Buluş Yoluyla Öğrenme
Buluş yoluyla öğrenmenin ilke ve varsayımları şöyle özetlenebilir: Tüm insanların öğrenme arzusu vardır. Merak öğrenme arzusunu harekete geçirir. Meraklarıyla hareket eden insanlar diğerlerinden ödül beklemez. Bütün insanlarda başarılı olma güdüsü vardır. İnsanlar başarılı oldukları işlere karşı ilgi duyarlar. Öğrencilere başarılı oldukları ders ve konularda çalışma yapma olanağı verilmelidir. Bütün insanlar birlikte olma güdüsüne sahiptir. Birlikte bir amaç için çalışmak itici bir güçtür. Sınıflarda işbirliği ortamları hazırlanmalıdır.
Buluş yoluyla öğretimin uygulanması şu basamaklarda gerçekleşir: Öğretmen örneği sunar Öğrenciler örneği tanımlar Öğretmen ek örnekler sunar Öğrenci örnekleri karşılaştırır Öğretmen örnek olmayan durumları sunar Öğrenci örnek olanla olmayanı karşılaştır Öğretmen ilişkilerin keşfedilmesine yardımcı olur Öğrenci tanımı yapar, ilke ve genellemelere ulaşır Öğretmen daha fazla örnek ister
Buluş yoluyla öğrenmenin yapılandırılmamış buluş ve yapılandırılmış buluş olmak üzere iki türü bulunmaktadır. Yapılandırılmamış buluş, planlanmamış, doğal bir ortamda bireylerin çözümü kendi kendine bulmasıdır.
Buluş yoluyla öğretimde dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle listelenebilir: Öğretmen öğrenci etkileşiminin teşvik edilmesi Öğrencilerin yapılandırılmış problemlerle karşı karşıya getirilmesi Öğrencilere neyi bilmeleri gerektiğinin söylenmemesi Öğretmen öğrenci arasındaki temel iletişimin sorularla yürütülmesi Sorulara verilen yanıtların kısa olmasının sağlanması İşlenişin öğrenci yanıtlarına göre ilerlemesi Değerlendirmenin ürüne bağlı olarak yapılması yerine sürecin gözlemlenerek yapılması
Araştırmalar buluş yoluyla öğrenmenin sunuş yoluyla öğrenmeye göre daha zaman alıcı olduğunu ancak kalıcılık ve transferi sağlamada daha etkili olduğunu göstermektedir.
Buluş yoluyla öğrenmeyi temele alan bir etkinlik planı oluşturunuz.