ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
Bölüm 7 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Doç. Dr. Cevahir UZKURT Yıldırım Beyazıt Üniversitesi.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
KURUMSAL S İ STEM MÜHEND İ SL İĞİ VE KURUMSAL MODELLEME Yrd.Doç.Dr.Tuba CANVAR KAHVEC İ 3.hafta.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
© mexxon Consulting SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU ve STRATEJİK PLANLAMA Dr. Çağdaş GÜMÜŞSUYU.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Pazarlama Çevresi.
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
PAZARLAMA YÖNETİMİ, STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ VE PAZARLAMA PLANLAMASI
Pazarlama İlkeleri.
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 4. Hafta Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri Yrd. Doç. Dr.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 1. Hafta Stratejik Yönetim Süreci ile İlgili Terim ve Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Pınar.
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Pazarlama Planlaması.
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
TOSHİBA FLASH DİSK.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İK MAKALESİ.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Geçerlik ve Kullanışlılık
Planlama Fonksiyonu.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Yönetimin temel fonksiyonlari
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Çevre Yönetim Sistemi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 1) Dış Çevre Analizi  Uzak Çevre (PEST)  Yakın Çevre (5 GÜÇ)  Pazar Potansiyeli 2) İç Çevre Analizi  Kaynaklar, Kabiliyetler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 2) İç Çevre Analizi  Kaynaklar, Kabiliyetler  Değer Zinciri  Temel Yetkinlikler  7 S 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl 3) Stratejik Alternatifleri  Hangi Temelde  Hangi Yönde  Nasıl VİZYON MİSYON

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT ANALİZİ 3 (İÇ ÇEVRE ANALİZİ) Faktörler GÜÇLÜ YANLAR Nedenleri ZAYIF YANLAR Nedenleri Kaynak ve kabiliyetler Müşteriler Değer Zinciri Temel Yetkinlik 7 S (Strategy, Shared Values, Style, Systems, Skills, Staffing, Structure) Gelecekteki Çevresel Değişim ve Rakiplerin Durumu Veri Alındığında Zayıf ve Güçlü Yanların Belirlenmesi

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY S.W.O.T. Analizi S.W.O.T. Analizi, a-firmanın rakipleriyle karşılaştırıldığında üstünlük ve zayıflıkları ile b-dış çevreden firmaya yönelik fırsat ve tehditlerin belirlenmesi aracıdır.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT  Firma dış çevreyi (örneğin sosyal yapı) denetlemekte zayıftır ama iç çevrede denetim gücü (örneğin çalışanların motivasyonu) daha yüksektir.  Etkin strateji iç çevrede üstünlükleri artırıp dış çevreden gelen tehditleri savmak, fırsatları ise değerlendirmekle gerçekleşir. Buna stratejik uyum da denir.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT  İç Çevre  Güçlü yönler içseldir…  Öz yetkinlik olmalı- iyi yapabilme gücü  Karşılaştırmalı olmalı- rakiplerin performansı baz alınmalı  Zayıflıklar da içseldir…  Rakiplerimiz bir şeyleri bizden iyi yapıyor…  Stratejik seçeneklerimiz sınırlı

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT analizinden alternatif stratejiler oluşturmak SWOT analizi firmanın mevcut durumunu değerlendirmeye yardımcı olan bir analizdir. Bununla beraber, takip edebileceğimiz alternatif stratejileri oluşturmak için SWOT analizinde elde edilen bilgileri anlamlı bir şekilde kombine etmek gerekir. TOWS matrisi firmanın güçlü ve zayıf yönlerini çevresel fırsat ve tehditlerle eşleştirmek için tasarlanmış bir araçtır.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY SWOT Analizi Fırsatlar Güçlü Yönler Tehditler Zayıf Yönler İç Çevre Dış Çevre

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY TOWS Matrisi –Dış Çevre Analizinde Fırsatları Tehditleri –İç Çevre Analizinde Güçlü Yönleri Zayıf Yönleri Kombine ederek strateji formulasyonunda kullanılan bir tekniktir

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY TOWS Matrisi Zayıf yönler: Güçlü Yönler: ZF Stratejileri Zayıflıkların üstesinden gelmek için fırsatlardan yararlanılması GF stratejileri Fırsatlardan yararlanmak için güçlü yönlerin kullanılması Fırsatlar: ZT Stratejileri Zayıflıkları minimize Etmek ve tehditleri Bertaraf etmek İçin savunma stratejileri GF stratejileri Tehditlerden kaçınmak için güçlü yönlerin kullanılması Tehditler: İç çevre analizinden Dış çevre analizinden