Buluş Yoluyla Öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
KARMAŞIK SAYILAR.
Genel Öğretim İlkeleri
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRENME STİLLERİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MERHABA.
MERHABA.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ARCS Modeli.
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
KAYNAŞTIRMADA KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı Öğrenme
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Bireysel Çalışma Yöntemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Buluş Yoluyla Öğrenme

Buluş yoluyla öğrenmenin ilke ve varsayımları şöyle özetlenebilir: Tüm insanların öğrenme arzusu vardır. Merak öğrenme arzusunu harekete geçirir. Meraklarıyla hareket eden insanlar diğerlerinden ödül beklemez. Bütün insanlarda başarılı olma güdüsü vardır. İnsanlar başarılı oldukları işlere karşı ilgi duyarlar. Öğrencilere başarılı oldukları ders ve konularda çalışma yapma olanağı verilmelidir. Bütün insanlar birlikte olma güdüsüne sahiptir. Birlikte bir amaç için çalışmak itici bir güçtür. Sınıflarda işbirliği ortamları hazırlanmalıdır.

Buluş yoluyla öğretimin uygulanması şu basamaklarda gerçekleşir: Öğretmen örneği sunar Öğrenciler örneği tanımlar Öğretmen ek örnekler sunar Öğrenci örnekleri karşılaştırır Öğretmen örnek olmayan durumları sunar Öğrenci örnek olanla olmayanı karşılaştır Öğretmen ilişkilerin keşfedilmesine yardımcı olur Öğrenci tanımı yapar, ilke ve genellemelere ulaşır Öğretmen daha fazla örnek ister

Buluş yoluyla öğrenmenin yapılandırılmamış buluş ve yapılandırılmış buluş olmak üzere iki türü bulunmaktadır. Yapılandırılmamış buluş, planlanmamış, doğal bir ortamda bireylerin çözümü kendi kendine bulmasıdır.

Buluş yoluyla öğretimde dikkat edilmesi gereken noktalar şöyle listelenebilir: Öğretmen öğrenci etkileşiminin teşvik edilmesi Öğrencilerin yapılandırılmış problemlerle karşı karşıya getirilmesi Öğrencilere neyi bilmeleri gerektiğinin söylenmemesi Öğretmen öğrenci arasındaki temel iletişimin sorularla yürütülmesi Sorulara verilen yanıtların kısa olmasının sağlanması İşlenişin öğrenci yanıtlarına göre ilerlemesi Değerlendirmenin ürüne bağlı olarak yapılması yerine sürecin gözlemlenerek yapılması

Araştırmalar buluş yoluyla öğrenmenin sunuş yoluyla öğrenmeye göre daha zaman alıcı olduğunu ancak kalıcılık ve transferi sağlamada daha etkili olduğunu göstermektedir.

Buluş yoluyla öğrenmeyi temele alan bir etkinlik planı oluşturunuz.