DEĞİŞİM YÖNETİMİ (MÜHENDİSLİĞİ) YALIN ORGANİZASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MESLEKİ EĞİTİM.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
ERK İSG&İK – –
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
 Ülgen & Mirze 2004.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
STRATEJİLERİN UYGULANMASI VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
ERK İSG&İK – –
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Stratejik Yönetim.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
5-N K YAKLAŞIMI PLÂNLAMADIR YÖNTEM-METOT-ANALİZ ANAHTARIDIR
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
Örgütsel bilgi kullanımı
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİMİ- PART II. İKY PLANLAMSI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
1 Yeniden dizayn (değişim mühendisliği). 2 Yeniden dizayna giriş Yeniden dizayn –Ana iş süreçlerini tamamen değiştirerek ciddi geliştirmeler sağlamayı.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
İnsan Kaynakları Planlaması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

DEĞİŞİM YÖNETİMİ (MÜHENDİSLİĞİ) YALIN ORGANİZASYON ÇAĞDAŞ YÖNETİM TEKNİKLERİ Öğr. Gör. Anıl Çağlar ERKAN

Değişim Mühendisliği Kavramı Maliyet, kalite, hizmet ve hız gibi çağımızın en önemli performans ölçülerinde çarpıcı gelişmeler yapmak amacıyla, iş süreçlerinin temelden yeniden düşünülmesi ve radikal bir şekilde yeniden tasarlanmasıdır.

Kavramlar Temel Kavramı : Değişim mühendisliği sürekli sorgulamadır. Değişim mühendisliğinde varsayım ve sabit değer yoktur Süreçlerin içinde var olan varsayımlara karşı korunaklıdır Değişim mühendisliğinde emin olunan hiçbir şey yoktur.

Değişim mühendisliğinin amacı organizasyonda performans düzeyini yükseltmektir. Başlıca performans göstergeleri ise maliyet, kalite, hız ve hizmettir. Verilen kararlar doğrultusunda düşük maliyet ve yüksek kalitede üretimde bulunmak, ürünleri müşteriye süratle ve en güvenilir şekilde sunmak organizasyonda yüksek performansa ulaşıldığını gösteren bazı temel ölçütlerdir.

Radikal : Değişim mühendisliği var olanla oyalanmak değildir. Değişim mühendisliği var olanı yapay değişiklerle düzeltmek değildir. Değişim mühendisliği var olan bir şeyi bir kenara atmak, beyaz bir sayfa açmak ve iş yapma şeklini yeniden icat etmek, yeni usüller oluşturmaktır.

Çarpıcı : Değişim mühendisliği marjinal veya aşamalı geliştirmeler yapmak değil, performansta önemli çarpıcı sıçramalar yapmak demektir.

Süreç: Süreç, bir veya birkaç girdinin alınıp, bunlardan müşteri için değer oluşturacak çıktının oluşturulduğu faaliyetlerin toplamıdır. Tek başlarına faaliyetler bir anlam taşımaz, müşteri için önemli olan, tüm süreçtir.

Değişim Mühendisliğinde Roller : Süreç sahibi Değişim mühendisliği ekibi Yönetim komitesi Değişim mühendisliği çarı

DEĞİŞİMİ YÖNETMEK Değişimi doğru tahmin edip, doğru zamanda ve doğru kaynaklarla (insan, bilgi vs…) organize olmak ve buna uygun sistemler geliştirip hayata geçirmektir.

