REHBERLİK SERVİSİNİN TANITIMI VE ORYANTASYON ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
EĞİTİMDE REHBERLİK HİZMETLERİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sağlıkla ilgili önlemler alma
Rehberlİk Servİsİnİn Tanıtımı
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK (PDR)
REHBERLİKLE ELELE.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
Rehberlik,  bireyin kendini anlaması,  problemlerini çözmesi,  gerçekçi kararlar alması,  kapasitelerini geliştirmesi,  çevresine dengeli ve sağlıklı.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
OKULDA VERİLEN REHBERLİK HİZMET TÜRLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK HİZMETLERİ.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

REHBERLİK SERVİSİNİN TANITIMI VE ORYANTASYON ÇALIŞMALARI

Rehberlik Nedir? Rehberlik, bireyin kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, uzman kişilerce bireye yapılan psikolojik yardımlardır.

Rehberliğin AMACI Bireyin kendini tanıması, anlaması, kabullenmesi, Gizil güçlerini (potansiyelin) geliştirmesi, Çevreye uyum sağlaması, rehberliğin amacıdır.

REHBERLİĞİN AMACI AMAÇLARIMA ULAŞMAK İÇİN NE YAPMALIYIM? BEN KİMİM? GÜÇLÜ VE ZAYIF YÖNLERİM NE? SINIRLILIKLARIM NEDİR? İLGİLERİM NEDİR? NELER YAPABİLİRİM? GÜCÜM NEDİR? ÇEVREMDEKİ OLANAKLAR NEDİR?

Rehberlik Servislerinde Hangi Hizmetler Verilir? PSİKOLOJİK DANIŞMA YÖNELTME VE YERLEŞTİRME ORYANTASYON BİREYİ TANIMA MÜŞAVİRLİK BİLGİ TOPLAMA VE YAYMA İZLEME DEĞERLENDİRME

Oryantasyon Hizmeti (Yeni Ortama Alıştırma) Bu hizmet bir okula yeni başlayan öğrencilere, eğitim yılı başında, okulu, kurallarını,işleyişini tanıtmak, okul ve o çevrede ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları hakkında bilgi vermek ve böylece yeni girdikleri ortama kısa sürede alışmalarına yardımcı olmak üzere yapılan çalışmalardır.

Duruma alıştırma programında şu ilkeler benimsenmelidir: Duruma alıştırma programı bütün yeni öğrencilere ulaşabilmelidir. Çünkü her öğrencinin böyle bir yardıma ihtiyacı vardır. Bu program okulun sürekli bir faaliyeti olmalıdır. Her yıl, öğretim yılı başında yoğunlaşan bir programın yanısıra, öğrencilerin etkin çalışma yöntemlerini öğrenmeleri, eğitsel kol faaliyetlerine katılmaları, çevredeki opera,tiyatro, kültür merkezi vb. yerlerdeki gösteri faaliyetlere katılarak bu gibi yerleri öğrenmeleri gibi etkinliklerle öğretim yılı içinde de devam etmelidir. Duruma alıştırma programı, bütün faaliyetleri ayrıntıları ile hazırlanmış bir program olmalıdır. Tüm rehberlik faaliyetlerinde olduğu gibi, burada da planlı etkinlikler esastır.

Bu program kapsamlı faaliyetler içermelidir. Tanıma, uyum sağlama ve öğrenme ile ilgili, öğrencilerin gelişim dönemi gereği, daha çok, ortak ihtiyaç ve problemler bu etkinliklerde ağırlık merkezini oluşturmalıdır. Bu programın uygulanmasında okuldaki tüm görevliler işbirliği içinde olmalıdır. Çevredeki kurum ve kuruluşlardan destek alınmalıdır. Oryantasyon programı velileri de kapsamalıdır. Oryantasyon programı sonucunda bir "değerlendirme" yapılması, programın eksik yönlerinin ortaya koyulması, sonraki yıllar için gerekli iyileştirmelerin yapılması açısından önemlidir. Oryantasyon programının uygulanmasında rehberliğin genel felsefesi ve ilkeleri esas alınmalıdır.

İlköğretimdeYapılabilecek Etkinlikler Okulu tanıma ve uyum sağlama. Çevreyi tanıma. Öğrencilerin ve velilerin okul personeli tarafından karşılanması. Açılış programında, okul müdürünün velilere ve öğrencilere bu uygulamanın amacını ve yararlarını anlatması. Tüm okul personelinin, veliler ve öğrencilere tanıtılması. Öğrencilere okul idari birimlerinin,dersliklerin ve diğer bölümlerin tanıtılması.

Öğrenci ve velilere ikramda bulunulması. Öğrencilere okulda verilen hizmetler ve uyulması gerekli kuralların anlatılması. Öğretmen ve öğrencilerin okul bahçesinde etkinlikler düzenlemesi.(Yarışmalar,spor aktiviteleri,oyunlar vb.) Öğrenci velilerine eğitim duyarlılığını artırmak ve okul- aile işbirliğini geliştirme konusunda sınıf rehber öğretmenleri tarafından bilgilendirme yapılması.

