Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik"— Sunum transkripti:

1 Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
Arama Motorları

2 Arama Motoru Nedir? Arama motorları, kullanıcıların aradıkları kelimeyle ilişkili olan bir web sitesine yönlendiren, bir nevi rehber ve önemli bir kaynaktır.

3 Arama Motoru Tarihçesi
1990 – İlk arama motoru: Archie 1994 – Tam metinli arama: WebCrawler 1994 – Yahoo! - Altavista 1997 – Yandex 1998 – PageRank teknolojisi: Google 1998 – MSN Bing

4 Arama Motoru Çalışma Prensibi
Arama motoru, web sayfaları hakkında bilgi toplayan bir çeşit yazılımdır. Toplanan bilgi; sitenin içeriğini anlatan anahtar kelimler veya kelime öbekleriyle sitenin URL’si, sayfayı oluşturan kod, sayfaya gelen ve siteden çıkan linklerden oluşur. Toplanan bilgi dizinlenir ve veri tabanında saklanır. Bütün bu bilgi toplama işlemi arama robotu adı verilen bir yazılım tarafından yapılır. Daha sonra, kullanıcı arama yapmak için arama motorunu kullandığında, bu veritabanındaki referanslara bakılır ve sonuçlar geri döndürülür.

5 Arama Motoru Pazar Payları
Google 92.36% - bing 2.9% - Yahoo! 2.17% - Baidu 1.01% YANDEX RU 0.42% - YANDEX 0.35%

6 Arama Motoru Pazar Payları (Türkiye)
Google 94.59% - YANDEX 4.56% - bing 0.42% - Yahoo! 0.21% - YANDEX RU 0.17% - DuckDuckGo 0.02%

7 Arama İstatistikleri (Google)
Günlük Ortalama Arama Sayısı: 3.5 Milyar

8 Arama Motoru Kullanıcı Davranışları
2010 yılında Performics’in yaptığı araştırma sonucuna göre (Chaffey ve Chadwick, 2012:492): tüketicilerin %83’ü spesifik bir üretici ya da ürünü bulmak için arama motorlarını kullanmaktadır. Kullanıcıların %91,5’i aradıkları bilgiyi, hizmeti veya ürünü ilk sayfada buluyor ve diğer sayfaları ziyaret etmeyi gerek görmüyor (Hodgdon, 2015). Hodgdon, M. (2015). Value Of Organic First-Page Results. Chaffey, D. ve Chadwick Fiona E. (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education Limited, Fifth Edition, USA.

9

10 ALANDAKİ ÇALIŞMALAR Çevrimiçi reklam türlerinin etkinliği: Banner reklamları ve arama motoru reklamlarının kıyaslanması Yüksek Lisans İnternet reklamcılığında yeni bir mecra: Arama motoru reklamcılığı Doktora Yeni medyada arama motoru reklamcılığının kullanıcı davranışları üzerindeki etkisi Yüksek Lisans

11 FİNAL ÇALIŞMASI Yeni Tüketici : Türetici – Üretüketici (Prosumer) Kavramı “Üreticiyi tüketiciden ayıran çizginin gittikçe bulanıklaşması (Toffler, 1980:267).” İnternet Reklamcılığı Google ve Facebook’un Hedefli Reklamcılığı İnternet Üreten Tüketicisinin Metalaşması Çevrimiçi Emek


"Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları