ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
İLK SAAT YOKLAMALARIYOKLAMA FİŞLERİNİN ALINMASIVELİLERİN ARANMASI DURUMUN BİLGİSAYARA İŞLENMESİ TAKİP.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
REHBERLİK DERS II.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
AHMET YESEVİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HOŞ GELDİNİZ!.
Sınav Rehberliği Konusunda
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
HAYDAR AKIN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME PROGRAMI
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ: ÖĞRENCİ TANILAMA
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
TANILAMA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK DERS II.
Ocak 2010 PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 1 2 3
Sunum transkripti:

ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75 ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75. YIL TOBB İMAM HATİP ORTAOKULU REHBER ÖĞRETMENİ EKİM 2014

ÇAĞDAŞ EĞİTİM ANLAYIŞINDA OKULUN BAŞARILI OLMASI VE HEDEFLENEN KRŞTERLERE ULAŞILMASI ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL OLARAK TAKİP EDİLMESİNİ GEREKTİRİR

BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ (BTS) NASIL OLMALI ? HARŞEYDEN ÖNCE ADINDANDA ANLAŞILACAĞI ÜZERE BU İŞ BİR SİSTEM KURULUMUNU GEREKTİRMEKTEDİR. SİSTEMLER BELLİ PARÇALARDAN OLUŞAN BİR BÜTÜN OLARAK ALGILANMALIDIR. YÜRÜTÜLECEK İŞ VE İŞLEMLER SORUMLULUK PAYLAŞIMI VE STANDARDİZASYON GEREKTİRİR.

ÖĞRENCİNİN TAKİP EDİLMESİ DAVRANIŞ TAKİBİ (SOSYAL YAŞANTI) AKADEMİK BAŞARININ TAKİBİ

DAVRANIŞ TAKİBİ ÖĞRENCİDEN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIŞLARIN BELİRLENMESİ BELİRLENEN BU DAVRANIŞLARIN FORM HALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ ÖLÇME KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ UYGULAMA ÖLÇME VE DĞERLENDİRME

ÖĞRENCİDEN BEKLENEN OLUMLU DAVRANIIŞLAR Okul disiplin kurallarına uyar Kılık kıyafeti düzenli Derse zamanında girer Derste konuşmaz ( Ders Dışı) Arkadaşları ile iyi geçinir Okul araç gereçlerine zarar vermez Zorba saldırgan davranışlar göstermez

Öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı davranır Argo konuşma ve küfür kullanmaz Okula ve derslere karşı sorumludur Özürsüz devamsızlık yapmaz Kişisel ve çevre temizliğine dikkat eder

Yardımseverdir Tertipli ve düzenlidir Ders araç gereçlerini zamanında temin eder ve okula getirir. Bu davranışlar okul ortamı ve beklentilerine göre çoğaltılabilir.

SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ DAVRANIŞ TAKİP FORMU SIRA NO ÖĞRENCİ NO ADI SOYADI DAVRANIŞLAR Okul disiplin kurallarına uyar Kılık kıyafeti düzenli Derse zamanında girer Derste konuşmaz ( Ders Dışı) Arkadaşları ile iyi geçinir Okul araç gereçlerine zarar vermez Zorba saldırgan davranışlar göstermez Öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı davranır Argo konuşma ve küfür kullanmaz Okula ve derslere karşı sorumludur Özürsüz devamsızlık yapmaz Kişisel ve çevre temizliğine dikkat eder Yardımseverdir Tertipli ve düzenlidir Ders araç gereçlerini zamanında temin eder ve okula getirir 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 DEĞERLENDİRME: (0):= Çok Düşük - (1)= Düşük – (2)= Normal – (3)= Yeterli Bu FORM 75. Yıl Tobb İmam Hatip Orta okul rehber öğretmeni tarafından hazırlanmıştır.

SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ AKADEMİK TAKİP FORMU …./…. SINIFI…………….AYI DERS KONTROL ÇİZELGESİ Her bir öğrenci için Derse Hazır Gelme, Derse Katılma ve Ödev Yapma kriterleri (0):= Çok Düşük (1)= Düşük (2)= Normal (3)= Yeterli Sıra No Adı Soyadı Derse Hazır Gelme Derse Katılma Ödev Yapma 1 2 3   4 5 6 7 8 9 10 11 ……………..…….… ………………………….. …………………………. …….………...…Dersi Branş Öğrt. Sınıf Öğrt. Rehber Öğrt. Bu form 75. Yıl Tobb İmam Hatip Orta okul rehber öğretmeni Abdurrahman ÇİÇEK tarafından hazırlanmıştır.

VELİ DERS TAKİP FORMU ÖĞRENCİNİN ADI SOYADI : VELİNİN ADI SOYADI : SINIFI : TARİH : NO : İMZA : 1.HAFTA GÜNLER Bugün okulda İlenen Dersler Tekrar Edildi Ve 50 Soru Çözüldü Kitap Okuma Yapıldı Test (Denem Sınavı) Çözme Yarın Okulda İşlenecek Derslere Hazırlık Yapıldı Yatmadan Önce Kitap Okuma PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ Hafta sonu Tekrarı – Bol Soru Çözme ve Pazartesi günü işlenecek derse hazırlık yapılması PAZAR

ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİNDE BU ŞEKİLDE DEĞERLENDİRME TABLOLARI OLUŞTURULARAK ELDE EDİLEN VERİLER BİR DEĞERLENDİRME PROGRAMINA GİRİLEREK BİR VERİ HAVUZU OLUŞTURULUR.

