Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
KAZANIMLAR 6. Eğitimin meslek edindirme hedefini kavrayarak ilgi ve yetenekleri doğrultusunda mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar.
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
Efor Dershanesi Rehberlik Birimi
REHBERLİK DERS II.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALTINDAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Sınav Rehberliği Konusunda
MESLEK NEDİR Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli ve kurallı faaliyetler bütünüdür.
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
(23 Aralık 2013). Türkiye’de Mesleki Teknik alanındaki gelişmeler incelendiğinde, gerekli insan gücünün sağlanması için bireyin katılacağı eğitim sürecinin.
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
NEVVAR SALİH İŞGÖREN TEK. VE END. MESLEK LİSESİ
DERS-ALAN SEÇİMİ.
Mesleki ve Teknik Eğitim
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI. TÜRKİYE İŞ KURUMU REHBERLİK HİZMETLERİ.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MAMAK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI.
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
HAZIRLAYAN MELTEM PİROĞLU
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
2014 – 2015 ÖĞRETİM YILI TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU TOPLANTISI
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
HAZIRLAYAN GÜNEŞ KARTEPER
PURSAKLAR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAZIRLAYAN MEHMET UĞUR BAHADIN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
Hayat Biçimini Seçmektir
ELAZIĞ MESLEKİ EĞİTİM BİLGİ MERKEZİ İl Milli Eğitim Şube Müdürü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME
ELMADAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
BÜYÜYÜNCE NE OLACAĞIM ACABA?. TÜRKİYE İŞ KURUMU İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI MESLEK NEDİR? Bireylerin belli bir eğitim sonucu elde ettikleri, Hayatlarını.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
Merkezi Sistemle Öğrenci Yerleştirilebilecek Liseler.
ANADOLU TEKNİK / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
DERS-ALAN SEÇİMİ.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
Mesleki ve Teknik Eğitim
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Karşılaştırmalı Eğitim
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
REHBERLİK DERS II.
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki Tarih ve sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri

Komisyonumuz; Bakanlığımızın 2007/30 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Çalışmaları” konulu genelgesinde bahsedilen hükümlere göre yapılandırılmıştır.

Komisyonumuzun öncelikli hedefleri; Daha fazla ortaokul 7., 8. sınıf ve ortaöğretim 9., 10.sınıf öğrenci, veli ve öğretmenlerine ulaşmak, Mesleki ve Teknik Eğitim veren okullarımızın içeriğini anlatmak,

2. Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda öğrenim görmelerine imkan hazırlamak , 3 . Öğrencilerin tüm geleceklerini etkileyecek meslek seçiminde doğru karar vermelerine yardımcı olmaktır.

Çalışma hayatında ve özel hayatta mutlu olmanın, iyi bir kariyer elde etmenin ilk adımı; kişiliğe uygun meslek seçmektir. Kişiliğine uygun meslek seçmiş olan insanların işlerini severek yaptığı, mesleğinde ilerlediği, mutlu ve verimli olarak yaşamlarını sürdürdüğü gözlemlenmiştir.

YANLIŞ İŞ ve MESLEK SEÇİMİ DEĞİŞTİRME VERİM DÜŞÜKLÜĞÜ ÖZEL HAYATA YANSIMA İŞİNDEN MEMNUN OLMAMA MESLEKİ YENİLİKLERİ TAKİP EDEMEME MALİ ZARARA YOL AÇMA İSTEKSİZ ÇALIŞMA ...... ........

Kalkınma planlarında, MEB Şura kararlarında, Ortaöğretim’in Mesleki ve Teknik Eğitim ağırlıklı bir yapıya kavuşturulması ortaöğretim çağı nüfusunun AB’ye üye ülkelerde olduğu gibi % 65’inin Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde, %35 ‘inin de genel ortaöğretimde öğrenim görmesi hedeflenmektedir. (Sayı:B.08.0.MÜB.0.37.02.00/668 , Konu:Mesleki ve Teknik Eğitimde Tanıtım ve Yöneltme Çalışmaları , tarih:30.03.2007)

Türkiye Genelinde 1995-2011 Yılları Arasında Genel ve Mesleki Teknik Ortaöğretimde Öğrenci Sayısı Bazında Karşılaştırmalı Durum (Kaynak : MEB İstatistikleri http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/arsiv.html)

Türkiye Genelinde 1995-2011 Yılları Arasında Genel Ve Mesleki Teknik Ortaöğretimde Öğrenci Sayısı Bazında Karşılaştırmalı Durum (Kaynak : MEB İstatistikleri http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/arsiv.html)

1998 yılında getirilen katsayı sistemiyle mesleki ve teknik ortaöğretimden mezun olanlara başka bölüme geçme yolu zorlaştırılmıştı. Bu okullarda okuyan bir öğrencinin dalı dışındaki bir okula gidebilmesi için genel liselerdeki öğrenciye göre ÖSYM’de fazladan 60 puanlık soru çözmesi gerekiyordu.

