“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOSYAL MEDYA: KURGUSALLIK VE MAHREMİYET
Advertisements

Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
REKLAM DİLİ ÇÖZÜMLEMESİ REKLAM-SANAT-GÖSTERGELER
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
TÜRKİYE’DE HAVALİMANLARINDA GÖREV YAPAN GÜVENLİK PERSONELLERİ ÜZERİNDE “MESLEĞE BAĞLILIK” ARAŞTIRMASI Yener KARDEŞ, Havalimanları Güvenlik Memurları.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Bu devirde kadın olmak Can Dündar.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Reklamda Tanıtıcı Kullanımı
Serap Şahinoğlu Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Medya ve Kültür Emperyalizmi Kuramları
Pazarlama Araştırması
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Gösterge Türleri ve Resim Sanatında Uygulamalar
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Anlamlandırma.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
FARKLILILAR.
Hürriyet Özel Ödülü 2015 “Cinsiyetçi Söylemlere Son Projesi” Brief
Yrd. Doç.Dr. Tuğba Örten Tuğrul Dr. Aysu Göçer
ÇEVRECİ YAKLAŞIM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA KARŞI TUTUMLARI
20.UPK ● Prof.Dr. Bayram Zafer ERDOĞAN ● Yrd.Doç.Dr. Tolga TORUN ● Yrd.Doç.Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU.
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
5 Boyutlu Markalama Stratejisi Üzerine Bir Araştırma: Mudo Markası “Sahicilik Testi” ve “Duyu Temas Haritası” . Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik.
Reklamlarda Kullanılan Hayvan İmgesi:
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Karakter ve mit / öykü Öyküsüz karakter olur mu?
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
Reklam ve Halkla İlişkiler
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARININ
TÜRKİYE VE TÜRK ÜRÜNLERİNE YÖNELİK ULUSAL KALIP YARGI ETKİSİ
Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
Yazarın Adı-SoyadıÜniversitesi Üniversitesi Üniversitesi Buraya, sadece sunumu yapan yazarın e-postası yazılmalı MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ Turizm İşletmeciliği.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
9. HAFTA AİLE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL METİN İŞLEME AMAÇLI ALANA ÖZGÜ PROGRAMLAMA DİLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” Ali ARICI* *Öğr. Gör. Ali ARICI, Bilecik ŞEA Üniversitesi Bozüyük MYO ve Anadolu Üniversitesi Sosyal Bil. Enst. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ABD Doktora PR Öğr., ali.arici@bilecik.edu.tr, aarici@anadolu.edu.tr  

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” Giriş ve Amaç kitle iletişim dili & tutundurma ||||| “rıza efekti (ihtiyaç)” popüler kültür ‘ekimi’, anlam çoğaltma, psikografik bağlam “sınırlı kaynaklarla sınırsız ihtiyaçlar”a… reklamın ‘anlam operasyon’ ve ‘trendsetting’ değeri toplum referanslı ‘anne’ imgesi (edilgen prototip) pragmatik + fordist + bandwagon efekt + hedonist kültür + postmodernist

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 2. Kavramsal Çerçeve 2.1. Anne Kavramı ve Toplumsal Bağlamda Annelik “wifmann (servant)”, “lady (liafdi+lavedi)”, “hanımefendi”, woman + mankind + history + management + human + manufacture, ‘kadının lojistik eş rolü’, devlet adamı + devlet baba + bilim adamı + iş adamı, biyolojik cinsiyet (doğuştan)” &“toplumsal cinsiyet (sonradan)”, FEMİNİST AKIM (1-2-3. dalga) < patriarkal yapı… HE (O = özne)… “ikinci mesai (toplumun terbiye rolü)”

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 2. Kavramsal Çerçeve 2.2. Reklamlarda Anne Figürü kültürel kodlar ve şemalar (meşru dil), (hot buttons) genel algı-tutum-niyet evrenini aynalamak (normalleştirme işlevi) anne miti: fedakar, titiz, özverili, işlevsel & geleneksel değerler & stereotipler & kamusal alan… başat mitleri dolaşıma sokan reklamlar. Durkheim: kadın “doğanın ürünü” & erkek “toplumun ürünü” (sağlama işlemi) kronikleşmiş ‘toplum kozası’nı korumak (doğal meta iletişim örgüsü) 2.3. Oksimoron Bir Gösteren Olarak Annelik kitle iletilerini muğlak doğru “oxus” yapmak toplumsal bağ ve sosyal (hipnotize) bilinç (praksis temsil ve tescil)

Teun A. Van Dijk (gösteren + gönderge sistemi + analiz) “Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 3. Tasarım ve Yöntem “anne ve reklam”, Google Barometre, Yargısal Örneklem P&G “Proud Sponsor Of Mom” Teknosa “Son Teknoloji Anneler” Profilo “Ben Annemi Özledim” Arçelik “Kraliçe; Arçelik” Profilo “Anne Niçin Baktın Bana Öyle Kılavuzu” …‘sistematik su yüzüne çıkarma’ Teun A. Van Dijk (gösteren + gönderge sistemi + analiz)

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 4. Bulgular ajite mesaj ve anne şemasındaki rövanşizm (histen oluşan organizma) ‘ürün yaşam eğrisi’ benzeri & anne temalı konumlandırılan çocuk eğiten, yönlendiren, görevselci, işlevsel, fedakar, özverili, pasif anne profilini (emek üreten) acıya gösterilen tahammül ile toplumsal cinsiyet tahakküm evdeki eğitici ve hizmet üretici BAŞARMA İHTİYACI; anneler, jüri (toplum; eşik bekçileri) önüne çıkarak kendini gerçekleştirme emellerini çocukları üzerinden giderir (!)

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 4. Bulgular

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 5. Sonuç, Öneriler ve Kısıtlar “gösterenler”i oksimoron & “gönderge sistemleri”ni emekçi formatında işgören irrasyonel (emotional appeal) gerekçeler eşliğinde kurgu anneyi kılavuz, rehber, hizmetkar, duygusal, şefkatli, kontrolcü & …standardize-sterilize edilmiş (tanRısal figürdeki) anne …aynı; “ayna” annelik transforme edilen diliyle örtülü söylem + toplumsal bağlam ardında gösterge etkiler hiyerarşisi & yarar ekseni reklamın ideolojik ve paradigma temelli ardalanını destekler sonuç…

“Oksimoron Bir Gösteren Olarak Reklamlarda Anne” 5. Sonuç, Öneriler ve Kısıtlar “çocuk ve anne”, “marka ve annelik” veya “modernite-aile-anne” ilişkisini aralayan söylem ve/veya içerik analizleri (Derrida veya Lacan yapısöküm eleştirisi benzeri) annelik temasını tüketici algısı ve davranışı boyutunda okumak

teşekkürler…