1 OPCAT ışığında UÖM’lerin kilit unsurları Zdeněk Hájek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Danışman, Sonuç Yönetimi
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı
Modül 8 İhtiyari Protokol. Bireysel Başvuru Usulü Bireysel Başvuru Usulüne ilişkin bazı hususlar •Yarı-yargısal usul •Yazılı usul •Kayıt (Ön-kabuledilebilirlik)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi 1 MODERN YEREL YÖNETİM BİRLİĞİNE DOĞRU John Jackson Capacity Building International.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Kaynak Geliştirme ve STK’lara Yönelik Hibe Programları (AB ve KA Tecrübeleri) Tayyar Doğan Planlama Uzmanı Kalkınma Bakanlığı.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
TÜRKİYE'DE TRANSFER FİYATLANDIRMASI UYGULAMALARI Ersin NAZALI, LL.M., MSc Avukat, E.Hesap Uzmanı Vergi Bölümü Yöneticisi 12 HAZIİRAN 2013.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
CAOBISCO Avrupa Çikolata, Bisküvi ve Şekerleme Endüstrileri Derneği FILIPPO CERULLI, Başkan CAOBISCO.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
PROJE YOZLAŞMAYI ÖNLEDİ Mİ? Yolsuzluğun Önlenmesi İçin Etik Projesi Kapanış Konferansı 25 Kasım Ankara.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Bilim Merkezi Vakfı, 2004 STK’lar ve Özel Sektör İşbirliği Zor bir tanışma süreci...
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
REHBERLİK.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
Bir REPARIS Sekreteryası Oluşturma Önerisi Viyana Mart 16, 2006.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İşgücü Piyasası ve Eğitim sektörü arasında Karşılıklı Güvenin Oluşturulması.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
Monitoring the deprivation of liberty procedure and conditions in Turkey: Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim.
AB ve Diğer Avrupa Ülkelerinde UÖM'ler: Genel Bir Bakış Ankara, Türkiye – 22 Ekim 2009 Dr. Matthew Pringle APT
ULUSAL ÖNLEYİCİ MEKANİZMA Çek Cumhuriyeti Ankara, 22 Ekim
Sean Sullivan İngiltere ve Galler Cezaevleri Kraliyet Teftiş Kurumu
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Türkiye’de Ulusal İzleme Mekanizması Kurulması: Süreç ve Ana Unsurlar Kerem ALTIPARMAK AÜ SBF İnsan Hakları Merkezi.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Visit Turkish delegation 6 juli 2010 Hollanda’da mali kontrolörlerin rolü Thijs Leijen Rogier Tesson.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İNSAN HAKLARI HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ
Büyükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI SEFER ERKEÇOĞLU ŞUBE MD./İŞVEREN VEKİLİ.
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
ÖZEL SORUŞTURMA FAALİYETLERİ
Küresel Kamusal Mallar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

1 OPCAT ışığında UÖM’lerin kilit unsurları Zdeněk Hájek

2 Giriş OPCAT hedefleri İşkence ve kötü muameleye karşı korumanın güçlendirilmesi – genel anlamıyla – özgürlüğünden mahrum bırakılan kişiler için

3 Önleme kavramı Önleme mahiyetinde adli olmayan yöntem – proaktif yaklaşım Ziyaretler – teftiş değildir – soruşturma değildir – gerçek durumu ortaya koyar – inceleme için temel oluşturur – uygulama ve mevzuattaki boşlukları ve eksiklikleri tanımlar Gözlemler ve tavsiyeler Uygulama hakkında yetkililerle diyalog

4 UÖM’nin Görevi İlişkiler Üçgeni UÖM İÖAK (SPT) Taraf Devlet - Ülkede mevcudiyetinin yararları - İÖAK ile temaslar - Diğer aktörlerle iletişim

5 UÖM’nin Yetki Alanı Erişim- bilgiye - alıkonulma yerlerine -özgürlüğünden mahrum bırakılan kişilere -özel görüşmelere Yetkililere tavsiyede bulunma Mevzuat ile ilgili öneri ve gözlemlerin sunulması

6 UÖM’nin bağımsızlığı İşlevsel bağımsızlık Üyelerin ve personelin bağımsızlığı – Bütçe – Dokunulmazlıklar

7 Mevzuatta dayanak noktası bulma Bağımsızlık Yetki alanı (alıkonulma yerlerinin tanımı)

8 Kimin görevlendirileceği Taraf Devletlerin Kararı –Kamu Denetçisi –Kamu Denetçisi artı –Ulusal İnsan Hakları Kurumu –Diğer organlar Yeni, önleyici görev Ayrım

9 UÖM’nin oluşumu Toplumdaki farklılık ve çeşitlilikleri yansıtan uygun dengeli ve çok disiplinli bir ekip Bağımsız üyeler Aşağıdaki özelliklere sahip profesyoneller – bilgi – deneyim – beceriler

10 UÖM’nin yetkililerle ilişkisi Yetkiye ve sivil toplumun desteğine sahip olmak Muteber olmak –Tavsiyeler; –hakiki, doğrulanmış, iki kez sınanmış bilgilere ve –kabul görmüş standartlara dayanmalıdır. Yapıcı olmak –Tavsiyeler; –ülkenin gerçeklerini dikkate almalı ve –gerçekçi olmalıdır. Uygulama tedbirleri için önceliklerin ve takvimlerin belirlenmesi konusunda tavsiyede bulunmak ve yardımcı olmak ! İşbirliği ve sürekli diyalog !

11 İÖAK’nın (SPT) UÖM’ye karşı görevi UÖM’nin kurulmasına yönelik olarak Taraf Devletlere tavsiye ve destek sağlamak UÖM’ye yardımcı olmak Temaslar ve iletişim Güçlendirme » kapasite » yetki alanı