DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi
Yrd. Doç. Dr. İsmail SEZER ÖYP KURUM KOORDİNATÖRÜ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
SINO 314 Topluma Hizmet Uygulamaları
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
İSMMMO İSTANBUL VALİLİĞİ AB PROJELERİ İŞBİRLİĞİ HAZİRAN 2009.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Enformatik Bölümü Ar-Ge Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Alt Yapı & Uygulama Bilgi İşlem Daire Başkanlığı.
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
 Projeler üç nedenle sona erdirilirler. 1. Proje amaçlarına ulaşılmış ve başarılı olarak tamamlanmıştır. 2. Projenin durdurulması gerekmektedir. 3. Proje.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
FUAR ORGANİZASYONU.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sertifikasyona giden adımlar
Sunum transkripti:

DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi

DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ GÜNDEMİ 1. Sertifikasyon süreciyle birlikte tanışma ve pratik kullanım; 2. Okullar kapsamında bugüne kadar uygulanan EEE faaliyetlerinin gözden geçirilmesive onların yansıması; 3. Yeni okuma yılına ilişkin faaliyetlerin planlanması; 4. EEE başarılı pratiklerin hazırlanması doğrultusundaki yönelimler.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi EEEP SERTİFİKASYON SÜRECİ KISIM 1 – SERTİFİKASYON SÜRECİ 1. Sertifika çeşitleri 2. Sertifika alma şartları 3. Sertifika alma kriterleri 4. Sertifikasyon kim tarafından uygulanır 5. Süreç aşamaları KISIM 2 – REHBER – ÖĞRETMEN EVALÜASYON FORMU KISIM 3 – ÖĞRETMEN EVALÜASYON FORMU KISIM 4 – MÜDÜR VE UZMAN KADRO EVALÜASYON FORMU KISIM 5 – EKLER

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi SERTİFİKA ALMA ŞARTLARI: TAMAMLANMIŞ EĞİTİMLER А) EEEP tarafından OEE için düzenlenen (temel ve ileri derece) B) Okul seviyesinde (temel) OEE İÇİN EĞİTMEN-REHBER Tamamlanmış temel eğitim Eğitimin aktarılması uygulaması Danışman görüşmesi Danışman görüşmesi uygulaması А) Öğretmenler İçin Olumlu Değerlendirilen: Portföy Ortak faaliyet Bağımsız çokkültürlü faaliyet (biri gözlemlenen, diğeri değil). B) Müdür/Uzman Kadro için Olumlu Değerlendirilen: Portföy EEE faaliyetlerinin gözlenmesi Öğretmenler çalıştayı YA DA araştırma hareketi. EEE FAALİYETLERİNİN PRATİK KULLANIMI

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi SERTİFİKA ELDE ETME KRİTERLERİ: Katılımcının her eğitim için öngörülmüş zamanın en azından %75’ine katılım sağlaması. OEE için – EEEP tarafından mevcut bulunan katılım evrakları Okul onaylı listeye istinaden Okul seviyesine dağılımı (EEEP ofisine sunulur). Aşağıdaki konulara ilişkin olumlu değerlendirme Tamamlanmış temel eğitim; Gerçekleştirilmiş eğitim aktarması; Eğitmen görüşmelerine katılım; Eğitmenler arası görüşmenin yapılması. TAMAMLANMIŞ EĞİTİMLER EĞİTMEN- OEE DANIŞMANI

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi Opsiyon 1 – Aşağıdakilerin değerlendirilmesi: Tüm portföyün; Münferit şekilde gerçekleştirilen çokkültürlü faaliyet; Ortak faaliyetin gözlemlenmesi (çokdilli okulla yada ortak okul ile). ÖĞRETMENLER ( PRATİK UYGULAMA) Opsiyon 2 – Aşağıdakilerin değerlendirilmesi: Tüm portföyün; Münferit şekilde gerçekleştirilen çokkültürlü faaliyet; Ortak faaliyetin gözlemlenmesi(elektronik haberleşme ile). Opsiyon 3 – Aşağıdakilerin değerlendirilmesi: Tüm portföyün; Ortak okul ile gerçekleştirilen ortak faaliyet; Münferit çokkültürlü faaliyetin gözlemlenmesi.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi Aşağıdakilerin değerlendirilmesi: Tüm portföyün; Öğretmenini uyguladığı bir faaliyete ilişkin gözlem uygulaması: Ortak faaliyet, Elektronik iletişim veya sanal ortamdaki ortak faaliyetler Bağımsız çokkültürlü faaliyet. Uygulanan çalıştay veya hareket araştırma çalışmasının evalüasyonu. MÜDÜRLER/UZMAN KADRO (PRATİK UYGULAMA)

