ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Sistem Analizi ve Planlama
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI İŞVEREN ZİYARETLERİ EĞİTİMİ.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Elektronik Ürün Dosyası Talimatları Aşağıdaki işlemleri yaparken ihtiyaç duyarsanız Intel ® Eğitim Yardım Rehberini kullanabilirsiniz. Giriş slaytında.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
ETKİLİ OKUMA.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Proje Adı Bölüm Adı Sunanın Adı.
Anket Geliştirme.
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
Pazarlama Araştırması
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Anket Hazırlama.
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
MODELLEME VE KİRLİLİK KONTROLÜ. Kirletici Yük Kaynakları Noktasal kaynaklar Deşarjlarla ilgili bilgi mevcudiyeti Bazıları büyük oranda sabit debili, diğerleri.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Web üzerinden veri toplama ve araştırma Tacettin İnandı.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri de kapsayan bilgisayar-uygulamalı anketler gibi farklı anket toplama yöntemleri ile ilgili bilgilenmek.

ÖĞRENME AMAÇLARI Belirli bir anket yöntemini seçerken araştırmacıların göz önünde bulundurması gereken unsurları anlamak.

« NEREDEYİZ » Aşama 6 » Veriye ulaşma yöntemlerinin belirlenmesi

Mobil Veri Toplama Bölüm, anketlerin neden popüler ve avantajlı olduğu ile ilgili kısa bir tartışma ile başlamaktadır. Ardından, temel anket yöntemleri açıklanmaktadır: (1) Kişisel görüşme (2) Bilgisayar destekli anketler (3) Bilgisayar uygulamalı anketler (4) Katılımcı uygulamalı anketler (5) Bazen “melez” olarak adlandırılan karma yöntem

Anketlerin Avantajları Anket yönteminin temel avantajları standardizasyon, uygulama kolaylığı, “görünmeyene” dokunma becerisi, tablolama ve istatistiki analize uygunluk ve alt grup farklılıklarına karşı hassasiyettir.

VERİ TOPLAMA GÜÇLÜĞÜ VE TEKNOLOJİNİN ETKİSİ Veri Toplama Yöntemleri VERİ TOPLAMA GÜÇLÜĞÜ VE TEKNOLOJİNİN ETKİSİ Bu kısma başlamadan önce, pazarlama araştırması sürecinin veri toplama aşamasının büyük bir değişimin ortasında olduğu belirtilmelidir.

KİŞİSEL GÖRÜŞME Bir kişisel görüşmede, anketör soruları yüz yüze veya telefonda cevaplayıcıya okur ve cevapları bilgisayar kullanmadan kaydeder.

Alt Başlıklar Kişisel Görüşmelerin Avantajları Kişisel Görüşmelerin Dezavantajları

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANKETLER Bilgisayar destekli ankette teknoloji, anketörün yapacağı işi destekleyici rol oynar.

Alt Başlıklar Bilgisayar Destekli Anketlerin Avantajları Bilgisayar Destekli Anketlerin Dezavantajları

KATILIMCI UYGULAMALI ANKETLER Katılımcı uygulamalı anketlerde, cevaplayıcı, Görüşmeyi yöneten bir kişi veya bilgisayar olmadan anketi kendi başına tamamlar.

Alt Başlıklar Katılımcı Uygulamalı Anketlerin Avantajları Katılımcı Uygulamalı Anketlerin Dezavantajları

BİLGİSAYAR UYGULAMALI ANKETLER Bilgisayar uygulamalı ankette bilgisayar, soruların sorulması ve katılımcının cevaplarının kaydedilmesinde tamamlayıcı rol oynar.

Alt Başlıklar Bilgisayar Uygulamalı Anketlerin Avantajları Bilgisayar Uygulamalı Anketlerin Dezavantajları

KARMA ANKETLER Bazen melez olarak da adlandırılan karma anket yöntemleri, birçok veri toplama yöntemini birlikte kullanmaktadır.

Alt Başlıklar Karma Anket Yönteminin Avantajları Karma Anket Yönteminin Dezavantajları

Veri Toplama Yöntemlerinin Tanımlanması Kişisel görüşme, katılımcı uygulamalı, bilgisayar destekli ve bilgisayar uygulamalı anketlerin olumlu ve olumsuz yönlerine değinildikten sonra, bu kısımda her yöntemde kullanılan çeşitli görüşme teknikleri tanımlanmaktadır. Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan görüşme teknikleri şunlardır:

Kişisel görüşme/bilgisayar destekli (eğer uygulama için bilgisayar kullanılıyorsa) anketler 1. Evde uygulanan anket 2. Alışveriş merkezinde uygulanan anket 3. İş yerinde uygulanan anket 4. Telefonla uygulanan anket

Bilgisayar uygulamalı anketler: 5. Tamamen otomatik anketler 6. Çevrim içi anketler Katılımcı Uygulamalı Anketler 7. Grup katılımcı anket 8. Elden bırakılan anket 9. Postayla anket

Anket Yönteminin Seçimi Veri toplama yöntemini seçmede, araştırmacı maliyet, zaman ve diğer unsurlara karşı kaliteyi dengeler.

Yeni veri toplama yöntemleri ortaya çıkmıştır ve var olan metotlardaki gelişmeler de devam etmektedir. Bu nedenle araştırmacı sürekli olarak veri toplama yöntemleriyle ilgili bilgisini güncellemelidir. Yine de, zaman, maliyet, katılımcıların etkileşim düzeyi, sahiplik oranı ve özel durumlar veri toplama yönteminin seçiminde öncelikli olarak göz önünde bulundurulması gereken unsurlardır.

Alt Başlıklar VERİ TOPLAMAK İÇİN NE KADAR SÜRE GEREKİR? VERİ TOPLAMAK İÇİN NE KADAR BÜTÇE GEREKİR?

Alt Başlıklar HANGİ TÜR KATILIMCI ETKİLEŞİMİ GEREKLİDİR? İSABET ORANI NEDİR? KÜLTÜREL VE/VEYA ALTYAPISAL UNSURLAR VAR MI?

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.