HBÖ Strateji belgesi eğitime erişimlerini Öğrenmeye değer veren bir sistem içinde istihdam fırsatlarını artırmak amacıyla kişilerin eğitime erişimlerini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.

Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
  Çocukların birçoğunun okuma alışkanlığının olmadığını, rol model olarak anneyi örnek alan çocukların da okuma alışkanlığı kazanmakta zorlandığını.
OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ Şalpazarı Atatürk Ortaokulu
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Destek Eğitim Odaları.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
T.C. MEVLANA KALKINMA AJANSI TEMMUZ 2012 İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI Temmuz 2012 Konya.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Bilgilendirme Toplantısı
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Sunum transkripti:

HBÖ Strateji belgesi eğitime erişimlerini Öğrenmeye değer veren bir sistem içinde istihdam fırsatlarını artırmak amacıyla kişilerin eğitime erişimlerini desteklemek için HBÖ açısından kurumsal bir çerçeve ve kapasite oluşturarak bu konuda uyumlu ve kapsamlı stratejilerin geliştirilmesine ve uygulanmasına destek sağlayacaktır.

Hayat Boyu Öğrenme Fırsatlarına Erişim kolay erişilebilir Hizmet sunumunun kesintisiz olarak yerine getirilmesi, verilen hizmetlerin kaliteli ve kolay erişilebilir kılınması…

Hizmet Sunumu Hizmet Sunumu Farkındalık Faaliyetleri Hizmete Erişim Hizmete Erişim

Bireylerin eğitime erişememe riskiyle karşılaşıldığında, hayat boyu öğrenme, özel durum ve ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlanmalıdır.

HBÖ’nün temel prensipleri sürekli erişim sağlanması, Bilgi toplumu ve ekonomisine aktif katılım için yeni beceriler kazanılması ve bu yolla öğrenme fırsatlarına küresel düzeyde sürekli erişim sağlanması,

İnsan kaynaklarına İnsan kaynaklarına yatırımların artırılması, Hayatın her alanında öğrenmenin devamlılığı için yeni öğretme ve öğrenme yöntem ve kavramlarının geliştirilmesi, HBÖ’nün temel prensipleri

Öğrenmeye katılımın yanı sıra çıktıları değerlendirmeye ve anlamaya yönelik metotların geliştirilmesiyle öğrenmeye değer verilmesi, HBÖ’nün temel prensipleri

en yüksek seviyede ulaşılması. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin gözden geçirilmesi, bireylere mümkün olduğunca fazla öğrenme fırsatı sunarak en yüksek seviyede ulaşılması. HBÖ’nün temel prensipleri

Hayat boyu öğrenme stratejik Eşitlik, kalite, demokratik vatandaşlık ve sosyal sermayeye ilişkin hedefleri gerçekleştirmek için stratejik bir öneme sahiptir.

Herkese açık ve erişilebilir Herkese açık ve erişilebilir olmasıdır. Ancak dezavantajlı gruplar hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katılımda zorluklar yaşayabilmektedir. Hayat boyu öğrenmenin temel ilkesi

Öğrenme, Herkes İçin Erişilebilir Olmalıdır.  Dezavantajlı grupların hayat boyu öğrenmeye daha kolay erişebilmesinin sağlanması  Kadınlar, Çocuklar (özellikle okul öncesi çağında olanlar),  Yaşlılar,  Engelliler,  Yurt İçerisinde Göç Edenler,  İşsizler,  Alt gelir grubuna dahil kişiler,  Becerileri yetersiz işçiler,  Sosyal uyum sağlamakta zorlanan bireyler,  Öğrenme merkezinden uzakta yaşayan kişiler gibi dezavantajlı gruplar hayat boyu öğrenmenin öncelikli hedef kitleleridir.

Hayat boyu öğrenme, örgün eğitimin içinde veya dışında kalan bireylerin bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmede önemli bir rol oynamaktadır.

