#TweetCar Autoshow –
İÇERİK 01 – Kampanya Yapısı 01 / İletişim Hedefi 02 / Hedef Kitle 03 / Yaratıcı Fikir 04 / Fikrin Nasıl Hayata Geçirileceği 02 – Kampanya Kurgusu 03 – İletişim Detayları 04 – Sonuçlar
KAMPANYA YAPISI #TweetCar Autoshow 2015
Kampanya Yapısı Peugeot Deneyimini Autoshow Alanının Dışına Taşımak Peugeot Hakkında Olumlu Algı Oluşturmak İletişim Hedefi İnsanların Peugeot Otomobili Twitter Üzerinden (Erişimi Genişlet & Olumlu Algı Oluştur) Kontrol Etmesini (Deneyim Yarat) Sağla Everytime they control the car, they would act as an ambassador for Peugeot with their social sharings Yaratıcı Fikir Birincil: Autoshow Ziyaretçileri İkincil: Autoshow Takipçileri (sosyal medya üzerinden) *Twitter hesabı olanlar Hedef Kitle Sosyal Medyayı hem bir Arayüz hem de Kazanılmış Medya (Earned Media) olarak kullan. Paralı ve Organik destek ile WoM yarat. Take advantage of occasional user involvement increase thanks to Istanbul Autoshow 2015 to increase Peugeot’s share of voice on social media Fikrin Nasıl Hayata Geçirileceği
KAMPANYA KURGUSU #TweetCar Autoshow 2015
Dünyanın İlk Tweet İle Çalışan Otomobili
Nasıl Çalışıyor? – Yönergeler Stand Üzerinde Bulunan 80 inç Boyutundaki Ekranda Gösterildi
Nasıl Çalışıyor? – 3 Adımlı Mobil Kontrol Mekanizması Cep telefonundan 308tweetcar.com adresine gir Sayfayı kaydır ve 6 farklı fonksiyondan birini seç Cep telefonundaki Twitter uygulaması otomatik olarak açılsın Gelen tweet metnini düzenle ya da sadece «Tweetle» butonuna bas ve sahnedeki otomobili izle
Seçilen Fonksiyonlarla İlintili Markalı Tweet Metinleriyle Olumlu Algı Yaratıldı #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #selektoryap Autoshow'un en dikkat çekici otomobili TweetCar. #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #flasorleriyak Autoshow'un en özel otomobili Peugeot'dan! #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #oncamlariac Bu sene Autoshow'da TweetCar rüzgarı esiyor. #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #sisfarlariniyak Peugeot, Autoshow'da TweetCar ile yine farklı! #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #ledleriyak Peugeot, TweetCar ile Autoshow'da da iddialı! #308tweetcar #haydiyenipeugeot308 #istanbulautoshow2015 #sescikar TweetCar Autoshow'da ses getiriyor.
Nasıl Çalışıyor? – Gelen Tweet’ler Stand Üzerinde Bulunan 80 İnç Boyutundaki Ekranda Gösterildi
İLETİŞİM DETAYLARI #TweetCar Autoshow 2015
Sahip Olunan & Kazanılmış Medya Odaklı Düşük Bütçeli İletişim Planı -peugeot.com.tr üzerinden duyuru -kampanya mikrositesi: 308tweetcar.com -kurallaratakilsaydik.com üzerinden 5 VIP davetiye ödüllü teaser yarışması -kurallaratakilsaydik.com üzerinden 50 davetiye ödüllü ara yarışma -1 hafta önce teaser içerikler -İstanbul Autoshow 2015 boyunca kesintisiz kampanya ve etkinlik iletişimi -içerik, fotoğraf albümü, video vb. + reklam desteği -1 hafta önce teaser tweet’ler -İstanbul Autoshow 2015 boyunca kesintisiz kampanya ve etkinlik iletişimi -Tweet, fotoğraf albümü, video vb. -Katılımcıların tweet’leri ile organik erişim + reklam desteği -İstanbul Autoshow 2015 boyunca kesintisiz kampanya ve etkinlik iletişimi -fotoğraf ve video Stand üzerinde; -Etkileşimi artırmak için Hostes ile animasyon -Son haftasonundaki etkileşimi artırmak için atılan her 20. tweet için küçük hediye
facebook Kampanya İçerik Planı Örnekleri Teaser
twitter Kampanya İçerik Planı Örnekleri Teaser
facebook Kampanya İçerik Planı Örnekleri Kampanya
twitter Kampanya İçerik Planı Örnekleri Kampanya
SONUÇLAR #TweetCar Autoshow 2015
TweetCar 10 Günde Yaklaşık Kez Çalıştı 632x917x368x333x702x470x En Popüler fonksiyon 917 talep ile Motor Sesi oldu Ayrıca; TweetCar ile her etkileşime geçtiklerinde olumlu algı mesajlarını takipçilerine yaydılar (hazır markalı tweet metinlerimiz sayesinde) kişi TweetCar’ı ortalama 3 fonksiyon kullanarak toplam kez deneyimledi
Kazanılmış Medya’nın Gücüyle Twitter’da %70 Pay* Elde Edildi *#istanbulautoshow2015 resmi hashtag’ini kullanan tweet’ler arasında
Sosyal Medyada 10 Günde Tam 6.2 Milyon Kişiye Erişildi Twitter üzerinde; kişiye erişim #308tweetcar hashtag’i ile toplam tweet %18.72 etkileşim oranı (önceki aya kıyasla puan artış) 2008 DKR fotoğraf albümü ile %23.5 etkileşim oranı Quartz fotoğraf albümü ile %61.5 etkileşim oranı yeni takipçi (önceki aya kıyasla %6.41% büyüme) Facebook üzerinde; kişiye erişim %6.42 etkileşim oranı
Ziyaretçiler Stand Üzerinde TweetCar ile Tanıştı ve Keşfetti
TweetCar Basılı Medyada Haber Oldu
TweetCar Dijital Medyada Haber Oldu
#TweetCar Autoshow –