Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BTO220 ENFORMASYON TASARIMI
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MODÜL 3 – Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğretmen-Veli İşbirliği İçin Web Tabanlı Platform Projesi
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
GÖRSEL SANATLAR ETKİNLİKLERİ
Onur TAT Yasin ARMUTÇU Dursun ÜLKER
SANAT EĞİTİMİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ÖĞRETİM MATERYAL TEKNİK VE TASARIMI DERSİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Türkçe Dersi Kaynak Siteler
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
Öğretim Tasarımı Analiz.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
Sunum transkripti:

Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM İLKÖĞRETİM OKULLARINDA 3. SINIF TÜRKÇE DERSİNDE ANİMASYONLARIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM M. Oğuz KÖLEMEN Beytullah CİVİL

AMAÇ Türkçe eğitiminin ilköğretim 3. sınıflarında daha verimli geçmesini sağlamaya çalışmak ve akılda kalıcılığını artırmak için her ünitenin başında yer alan hikayelerden birini animasyona dönüştürerek dersin verimliliğini arttırmaktır. Alt Amaçlar: Hikayeye uygun yöntemi belirleyip dersi bu şekilde işleyerek öğrencilerin derse katılımını artırmak, Yapılacak olan animasyonların öğrenmeye katkısı incelenmek

AMAÇ Animasyonların ilkokul müfredatına uygulanabilirliğini ve eğitimde kullanılırlığını araştırmak, Bu proje ile öğrencilerin Türkçe dersine karşı ilgilerini artırmak, Görsel ve duyusal olan materyallerin aynı anda kullanıldığında akılda kalıcığı artıracağı için öğrencilerin konuyu daha kollay hatırlamasını sağlamak, Öğrencilerin yaşı dikkate alındığında kullanılan animasyonlarla başarı motivasyonunu artırmak.

YÖNTEM Bu çalışma ile ilköğretim 3. sınıfların Türkçe dersi için hazırlanacak olan animasyonlar iki aşamalı gerçekleşecektir. Yapılacak olan animasyonlar Yapılandırmacı yaklaşım ile 1. aşamada ADDIE öğretim tasarımı modeli takip edilerek 5E modeline uygun bir öğretim tasarımı, 2. aşamada ise uygulama süreci gerçekleşecek şekilde bir çalışma planı hazırlanacaktır

İŞ BÖLÜMÜ Materyalin Tasarımı: Fatma AK, Yasin YILDIRIM Çalışmanın Uygulanması: Birnaz DUMAN, Özlem ERAVCU, Aslınur SEZGİN, Fatma AK, Beytullah CİVİL. Verilerin Toplanması: Birnaz DUMAN, Özlem ERAVCU, Aslınur SEZGİN, Fatma AK, Beytullah CİVİL, M.Oğuz KÖLEMEN, Yasin YILDIRIM Veri Analizi: Birnaz DUMAN, Özlem ERAVCU, Aslınur SEZGİN, Fatma AK, Beytullah CİVİL, M.Oğuz KÖLEMEN, Yasin YILDIRIM