Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Temel Kavramlar ve İlkeler
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Başşliyoouu
Başşliyoouu... Başlıyor....
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı

Eğitim Programı Ders Kitabı Doğru/Gerçeklik Mekanik Öğrenme [EZBER] Zaman P R O B L E M Öğretmen

KURAMSAL BAĞLAM Yükselen Paradigma Yapılandırmacı Eğitim Düşünürleri Yapılandırmacı Öğrenme Kuramları Eğitim Program Tasarısına Yönelik Doğurgular Öğrenen Özellikleri

Problem Tümcesi Yapılandırmacı yaklaşım, öğrencilerin;  düşünme becerilerini,  derse yönelik tutum düzeylerini,  öğrenme sürecine tepkilerini nasıl etkilemektedir?

YÖNTEM Araştırma Modeli Deneysel Desen [Ön-Son Test Deneme Modeli] Nitel-Doğacı Yaklaşım [Nitel Veri-İçerik Analizi] KARMAYAPI [Mixed Form]

 Ünitenin Yapısını İnceleme.  Genel/Temel Kavram veya Olguyu Belirleme.  Kavram Ağı Oluşturma.  Ünite İle Geliştirilebilir; İstenilir, Gözlenebilir ve Ölçülebilir Düşünme Becerilerini Belirleme.  Öğrenme Görevlerini Belirleme.  Öğrenenlerle Toplantı Yapma. Süreç Odaklı Öğrenme Hedeflerine Karar verme. Süreç Odaklı Öğrenme Hedeflerine Karar verme. Öğrenme Yaşantılarına Karar verme. Öğrenme Yaşantılarına Karar verme. Değerlendirmenin Nasıl Yapılacağına Karar verme. Değerlendirmenin Nasıl Yapılacağına Karar verme.  Uygulamayı Gerçekleştirme Yaşantılar ve Materyalleri Sağlama. Yaşantılar ve Materyalleri Sağlama.  Süreç Değerlendirme Yapma. Kendini. Kendini. Birbirini. Birbirini. Yapılandırmacı Öğretim Programı Tasarısı

Programı Değerlendirme Kullanılan Araçlar Essey Erişi Testi-Puanlama Yönergesi [Rubrics] Tutum Ölçeği [(15+/15-Madde);.9537] Gözlem Formu [Yapılandırılmış Likert Türü] Öğrenci Öğrenme Günlükleri Görüşme Formu ve Video Kayıtları

BULGULAR ve YORUM Düşünme Becerilerindeki Gelişim Tutum Düzeylerindeki Değişim

“…Eskisi kadar sıkıcı geçmiyor. Grup oluşturup bir şeyler yapmak çok güzel. Önceden dersten çok sıkılırdım. Bir an önce bitmesini isterdim. Ama artık öyle düşünmüyorum….” “…Bireysel olarak derse hiç ilgisi olmayan arkadaşlarımın bile derse katıldığını, sorumluluklarını bildiklerini gördüm. Grupta herkesin sorumluluk alması ise çok güzeldi…”

“…Bizim eğitim ve öğretimimizde her şey nota endekslenmiş durumda. Öğretmen öğrencisinin yapmasını istemediği bir şeyi engellemek için öğrenciyi notla korkutuyor. Biz öğrencilerin çoğu zaman not için çalıştığımızı söyleyebilirim ki not, bizim öğrenci olarak çok küçük bir özelliğimize verilen armağandır...”

“…Bu etkinlikler sırasında birbirimizden bir şeyler öğrenmemiz çok güzeldi. Benim bilmediğim bir hak vardı: Grupta bir arkadaşım özel yaşamın gizliliğinin anlamını ve nasıl uygulandığını biliyordu. Ben bunu, o arkadaşımdan ve diğer gruplarla fikir alış verişleri sırasında ve dersteki yöntem sayesinde öğrendim…”

“…Bu etkinlikler sayesinde kişilerin nasıl düşündüklerini, düşünce sistemlerinin nasıl oluştuğunu, kafalarını neye göre yorduklarını gördüm. Kısacası, bu etkinlikler, onları tanımamı sağladı…”

“…Birkaç hafta önceye kadar vatandaşlık derslerinde kitapta yazan bilgileri hazır olarak EZBERLİYORDUK. Fakat şimdi yaptığımız etkinliklerle bilgileri hazır değil, kendimiz işleyerek ve yorumumuzu katarak ÖĞRENİYORUZ…”

“…Bu tür etkinlikler gerçekten bizim insan olarak yaşamamızı amaçlıyor. Hayatta karşılaştığımız bir takım sorunlara çare bulmamızı sağlıyor. Bizim gelecekte kendi ayaklarımız üzerinde nasıl duracağımızı öğretiyor…”

SONUÇ ve ÖNERİLER

SORU ve YANITLAR