ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Tarım Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
Performans Göstergeleri
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
IPA II Dönemi Hazırlıkları
Sunum Planı İçerik Değişikliği Öngörülen Tedbirler
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Teknik Destek Projesi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Toplumda Hayat Boyu Öğrenme Kültürü ve Farkındalığının Oluşturulması
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖNCELİK 2: HAYAT BOYU ÖĞRENME FIRSATLARININ VE SUNUMUNUN ARTIRILMASI.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
HBÖ Strateji belgesi eğitime erişimlerini Öğrenmeye değer veren bir sistem içinde istihdam fırsatlarını artırmak amacıyla kişilerin eğitime erişimlerini.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Sunum transkripti:

ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

İZLEME ve DEĞERLENDİRME NEDİR, NEDEN ÖNEMLİDİR ? İzleme, yapılan işlerle ilgili çıktı, etkiler ve tepkilerin gözlendiği, sürekliliği olan bir süreçtir. Değerlendirme, izlemeden elde edilen sonuçların yorumlandığı aşamadır. DEĞERLENDİRME İZLEME: Sisteme ait tüm girdi işlem ve çıktıların takibinin sürekli olması ve değerlendirme aşamasına katkıda bulunabilmesi için önemlidir. İzleme: “Doğru yapıyor muyuz?” iken, Değerlendirme: “Doğru yapıyor muyuz?” sorusuna ek olarak “Sonuçları elde etmenin daha iyi yolları var mı?” sorusuna da cevap arar.

İZLEME ve DEĞERLENDİRMENİN AMACI Beklenen ilerlemenin gerçekleştiğini doğrulayan kanıtları sağlamak ya da geliştirilmesi gereken noktaları belirlemeye yardımcı olmaktır. Sistem, önceden belirlenmiş standartlara ya da hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını anlamak için göstergelerin sistematik olarak analiz edilmesini içermektedir.

HAYAT BOYU ÖĞRENME SİSTEMİNİ İZLEME ve DEĞERLENDİRME NEDİR, NEDEN ÖNEMLİDİR ? Hayat boyu öğrenme sistemi içerisinde bireylere sunulan her türlü eğitim öğretim hizmetini ulusal ve uluslararası belgeler çerçevesinde izlemek ve elde edilen göstergeler kanalıyla değerlendirmeler yapmaktır. Sistemin izlenme sürecinde dayanak alınan belgeler; *Kalkınma Planları *MEB Stratejik Planı *Milli Eğitim Şura Kararları *AB İlerleme Raporu *Avrupa Konseyi Bakanlar Kurulu Tavsiye Kararları *MEB Mali Performans Programları *İlgili Mevzuat(Kanun, Yönetmelik, Yönerge) *Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi Gelişen ve yenilenen dünyada hayat boyu öğrenme anlayışının gün geçtikçe önem kazanması ve hayat boyu öğrenme çemberine dahil olan bireylere ihtiyaç duyulması sisteme dahil olanların niteliğinin, sayısının ilgi alanlarının tespitini ve dolayısıyla izleme ve değerlendirilmesini önemli kılmaktadır

İZLEME ve DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE HANGİ KAYNAKLARDAN YARARLANIYORUZ? *Eurostat verileri aracılığıyla Avrupada hayat boyu öğrenmeye katılım oranları hakkında veriler topluyoruz. *Türkiye resmi istatistik kurumu olan tüik aracılığıyla eğitim göstergelerine ait verileri sürekli olarak elde etme imkanı buluyoruz.bu sayede kursiyerlerimizin yaş gruplarına cinsiyetlerine göre dağılımlarını da izleme imkanı elde ediyoruz. *Açılan kurslarımızda mesleki ve teknik kurslarımız büyük önem taşımaktadır. bu noktada işkur tarafından açıklanan istihdam fırsatlarını yakından takip etmek önemlidir. Açık işler talep edilen işleri takip ediyoruz. Bildiğiniz gibi hayat boyu öğrenme web portalımız da işkur la entegre çalışıyor. *Mebbis aracılığıyla aday çırak, çırak, kalfa ve usta sayılarını bunun yanında da genel müdürlüğümüze bağlı olarak çalışmlarını sürdüren öğretemen, usta öğretici sayıları ve Diğer personelimize ait verileri elde ediyoruz. *E-yaygın otomasyon sistemimiz en çok kullandğımız sistem.bilgi işlem dairesi başkanlığı temelli bu sistem sayesinde hemen hemen bütün göstergelerimizi elde etme imkanına sahibiz.bunlar cinsiyete göre kurs kursiyer sayıları, kurs türlerine,kurs alanları ve kurs programlarına göre kurs kursiyer sayıları, bölge,il, ilçe, kurum bazında kurs kursiyer sayıları ve il karneleri elde edebiliyoruz. Mesleki yeterlilik kurumu bildiğiniz üzere meslek standartlarını belirliyor.bu noktada verilen eğitimlerimizi seviye seviye belirleme aşamasında rol oynamaktalar. Genel müdürlüğümüz faaliyetleri arasında yer alan açık okullarımız verilerini de e-okul ve ösym veri tabanlarından elde edebilme imkanına sahibiz.

HAYAT BOYU ÖĞRENME AKTÖRLERİ MEB KAMU SEKTÖRÜ Kurslar Üniversiteler ÖZEL SEKTÖR Belediyeler HBÖ Diğer Kamu Kurumları Meslek Odaları Türkiye’deki hayat boyu öğrenme sağlayıcıları içerisinde kamu ve özel kurum/kuruluşları ile üniversiteler, belediyeler ve sivil toplum kuruluşları olmak üzere birçok aktör bulunmaktadır. Hayat boyu öğrenme sağlayan aktörlerin fazlalığı sistemi güçlendirmekle birlikte, birbirine uyumlu verilerin ortak bir yerde toplanmasını ve sonuçta izleme ve değerlendirme sistemini zorlaştırmaktadır. Sendikalar STK’lar SİVİL SEKTÖR

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖNCELİK 6: HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ TEDBİR 6.1 : Hayat boyu öğrenme alanında politika geliştirmeye yardımcı olacak istatistikler oluşturulacaktır. FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 6.1.1: Hayat boyu öğrenme alanında politika geliştirmeye yardımcı olacak aktif işgücü piyasası programlarına ilişkin veri tabanı oluşturulacaktır. İŞKUR   • HBÖ ye katılımla ilgili veriler Faaliyet 6.1.2: e-Yaygın-TÜİK-EUROSTAT uyumu sağlanacaktır. MEB Faaliyet 6.1.3: HBÖGM faaliyetleri kapsamında Hayat boyu öğrenme ile ilgili yıllık dönemsel raporlar hazırlanacaktır. Bir önceki slaytta açıklananlar doğrultusunda TÜİK ve EUROSTAT verilerinden faydalandığımızı söyleyelim. TÜİK verilerince katılım oranları kursiyer sayıları ve yine EUROSTAT tarafından elde ettiğimiz katılım oranlarından bahsedelim.

KURSİYER SAYILARI (2008-2014) Kursiyer sayılarımızda 2008 yılından bu yana %113 Artış sağlanmıştır. Bu sayede katılım artırılmıştır.

HAYAT BOYU ÖĞRENMEYE KATILIM ORANLARI (2006-2014) . Hayat boyu öğrenmeye katılım oranları 2006 yılından bu yana %178 artış göstermiştir. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü olarak faaliyet göstermeye başladığımız 2011 yılından bu yana %72,4 lik bir artış gerçekleşmiştir.

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖNCELİK 6: HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ TEDBİR 6.2 : Hayat boyu öğrenme alanında politika ve stratejiler geliştirmeye yönelik araştırmalar yapılacaktır. FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 6.2.1: Yaygın eğitim kursları ile ilgili elektronik anket uygulaması ile memnuniyet düzeyleri takip edilecektir. MEB   • HBÖ alanında yüksek lisans ve doktora tezi sayısı • Yayınlanmış makale sayısı • Yapılan araştırma sayısı • Yaygın eğitim faaliyetlerinden memnuniyet oranı Faaliyet 6.2.2: Üniversitelerle işbirliği içerisinde araştırmalar yapılacaktır. Faaliyet 6.2.3: Aile ve sosyal sorunlara yönelik araştırmaların yapılmasına devam edilecektir. ASPB Bu kapsamda bize hayat boyu öğrenme kapsamında araştırmalar yapmak isteyen , hayat boyu öğrenme alanında yüksek lisans ya da doktora yapan ve tez aşamasında anketler düzenlemek isteyenler için her türlü desteği sağlıyoruz. Sizler de tarafınıza iletilen araştırma anket teklifleri için gereken her türlü yardımı sağlayabilirsiniz. Kendiniz anketler geliştirebilirsiniz. bunları bizlerle paylaşabilirsiniz…..

Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında yazılan tezlere Genel Müdürlüğümüz sayfasından ulaşabilirsiniz. www.hbogm.meb.gov.tr adresinden projeler/iş birlikleri linkinden hayat boyu öğrenmeyle ilgili Türkiye de yapılan araştırmalar butonundan ara yüzünü göstermiş olduğum sayfaya ulaşabilirsiniz. Amacımız bu sayfada yer alan araştırmaların ve niteliklerinin sayısını sizlerin de katkılarıyla artırabilmektir.

http://hbogm.meb.gov.tr/izde/tr/kursiyeranketi.php Kurslarımıza katılan kursiyerlerimizin memnuniyet düzeylerini belirtmiş olduğumuz internet adresi üzerindeki anket sorularımızla belirlemeye çalışıyoruz. Anketlerimiz aracılığıyla kursiyerlerimizin memnuniyet düzeylerini değerlendiriyoruz.

Kurumun internet sitesi yerel/ulusal dergi, TV afiş, sergi fuar yarışma gibi duyuru yöntemlerinin yüzdelerinin çok düşük olması bu yöntemlerin kurumlar tarafından faaliyetlerin tanıtımında çok iyi kullanılmadığı yönünde bulgulardır. Kurumların bu konuda gerekli tedbirleri alarak tanıtım faaliyetlerini ciddi ölçüde güçlendirmeleri beklenmektedir. Faaliyetlerimizin tanıtımı noktasında sizlere de büyük sorumluklar düşmektedir. Genel müdürlüğümüz çalışmalarından yararlanarak akademik çalışmalarda kullanılmak üzere bilgi talep edenlere gereken desteği sağlamaya çalışıyoruz. Sizler de bu şekilde talepleri olan vatandaşlarımıza yardımcı olabilir ya da bu faaliyet alanlarımız noktasında çalışmalar yapmaya teşvik edebilirsiniz.

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ TEDBİR 6.3 :Hayat boyu öğrenme Web Portalı kapsamındaki veri tabanı geliştirilerek işlevselliği artırılacaktır. FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 6.3.1:HBÖ Portalına dahil olan kurum sayısı artırılacaktır. MEB Kayıtlı kullanıcı sayısı Ziyaretçi sayısı Portala dahil olan kurum/kuruluş sayısı Portala dahil olan hizmet sunucu sayısı Portalın sunduğu hizmetlerden yararlanan birey-kurum/kuruluş sayısı Veri tabanından yararlananların memnuniyet oranı Faaliyet 6.3.2:HBÖ portalının teknik altyapısı güçlendirilecektir.

http://www.hbo.gov.tr/ Portal çalışmaları kapsamında bilgi işlem dairesi başkanlığıyla sürekli çalışmalar toplantılar yapıyoruz. Portalımız aracılığıyla sizleri istihdam fırsatlarıyla tanıştırmayı hedefliyoruz. Portalımız bildiğiniz üzere İŞKUR işbirliğiyle yürütülmektedir…. 2013 yılında Hayat boyu öğrenme Web Portalı kuruldu. Portal hayat boyu öğrenme faaliyetleri, MEB ve İŞ-KUR bünyesindeki öğrenme ve istihdam fırsatları hakkında bilgiler içermektedir. Bu kapsamda mevcut Hayat Boyu Öğrenme Web Portalımızı güncelliyoruz.

WEB PORTALIMIZ ÜZERİNDE GÜNCELLEME ÇALIŞMALARI YAPIYORUZ. Web Portalımızı e-YAYGIN otomasyon sistemine entegre ediyoruz. Portala dahil olan hizmet sunucularından İŞKUR’a bağlıyoruz. Portalımızı mobil uyumlu hale getirmeye çalışıyoruz. Böylece telefonlarınıza yükleyeceğiniz uygulamalarla sistemimizden faydalanabileceksiniz.

İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ TEDBİR 6.4 : Hayat boyu öğrenme için kullanılan kaynakların etkin ve verimli kullanılmasına yönelik bir izleme ve değerlendirme mekanizması geliştirilecektir. FAALİYETLER SORUMLU KURUM KURULUŞ İŞBİRLİĞİ YAPILACAK KURUM KURULUŞ PERFORMANS GÖSTERGESİ Faaliyet 6.4.1: Hayat boyu öğrenme koordinasyon kanunu taslağında izleme ve değerlendirme sistemi aktif kullanımına yer verilecektir. MEB • İşbirliği yapılan kurum/kuruluş sayısı Faaliyet 6.4.2: Otomasyonla destekleyerek izleme ve değerlendirme sisteminin takip edilebilirliği artırılacaktır.   hayat boyu öğrenme sağlayıcı aktörleri birden fazla olduğu için hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katılan birey sayımızın aslında mevcut göstergelerimizden daha fazla olduğunu biliyoruz. Sizlere sadece kendi genel müdürlük faaliyetlerimizden yararlanan kursiyer sayılarını sunabilme imkanına sahibiz. Bu noktada hayat boyu öğrenme faaliyetleri sağlayan diğer kurum kuruluşlarla yaptığımız işbirliklerini artırmamız önemlidir. Yerel ve merkez tarafından imzalanan protokollerimizle bu işbirlikleri güçlendirmek ve daha fazla vatandaşımıza hizmet sunmak için çalışıyoruz.

e-YAYGIN OTOMASYON SİSTEMİ GÜNCELLENDİ Bilindiği üzere e-YAYGIN otomasyon sistemimizi güncelliyoruz. Bu süreç içerisinde sizlerle sürekli iletişim kurarak sisteme ait problemleri sonlandırmaya çalışıyoruz. Bilgi işlem daire başkanlığıyla da yaşanan aksaklıklar doğrultusunda sürekli toplantılar yapıyoruz. Bu noktada yakın zamanda Antalya da gerçekleştirdiğimiz e-YAYGIN eğitimiyle de sisteme ait karşılıklı

Milli Eğitim Uzman Yardımcısı Yusuf Taner TEKİN Teşekkür ederim. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Milli Eğitim Uzman Yardımcısı Yusuf Taner TEKİN Teşekkür ederim.