TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
VİZYONER LİDERLİK.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Toplam Kalite Yönetimi
Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
OKULLARDA MÜKEMMELLİK MODELİ EFQM.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ

HAYATA DAİR… Kişi kendi parasını harcıyorsa , fiyat da önemlidir, kalite de. Başkasının parasını kendisi için harcıyorsa,fiyat önemli değildir.Kalite ise önemlidir. Kendi parasını başkası için harcıyorsa,fiyat önemlidir.Kalite önem taşımaz. Başkasının parasını başkası için harcıyorsa,fiyat da kalite de önemli değildir.

EFQM MÜKEMMELLİĞİ NEDİR? 8 kavramı esas alarak bir kuruluşu yönetmek ve başkalarına örnek olacak uygulamalar geliştirmektir. 1.SONUÇLARA YÖNLENDİRME 2.MÜŞTERİ ODAKLILIK 3.LİDERLİK VE AMACIN TUTARLILIĞI 4.SÜREÇLER VE VERİLERLE YÖNETİM 5.ÇALIŞANLARIN GELİŞTİRİLMESİ VE KATILIMI 6.SÜREKLİ ÖĞRENME,YENİLİKÇİLİK VE İYİLEŞTİRME 7.İŞBİRLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 8.TOPLUMSAL SORUMLULUK

EFQM MÜKEMMELLİĞİ NEDİR? Bu model; siyasi politikaların kalitesini ya da mükemmelliğini değil , kurum yönetimlerinin mükemmelliğini sorgulayan bir yönetim modelidir.

NEDEN EFQM MODELİ SEÇİLDİ? Kuruluş faaliyetlerini kapsamlı ve sistematik olarak gözden geçirmeyi sağladığı için. İlerleme , ölçme ve kalite gelişiminde konsensüs sağlayan bir araç olduğu için. TKY’nin bütün aşamalarında uygulama ve odaklanmayı sağladığı için. «Sınıfının en iyisi» başarısına sağlam bir sabit nokta koyduğu için.

GENEL YAPISI

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Bu model 5’i girdi,4’ü çıktı kriteri olmak üzere 9 ana kriterden oluşmaktadır. Bu 9 kriter 32 alt kriterle desteklenmektedir. Girdi kriterleri kuruluşun yaptığı faaliyetleri içermektedir. Çıktı kriterleri ise o kuruluşun neler gerçekleştirdiğini göstermektedir.

TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI %15 İşbirlikleri ve Kaynaklar GİRDİLER SONUÇLAR   LİDERLİK %10 Çalışanlar %9   SÜREÇLER %14 Çalışanlarla İlgili Sonuçlar %9   TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI %15 Politika ve Strateji %8 Müşterilerle İlgili Sonuçlar %20 İşbirlikleri ve Kaynaklar %9 Toplumla İlgili Sonuçlar %6 YENİLİKÇİLİK VE ÖĞRENME

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİNİN GİRDİ KRİTERLERİ

LİDERLİK Liderler kuruluşun misyonunu ve vizyonunun nasıl oluşturmakta, bunların gerçekleştirilmesini nasıl kolaylaştırmaktadırlar. Uzun vadede başarı için gerekli kurumsal değerleri nasıl geliştirmekte ve bunları uygun faaliyet ve davranışları ile nasıl yaşama geçirmektedirler. Kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması ve yaşama geçirilmesi konusunda kişisel olarak nasıl bir rol almaktadırlar.

EFQM’DE LİDER… Müşterilerle, Kurumunda misyon ve vizyon oluşturup örnek olabilen Yönetim felsefesi oluşturup bu felsefeyi hayata geçirip sürekli iyileştirebilen. Müşterilerle, işbirliği halindeki kuruluşlarla ve toplumla ilişkiler kurabilen. Çalışanlarını tanıyan, destekleyen ve onları motive edebilen Değişimi isteyen ve değişimin öncüsü olan.

