UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitim Öğretimde Planlama
Başlıca Öğrenme Stratejileri
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Öğretİmİn PlanlarI.
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
6.SINIF İNSANDA ÜREME TEST UYGULAMA.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sunum transkripti:

UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER Dr. Melike AYDEMİR Atatürk Üniversitesi

Sunum İçeriği 1 2 3 4 5 Giriş Uzaktan ve Açık Eğitimde Üstbiliş Öğrencimizin Eli Değsin Projesi 3 Sonuç 4 Öneriler 5

Uzaktan ve açık eğitimde içerikler Uzaktan ve açık eğitimde öğrenme süreçlerinin tasarımında en önemli unsurlardan biri içerik hazırlama ve geliştirmedir. Bu süreçte içerikler; Basit anlaşılır olması Görsellerle desteklenmesi Güdüleyici ve ilgi çekici olması Öğretim hedefleriyle uyumlu Biçimsel tasarım özellikleri Bilgi düzeni Güncel olması….

Uzaktan ve açık eğitimde içerikler Tüm bunların yanı sıra; Öğrenmelerini destekleyen Öğrenciyi aktifleştiren Öğrenciyi motive eden Öğrenmesini yöneten, kontrol eden ve değerlendiren «Üstbilişsel stratejiler»

Üstbiliş Üstbiliş, bilişsel süreçleri stratejiler düşünme süreçleri Planlama İzleme Değerlendirme kontrol edilebilir, amaçlı düşünce ne zaman ve niçin kullandığı bilgisi Üstbiliş, bireyin kendi bilişsel süreçleri, kullandığı stratejiler, bu stratejileri ne zaman ve niçin kullandığı hakkındaki bilgisini içeren; kendi düşünme süreçlerini planlamasını, izlemesini ve değerlendirmesini sağlayan kontrol edilebilir, amaçlı düşüncedir.

Uzaktan ve Açık Eğitim- Üstbiliş Materyal odaklı Bağımsız öğrenme Üstbiliş Öğretimi Öğrenimini yapılandırma Uzaktan eğitim yapısı itibari ile daha fazla kişiselleştirilmiş öğrenmeler için uygun bir sistemdir. Öğrenci bağımsız öğrendiği için kendi öğrenme becerilerinin ve eğilimlerinin farkında olması ve öğrenimini buna göre yapılandırması gerekmektedir. Üstbiliş öğretimi ile öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinde aktif rol almaları ve öğrenmelerini bağımsız bir şekilde gerçekleştirmeleri sağlanmaktadır (Winne 2010; Winne ve Hadwin 2008; Veenman 2011).

Öğrencimizin Eli Değsin Projesi Değerlendirme Hazırlık Etkinlik tasarımı Uygulama Proje süreci Öğrencimizin Eli Değsin Projesi 1 2 4 3

Uzaktan ve eğitim içeriklerindeki üstbilişsel stratejiler 1-Hazırlık Süreci Uzaktan ve eğitim içeriklerindeki üstbilişsel stratejiler Stratejiler Teknikler Planlama Amaçları belirleme Önemli noktaları belirleme ve ortaya çıkarma Konu öncesi bilgileri belirleme İzleme Uzman birinin davranışlarını izleme Verilen görevi gerçekleştirirken sorular sorma Çalışma yöntemini seçme Değerlendirme İçeriği değerlendirme Öğrenimi değerlendirme Stratejileri değerlendirme

2-Etkinlik Tasarımı Etkinliklerin ders içeriklerine yerleştirilmesi Etkinlikler tasarlandıktan sonra TBT II dersinin 14 ünitesine yerleştirilmiştir. Uygulamada 14 ünitede toplamda 155 tane etkinlik tasarlanmış ve ünitelere yerleştirilmiştir.

2-Üstbilişsel Etkinlikler -Planlama Stratejisi- Teknik: Amaçları belirleme Teknik: Konu öncesi bilgileri belirleme Teknik: Önemli noktaları belirleme

2-Üstbilişsel Etkinlikler -İzleme Stratejisi- Teknik: Uzman birinin davranışlarını izleme Teknik: Çalışma yöntemini seçme Teknik: Görevi gerçekleştirirken sorular sorma

2-Üstbilişsel Etkinlikler -Değerlendirme Stratejisi- Teknik: Stratejileri değerlendirme Teknik: İçeriği değerlendirme Teknik: Öğrenimini değerlendirme Teknik: Öğrenimini değerlendirme

Sonuç-Yorum Öğrencilerin aktif olması Öğrenciler üstbilişsel etkinliklere büyük oranda katılmakta ve beğenmektedirler Etkinliklerde üstbilişsel stratejileri kullanması Etkinlikler ile öğrenme sırasında bilişini düzenlemesi ve denetlemesi Öğrencilere kendi bilişlerini sorgulaması Üstbilişsel stratejilerini bağımsız oluşturması ve kullanması

Sonuç-Yorum En çok beğeni ve katılım düzeyine sahip “boşlukları doldurunuz” etkinliği En az beğeni ve katılım düzeyi ”düşünüp açıklayınız” etkinliği olmuştur. Öğrenciler, üniteyi değerlendirmek yerine kendilerini değerlendirmeyi daha fazla önemsemeleriyle açıklanabilir.

Sonuç-Yorum Planlama: Tekrar etme, öğrenimini planlama İzleme: Konuyu anlama ve öğrenmede Değerlendirme: Konuyu öğrenme ve tekrar etme Üstbilişsel etkinlikler öğrencilerin ders çalışma süreçlerini olumlu bir şekilde etkilemiştir. Planlama: Önemli noktaları ve konu öncesi bilgileri belirleme İzleme: İşlem adımlarının tümünü görmeleri ve çalışma yöntemlerini fark etmeleri Değerlendirme: Kendilerini ve üniteyi değerlendirmeleri Gelişimlerini görmeleri motive olmalarını sağlamakta Güçlü ve zayıf yönlerini fark etmeleri Üstbilişe sahip öğrencilerin zaman yönetimini iyi yapması

Uzaktan ve açık eğitim öğreticilerine Öneriler Uzaktan ve açık eğitim öğreticilerine Uzaktan ve açık eğitimde öğrencilerin ders çalışma süreçlerini geliştirmek için üstbilişsel etkinliklerin kullanılması Öğrencilerin; Uzaktan ve açık eğitime geçiş sürecinin desteklenmesi Ders içerikleriyle meşguliyetinin artması Üstbilişsel stratejileri aktif şekilde kullanması

PLANLAMA ETKİNLİKLERİ Öneriler Öğretim tasarımcılarına PLANLAMA ETKİNLİKLERİ Tasarımı Kullanımı *Önemli noktalarını tespit etme *Hedefler belirleme *Ön bilgilerini kontrol etme *Konu tekrarı yapma *Öğrenimlerini planlama

Öğretim tasarımcılarına Öneriler Öğretim tasarımcılarına İZLEME ETKİNLİKLERİ Tasarımı Kullanımı *Bir işlemin adımlarını görme *Bu adımları sırasıyla yazma *Çalışma yöntemini tespit etme *İşlem adımlarını daha iyi öğrenme *Çalışma yöntemini değerlendirme

DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ Öneriler Öğretim tasarımcılarına DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ Tasarımı Kullanımı *Konunun içeriğini değerlendirme *Öğrenimini değerlendirme *Konuyu tekrar etme *Ünitedeki etkinlikleri değerlendirme

Teşekkür ederim! www.atauni.edu.tr www.ataaof.edu.tr http://atauzem.edu.tr