Medya Türleri, Medya Araştırmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
Yeni Medya’nın özellikleri
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İletişim Bilimlerine Giriş
Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul.
Siyaset Bilimine Giriş
İletişim Bilimine Giriş
Geleceğin Kamu Yöneticilerinin Eğitiminde E-Devlet:
İletişim Süreci ve Türleri
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Kitle İletişim Araçları
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
İLETİŞİM MODELLERİ LASWELL MODELİ.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
BASKI GRUPLARINI SINIFLAMA PROBLEMİ
MEDYA Medyayı Tanımak Medyanın Türleri Medya ve İletişim.
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
Gündem Oluşturma Kuramı
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
İletişim Süreci ve Türleri
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Medya Tarihi ve Kavramlar
Dil, İmaj & Göstergebilim
4. Hafta İletişim Kuramlarına Giriş – I (İletişim Tarihi – İletişim Araştırmaları) 2.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
İletişim Bilimlerine Giriş
İletişim Süreci ve Türleri
23.1 GİRİŞ İkna teknolojisi (persuasive technology), çevresel problemleri çözmek için psikolojik ve teknolojik katkılar arasındaki boşluğu, çevresel.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
İletişim Bilimine Giriş
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Pazarlama İletişimi.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
İLET208 İletişim Kuramları
Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Sizce Teknoloji Nedir?.
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Öğretim Tasarımı Analiz.
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM Dr.Saba Yalçın İkna Edici İletişim.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

Medya Türleri, Medya Araştırmaları Öğr. Mehmet Akif Barış

Medya Türleri Görsel Medya İşitsel Medya Basılı Medya İnternet ve Yeni Medya Taşınabilir bilgi iletişim teknolojileri

Medyanın İşlevleri Bilgilendirme İşlevi Farkındalık Yaratma ve Eğitim İşlevi Toplumsallaştıma İşlevi Eğlendirme İşlevi Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Kurma İşlevi

Yayın Türleri Pekiştirici ve Birleştirici (Konsolidatif) Bilgilendirici (Enformatif) Yönlendirici(Manuplatif) veya Kanaat Bozucu, Yıkıcı, Kışkırtıcı (Spekülatif)

HEDEF (ALICI) KAYNAK (GÖNDERİCİ) O D L AMA K O D A Ç MA HEDEF (ALICI) KAYNAK (GÖNDERİCİ) KANAL İnsan İktidar Güç Sermaye Sahipliği Devlet Medya Kuruluşu --------------------------- SAHİPLİK ARAŞTIRMASI NİYET ANALİZİ PROPAGANDA VE İKNA KAMUOYU OLUŞTURMA İnsan Vatandaş Kamuoyu İzleyici Kitle ------------------------ İZLEYİCİ ANALİZİ ETKİ ARAŞTIRMALARI PSİKOLOJİK VE SOSYOLOJİK ARAŞTIRMALAR Mesajın Türü,İçeriği İletişim Şekli İletişim Tekniği(Teknoloji) İletişim Aracı(Medya) İletişimin Dili Gürültü ve Engeller ------------------------------ İÇERİK ANALİZİ MEDYA ANALİZİ TEKNOLOJİ – AR-GE ÇALIŞMALARI

İletişim Etkinliğine Yönelik Yaklaşımlar Etki - Süreç odaklı yaklaşımlar Algı Tutum Davranış Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Bilinç Kültür İdeoloji Propaganda

Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar Etki üzerine Algı Tutum Davranış Öykü anlatıcıların Rol modellerin değişmesi

Algı ve Tutumlar Algı: 1)çevrede uyaranlar, ayrım, yorumlama süreci 2)malzeme seçimi ve anlamlandırma - Algı eşiği, ilgi, duyumlama enerjisi,bilinç a)Görsel(biyolojik ve psikolojik), b)Duygusal(deneyimsel), c)Seçimleyici(psikolojik,eğitimsel,sosyal durum) Tutum: bir şeye yönelik deneyim, bilgi, duygu ve güdülere dayanarak örgütlediği zihinsel, duyusal, davranışsal bir tepkinin ön eğilimidir.

Etki Zihinsel(Bilişsel) Tutum(Duygusal) Davranışlarda(Eylemsel) Medyanın insanlar üzerindeki etkilerine kafa yoran ilk iletişim araştırmaları , medya mesajlarının insanların tutumlarını istendik yönde etkileme ve yönlendirmede hayli güçlü etkilere sahip olduğu şeklinde abartılı bir ön kabule sahiptir. Bu yaklaşım medyanın etki gücünden de bir korku duyulması ya da tedirgin olunması gerektiğine işaret eder.

Etki

Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar Süreç üzerine Doğrudan İki Aşamalı Dairesel Sarmal

Süreç Hipodermik İğne, Sihirli Mermi Eşik Bekçiliği, Kanaat Önderliği Shannon geri beslemeli dairesel Elisabeth Noumann Suskunluk sarmalı

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Eleştirel Yorumsamacı Göstergesel Bilinç Anlam Niyet Kültür

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar İkna İdeoloji Kimlik, kişilik Kamuoyu oluşturma Propaganda

Medya Araştırmaları Tarihi 1900’ler 1920 – 30’lar (Sinemaya Giden Çocuklar) Chicago Okulu(Cooley, Mead, Dewey)(Simgesel Etkileşimcilik) Stanford(Willbur Schramm, Lasswel, Lewin) Columbia(Lazarsfeld,Hovland) 1950-70(Amerikan Yayılmacılığı)-Eleştirel 1970-80(İkna) 1980 sonrası farklı türden yaklaşımlar

Medya Araştırmalarının Sınıflandırılması Etki,mesaj,anlam,niyet,ideoloji,yöntem Laswell – Siyasal Yaklaşım Lazarsfeld – Alan araştırması Lewin – Küçük gurup yaklaşımı Hovland deney yaklaşımı Gelenekçi(Ana akım),Eleştirel(Marksist) Pozitif, yorumsamacı, eleştirel Frankfurt Okulu Etki-Süreç Odaklı

Güncel Çalışmalar * Teknolojinin medya üzerindeki etkileri, * Medyanın küreselleşme üzerine etkileri, * Medyanın popüler kültür üzerine etkileri, * Medya ekonomi, medya siyaset ve medya sivil toplum ilişkileri, * Yeni iletişim teknolojileri ve yeni medya türleri, * Medyanın etik değerleri, * Güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamikleri, * Medyanın tekelleşme süreci ve bunun siyasal, ekonomik ve sosyal açılardan incelenmesi, * Medya ağları ve yerel medya yapılanmalarının etkileri, * Medya alanında yaşanan bölümlenme, tematik medyanın sektörel etkileri, * Medya ve yeni iletişim teknolojileri açısından yasal düzenlemeler ve medya demokrasisi,