Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
İŞLETME - MUHASEBE Naim DENİZ.
İşletmelerde Finans Faaliyetleri 9
Girişimcilik.
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
5. İşletme Dönemi Finansman Planının Hazırlanması
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
FİNANSMAN GİDER KISITLAMASI UYGULAMASI Mustafa SEZEN Yeminli Mali Müşavir
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Girişimcilik.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
Karşılaştırmalı Tablolar Tekniği. Analizi yapan kişi analiz tekniklerini uyguladıktan sonra, mali tablolardaki değişimleri ve nedenlerini ortaya koymalıdır.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Türkiye Kadın Girişimci Dernekleri Platformu. Biz kimiz?  KAGİDER 2012 yılında Antalya’da Türkiye’nin farklı bölge ve illerindeki kadın girişimci derneklerinin.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Girişimcilik Destekleri
BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi. BÖLÜM 15 İşletme Sermayesi Yönetimi.
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Bankacılık Sistemi.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
ULUSLARARASI BANKACILIK
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Finansal Kriz Yönetiminde Katılım Bankalarının Etkinliği
İÇİNDEKİLER Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sosyal Pazarlamanın Yeni Aracı: Kitle Fonlaması Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi mustafahk@karabuk.edu.tr Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi basaraltuntas@gmail.com 20. Ulusal Pazarlama Kongresi | 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Sunum planı Kitle fonlaması nedir? Dünya ve Türkiye’den kitle fonlaması örnekleri Kitle fonlaması sosyal pazarlama ilişkisi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Kitle fonlaması Kitle fonlaması (crowdfunding), bağışçılardan ve yatırımcılardan internet üzerinden para toplayabilmenin etkin bir yoludur. Çok sayıda girişimci birey ve grup, standart finansal aracılar olmaksızın internet üzerinden nispeten küçük katkılarla çeşitli -kültürel, sosyal ve kâr amaçlı- girişimleri finanse edebilir hale gelmiştir. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlamasının oyuncuları Fon arayanlar, finanse ettirmek istedikleri fikir ya da projeleri vardır. Sosyal sermayesini kullanarak fon bulmaya çalışırlar. Fonlayanlar, en umut verici projeleri seçerek, finansal destek verirler. Yatırımlarının geri dönüşümünü maddi ya da maddi olmayan şekillerde almayı beklerler. Kitle fonlaması organizasyonları, fon arayanlarla fonlayanları buluşturan, onların içerikler oluşturmasına ve paylaşmasına olanak sunarlar. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle Fonlamasında Oyuncuların Motivasyonu Fon arayanlar, Projelerine daha fazla fon bulmak, Projesiyle ilgili onay almak, Diğerleri ile iletişime geçmek, Diğerlerinin başarılarını taklit etmek veya onları geçmek, Yaptığı işe olan farkındalığı geliştirmekten motive olabilirler, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle Fonlamasında Oyuncuların Motivasyonu Fonlayanlar, Toplumsal olarak önemli bir misyona katkı sunmaktan, Benzer önceliklere sahip bir topluluğun parçası olmaktan, Finanse edilen projenin başarısını gözlemekten, Proje ekibi ile iletişim kurabilmekten, Bir yeniliğe katkıda bulunmaktan, Öncü olmaktan, Kişisel ağını geliştirmekten dolayı motive olabilir 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması türleri Temelde Yeni girişimlerin kurulması için, Sosyal sorumluluk projeleri için, Sanatsal, kültürel ve bilimsel projelere destek olma şeklinde 3 kısımda incelenebilir. