T.C. Millî Eğitim Bakanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK DERS II.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
STRATEJİK PLANLANMA DA İZLEME DEĞERLENDİRME
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
YıllarTakdirTeşekkürOnur Belgesi ÖDÜL ALAN ÖĞRENCİ SAYILARI (TABLO-……) YıllarKütüphanedeki Kitap SayısıKütüphaneden Yararlanan.
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Yıllar Disiplin kurulu toplanma sayısı Disiplin cezası alan öğrenci sayısı KınamaUzaklaştırma DİSİPLİN CEZASI.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Destek Eğitim Odaları.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK DERS II.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Yenikent Ahmet Çiçek Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi OKUL GELİŞİM RAPORU OKUL GELİŞİM RAPORU NASIL YAZILIR? OKUL PERFORMANS ALANLARI NELERDİR? Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

OKUL GELİŞİM RAPORU

OKUL GELİŞİM RAPORU İlgili eğitim öğretim yılı için hazırlanan okul gelişim planının yıl içinde yapılan uygulamalarına ilişkin olarak okul gelişim raporu yazılmalıdır.

OKUL GELİŞİM RAPORUNDA BULUNMASI GEREKENLER Okul gelişim raporunun giriş kısmında okulun kısa bir tanıtımı ( tarihçesi, organizasyon şeması, öğrenci, öğretmen, derslik durumu vb. ) Okulun stratejik planı (Paydaşlar, hizmetten yararlananlar, çevre analizi, okulun değerleri, misyon, vizyon, stratejik amaçlar, hedefler) Okul Gelişim Planı

OKUL GELİŞİM RAPORUNDA BULUNMASI GEREKENLER Okul gelişim planı doğrultusunda okulun yaptığı çalışmalarla ilgili sonuçlar, okul stratejik planında belirlenmiş hedeflere ulaşma düzeyleri, stratejik planda belirlenen hedeflere yönelik daha önce yapılmış çalışmalar var ise bunların sonuçları ve birkaç yıllık karşılaştırmalı gelişim düzeyleri (grafikler, tablolar)

OKUL GELİŞİM RAPORUNDA BULUNMASI GEREKENLER Aynı il içinde diğer okullarla yapılan karşılaştırma sonuçları, varsa iller arası ve ülkeler arası karşılaştırma sonuçları (grafikler, tablolar)

Okul Performans Alanları Okul gelişim raporu yazılırken okulda yapılan çalışmalar, aşağıda yer alan okul performans alanları doğrultusunda yapılmalıdır.

Okul Performans Alanları Liderlik ve Okul Yönetimi, Okul Kaynaklarının Yönetimi, Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları, Okulun Eğitim–Öğretim Süreci ve Ortamı, Sürekli Örgütsel Gelişim

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 1. Okulun misyonu, vizyonu ve değerlerinin oluşturulması ve bunların okul yönetimi, öğretmenler, diğer çalışanlar, öğrenciler, veliler tarafından paylaşım düzeyi.

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 2. Okulun stratejik amaçlarının ve hedeflerinin belirlenmesi. 3. Okulun kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi, hedeflerin önceliklendirilmesi ve hedeflerin yıllara göre bütünselliği.

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 4. Okul yönetim sisteminin oluşturulması ve süreçlerin tanımlanması (Bu bağlamda, okulda oluşturulan ekiplerin, komisyonların, kurulların süreç sahiplerinin ve sorumlularının belirlenmesi ve görev tanımlarının yapılması).

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 5. Okul yöneticilerinin liderliğine ilişkin olarak kendilerinin, öğretmenlerin, diğer çalışanların, öğrencilerin. velilerin, diğer kişi ve kurumların değerlendirmeleri. 6. Okul yönetiminin şeffaflığı, erişilebilirliği, okul performansına ilişkin verilerin paylaşıma-erişime açıklığı.

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 7. Okulun öz değerlendirme planın hazırlanması ve uygulaması, 8. Uygun çalışma koşullarının düzenlenmesi, 9. Olumlu örgüt kültürü ve iklimi yaratılması,

I. Liderlik ve Okul Yönetimi 10. Okula özgü ödül ve tanıma sisteminin kurulması, 11. Çalışanları motive etme, eşgüdüm ve iş birliği sağlama, çalışanları destekleme ve rehberlik yapma.

