve sosyal geri bildirimi konuşarak sağlayan ve hislerini belli etme kapasitesine sahip animasyon robotu

Somutlaşma ve konuşmanın rolü Tepkisellik

23.6 İKNA EDİCİ DENEYİMLER SAĞLAMAK İkna edici mesajlardaki duyusal deneyimlerin etkisini araştıran yeni teknolojik medya araştırmaları hâlen emekleme aşamasındadır. Duygusal içeriğe sahip video imajlarının iklim riskleri ve baş etme opsiyonlarıyla ilgili dikkati canlandırdığına yönelik bazı deneysel kanıtlar vardır.

23.7 DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ ARTIRMA ARACI OLARAK İKNA TEKNOLOJİSİ Bu bölümde davranış değişikliğini artırmak için ikna teknolojisini bir araç olarak kullanmanın iki yolunu tartışacağız: Kuşatıcı ikna Grup müdahaleleri

Şekil 23.2 Grup ve bireysel karşılaştırma geri bildirimi sağlayan Eko-ada

1-) İkna teknolojisi çevreci davranışın gelişmesine nasıl katkıda bulunabilir? İkna teknolojisinin üç fonksiyonunu açıklayınız. 2-) İnsanlar yapay ikna edici ajanların sosyal olarak kabul edilip edilmemesi konusunda neden hassastır? 3-) Kuşatıcı ikna teknolojisi günlük yaşamda neden etkili olabilir? DEĞERLENDİRME SORULARI

Özet Bölüm özetlerini kitabımızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.