1.LİDERLİK 1a-Liderler kuruluşun misyon, vizyon ve değerlerini nasıl oluşturmakta ve bir mükemmellik kültürü doğrultusunda nasıl örnek olmaktadır. 1b – Liderler Kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması, bu sistemin yaşama geçirilmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi çalışmalarında kişisel olarak nasıl rol almaktadırlar. 1c – Liderler müşterilerle, işbirliği yapılan kuruluşlarla ve toplumun temsilcileri ile ilişkileri nasıl yürütmektedir. 1d – Liderler kuruluşun çalışanlarını nasıl motive etmekte, desteklemekte ve tanımaktadırlar. 1e – Liderler kurumsal değişim ihtiyacını nasıl belirler ve değişime öncülük etmektedirler.

POLİTİKA VE STRATEJİ Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler yoluyla nasıl gerçekleştirmektedir.

seçtiği yolu betimlemektedir. STRATEJİ NEDİR? Strateji veya sevkülceyş, uzun vadede önceden belirlenen bir amaca ulaşmak için izlenen yoldur. İşletme yönetiminde strateji kavramı, bir işletmenin içinde yer aldığı ortamın dinamizmine karşın, kararlılığını koruyarak varlığını sürdürmek ve pazarda başarı elde etmek için seçtiği yolu betimlemektedir.

2.POLİTİKA VE STRATEJİ 2a – Politika ve strateji, paydaşların mevcut durumundaki ve gelecekteki gereksinim ve beklentilerini nasıl temel almaktadır. 2b - Politika ve strateji, performans ölçümü, araştırma, öğrenme ve yaratıcılıkla ilgili çalışmalardan elde edilen bilgileri nasıl temel almaktadır. 2c - Politika ve strateji, nasıl oluşturulmakta, gözden geçirilmekte ve güçlendirilmektedir. 2d - Politika ve stratejinin yayılımı, kilit süreçler çerçevesi içinde nasıl gerçekleştirilmektedir.

ÇALIŞANLAR Kurum, çalışanlarının bilgi birikimlerini ve tüm potansiyellerini bireysel düzeyde, ekip düzeyinde ve kurumun bütününde nasıl yönetmekte, geliştirmekte ve özgürce kullanılmalarını sağlamaktadır. Bu faaliyetleri politika ve stratejisini, süreçlerin etkin bir biçimde işlemesini destekleyecek şekilde nasıl planlamaktadır.

3.ÇALIŞANLAR 3a – İnsan kaynakları nasıl planlanmakta, yönetilmekte ve iyileştirilmektedir. 3b – Çalışanların bilgi birikimleri ve yetkinlikleri nasıl belirlenmekte, geliştirilmekte ve sürdürülmektedir. 3c – Çalışanların katılımı ve yetkelendirilmesi nasıl sağlanmaktadır. 3d – Çalışanlar ile kuruluş arasında nasıl bir diyalog söz konusudur. 3e – Çalışanlar nasıl takdir edilmekte, tanınmakta ve gözetilmektedir.

İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR Kurum, politika ve stratejilerini ve süreçlerin etkin bir biçimde işlemesini destekleyecek biçimde işbirliklerini ve kaynaklarını nasıl planlamakta ve yönetilmektedir.

EFQM’DE İŞBİRLİĞİ VE KAYNAKLAR… Kurum dışı işbirliği halindeki kuruluşlar Finansal kaynaklar. Bina, donanımı ve malzemeler. Teknoloji kullanımı ve etkin yönetimi. Bilgi- birikim nasıl yönetilmektedir?

4.İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR 4a – Kuruluş dışı işbirlikleri nasıl yönetilmektedir. 4b – Finansal kaynaklar nasıl yönetilmektedir. 4c – Binalar, donanım ve malzemeler nasıl yönetilmektedir. 4d – Teknoloji nasıl yönetilmektedir. 4e – Bilgi ve bilgi birikimi nasıl yönetilmektedir.