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 1. Mali Kaynakların Yönetimi: Bütçe yönetim sisteminin oluşturulması, Genel ve özel idareden sağlanan gelirler ve katkılar, Ayni ve nakdi bağışlar, Döner sermaye gelirleri,

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 1. Mali Kaynakların Yönetimi: Mali kaynakların okulun gelişim planı doğrultusunda önceliklendirilerek etkili ve verimli kullanılması, Gelir gider dengesi, Öğrenci başına yapılan harcama, Okulda uygulanan tasarruf tedbirleri.

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 2. Fiziki Kaynakların Yönetimi: Okul binasının, kullanım alanlarının okulun eğitim politikası doğrultusunda kullanılması, Okul mekanlarının temiz ve düzenli olması, gerekli bakım ve onarımın yapılması, bunlara ilişkin paydaşların memnuniyet düzeyleri, Okul mekanlarının etkili ve verimli kullanılması ve bunlara ilişkin okul toplumu üyelerine ait memnuniyet düzeyleri.

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 3. İnsan Kaynakları Yönetimi Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim durumları (bitirilen okulun niteliği, lisansüstü çalışma yapanların sayısı), Okul çalışanlarının deneyimi ve yetkinliklerin belirlenmesi ve uygun çalışma alanlarında değerlendirilmeleri,

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 3. İnsan Kaynakları Yönetimi Okul çalışanlarının katıldığı eğitim, sosyal, kültürel, sportif vb. çalışmalar, Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin devam/ devamsızlık oranı, Branş öğretmeni başına düşen öğrenci sayısı, Alan dışından istihdam edilen/branş dışında derse giren öğretmen sayısı,

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 3. İnsan Kaynakları Yönetimi Öğretmenlerin okulda görev yaptığı süre (ortalama/en yüksek değer), Çalışanların sirkülasyonu (bir yıl içinde görevden ayrılan öğretmen sayısı), Okul çalışanlarına yönelik ödül tanıma sisteminin varlığı, etkililiği ve uygulama düzeyi,

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 4. Okulda Bilgi ve Teknolojik Ekipmanların Yönetimi : Okul bilgi sermayesinin ve teknolojik donanımın okulun eğitim politikası doğrultusunda kullanılması, Bilgi birikiminin( öğrenci ve öğretmen ürünlerinin hazırladıkları projelerin, öğrencilere ilişkin verilerin, soru bankası vb. ürünlerin) okulun amaç ve hedefleri doğrultusunda yönetilmesi, öğrenci başarısını destekleyecek bir yaklaşımla kullanılması,

II. Okul Kaynaklarının Yönetimi 4. Okulda Bilgi ve Teknolojik Ekipmanların Yönetimi Okulun tüm paydaşlarının okulda üretilen ve kullanılan bilgiye ulaşmalarının sağlanması, Okulun stratejik amaçları doğrultusunda okulun teknolojik donanımının sağlanması ve güncellenmesi (okul için bir karşılaştırma yapılabilmesi için MLO standartları da kullanılabilir),

1. Öğrenci; Öğrencilerin okulu kurumsal olarak algılamaları, III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 1. Öğrenci; Öğrencilerin okulu kurumsal olarak algılamaları, Öğrencilerin, okulun eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin algılamaları,

2. Veli: Velilerin okulu kurumsal olarak algılamaları, III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 2. Veli: Velilerin okulu kurumsal olarak algılamaları, Velilerin, okulun eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin algılamaları, Okulda yapılan veli toplantılarına velilerin katılımı ve bu konudaki algılamaları, Okulun düzenlediği sportif, sosyal, kültürel vb. etkinliklere velilerin katılımı ve bu konudaki algılamaları.

III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 3. Okul Çalışanları: Okul çalışanlarının, okulu kurumsal olarak algılamaları, Okul çalışanlarının, okulun eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin algılamaları

4. Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE)’nin: III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 4. Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE)’nin: Okulun fiziki mekanlarına ilişkin algılamaları, Okulun insan kaynaklarına ilişkin algılamaları, Okulun eğitim-öğretim sürecine ilişkin algılamaları,

4. Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE)’nin: III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 4. Okul Gelişimi Yönetim Ekibi (OGYE)’nin: Okulun iş birliklerine ilişkin algılamaları, Okulun, okul geliştirme çalışmalarına ilişkin algılamaları.