Eğitim standardı: eğitim düzeyinin tespit edilmesinde Beşeri Kalkınma Endeksinde eğitim düzeyinin tespit edilmesinde iki ayrı unsurdan yararlanılmaktadır: hayatı boyunca 25 yaş ve üzeri kişilerin hayatı boyunca aldıkları eğitim yıllarının ortalaması olan yetişkin eğitiminin ortalama yılı, Yaşa bağlı okula kayıt oranlarının mevcut şekilde kalması halinde okula başlama yaşındaki bir çocuğun öğrenim hayatının toplam yıl sayısını gösteren okula beklenen okullaşma başlama yaşındaki çocukların beklenen okullaşma yılı göstergeleri ile ölçülmeye başlanmıştır.

açık öğretim esnek öğrenme uzaktan öğrenme Ülkemizde uzun yıllardan beri mevcut olan açık öğretim sisteminin yanı sıra bir diğer esnek öğrenme yolu olan uzaktan öğrenme fırsatları son yıllarda giderek yaygınlaşmaktadır.

ÖNCELİK 3 Hayat Boyu Öğrenme Fırsatlarına Erişimin Artırılması

TEDBİRFAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ 3.1 Yetişkinlerin yenilikçilik ve bilişim teknolojileri gibi alanlarda bilgi ve becerilerini artırmaları teşvik edilecektir. Faaliyet 3.1.1: Bilgi ve İletişim Teknolojilerine yönelik Mesleki Eğitim Kursu ve İşbaşı eğitim Programı düzenlenecektir. İŞKUR Programlara katılan yetişkinlerin yüzdesi Evlerinde internet bağlantısı olan hane halkının yüzdesi Patent/ faydalı model başvuru sayısı Faaliyet 3.1.2: İkili anlaşma ve protokollerle yurt dışında açılan okul ve kurumlarda söz konusu ülkede yaşayan vatandaşlarımıza yönelik ücretsiz bilgisayar ve internet kullanımı kursları açılacak ve süreç sonunda başarılı olanlara sertifika verilecektir. MEB (YYEGM) Büyükelçilikle r, Eğitim Müşavirlikleri, Eğitim Ateşelikleri Faaliyet 3.1.3: Aile Eğitim Programı kapsamında; medya ve iktisat alanlarında yer alan modül içerikleri çerçevesinde “girişimcilik” ile “bilişim teknolojilerini” doğru ve etkin kullanmaya yönelik farkındalık eğitimleri yaygınlaştırılarak devam edecektir. ASPB Faaliyet 3.1.4: Güvenli ve etkin teknoloji kullanımı konusunda bilgilendirme faaliyetleri yapılacaktır.

TEDBİRFAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ 3.2 Okul öncesi eğitim dezavantajlı kesimleri gözeterek yaygınlaştırılacaktır. Faaliyet 3.2.1: Dezavantajlı bölgelerde maddi güçlükler nedeniyle okula devam edemeyen çocuklara maddi destek sağlanarak okula erişimleri sağlanacaktır. MEB (TEGM) Okul öncesi eğitimde okullaşma oranı Yeni açılan okul öncesi eğitim/bakım hizmeti veren sınıf sayısı Gündüz çocuk bakım odası olan kamu kurumlarının yüzdesi Faaliyet 3.2.2: İkili anlaşma ve protokollerle yurt dışında yeni açılacak okul ve kurumların bünyesinde okul öncesi eğitim kurumunun da bulunması sağlanacaktır. MEB (YYEGM) Büyükelçilikl er, Eğitim Müşavirlikler i, Eğitim Ateşelikleri Faaliyet 3.2.3: 1-Prefabrik okulları hizmete açmak 2- Atıl mekanların onarımı ve donatımı yapılarak okul öncesi eğitim sınıfı olarak kullanmak 3- Uygun arazilerde anaokulu açma çalışmalarını sürdürmek MEB (TEGM) Faaliyet 3.2.4: Özel Kreş Ve Gündüz Bakımevlerinde kullanılması gereken ücretsiz kontenjanın(% 3) tam olarak kullanılmasına yönelik çalışmalar yapılacaktır. ASPB

TEDBİRFAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ 3.3 Özel eğitime (Tüm engel grupları ve üstün yetenekliler) ihtiyacı olan bireylrin, ailelerinin, öğretmenlerin ve yöneticilerin hayat boyu öğrenme faaliyetlerine erişimi artırılacaktır. Faaliyet 3.3.1:Özel eğitime (Tüm engel grupları ve üstün yetenekliler) ihtiyacı olan bireylerin, ailelerinin, öğretmenlerin ve yöneticilerin hayat boyu öğrenme faaliyetlerine erişimi artırılacaktır. MEB (DHGM) İlgili programlara katılan özel eğitime ihtiyacı olan birey sayısı Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin ailelerinin ilgili programlara kat. sayısı Eğitim faaliyetlerine katılan özel eğitime ihtiyacı olan bireylere hizmet vermekte olan kurumlardaki yönetici ve öğretmen sayısı Faaliyet 3.3.2: Engellilerin mesleki eğitim ve rehabilitasyonuna yönelik proje ve kurslar düzenlenecektir. İŞKUR Faaliyet 3.3.3: Aile Eğitim Programı kapsamında; 2014 yılında programa yeni eklenmiş olan “Üstün Yetenekli Çocuklar ve Aileleri” modül içerikleri çerçevesinde yapılmakta olan eğitimler devam edecektir. Yapılan eğitimlerle üstün yetenek ve zeka kavramlarının ayrımı, üstün yeteneğin farklı zeka alanlarında ortayaçıkabileceği, üstün yetenekli çocuklarla ilgili yanlış inanışlar, üstün yetenekli çocukların genel özellikleri, ihtiyaçları ve üstün yetenekli çocukla baş etmede ailelere öneriler, ana-baba tutumları, çocuğun eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, Türkiye’de üstün yetenekli çocukların eğitimleri ile eğitim kurumlarında dikkate alınması gereken hususlar hakkında katkı sağlamak amaçlanmaktadır ASPB Faaliyet 3.3.4: Ailelere, yöneticilere ve eğiticilere yönelik bilgilendirme toplantıları ve kurs/seminerler düzenlenecektir. Faaliyet 3.3.5: Öğretim programları ve mevzuat uyarlaması yapılacaktır.

TEDBİRFAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ 3.4 Dezavantajlı (Engelliler, kadınlar, yaşlılar, eski hükümlüler, suça bulaşmış yada suç riski altındaki çocuklar ve gençler, uzun süreli işsizler, işsiz gençler, gezici geçici işçiler) grupların eğitime erişimleri desteklenecektir. Bu amaçla uzaktan eğitim ve açık öğretimden de yararlanılacaktır. Faaliyet 3.4.1: Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın uzaktan eğitim ve açık öğretimden yararlanabilmeleri amacıyla vatandaşlarımızın yoğun olarak yaşadığı ülkelerde konuyla ilgili koordinasyon ofisleri kurulması sağlanacaktır. MEB (YYEGM) Büyükelçilikl er, Eğitim Müşavirlikler i, Eğitim Ateşelikleri Dezavantajlı bireylerin ilgili programlara katılma oranı Faaliyet 3.4.2: Özellikle yaş grubu okuryazar olmayan kadınların okuma yazma kurslarına katılımı, okuma yazma kurslarına devam edenlerin üst kademeye geçiş ve tamamlamalarını sağlamaya yönelik tanıtım kampanyaları, vb. destekleme faaliyetleri yürütülecektir. ASPB Faaliyet 3.4.3: Kız çocuklarının eğitimin her kademesinde okullaşma oranının düşük olduğu illerde, oranları arttırmaya yönelik tanıtım kampanyaları vb. destekleme faaliyetleri yürütülecektir. ASPB Faaliyet 3.4.4: Açıköğretim materyallerinin engelli gruplarına göre geliştirilecektir. MEB (HBÖGM- AÖDB)

3.5 Çalışan çocukların eğitime kazandırılması için teşvik mekanizmaları geliştirilecektir. Faaliyet 3.5.1:Çıraklık eğitim sistemi güçlendirilecektir. MEB (HBOGM- YMEDB) Eğitim öğretime devam eden öğrencilerin toplam çağ nüfusuna oranı

Katılım ve Katkılarınız için Teşekkürler…