SÜREÇLER Kurum, politika ve stratejisini destekleyecek, müşteri ve diğer paydaşlarını tam olarak tatmin edecek, onlar için katma değerin artmasını sağlayacak biçimde süreçlerini nasıl tasarlamakta, yönetmekte ve iyileştirmektedir.

5.SÜREÇLER 5a – Süreçler sistematik olarak nasıl tasarlanmakta ve yönetilmektedir. 5b – Süreçler, müşterileri ve diğer paydaşları tam olarak tatmin etmek ve onlar için giderek artan bir değer yaratmak amacıyla gerektiğinde yenilikçi yaklaşımlar kullanılarak nasıl iyileştirilmektedir? 5c – Ürün ve hizmetler müşteri gereksinim ve beklentileri temel alınarak nasıl tasarlanmakta ve geliştirilmektedir. 5d – Ürün ve hizmetler nasıl üretilmekte, sunulmakta ve servisi sağlanmaktadır. 5e – Müşteri ilişkileri nasıl yönetilmekte ve geliştirilmektedir.

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİNİN ÇIKTI(SONUÇ) KRİTERLERİ

6.MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR 6a – Algılama ölçümleri Bu ölçümler dış müşterilerin kurum hakkındaki algılamalarına ilişkin müşteri anketleri, odak grupları, müşterilerin yaptığı tedarikçi değerlendirmeleri, şikayet ve övgüleri gibi yöntemlerle elde edilmiş verilerdir. 6b – Performans göstergeleri Alınan ödül ve unvanların sayısı, ödüllere aday gösterilme, basında yer alma.

7.ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR 7a – Algılama ölçümleri 7b – Performans göstergeleri

8.TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR 8a – Algılama ölçümleri 8b – Performans göstergeleri

9.TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI 9a – Algılama ölçümleri 9b – Performans göstergeleri

MODELDEKİ RADAR MANTIĞI

SONUÇLAR YAKLAŞIM GÖZDEN GEÇİRME DEĞERLENDİRME YAYILIM RESULTS APPROACH YAKLAŞIM D DEPLOYMENT YAYILIM ASSESSMENT DEĞERLENDİRME REVİEW GÖZDEN GEÇİRME

SONUÇLAR Hedeflediği sonuçları politika ve strateji oluşturma sürecinin bir parçası olarak ortaya koymalıdır. Sonuçlar kuruluşun hem finansal hem de operasyonel açıdan gösterdiği performansı kapsamalıdır. Sonuçlar paydaşların algılamalarını kapsamalıdır.

SONUÇLAR Sürekli öğrenme faaliyetleriyle Uygulanan yaklaşımları değerlendirme ve gözden geçirme İyileştirme çalışmalarını Belirlemek, Önceliklendirmek, Planlamak ve Uygulamak

YAKLAŞIM Kuruluşun alt kriterde değinilen konulara Yönelik yaklaşımını incelemektedir. Sağlam temelli yaklaşımın anlaşılır bir temele dayanması iyi tanımlanmış ve geliştirilmiş süreçlerin varlığı yaklaşımın paydaşların gereksinimlerine odaklanması Bütünleşik yaklaşımın politika ve strateji ile uyum içinde olması diğer yaklaşımlarla uygun biçimde ilişkilendirilmiş olması

Yaklaşımın ne derecede uygulandığını incelemektedir. YAYILIM Yaklaşımın ne derecede uygulandığını incelemektedir. Uygulama Yaklaşımın uygulanması Sistematiklik Yaklaşımın yapısal ve düzenli biçimde yayılımı

DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME Yaklaşımın ve yayılımın nasıl değerlendirildiğini ve gözden geçirildiğini incelemektedir. Yaklaşımın ve yayılımın etkinliğinin düzenli olarak ölçülmesi Öğrenme faaliyetlerinin, en iyi uygulamaların ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi ve paylaşılması amacıyla kullanılması Ölçme ve öğrenme sonuçlarının analizi ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi, önceliklendirilmesi, planlanması ve uygulanması amacıyla kullanılması

Katılımınız için teşekkür ederiz…