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Fon toplama çeşitleri Bağış, Ödül, Sponsorluk, Ön satış, Borç verme Sosyal, Kişiden kişiye, Kişiden işletmeye, Ayni fon, Yatırım modeli, Gelir paylaşımı 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlamasının başarısını etkileyen faktörler Projenin niteliği, Fon arayanların sosyal sermayesi, Hazırlanan projenin ne kadar iyi sunulduğu, Fonlayanların bilgi düzeyi, Proje ile coğrafyanın uyumu, Proje ile fon toplama çeşidinin uyumu, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması örneği: KIVA Kiva verdiği mikro kredileri, kitle fonlaması ile sağlayan bir organizasyondur. Site üzerinden 25 Dolar ve katları ile iş kurmak isteyenlere borç verilebilmektedir. Borç verilecek kişiler organizasyonun işbirliği yaptığı saha ortakları tarafından tespit edilmekte ve bilgileri derlenmektedir, ardından tercüme işlemleri yapılmakta ve geri ödeme planı hazırlanmaktadır. Borçlar faizsizdir ve geri ödeme oranı %98’in üzerindedir. Organizasyon hiçbir aşamada komisyon almamakta, verilen borcun tamamını ihtiyaç sahibine aktarmaktadır. Kurulduğu 2005 yılından 2015 yılına kadar 1,2 milyon kişiden 675 milyon dolar borç temin edilmiş bununla 800 binden fazla borç verme işlemi gerçekleştirilmiştir 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması örneği: MODANİSA 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması örneği: Ekonomiye Kadın Gücü 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması örneği: Sen de Öğren (Fonlabeni) 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması örneği: Sen de Gel Derneği (Fongogo) 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlaması, sosyal pazarlama ilişkisi Toplumsal sorunlarda elini taşın altına kim koymalı? Sorunun çözümünde kim öncü olmalıdır? Dönem Cevap 1980’lere kadar Devlet 1980’ler Devlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar 1990’lar Devlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar + Özel sektör 2008 sonrası Devlet + Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar + Özel sektör + Toplumun kendisi 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

Kitle fonlamasına neden ihtiyaç var? Şimdiye kadarki modellerin sorunları çözme konusunda yetersiz kalması, Sorunların katlanarak artıyor olması, Sorunların merkezi olarak çözülmeye çalışılmasının, kaynakların büyük bir kısmını israf ediyor olması, Sorunu en iyi çözecek olanın soruna en yakın kişinin olması, En iyi fikri geliştirmek birkaç kişinin tekelinde olmadığı için, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Tarihsel gelişim Geçmiş Yakın Geçmiş Şimdi Gelecek Üretim Pasif çalışan Aktif çalışan ? Ar-Ge Bireysel Kurumsal Açık yenilik Pazarlama Ürün odaklı Tüketici odaklı Tüketici ile Sosyal Pazarlama Devlet odaklı STK odaklı Özel sektör odaklı Kitlesel üretime çalışanların katılımı üretim daha verimli ve israftan arınmıştır. Ar-Ge süreçlerine, pazarlama süreçlerine halkın katılımı sağlanarak muhteşem yenilikler yapılmıştır. Kitle fonlamanın da benzer etkiyi sosyal sorunların çözümüne yapacağı beklenebilir. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Sonuç Kitle fonlaması henüz başlangıç aşamasındadır. Türkiye örnekleri çok zayıftır. Önemli destekçilerle yola çıkan bir projede borçlanma maliyeti banka faizinden fazladır. Gelecekte her gruptan projeler çıkmasını sağlayabilecek bir araçtır. Sosyal pazarlamayı dönüştürücü bir özelliği vardır. Akademik çalışmalar yapılması ve yasal altyapının kurulması onu daha sağlam zemine kavuşturacaktır. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Öneriler Kurumsal maliyetler en aza indirilerek en yüksek oranda fonun (mümkünse tamamı) proje sahiplerine verilmesi sağlanmalıdır. Şeffaflık sağlanmalı ve fon sağlayanın, fon sağlananı takibi mümkün olmalıdır. Proje sahiplerinin takibi tek bir kuruma değil birden çok kuruma verilerek onların belli konularda ve bölgelerde uzmanlaşabilmeleri sağlanmalıdır. Özellikle karşılıksız yardımların yapılacağı kişilerle (afetzedeler, hasta, yaşlı ve engelli gibi), yoksulluktan kurtulmak için fon arayışı olanlar arasında ayrım yapılabilmeli, ilk gruptakilerin durumlarındaki hassasiyet göz önüne alınmalıdır. 20. Ulusal Pazarlama Kongresi 10-13 Haziran 2015 Eskişehir

20. Ulusal Pazarlama Kongresi | 10-13 Haziran 2015 Eskişehir Teşekkürler Yrd. Doç. Dr. Mustafa Halid KARAARSLAN Karabük Üniversitesi mustafahk@karabuk.edu.tr Yrd. Doç. Dr. Başar ALTUNTAŞ Ahi Evran Üniversitesi basaraltuntas@gmail.com 20. Ulusal Pazarlama Kongresi | 10-13 Haziran 2015 Eskişehir