Aynı şekilde, lisede sözel bölümde okuyup sayısal bir alan seçmek isteyen öğrenciler gibi alan değişikliğine giden adaylar da aynı oranda puan düşüşü yaşıyordu.

Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) Genel Kurulu kararı ile 2012 Yılı üniversite sınavlarında uygulanan katsayı oranları, meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerle genel liselerde öğrenim gören öğrenciler için eşitlenmiştir.

Ancak, 2011-2012 SBS sonuçlarına bakıldığında Mesleki ve Teknik ortaöğretim kurumlarına yerleşen öğrencilerin taban puanlarının düşük olduğu, bu okullara kayıt yaptıran öğrencilerin nitelik ve yeteneklerinin hedeflenen düzeyde olmadığı görülmektedir.

Bu kapsamda, akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin de ilgi, yetenek ve ihtiyaçları doğrultusunda Mesleki ve Teknik eğitim veren okulları tercih etmelerini sağlamak için çalışmalar yapmak gerekmektedir.

İlimiz ve ilçelerinde kurulan Tanıtım ve Yönlendirme Ekipleri ile bu çalışmaların desteklenmesi hedeflenmiştir. Komisyonlarımızın oluşma nedeni de bu çalışmaların desteklenmesidir.

Bu doğrultuda, Komisyonumuz tarafından “Eylem Planı” hazırlanmış ve ulaşılacak hedefler ve yapılacak faaliyetler tespit edilmiştir.

“Eylem Planı” kapsamında, okul ekipleri tarafından; 1- Tüm ortaokul ve ortaöğretim öğretmenlerine , Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi ve Ankara Mesbil Portalları tanıtılmalıdır.

2- Ortaokul 8. ve ortaöğretim 9. 10 2- Ortaokul 8. ve ortaöğretim 9. 10. sınıflara Ulusal mesleki bilgi sisteminde yer alan “ ilgilerini/ değerlerini/ yeteneklerini keşfet” anketi uygulanmalı ve sonuçları velilere bildirilmelidir.

3- Ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf ile genel liseler ve mesleki ve teknik egitim kurumlarının 9. sınıf öğrencilerine ; mesleki - teknik eğitimi ve meslekleri tanıtıcı seminer ve konferans düzenlenmelidir.

4- Ortaokul ve ortaöğretim kurumlarına konuyla ilgili dokümanlar verilecektir . Bu dokümanlar öğrenci ve velilerle paylaşılmalıdır.

5- Yıl sonunda il ve ilçelerde düzenlenen fuarlarda, öğrenci proje ve ürünlerinin sergilenmesi sağlanmalıdır. 6- Meslek liseleri 10. sınıf öğrenci velilerine yönelik “Dal Seçimi “ hakkında bilgilendirme seminerleri yapılmalıdır.

7- Alana yönelme çalışmaları kapsamında; a. Teknik liseler ve uyguladıkları programlar hakkında bilgi verilmelidir. b. “Belirlenen başarı ortalamasına sahip öğrencilerin teknik liselere geçiş yapabileceği”, bunun için ders kesiminde ilgili okul müdürlüğüne başvurması gerektiği hususlarında 9. sınıf öğrencileri bilgilendirilmelidir.

8- Meslek liseleri ekiplerinin okullarını tanıtıcı CD ve dökümanlar hazırlaması, yapılacak şenliklerde okullarını temsil etmeleri, ortaokul öğrencilerinin okullarına yapacakları gezilerde öğrencilere rehberlik yapılması sağlanmalıdır.

9- 7., 8., ve 9.sınıf sonunda öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda öğrenim görebilmeleri için çevredeki mesleki ve teknik eğitim okulları ve programlar hakkında bilgi verilmelidir. Ayrıca bu okullara tanıtıcı geziler düzenlenmelidir.

Bu kapsamda komisyonumuz “Bir Günlüğüne Meslek Liseliyim “ projesini başlatmıştır. Bu yıl da istekleriniz doğrultusunda devam etmek istiyoruz. Ç

10- Mesleklerin tanıtımı için ilgili alan öğretmenleri ; sektör, meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak alan uzmanlarının katılacağı, seminer ve konferanslar düzenlemelidir.

11- “Fuar, Proje Şenlikleri, Proje Tabanlı Beceri Yarışmaları ve Sergilerin” öğrencilere gezdirilmesi sağlanmalıdır. İl ve ilçeler bazında Meslek Tanıtım, Kariyer günleri, Fuarlar düzenlenmeli (Meslek Lisesi mezunu, kariyer sahibi işadamı, sanatçı ile işbirliği), AVM’ lerde tanıtım çalışmaları yapılmalıdır.

Okullarınızda yapılacak çalışmalar il komisyonumuzla birlikte ve omuz omuza yürütülecek, yaşanılan problemler görüş birliği ile çözülecektir.

İletişim Adreslerimiz : TEŞEKKÜR EDERİZ… İletişim Adreslerimiz : arzuatas@gmail.com yesimarig35@hotmail.com bilselaykol@yahoo.com