OLUŞTURULAN VERİ HAVUZU ARACILIĞI İLE ÖĞRENCİNİN AKADEMİK VE SOSYAL PROFİLLERİ REEL BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKARILMIŞ OLUR.

NİÇİN ? BTS (BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ) ÖĞRENCİNİN AKADEMİK VE SOSYAL GELİŞİMİ İLE İLGİLİ DÜZENLİ TAKİP, ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNUN ARTTIRILMASI, OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİNİN ARTTIRILMASI, ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ İLE ÖĞRENCİ VELİLERİ ARASINDAKİ İLETİŞİMDE VERİ ZENGİLİĞİNİN SAĞLANMASI, AKADEMİK BAŞARININ ARTTIRILMASI ve OLUMLU DAVRANIŞLARIN KAZANDIRILMASINDA.

SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ DAVRANIŞ TAKİP FORMUNUN UYGULANMASI ÖNCELİKLE OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN HER SINIF / ŞUBE İÇİN DAVRANIŞ TAKİP FORMU ÇİZELGELERİ HAZIRLANIR (SINIF LİSTELERİ EOKUL ORTAMINDAN ALINARAK FORMA EKLENİR. HAZIRLANAN BU FORMLAR SINIF/ŞUBE ÖĞRETMENLERİNE DAĞITILIR. SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ KENDİ GÖZLEM SONUÇLARI VE BRANŞ ÖĞRETMENLERİ İLE YAPTIKLARI GÖRÜŞMELER IŞIĞINDA MEVCUT KRİTERLER DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRMELER YAPARAK ÖĞRENCİLERİN DAVRANIŞ PERFORMANSLARINI BELİRLER. SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ HER AYIN SONUNDA DOLDURDUKLARI TAKİP FORMLARINI OKUL REHBERLİK SERVİSİNE İLETİR.

SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİ AKADEMİK TAKİP FORMUNUN UYGULANMASI ÖNCELİKLE OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN HER SINIF / ŞUBE İÇİN AKADEMİK TAKİP FORMLARI HAZIRLANIR (SINIF LİSTELERİ EOKUL ORTAMINDAN ALINARAK FORMA EKLENİR. HAZIRLANAN BU FORMLAR BRANŞ ÖĞRETMENLERİNE DAĞITILIR. BRANŞ ÖĞRETMENLERİ DERSE GİRDİKLERİ SINIFLARDA 1- DERSE HAZIR GELME 2- DERSE KATILMA 3- ÖDEV YAPMA KRİTERLERİNİ GÖZ ÖNÜNE ALARAK GEREKLİ PUANLAMALARINI YAPAR.

HER AYIN SONUNDA OLUŞTURULAN AKADEMİK TAKİP FORMLARI SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNE TESLİM EDİLİR. SINIF / ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİ DE KENDİ DEĞERLENDİRMELERİNİ YAPTIKTAN SONRA BÜTÜN AKADEMİK TAKİP FORMLARINI OKUL REHBERLİK SERVİSİNE TESLİM EDER

VELİ DERS TAKİP FORMUNUN DOLDURULMASI OKUL REHBERLİK SERVİSİ TARAFINDAN BÜTÜN ÖĞRENCİLERE PLANLAMA VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA EĞİTİMİ SEMİNERİ YAPILARAK; ÖĞRENCİLERDEN KENDİLERİNE UYGUN DERS ÇALIŞMA PLANLARI HAZIRLAMALARI İSTENİR. HAZIRLANAN DERS ÇALIŞMA PLANLARI DOĞRULTUSUNDA VELİ DERS TAKİP FORMLARI HAZIRLANARAK TÜM VELİLERE DAĞITILIR. ÖĞRENCİ VELİLERİ AYLIK OLARAK OLUŞTURACAKLARI DERS TAKİP FORMLARI NI HER AYIN SONUNDA OKUL REHBERLİK SERVİSİNE TESLİM EDER

OKUL REHBERLİK SERVİSLERİNDE GÖREVLİ REHBER ÖĞRETMENLER 1- SINIF ÖĞRETMENLERİNDEN GELEN DAVRANIŞ TAKİP FORMLARINI, 2- BRANŞ ÖĞRETMENLERİNİN DOLDURDUĞU DERS TAKİP FORMLARINI, 3- ÖĞRENCİ VELİSİNDEN GELEN VELİ DERS TAKİP FORMU VERİLERİNİ BİRLEŞTİREREK ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK , SOSYAL VE DAVRANIŞ PROFİLLERİNİ BELİRLER.

SONUÇ OLARAK ÖĞRENCİLERİN, AKADEMİK VE SOSYAL GELİŞİMLERİNİ İÇEREN BİR VERİ BANKASI OLUŞTURULARAK; HER ÖĞRENCİNİN AYLIK OLARAK TAKİP EDİLMESİ SAĞLANMIŞ OLUR. ÖĞRENCİ İLE İLGİLİ GEREK AKADEMİK VE GEREKSE SOSYAL AÇIDAN BİR PROBLEM YAŞANDIĞINDA, ELDE EDİLEN VERİLER IŞIĞINDA GERÇEKÇİ VE İSABETLİ MÜDAHALELERDE BULUNMA FIRSATI KAZANILMIŞ OLUR.

UNUTULMAMALIDIR Kİ…! BTS (BİREYSEL TAKİP SİSTEMİ) 1- BİR BÜTÜN OLARAK ALGILANMALI 2 – SİSTEM ORTAKLARI ARASINDA İŞBİRLİĞİ VE UYUM TAM OLMALI 3 – SORUMLULUK PAYLAŞIMI VE PAYLAŞILAN SORUMLULUKLARIN EKSİKSİZ YERİNE GETİRİLMESİ GERKMEKTEDİR.