Öğrencilere öğretmenleri tarafından derslerin müfredatı ve yapısı ile ilgili bilgilendirmeler yapılması. Okul müzik öğretmeni tarafından hazırlanan dinletinin sunulması. Öğrencilere seçmeli ders uygulamaları ile ilgili detaylı bilgilendirme yapılması. Öğrencilerin, Bilişim Teknolojileri Öğretmeninin gözetiminde bilgisayar dersliğinde etkinlikler yapması.

Öğrencilere yeni ders kitaplarının dağıtılması Öğrencilere yeni ders kitaplarının dağıtılması.Öğretmenler ile beraber içeriklerinin incelenmesi. Okul servisleri konusunda öğrenci ve velilerin bilgilendirilmesi. Öğrencilerin tüm okul personeli tarafından uğurlanması.

SINIF İÇİ TANIŞMA VE ISINMA OYUNLARI EL SIKIŞMA Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini öğrenmesini ve iletişim kurmalarını sağlamak. Sayı: En az 30 kişi Süre: 10 dakika Tüm katılımcılardan oda içerisinde yürümeleri ve 10 dakika içerisinde olabildiği kadar çok kişiyle el sıkışıp, isimlerini söyleyerek kendilerini kısaca tanıtmaları istenir.

MÜZİKLİ BALONLAR Amaç: Katılımcıların birbirlerinin isimlerini öğrenmesini ve iletişim kurmalarını sağlamak. Sayı: En az 10 kişi Süre: 10 dakika Malzemeler: Katılımcı sayısı kadar balon, 5–10 tane Asetat Kalemi, CD ya da kasetçalar.

Tüm katılımcılara birer tane balon dağıtılır Tüm katılımcılara birer tane balon dağıtılır. Balonları şişirmeleri ve üzerine isimlerini ve geldikleri ilin adını yazmaları istenir. Daha sonra müzik çalmaya başlar ve katılımcılar balonları havaya atarak karışmasını sağlarlar. Müzik durana kadar amaç, balonların tamamını olabildiği kadar havada tutmak ve yere düşmelerini önlemeye çalışmaktır. Müzik durduğu zaman herkes en yakınındaki balonu yakalayarak, ellerindeki balonun üzerinde ismi yazan kişiyi bulmaya çalışır. Not: Zamana ve katılımcıların isteğine bağlı olarak aynı oyun iki-üç tur halinde de oynanabilir.

BANA ÖYKÜNÜ ANLAT Amaç: Tanışma Sayı: En az 10 kişi Süre: 30 dakika Katılımcılardan kendilerine bir eş bulmaları istenir. Her biri diğerine öyküsünü anlatmaya başlar. Bütün öyküler “Buraya gelmeye şu şekilde karar verdim…” veya “ Buraya gelebilmek için seçildim çünkü…” cümlesiyle başlar. İkili gruplar birbirlerine öykülerini anlattıktan sonra diğer bir iki kişiyle birleşip 4 kişilik bir grup olmaları istenir. 4’lü gruplar içerisinde yeniden öykülerini anlatmaları ve bu sefer nereden geldiklerini, ülkeleri ya da şehirleri hakkında bir iki cümle eklemeleri istenir.

EN KÜÇÜK GAZETE Amaç: Katılımcıların dikkatinin toparlanması, takım halinde çalışma, farklı bakış açıları, iletişim kurma ve grup içi dinamiklerin pekiştirilmesi Sayı: Herhangi bir grup Süre: 15 dakika Malzemeler: Her grup için yeterli sayıda gazete, poster veya afiş… Katılımcılar 6–7 kişilik küçük gruplara bölünür. Burada dikkat edilmesi gereken nokta her grupta yaklaşık aynı sayıda insanın bulunmasıdır. Her gruba bir gazete verilir. Oyunda amaç, gruptaki katılımcıların birbirlerine dokunup verilen gazeteye de dokunarak bir ayaklarını havada tutmalarıdır. En küçük gazete parçasıyla bunu başarabilen grup oyunu kazanacaktır. Bu haliyle gayet basit gözüken oyunda eğitmen bazı iletişim hileleri kullanarak oyuna tartışmaya açık bir boyut kazandırıp, grubu hareketlendirirken bazı temaların da işlenmesini sağlayabilir. Bu sebeple oyun aşağıda verilen şekilde oynatılmalıdır: Gazete kâğıtları her grubun ortasında yere konur ve kurallar kısa ve net cümlelerle katılımcılara verilir, fazla açıklama yapılmaz.

Örnek açıklama: Bütün grup üyeleri birbiriyle temas etmeli Bütün grup üyeleri gazete ile temas etmeli Bütün grup üyelerinin en az bir ayağı havada olmalı Daha sonra gazeteyi küçültün En küçük gazete kazanır…(“gazete parçası” olarak adlandırılmaz) Eğitmenler birbirlerine dokunup yerdeki gazeteye de basarak örnek verebilirler. Açıklama yapıldıktan sonra sorulara cevap verilmemeye dikkat edilir. Eğer soru sorulursa kurallar aynı şekilde tekrar edilir.