TARİH VE GENÇLİK Prof. Dr. Muammer DEMİREL Uludağ Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
SED’de izlem ve değerlendirmenin önemi ve uygulanması
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
SOYKIRIM YAPMADIK VATAN SAVUNDUK BURSA CUMHURİYET LİSESİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE KOMİSYONU 18 MAYIS Bursa PANELİSTLER: Prof. Dr. Mahir AYDIN Yrd. Doç.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
TÜRK HEMATOLOJİ DERNEĞİ EĞİTİM ÇALIŞMALARINDAN 2011 HASTA ve HASTA YAKINLARINA YÖNELİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI MERSİN 4 Şubat 2012 Kan Hastalıkları Nelerdir.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Gençlerin Sağlığı Prof.Dr.Hilal Özcebe Halk Sağlığı Uzmanları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Atatürkçü Düşünce Topluluğu 07 Şubat 2008 tarihinde kuruldu ve kurulduğu günden bugüne Hacettepe Üniversitesi öğrencilerini , öğretim üyelerini.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
İbrahim Erdal Türkçe Eğitimi Bölümü (İ.Ö). Konu anlatımı uygulamalı bir şekilde gerçekleştirilmiş. Görsellik ön planda tutulmuş.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. House of Lifelong Learning and Quality Assurance Thomas Gruber German Reference.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM PROGRAMLARI. Eğitim Programları SokratesComeniusErasmus Leonardo da Vinci Youth- Gençlik.
DEMOKRASİ NEDİR? DEMOKRASİ SOSYAL EŞİTLİKTİR. DEMOKRASİ İÇİN YAPILAN ATIFLAR Çoğunluğun yönetim şekli Fırsat eşitliği sağlamaya çalışan yönetim Sosyal.
2008 KRİZİ SÜRECİNDE AB’DE MALİYE POLİTİKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE EĞİTİM ANLAYIŞI.
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ADNAN BALİ Türkiye İş Bankası A.Ş. Genel Müdürü
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
Yıllara Göre Etkinliklerimiz
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM ÜNİTESİ TESTLERİ
GENÇLERDE UYUM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Türkiye’de Karşılaştırmalı Hukukun Gelişimi
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Andargojinin varsayımları
Karşılaştırmalı Hukukun Tarihçesi
Sunum transkripti:

TARİH VE GENÇLİK Prof. Dr. Muammer DEMİREL Uludağ Üniversitesi   Prof. Dr. Muammer DEMİREL Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi

TARİH VE TARİHCİLİK Tarihi kim yapar? Tarih objektiflik olur mu? Tarih dersleri bir amaca hizmet etmeli mi?

II. Araştırmanın Amacı Bu çalışmanın amacı, tarih öğretimi ve tarih bilinci konusunda gerçekleştirilen ve Youth and History (Gençlik ve Tarih) adıyla yayınlanan “Gençlerin Tarih Bilinci Üzerine Karşılaştırmalı Avrupa Projesi”nin Türkiye ayağındaki sorularından yararlanarak öğrencilerin tarihin önemi ile ilgili görüşlerini, tarihle ilgili ilgi alanlarını ve derslerin bu ilgi alanlarını karşılayıp karşılayamadığını tespit etmektir.

Araştırmanın amacına uygun olarak öğrencilere göre; 1- Tarihin ne ifade ettiği, 2- Tarih derslerinin nasıl geçtiği, 3-Tarihin hangi biçimlerde sunuluşundan keyif aldıkları ve hangi biçimlerde sunuluşuna güvendikleri, 4- İlgi duydukları tarih dönemleri, 5- İlgi duydukları tarih türleri, 6- İlgi duydukları coğrafi alanların tarihi, 7- Tarih derslerinde ilgi duyduğu dönemler, 8-Cumhuriyet tarihi anlatımının hangi tarihte bitmesi gerektiği, 9- Tarih derslerinde ilgi duyduğu alanlar, 10-Osmanlı tarihinde ilgi duyduğu konular, 11-Tarihine ilgi duydukları toplum kesimleri hakkındaki görüşleri derlenmeye çalışılmıştır.