DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ Resmî Gazete   : /24376 Tebliğler Dergisi : MAYIS 2001/2524 GEBZE.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK DERSİ III.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Rehberlik nedir? Bireyin kendini anlaması,problemlerini çözmesi,gerçekçi kararlar alması,kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi,çevresine.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Sınav Rehberliği Konusunda
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
2012/2013 REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMLARMIZ ve 12. Sınıftaki öğrencilerimize YGS-LYS sistemi tanıtılmıştır. Özellikle.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
MESLEK LİSELERİ Ç ARESİZLİK SONUCU VARILAN BİR DURAK DEĞİL, YAŞAMA A Ç ILAN BİR PENCEREDİR`
MERSİN İLİ AKDENİZ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ ÇERÇEVE PLANI (TASLAK)
Rehberlik Servisi Tanıtımı
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
OKULLARDA REHBERLİK HİZMETLERİ-1 GİRİŞ
PSİKOLOJİK DANIŞMAN / REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Öğretimin Planlanması
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

DEVELİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM KURUMLARI SINIF REHBERLİK PROGRAMININ UYGULANMASI

Programın Uygulamaya Konması Yeni rehberlik programı, ülke genelinde birlik sağlamak amacıyla 2005 yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır. Konular sınıf seviyelerine göre belirlenmiş ve her hafta sınıf rehber öğretmeninin işleyeceği bir konu, kazandıracağı bir amaç belirlenmiştir.

KAZANIMLAR (AMAÇLAR) Programda ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki sınıflara ait kazanımların listesi işleniş sırasına göre verilmiştir. İlköğretim okullarında 15 haftada, ortaöğretim okullarında ise 30 haftada amaçlara ulaşmaya yönelik etkinlikler uygulanacaktır.

Program: 15+3 hafta İlköğretim 30+6 hafta Ortaöğretim

Programda İlköğretim düzeyinde 3 hafta Ortaöğretim düzeyinde 6 hafta rehberliğe ilişkin test, envanter uygulamaları, meslek gezileri gibi konular için ayrılmıştır.

KAZANIMLAR 1 Okul araç-gereçlerini korur. 3. SINIF HAFTA KAZANIMLAR 1 Okul araç-gereçlerini korur. Ders çalışma ile başarı arasındaki ilişkiyi açıklar. Zamanı etkili biçimde kullanmanın önemini açıklar. Sorumluluklarını yerine getirmemenin sonuçlarını fark eder. Güçlü ve zayıf yönlerini fark eder. Kişisel sınırlarını korur. Arkadaşları tarafından dışlandığında neler yapabileceğini fark eder. Alay edilme durumlarında yapabileceklerini fark eder. Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder. İletişimde dinlemenin önemini fark eder. İlgilerini fark eder. Serbest zamanını ilgileri doğrultusunda değerlendirir. Doğa çevreyi korumaya karşı duyarlı olur. Çeşitli mesleklerde çalışanların yaptıkları işlerden örnekler verir. Mesleklerin birbirine benzer ve birbirinden farklı özelliklerinin olduğunu açıklar.

YETERLİK ALANLARI Öğrencilere kazandırılacak amaçlar yedi yeterlik alanına dağıtılarak sınıf seviyelerine göre oluşturulmuştur: -OKULA VE ÇEVREYE UYUM -EĞİTSEL BAŞARI -KENDİNİ KABUL -KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER -AİLE VE TOPLUM -GÜVENLİ VE SAĞLIKLI HAYAT -EĞİTSEL VE MESLEKİ GELİŞİM

Programın Uygulanması Rehberlik programının uygulayıcısı sınıf rehber öğretmenleridir. Sınıf rehber öğretmenlerinin sınıfta o hafta içinde uygulayacağı etkinliklere ilişkin kitapçık yayınlanmıştır. Sınıf öğretmenleri bu kaynaktan faydalanarak etkinlikleri uygulayacaktır.

ÖRNEK ETKİNLİK UYGULAMASI Etkinliğin Adı: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR Sınıf: 7.sınıf Yeterlik Alanı: Güvenli ve Sağlıklı Hayat Kazanım: Zararlı alışkanlıkların duygusal ve bedensel yönden insan hayatına etkilerini fark eder.(Kazanım Numarası165) Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf Süre:40 Dakika Ortam:Sınıf Sınıf Düzeni :Oturma Düzeni

Süreç: 1-Öğrencilere zararlı alışkanlıklar ve bunların insan hayatı üzerindeki etkileri ile ilgili araştırma yapmaları istenir. 2-Öğrencilere verilen hikâye okunur ve daha sonra aşağıdaki sorular yöneltilerek zararlı alışkanlıkların insan hayatına etkileri tartışılır. Cem sigaraya ne zaman ve neden başlamış? Sahip olduğu rahatsızlıkların sebebinin ne olduğunu düşünmüş? Sigara yüzünden damarlarının tıkandığını öğrendiğinde ne yapmış? Fiziksel ve duygusal olarak nasıl etkilenmiş? Sigara dışında bize zarar veren alışkanlıklar nelerdir? Bu alışkanlıkların hayatımıza etkileri nelerdir?