Değişimin nedenleri İç Faktör Dış Faktör

Dış faktörler Küreselleşme Bilginin hızı Kalite olgusunun gelişimi Çevre bilinci Verimlilik ve etkinlik anlayışı Teknolojik değişimler Ekonomik ve politik faktörler Kültürel ve toplumsal bilincin gelişimi

İç faktörler Stratejiler Örgüt Yapısı Yönetim tarzı İşgücü Sistem Süreç Kültür Beceri

Kurum içindeki değişim hızı, dışarıdaki değişim hızından düşükse, son yakındır. Jack Welch, General Electric Eski Başkanı

“Eğer önümüzdeki on yılda, geçmiş on yılda yaptıklarımızla başarıya ulaşabileceğimizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Başarılı olmak için var olanı değiştirmelisiniz" Coca Cola'nın İkinci Başkanı Roberto Goizueta

Hammer’ in değişim mühendisliği konusunda yazmış olduğu ilk makalede belirttiği gibi değişim mühendisliği “otomasyon” demek değildir. Değişim mühendisliği, organizasyonel performansta çarpıcı gelişmeler elde edebilmek için otomasyonun önemli olduğunu vurgular ve bilgi teknolojilerinden en geniş şekilde yararlanılmasının gereği üzerinde durur. Otomasyon ve bilgi teknolojilerini değişim mühendisliğinin araçları olarak görmek daha doğrudur (Hammer, 1993).

Değişim Mühendisliğinin İlkeleri: Kural 1: Görevlerin değil, çıktıların çevresinde örgütlenilmelidir Daha önce değişik kişiler tarafından yerine getirilen bazı uzmanlaşmış görevler, tek bir süreç içinde birleştirilmelidir. Sürecin yeniden tasarımında en iyi fikirleri üretecek olanlar süreci sahiplenen ve yönlendirenlerdir. Bu nedenle süreç tasarımında çalışanlara görev verilmelidir Kural 2: Süreç, çıktısını kullananlar tarafından gerçekleştirilmelidir. Burada amaçlanan, işin, işten en çok etkilenen noktada yapılmasını sağlamaktır. Böylece süreci kullananlarla süreci gerçekleştirenlerin koordinasyonu ihtiyacı ortadan kaldırılmış olacaktır.

Kural 3: Bilgi kaynağında yakalanmalıdır ve bilgiyi işleme işi, bilgiyi yaratan işle birleştirilmelidir Bilgi, en doğru yerden en doğru şekilde alınarak kullanılmalı, mümkünse oluşturulduğu yerde toplanmalı ve işletmenin on-line bilgi sistemine tek seferde girilmelidir. Bu yaklaşımda, hatalı veri girişleri ve yüksek maliyetli yeniden veri girişleri önlenmiş olacaktır. Bilgiyi işleme işinin bilgiyi oluşturan işle birleştirilmesi kuralı, bilgiyi toplayanlara bilgiyi işleme sorumluluğunun da verilmesini gerektirir. Kural 4: Coğrafi olarak dağınık kaynaklar merkezileşmiş kabul edilmelidir Bu kural, coğrafi olarak birbirlerinden uzak kaynakların merkezi bir yaklaşımla planlanması anlamına gelmektedir. Merkezileşmeme, müşteriye daha iyi hizmet verilmesi, açısından yararlı bir yaklaşımdır. Ancak, bu yaklaşım, bazı işlerin gereksiz yere tekrarlanmasına ve bürokrasinin artmasına neden olur. Süreçlerine değişim mühendisliği uygulayan şirketler aynı süreçte merkeziyetçilik ve merkeziyetçilikten uzaklaşmanın avantajlarını birleştirebilirler. Bilgi teknolojisi buna olanak sağlar.

Kural 5: Sonuçları bütünleştirmek yerine, paralel faaliyetler arasında bağlantı kurulmalıdır. Süreçlerin içerisindeki adımlar doğal bir sıra içerisinde gerçekleştirilebilmeli, paralel faaliyetler bir arada koordine edilerek, birbirinin sonuçlarını beklenmelidir. Yani ardışık düzenlemelerden kaçınılmalıdır. İşlerin tamamlanmasında kişiler çok yönlü olarak birçok aşamayı yerine getirebilmelidir. Kural 6: Karar verme, işin bir parçası haline getirilmelidir. Kararlar işleri yapanlar tarafından verilmelidir. Ancak kompleks durumlar için az sayıda başvurulacak uzman olmalıdır. Elemanların yanıt almak için yönetim hiyerarşisine gitmek yerine artık kendi kararlarını kendilerinin vermesi gerekir. Karar aşamasının gerçek işten ayrılması yerine karar verme o işin parçası olmalıdır.

