Çalışma Yaprağı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Tatilde Yapılacaklar.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
MERHABA.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Öğretim Durumlarını Planlama
ETKİLİ OKUMA.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
NAYİM DEMİR Bu sitede çeşitli başlıklar altında konular verilmiştir ve öğrencilerin kolayca bilgilere ulaşmasın sağlanmıştır.
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
GÖRSEL TASARIM.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
DEĞERLENDİRME.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
7th International Congress of Research in Education
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretimin Planlanması
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Çalışma Yaprağı

Çalışma Yaprağı Nedir? Çalışma yaprağı; Evde / sınıfta öğrencilere kendi kendine çalışmalarına ve Sınıfta öğretme-öğrenme sürecine aktif katılmalarına Yardımcı olan üzerinde bir takım bilgi, soru ya da etkinliklerin yer aldığı kağıtlardır.

Çalışma Yaprağı Nedir? ‘İşlem yaprakları/ alıştırma yaprakları/ çalışma yaprağı/ çalışma kağıdı’ da denir. Genellikle bir dosya kâğıdının bir veya iki yüzünü kaplar. Çalışma yaprakları öğrencilerin, öğretmenin hazırladığı planı izlemeleri için ve sınıftaki bütün öğrencilerin etkinliğe katılımının sağlanması için yararlanılabilecek iyi bir araçtır.

Çalışma yaprağının özellikleri Çalışma yapraklarında şunların bulunması gerekir: - Konuya ilişkin bilgi Bu bilgilerden yararlanarak yapılacak görevler Çalışma yaprakları, öğrencilerin çok az bir öğretmen yardımı ile kullanabileceği nitelikte olmalıdır.

Çalışma Yaprağının Kullanım Amacı Giriş Aşamasında: Dikkat çekmede, Ön öğrenmeleri kontrol etmede, Yeni öğrenmelere hazırlamada kullanılabilir. Gelişme Aşamasında: Öğrencileri konunun farklı boyutlarına yönlendirmede, Öğrenmenin gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol etmede, Öğrenilenleri özetlemede kullanılabilir.

Çalışma Yaprağının Kullanım Amacı Değerlendirme (Sonuç) Aşamasında: Öğrencilerin öğrenme düzeyini kontrol etmede, Eksik veya yanlış öğrenmeleri düzeltmede, Öğrenilen bilgileri özetlemede, Öğrencilerin öğrenmelerini pekiştirmede kullanılabilir.

Nasıl hazırlanmalı? Konunun amaçlarına uygun hazırlanmalı Öğrenciye alıştırma ve uygulama imkanı sağlamalı. Basit, sade ve anlaşılabilir olmalı. Konunun bütün bilgilerini değil, önemli ve özet niteliğinde olanlarını içermeli. Kullanılacak görseller, materyalin önemli noktalarını vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırı kullanımdan kaçınılmalı.

Çalışma Yaprağı Hazırlık Aşamaları 1- Çalışma yaprağından yararlanılarak öğretilecek davranışın belirlenmesi. 2- Davranışı öğrenmek için öğrencinin yapması gereken çalışmaların belirlenmesi. Bireysel, eşli ve grupla çalışmaların hangisinden yararlanılacağına karar verilmesi.

Çalışma Yaprağı Hazırlık Aşamaları 3- Çeşitli etkinliklerden yararlanılmış, öğrencilerin hazır oluş düzeylerine uygunluk sağlanmış, bütün öğrencilerin yapacağı ek etkinliklere yer verilmiş olup olmadığının denetlenmesi; bunlara uygunluğun sağlanması. 4- Çalışma yaprağı tasarımının kâğıt üzerine aktarılması ve yeterli sayıda çoğaltılması.

Çalışma Yaprağı İçeriği 1- Yazılar: Çalışma yaprağını kullanacak olan öğrencilerin düzeylerine uygun sözcük ve cümlelerden yararlanınız. Cümlelerinizi kısa tutunuz. Öğrencilerin öğrenmelerini istediğiniz yeni sözcüklerin altını çiziniz.

Çalışma Yaprağı İçeriği 2- Yönergeler: Yönergeleri, kullanılış sırasına göre veriniz. Bir defada, sadece bir yönerge veriniz. Soruların veya yapılacak işlemlerin kolayca görülebilmesini sağlayınız. Sorularla ilgili cevapların çalışma yapraklarının üzerine mi, yoksa deftere mi yazılacağını açıkça belirtiniz. Önemli noktaların altını çizerek göze çarpmasını sağlayınız.

Çalışma Yaprağı İçeriği 3- Çizelge, grafik ve diğer gösterimler: Gösterimlerin basit olmasını sağlayınız. Gösterime bir başlık yazınız ve kısımlarını açık bir biçimde adlandırınız. Olanak varsa renkten yararlanınız.

Çalışma Yaprağı İçeriği 4- Sayfa düzeni: Okumayı kolaylaştıracak şekilde başlıklar kullanınız. Birden fazla başlık varsa veya birden çok sayfa kullanılmışsa bunları numaralayınız. Çalışma yaprağını hazırlamaya başlamadan önce bir sayfa düzeni tasarlayınız. Yapraktaki bölümlerin açık bir şekilde görülmesini sağlayınız.

Olanak varsa bir kelime işlem (elektronik dizgi) /(bilgisayarda Word) aracından yararlanınız. Çalışma yaprağına çekici bir görünüm kazandırınız; onu, okunmak istenecek bir hale getiriniz. Sayfa düzeni, yazı karakteri ve büyüklüğü konusunda tutarlı olunuz. Sadece, vurgulama ve etkiyi artırma amacıyla değişik yazı karakterlerinden yararlanınız. Görsel tasarım ve yazılı materyal hazırlama ilkelerine uyunuz.

Çalışma Yaprağı İçeriği 5- Ön deneme: Çalışma yaprağınıza son şeklini vermeden önce onu, bir veya iki öğrenci üzerinde deneyiniz. Hazırlanan çalışma yaprağının bir sınıfta denenmesi; öğrencilerin deneme sırasındaki davranışlarının, sordukları soruların, çektikleri güçlüklerin not alınması. Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi; örneğin, Çalışmalar öğrencilere ilginç geldi mi? Çalışmada izlenen sıra uygun muydu? Çalışmanın uzunluğu iyi miydi? Öğrencilerden neler istendiği açık mıydı?

 Resim ve yazılarda kullanılan renkler dikkat çekme, ilgiyi odaklama, zıtlık oluşturma amaçlarına hizmet edecek şekilde kullanılabilmiş midir?  Renkler arasında uyum ve bütünlük sağlanabilmiş midir?  Çeşitli şekiller bir araya getirilerek ve belli bir formda verilerek anlamlı kompozisyonlar oluşturulabilmiş midir?  Sayfadaki dolu ve boş alanlar uygun olarak düzenlenmiş midir?  Tasarım öğeleri arasında bütünlük sağlanabilmiş midir?  Öğrenciyi uyarıp canlandıracak ve harekete geçirecek zıtlıklara yer verilmiş midir?  Vurgu araçları aşırıya gidilmeden, tutarlı ve etkili olabilecek şekilde kullanılabilmiş midir?  Kullanılan öğelerde tekrarlar uygun şekilde yapılabilmiş midir?  Sayfalarda yazı ya da resimlerin egemen olmasında, öğrencilerin gelişim özellikleri gözetilmiş midir?   Görsel araçların altında açıklamalara yer verilmiş midir?  Görsel araçların yerleşmesinde sayfa düzene dikkat edilmiş midir?