GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME SERCAN ERTÜRK

Amaçlar ilkesi Öğrenciden istenilen, beklenilen öğrenme ürününün tanımlanması ve betimlenmesi gerekir.

Devamlılık ilkesi Öğrenmeyi sürekli ve etkili kılmak; öğrenciyi etkin ve güdelenmiş düzeyde başarılı olmaya teşvik ve desteklemek için belirli aralıklarla ve olabildiğince çok ve öğretim etkinliğini aksatmadan ölçme ve değerlendirmeler yapabilmelerine olanak veren düzenlemelere gidilmesi gerekir.

Genişlik – kapsamlılık ilkesi Öğrencinin akademik başarı gelişiminde, başarının ölçülmesinde ve değerlendirmesinde başarıyı etkileyen faktörler bakımından öğrencilerin gerçekleri nelerdir? sorusunun sürekli olarak dikkate alınması gerekir.

Kendi kendini değerlendirme ilkesi Bireylerin kendi kendilerini değerlendirmeleri kişilik gelişimlerine katkıda bulunduğu gibi daha etkili ve sağlıklı bir eğitim-öğretim sürecinin oluşmasını ve akademik öğrenmenin ve kalitenin, başarının artmasını sağlar.

Bütünlük ilkesi Bir dersteki akademik başarı gelişimi dersi veren kişinin sorumluluğundadır. Dersi veren kişi öğreticilik bilgi ve becerileri birlikte ölçme ve değerlendirme konusunda iyi yetişmiş olmaları; belli bilgi ve beceriler ile donatılmış olmalarının sağlanması gerekir.

Ölçme araçlarında çeşitlilik ilkesi Bir öğrencinin akademik başarı gelişimi tek bir yöntemle ölçülüp değerlendirmemelidir. Tek bir değerlendirme durumunda bile değişik ölçme ve değerlendirme aracının işe koşulması gerekir.

İşbirliği ilkesi Öğretme ve öğrenme sürecine katılanların işbirliğine dayanan etkili bir ölçme ve değerlendirme akademik başarıyı ve kaliteyi arttırır.

Planlama ilkesi Öğrencinin akademik başarısını ölçme ve değerlendirme uygulamalarının planlı bir biçimde ele alınması gerekir.

Bireysel farklılıklar ilkesi Ölçme ve değerlendirmede temel amaç birey içi ve bireyler arası farklılıkları geçerli ve güvenilir yöntemlerle ölçmek ve ortaya çıkarmak; elde edilen sonuçları bireylerin üst düzeyde akademik gelişmelerini sağlama yönünde kullanmaktadır.

Değişim Sürekli ve hızlı bir değişimin yaşandığı, bilginin hızla çoğaldığı ve yenilendiği çağımızda bireylerden beklenen niteliklerde ve yeterliliklerde de bazı değişimler göze çarpmaktadır. Bilgi çağı bireylerinden beklenen; bilgiye ulaşabilme, bilgiyi etkili kullanma, problem çözebilme, eleştirel ve yaratıcı düşünme, diyalogları başlatabilme, ikna gücüne sahip olabilme, işbirliği yapabilme, grup halinde çalışabilme, engelleyici durumlarla başa çıkabilme, insiyatif kullanabilme vb. yeterliliklerdir.

Etkin öğrenme Bireyin öğrenme sürecine etkin olarak katılımını sağlama yaklaşımıdır. Bu katılımı sağlayabilmek için öğrenenlere okuma, yazma, konuşma, tartışma, geçmiş yaşantılarla bağ kurma, edindiği bilgileri günlük yaşamda uygulama ve problem çözme işlemlerini kendi kendilerine yapma olanağının verilmesi gerekir.

Etkin öğrenmede değerlendirme Etkin öğrenme, özellikle eğitim durumlarını ve değerlendirme öğelerini etkilemektedir. Kalem - kağıt testleri yerini süreç değerlendirmeye, performans değerlendirmeye, grup çalışmalarının ve yaratıcı etkinliklerin sunulmasına bırakmıştır. Ayrıca öğrenciler hem kendi öğrenmelerini hem de arkadaşlarının öğrenmelerini değerlendirebilmektedir.

Çoklu Zeka Kuramı Gardner zekâyı; ”bir kişinin, bir veya birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyabilme kapasitesi, gerçek hayatta karşılaştığı problemlere etkili ve verimli çözümler üretebilme becerisi, çözüme kavuşturulması gereken yeni veya karmaşık yapılı problemleri keşfetme yeteneği” olarak tanımlanmaktadır.