5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; Okulu kurumsal olarak algılamaları, Okulun eğitim-öğretim süreçlerine ilişkin algılamaları, Okuldan mezun olan öğrencilerin okula ve izlediği eğitim politikalarına ilişkin algılamaları,

5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; Okulun düzenlediği sportif, sosyal, kültürel vb. etkinliklere çevrenin sivil toplum kuruluşlarının vb. katılımı, Okulun stratejik amaç ve hedefleri doğrultusunda, çeşitli eğitim kurumları, kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılması,

5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; III. Okul, Çevre ve Toplum İlişkileri ile Okul Paydaşlarının Okula İlişkin Algıları 5.Okulun İş Birliğinde Bulunduğu Kişi, Kurum ve Kuruluşların; Okulun veliler ve çevre ile ilişkilerin geliştirilmesi ve çevre olanaklarının okula kazandırılması, Okul olanaklarının çevreye sunulması, Medyada okulun olumlu olarak yer alması.

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Okulun öğretim şekli( normal-ikili), Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı, Ortalama sınıf mevcudu, bir öğrenciye düşen sınıf alanı, Öğrenci devam/devamsızlık oranı, Sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısı, Okuldan ayrılan, uzaklaştırılan öğrenci sayısı,

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Süresinde mezun olan öğrenci sayısı, Rapor alan öğrenci sayısı, Öğrencilerden gelen dilek, öneri vb. sayıları, Velilerden gelen dilek, öneri vb. sayıları, Öğrencilerin sınav başarıları (okulda, ilde ve ülke düzeyinde yapılan sınavlar),

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Bir üst okula geçiş oranları, Üst düzeydeki okula giriş sınavlarındaki başarı oranları, puan ortalaması (örn: OKS, LGS,ÖSS puan istatistikleri vb.), Özel ilgi ve eğitim gerektiren öğrenci sayısı, Öğrenciler ve öğretmenler tarafından kazanılan ödüller,

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Okul olarak kazanılan ödüller, Öğrencinin ailesinin eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik durumu (ailenin ortalama geliri, bilgisayarı, telefonu, evi vb. olan veli oranı, kendi odası, kütüphanesi olan öğrenci oranı vb.), Öğrencilerin tasarladığı etkinliklerin, projelerin vb. sayısı, Bilgisayar yazılımı zenginliği,

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Kütüphanede bulunan kitap vb. materyallerin zenginliği ve öğrenci ve çevre tarafından kullanım sıklığı, İnternetin öğrenciler tarafından kullanım sıklığı ve süresi, Okul öğrencilerinin disiplin notu ortalaması, Rehberlik servisinden yararlanan öğrenci sayısı,

IV. Okulun Eğitim Öğretim Süreci ve Ortamı Okulun sportif, sosyal ve kültürel faaliyetleri düzenleme sıklığı ve düzenliliği, Okulun rehberlik hizmetlerinden yararlanılma sıklığı ve memnuniyet oranları.

IV. Sürekli Örgütsel Gelişim 1. Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Okul liderlerinin yaratıcılık ve yenilikçilik anlayışını benimsemeleri, uygulamaya geçirilmesi konusunda öncülük etmeleri ve çalışanları özendirmeleri, Okulda yapılan iyileştirme çalışmaları ve kurulan ekip sayısı, Okulda yönetim, eğitim ve öğretim süreçlerine yönelik yapılan yaratıcı ve yenilikçi çalışmalar,

IV. Sürekli Örgütsel Gelişim 1. Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Okulda ve sınıfta öğretmenler tarafından üretilen özgün ders materyalleri, proje vb. çalışmalar, Okulun yönetim, eğitim ve öğretim etkinlikleri kapsamında; bilinen yöntemlerin dışında yaratıcı ve yenilikçi yöntemler ve bu yöntemlerin okul çalışanlarınca benimsenme ve uygulama düzeyi,

IV. Sürekli Örgütsel Gelişim 1. Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Okul bilgi kaynaklarının kullanılarak okul içinde yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımların kullanılması, Üretilen yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımların okulun, öğrencilerin ve diğer paydaşların ihtiyaçlarını karşılaması, sorunların çözümünde kullanılması.

IV. Sürekli Örgütsel Gelişim 2. Okul Stratejik Planındaki Stratejik Amaçlara ve Hedeflere Ulaşma Düzeyi: Okul toplumu tarafından belirlenen performans ölçütlerine ulaşma düzeyleri, Diğer performans alanlarına ilişkin olarak elde edilen performans sonuçlarının, yakın çevre ve ülkedeki diğer okullarla karşılaştırılması ve ulaşılan sonuçlar, Etkinlik planında yer alan performans göstergelerine ulaşma düzeyi.

Sabırla ve İlgiyle Dinlediğiniz İçin Teşekkür ederiz. Nihat BÜLBÜL 41

KAYNAKLAR 1. EARGED 2. Engin KOYUNCU