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi PRATİK UYGULAMA YETKİNLİKLER KRİTERLERİ Sertifikasyona yönelik formal değerlendirme Tüm protföyün formal değerlendirilmesi En az bir pratik gerçekleştirmenin gözlemlenmesini içeren iki adet faaliyetin değerlendirilmesi. Özdeğerlendirme ve yansıma Değerlendirme kriterleri ve formüllerine göre kendi uygulamanın analizi yapılmaktadır; EEE yetkinliklerin gelişimi ve kullanımı En azından bir dönem Gerçekleştirilen faaliyetlerin portföyde dosyalanması;

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi EEE PORTFÖYÜNDE NE VAR? Öğretmenler EEE faaliyetlerine hazırlık; Öğrenci ürünleri; Fotoğraf ve vidyo kayıtları; Yansıma notları; Araştırmalar ve olay araştırması; Düzenlenen EEE eğitimleri ve çalıştaylar raporları; Yayınlanmış başarılı uygulamalar. Müdür ve Uzman Kadro Öğretmenlerin gözlemlenmesi; Başarılı uygulamaların analizi; Gerçekleştirilen başarılı uzman görüşmelerin raporları; Düzenlenen EEE eğitimleri ve çalıştaylar raporları; Araştırmalar ve olay araştırması; Yansıma notları; Yayınlanmış başarılı uygulamalar.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi SERTİFİKASYON SÜRECİNİ KİMLER GERÇEKLEŞTİRİR? TAMAMLANMIŞ EĞİTİMLER VE OEE DANIŞMAN REHBER EĞİTİMİ: EGB ve UEM işbirliğinde EEEP ofisi BİLGİ AKTARIMI: Daha önce onaylanmış listeyle birlikte EGB ve UEM işbirliğindeki EEEP ofisi. EEE’nin PRATİKTE KULLANIMI: Okul entegrasyon ekini, müdürün sürekli olarak desteklediği koordinatörler yönetir. DANIŞMAN REHBER: Biri müdür veya uzman kadro personeli olan OEE iki üyesi, diğeri ise koordinatör veya öğretmen.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi OEE SORUMLULUKLARI Öğretmenleri destekler ve EEE faaliyetleri ile potföy evalüasyonuna katılır; Prosedürün idari anlamda ayarlanmasında yer alır; Tüm evrakların dökümünü tutar; Sertifikasyon faaliyetlerinin kalitesi ile ilgilenir. MÜDÜRÜN SORUMLULUKLARI OEE üyelerine kimlik kartı verir ve onları destekler; Sertifikasyon kritelerine uyulup uyulmadığı hususlarının düşünce oluşumuna katılır; Sertifikasyon belgelerinin imzalar; EGB işbirliğindeki EEEP tarafından sertifika sunulur. SERTİFİKASYON SÜRECİNİ KİMLER GERÇEKLEŞTİRİR?

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi SÜREÇ NASIL İŞLER? ETAP 1 – Portföyün Hazırlanması 1.EEE faaliyetlerine ilişkin evrak ve delil toplama. 2.Sürekli olarak ÖZDEĞERLENDİRME ve YANSIMA yapılır. ETAP 3 – Gözlemlenen Faaliyetin Değerlendirilmesi 1. Ortak faaliyetin gözlemlenmesinden önce toplantı. 2. Faaliyetin gözlemlenmesi. 3. Gözlemlemenin ardından toplantı. ETAP 2 – Portföyün Değerlendirilmesi 1.Tüm portföyün ve ÖZDEĞERLENDİRME ve YANSIMA sürecinin değerlendirilmesi. 2.Gerçekleştirilen faaliyetin değerlendirilmesi. ETAP 4 – Sertifikasyon Belgesinin Doldurulması Evrakların kontrol edilmesi ve onayların EEEP’ye ulaştırılması. ETAP 5 – Sertifikaların Teslim Edilmesi EEEP sertifikaları okullara teslim etmektedir.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi SERTİFİKASYON PROSEDÜRÜNDE KALİTE NASIL YAKALANACAK? Sertifikasyon sürecine ilişkin kalite kontrol çalışması EGB UEÖM ve okullar ile işbirliği içerisinde olur: Sertifika alan öğretmen/müdür/uzman kadro örneklerinin gözden geçirilmesi Elde edilen sonuçlar sıradan raporlara dahil edilecektir.

Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi TARTIŞMA!