3-Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır. 4-Zararlı alışkanlıkların duygusal ve fiziksel yönden insan hayatına etkileri vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

Test uygulaması, meslek gezisi haricindeki haftalarda sınıf öğretmeni programda yer alan etkinlikleri uygulayacaktır. Öğrencilerin, içinde yaşanılan çevrenin ve okulun ihtiyaçlarına göre programda değişiklikler ve düzenlemeler yapılabilir. Düzenlemelerin öğrencilerin ihtiyaçları ve gelişim özellikleri göz önünde bulundurularak yapılması önemlidir. Bu düzenlemeler, sınıf rehber öğretmeninin önerisiyle okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeninin bulunmadığı okullarda ise rehberlik araştırma merkezlerinin onayıyla yapılmalı, programın ana çatısını bozacak nitelikte olmamalıdır.

Sınıf Rehber Öğretmenlerinden Beklentiler Programın başarılı biçimde yürütülebilmesi için sınıf rehber öğretmenleri tarafından programın temel yapısının ve amaçlarının anlaşılabilmiş olması gerekmektedir. Bu doğrultuda sınıf rehber öğretmenleri; - Programda yer alan konulara yönelik araştırma yapması ve sınıf uygulamalarına hazırlıklı katılması, - Programı bir ders olarak algılamaktan çok, yaşantı sağlamaya, tutum, değer ve beceri kazandırmaya yönelik bir süreç olarak düşünmesi, - Etkinlik için öğrencilerin önceden hazırlık yapması gereken durumlarda etkinlikler konusunda öğrenciler bilgilendirilmeli ve hazırlanmaları için gereken süre verilmelidir.

Öğrencilerin kendilerini rahatça ifade edebilecekleri sınıf ortamını oluşturması, onları etkinliklere katılmaya teşvik etmesi, birbirleriyle kıyaslama, eleştirel davranış ve ifadelerden kaçınması, yargılayıcı olmayan tutum ve davranışlar sergilemesi, öğrencilere, kazandırılmak istenen becerilere uygun model olması, Kazandırılmak istenen becerilerin rehberlik saati dışında da takip edilmesi, gerektiğinde öğrencilere pekiştireçler verilmesi, Öğretmenler ve veliler ile işbirliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip etmesi, Velilerin program sürecine katılması için gerekli çalışmaları düzenlemesi beklenir.

Okul İdaresinden Beklentiler Okul idaresi, eğitim öğretim yılı başında sınıf rehber öğretmeni olarak görevlendirdiği öğretmenlere rehberlik etkinliklerini uygulamaları konusunda hatırlatmada bulunmalı ve takibini yapmalıdır. Sınıf öğretmeni olarak seçilen öğretmenlerin okulun rehberlik çerçeve programından yararlanarak kendi sınıf seviyesine göre sınıf rehberlik planını oluşturmasını istemelidir. Sınıf öğretmeninden rehberlik saatlerinde işlenilen konularla ilgili günlük planını istemelidir. Zaman zaman rehberlik saatlerinde farklı sınıflara izleyici olarak girilip programın işlenişi ve karşılaşılan sorunlarla ilgili bilgi alınmalıdır. Rehberlik programının uygulanması ile ilgili tüm sorumluluk okul idarelerine aittir. Bu nedenle takibini de okul idaresi yapacaktır.

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısının Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerine İlişkin Görevleri a) Okulda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin sağlıklı şekilde yürütülebilmesi için, hizmetin gerektirdiği fiziksel şartları ve uygun çalışma ortamını hazırlar, kullanılacak araç ve gereci sağlar. b) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonunu kurar, bu komisyona başkanlık eder. c) Okulun rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesi İle ilgili yıllık program ve yürütme plânının hazırlanmasını sağlar ve uygulanmasını izler. d)Okuldaki Öğretmenleri her sınıfa bir sınıf rehber öğretmeni olmak üzere görevlendirir. Zorunlu olmadıkça sınıf rehber öğretmenlerini sınıftaki öğrencilerin mezuniyetine kadar değiştirmez .

e) Okuldaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ve bu konudaki programın verimli ve düzenli bir biçimde yürütülmesi için psikolojik danışman, sınıf rehber öğretmenleri, öğrenciler ve veliler arasında eş güdümü sağlamak için gerekli özeni gösterir. f) Öğrencileri yönlendirme çalışmalarında rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisi elemanları, öğrenciler, veliler, sınıf rehber öğretmenleri, branş öğretmenleri arasında iş birliği ve organizasyon ile değerlendirme sonuçlarının bir bütünlük içinde kayıtlarının tutulmasını sağlar. g) Rehberlik ve psikolojik danışma servisince hazırlanan program ile yürütme plânının birer örneğini ders yılının başladığı ilk ay içerisinde, yıl sonu çalışma raporunun bir örneğini ise ders yılının tamamlandığı ay içerisinde bağlı bulunduğu rehberlik ve araştırma merkezine gönderir. h)Öğrenci sorunlarının çözümü için gerekli birimlerle işbirliği yapar ve öğrencilerin yardım almaları için gerekli yerlere yönlendirilmesini sağlar.