Değişim Mühendisliğinin Şartları Belirsizlik Değişim mühendisliğine başladığımızda, eski sürecin yetersiz olduğundan ve daha iyi bir şeye gereksinim duyduğumuzdan başka bir şey bilmeyiz. Bu belirsizlik hemen değil; projenin gelişimi sırasında aşamalı olarak yok edilir. Deney yapma Değişim mühendisliği tekrara dayanan bir deneyimdir. Yeni bir çalışma tarzını kağıt üzerinde tasarlamak olanaksızdır, gerçek hayatta denenmesi gerekir. Ve bu da , hatanın kaçınılmaz olduğunu gösterir. Baskı Kurumlar değişim mühendisliğini ancak çok acil durumlarda uygularlar. Bu nedenle değişim mühendisleri zaman baskısı altında ve çok yoğun çalışırlar.

Değişim yönetiminde temel amaç; Yeniden yapılandırılan iş süreçlerinde ve organizasyon yapılarında bu değişimi sürekli kılmak olmalıdır. Yani değişim yönetimini gerçekleştirirken kısa vadede iyi sonuçlar elde etmektense, uzun vadede kalıcı olacak şekilde neler yapılabileceği hedeflenmelidir. İşletmelerde kurulacak değişim yönetimi departmanlarıyla bu süreklilik sağlanabilir. Ayrıca değişim için danışman desteği alınıyor olsa bile, bu danışmanların mutlaka örgüt içinde departmanı kurmaları ve işi onlara öğretmeleri gerekmektedir. Ancak bu şekilde devamlılık sağlanabilir.

Değişim Mühendisliğinde Kullanılan Teknikler Toplam Kalite Yönetimi: İstatistiksel Süreç Kontrolü: Benchmarking: Küçülme (Downsizing): Optimal Büyüme (Rightsizing): Dış Kaynaklardan Yararlanma (Outsourcing): Esnek Üretim: Kademe Azaltma: Otomasyon: Sürekli Eğitim: Kaizen (Sürekli Gelişme): Toplam Verimli Bakım:

General Electric’in CEO’su Jack Welch, değişim yönetimi uygularken “Ya değişim ya da ölüm” söylemini kendisine ilke edinmiş ve oldukça sancılı; ama bir o kadar da başarılı bir değişim gerçekleştirmiştir.

Değişim Yönetiminde 5N 1K Değişim ve yeniden yapılanmadan önce firma yapısının Ne tür özelliklere sahip olduğunu bilmek gerekiyor. Değişime Niçin gerek olduğu açık bir şekilde ortaya konuluyor. Organizasyonda Ne zaman değişim ve yeniden yapılanmaya başlanması gerektiği zaman planlaması yapılarak belirleniyor. Değişimin Nasıl gerçekleştirileceğine dair bir stratejik planlama yapılıyor. Reform ile Nereye ulaşılmak istendiğinin de, vizyon bildirisinde açık ve anlaşılır olması gerekiyor. Bir de tabii ki değişim sürecini Kimin yöneteceği kararlaştırılıyor.

Özetle değişim mühendisliği müşteri odaklıdır ve karar vericinin doğru kararlar vermesine katkıda bulunacak şekilde organizasyonun kapsadığı tüm süreçlerin yeniden tasarımını içerir.Yani yeniden icat edilmelidir. Toplam kalite yönetimi ile karıştırılmamalıdır orada organizasyonel performansın artırılmasına çalışılır. Ancak, toplam kalite yönetiminden farklı olarak değişim mühendisliği bunun ne şekilde ve nasıl yapılacağı üzerinde durur.

HAYATTA KALANLAR, TÜRLERİN NE EN GÜÇLÜSÜ NE DE EN ZEKİSİDİR; HAYATTA KALANLAR KENDİNİ DEĞİŞİME EN ÇOK UYDURABİLENLERDİR. Charles DARWİN