Çoklu Zeka Kuramında Değerlendirme Sadece ürün değil süreç de değerlendirilmelidir. Bir başka deyişle, öğrencilerin öğrendiklerini ne derece kullanabildiklerine bakılmalıdır. Kuramda, öğrencilere, velilere değerlendirme sorumluluğu yüklemekte ve çoklu ya da çeşitli ölçme araçlarıyla değerlendirme yapılması önerilmektedir. Değerlendirmeyi, bireyin yetenekleri ve potansiyeli ile ilgili bilgi edinmek, bireye yararlı dönütler sağlamak ve çevresindekilere yararlı dönütler sağlamak ve çevresindekilere yararlı veriler vermek olarak tanımlar.

Yapılandırmacı Kuram Yapılandırmacı yaklaşımı temel alan eğitim programı, öğrenmenin kalıcılığını sağlayacak ve üst düzey bilişsel becerilerini geliştirecek şekilde tasarlanır.

Yapılandırmacı Kuramda Değerlendirme Yapılandırmacı öğrenme kuramında hedeflerin ve öğrenme yaşantılarının belirlenmesinde olduğu gibi ölçme ve değerlendirme etkinliklerinde de öğretmen - öğrenci işbirliği esastır. Bu yaklaşımda ölçme ve değerlendirmenin işlevi, öğrenene yardımcı olmaktır. Yapılandırmacı öğrenme kuramında sadece ürün değil, süreç de değerlendirilir. Öğrenenleri birbirleri ile karşılaştırmak yerine onlara öğrenmelerini paylaşmaları ve daha fazla öğrenmeleri için fırsat verir.

İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin küçük gruplar oluşturarak, problem çözmek ya da bir görevi yerine getirmek üzere ortak bir amaç uğruna birlikte çalışma yoluyla bir konuyu öğrendikleri yaklaşımdır. İşbirliğine dayalı öğrenmede akrandan öğrenme de söz konusudur.

İşbirliğine dayalı öğretim Grubun ortak bir amaç doğrultusunda ve küçük takımlar halinde çalışmasını gerektirir. Bunun sonucu olarak; birlikte yaşayabilme, uyumlu çalışabilme, yardımlaşabilme, çelişkili ve sorunlu durumlarla başedebilme, ortak bir karara varma, paylaşabilme liderlik gibi çok çeşitli sosyal becerilere hizmet eder.

İşbirliğine dayalı öğretim; öğrencilerin değer ve tutumlarını biçimlendirir, onlara sosyal davranış modelleri sağlar, alternatif bakış açıları sunar, öğrencilerin sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesine ve uyumlu ve sağlam bir kişilik geliştirmelerine yardım eder, onların eleştirel düşünme, işbirliği içinde çalışma ve problem çözme becerilerini geliştirir. öğrencilerin akademik başarıları ve öz-saygı ve öz yeterlik duyguları geliştirmelerine yardımcı olur.

İşbirliğine dayalı öğretimde değerlendirme Öğrenciler, bu sorumlulukları açısından takım olarak değerlendirilmelerinin yanı sıra bireysel olarak da değerlendirilirler. Böylece grup üyeleri, takımda kime ve ne kadar yardım edeceklerinin farkına varırlar. Öğrenciler, araştırma, raporlaştırma, sunma, tartışma, ait olma, sorumluluğunu yerine getirme davranışlarını da gösterebilirler

Yeni öğretim programlarında ölçme ve değerlendirme Sonucun yanı sıra sürece de odaklanma Bilginin hatırlanmasından ziyade uygulanmasına, yapılandırılmasına ve öğrencilerin üst düzey becerilerini sergilemelerine önem verme

Yazıya dayalı soyut görevlerden çok, gerçek hayata ilişkin, performansa dayalı görevlere önem verme Örtülü, belirsiz ölçütlerden ziyade açık ve belirgin ölçütleri tercih etme Sadece öğretimin sonunda değil, öğretimin her aşamasında sürekli ölçme ve değerlendirme etkinlikleri gerçekleştirme

Not vermenin yanı sıra etkili ve zamanında geri bildirime ağırlık verme Tek yöntemle ölçüm yerine çok yöntemle ölçüm yapma Ne kadar öğrenildiğini tespit etmenin yanı sıra nasıl öğrenildiğini de belirleme Rekabet yerine iş birliğini destekleme