 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
GİRİŞİMCİLİK VE ÖZ YÖNELİM
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
EĞİTİM DİZGESİNİN BİR ÖĞESİ OLARAK KÜLTÜREL FARKLILIK
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
=>SES BİLGİSİ
EĞİTİM FAALİYETLERİ BİLGİLENDİRME BÜLTENİ 4/C SINIFI Eğitim-Öğretim Yıllı İkinci Dönemi.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Lİ YILLARIN ÖĞRETMENİ Mehmet OKUTAN. 2 ÖĞRETMEN, BİLGİLERİNİ SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLEŞTİRİR. ÖĞRETMEN, “ ÖĞRENEN BİR BİREY” OLMANIN GEREKLERİNİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Program Geliştimede İçerik
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
  Eğitim kurumlarında toplumun yeni yetişmekte olan bireylerine, fen eğitimi veren öğretmenlerin öncelikle yanıtlamaları gereken bir dizi soru vardır.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.

 HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN TANIMI Farklı farklı bir çok tanım vardır. Bunlardan biri ; “Çocuğun çevresine başarılı, etkin ya da olumlu bir biçimde uyum yapmasını sağlayan ilk derstir.”

Yapılan tanımları da dikkate alarak siz hayat bilgisini nasıl tanımlarsınız?

 HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN KAPSAMI Sosyal bilimlerden ve doğa bilimlerinden seçilen konular disiplinlerarası bir anlayışla hayat bilgisi dersi aracılığıyla öğrencilere öğretilmeye çalışılmaktadır.

Hayat bilgisi dersinin disiplinlerarası bir anlayışla oluşturulmasının anlamı ve önemi üzerinde tartışınız. Sarmal program yaklaşımını araştırınız.

 HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN DÜNÜ VE BUGÜNÜ Hayat bilgisi dersinin bugününü anlayıp yorumlayabilmek için dününü bilmek gerekir. Bu gelişmeleri Hayat Bilgisi Dersinin Dünyadaki Tarihsel Gelişimi ve Hayat Bilgisi Dersinin Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi olarak ele almak olanaklıdır.

 HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Hayat bilgisi dersinde temele alınan insan, doğa ve toplum olduğundan dersin konuları arasında sıkı bir ilişki vardır. Bunun için yaparak ve yaşayarak öğrenmeye uygun fırsatlar değerlendirilmelidir.