Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki 19.10.2015 Tarih ve 10586335 sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki 19.10.2015 Tarih ve 10586335 sayılı yazıda yer alan açıklAmaların."— Sunum transkripti:

1 Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki Tarih ve sayılı yazıda yer alan açıklAmaların müzakere edilmesi Zafer ERİK Handan DAĞDELEN Meryema ÇELGAN Feride ÖZTÜRK Fatma KOÇARSLAN   EYLÜL -2018 VAN 

2 .

3 1.Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının temel amacı, öğrencileri yükseköğretime ve hayata hazırlarken, öğrenim gördükleri meslek alanında gerekli bilgi, beceri ve iş alışkanlıklarını kazandırarak mezuniyet sonrası iş hayatına hazırlamaktır. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki tüm faaliyetlerin bu amaçlara en üst seviyede ulaşmak üzere tasarlanması ve uygulanması,

4 2.Yukarıda belirtilen temel amaca ulaşmak için alan ve dal dersleri ile birlikte genel bilgi (akademik) derslerindeki başarının artırılmasına özel bir önem verilmesi gerekmektedir. Bu nedenle, öğrencilerin gerek akademik gerekse meslek derslerindeki başarısının yıl boyunca izlenerek, başarıyı arttıracak tedbirlerin alınması,

5 3.Öğrencilerin Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile Lisans Yerleştirme Sınavlarındaki (LYS) başarısı takip edilerek, bir plan dâhilinde yıllar itibariyle belirlenecek hedefler doğrultusunda başarı oranlarını yükseltecek çalışmaların yapılması,

6 . 4.Öğrencilerin okula devam durumları düzenli olarak takip edilecek, rehberlik servisi, yönetici ve öğretmenler tarafından devamsızlık sorunu yaşayan öğrencilerin velileri ile yakın işbirliği yapılarak gerekli tedbirler alınacaktır. Bu kapsamda, bir plan dâhilinde yıllık olarak belirlenecek hedefler doğrultusunda devamsızlık nedenine bağlı sınıf tekrarı oranlarının azaltılması, devamsızlıkları ve okul terklerini en aza indirmek için öğrencilerin okula aidiyet duygularını güçlendirecek sosyal, kültürel, bilimsel, sanatsal ve sportif etkinliklere önem verilmesi,

7 . 5.Bakanlığımızca, öğrencilerimizin okul derslerindeki ve YGS/LYS sınavlarındaki başarıları ile okula devam-devamsızlıkları; sınıf bazında, okul/kurum, ilçe, il ve ülkemiz genelinde periyodik olarak izlenmekte ve değerlendirilmektedir. Okul ve kurumlarımıza da gönderilen izleme ve değerlendirme sonuçlarının incelenerek gerekli tedbirlerin alınması,

8 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında işletmelerde beceri eğitimine giden öğrenciler ile staj yapan öğrencilerin SGK iş ve işlemlerinin ilgili mevzuatına uygun olarak zamanında yapılmasının sağlanması,

9 . sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında işletmelerde beceri eğitimi için işletmeye gönderilen öğrencilere ilgili mevzuatı gereğince işletmelerin yükümlülüklerini yerine getirip getirmediğinin kontrol edilmesi,

10 . 13.Valilik/Kaymakamlık oluru gereğince okul dışında düzenlenen sosyal, kültürel, bilimsel, sanatsal ve sportif etkinliklerle, toplantı, seminer, açılış vb. faaliyetlere öğrencilerin katılmasının istenilmesi halinde öğrenci velilerinden mutlaka yazılı muvafakat belgesinin alınması,

11 . 14.Kantin, yemekhane, çay ocağı vb. yerlerde satılacak gıdalar ve bu mekanların hijyen yönünden denetiminin ilgili mevzuat hükmüne göre oluşturulacak komisyon tarafından yapılması,

12 . 15.Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının yayımladığı ve adresindeki okul sağlığı mevzuatı bölümünden de ulaşılabilen Okul Kantinlerine Dair Özel Hijyen Kuralları Yönetmeliği kapsamında; kantinlerde, eğitim almayan kişilerin çalıştırılmaması ve satılacak gıdalar, hijyen ve denetim ile çalışma koşulları açısından söz konusu Yönetmelik hükümlerinin dikkate alınması,

13 16.Okullarda sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın artırılması ve bu konuda yapılan iyi uygulamaların desteklenmesi ile okul sağlığının daha iyi düzeye çıkarılması amacı ile Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığı arasında yürütülen internet adresinden de ulaşılabilen Beslenme Dostu Okul Programı İşbirliği Protokolü ve ekleri kapsamında Beslenme Dostu Okul sayılarının artırılmasına yönelik çalışmaların yapılması ve gerekli önlemlerin alınması,

14 17.Çocuklarda diyabet bulguları ve diyabetli çocukların okulda bakımı konularında eğitim ve farkındalığın sağlanması, çocuklarda şişmanlığın önlenmesi ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması amacı ile hazırlanmış olan ve internet adresinden de ulaşılabilen Okulda Diyabet Eğitim Programı İşbirliği Protokolü kapsamında eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarının yapılması, 18.Diyabetli öğrencilerle ilgili olarak Bakanlığımızın tarihli ve 2013/6 sayılı Genelgesinin göz önünde bulundurulması,

15 . 19.Tütün, alkol ve madde bağımlılığı ile mücadele kapsamında öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarında Bakanlığımız ve Türkiye Yeşilay Cemiyeti tarafından yürütülen proje, protokol vb. çalışmalar ile uyuşturucu ile mücadelede; İl Uyuşturucu Koordinasyon Kurullarınca hazırlanan “il uyuşturucu eylem planları, çalışma ve programların” takip edilmesi, söz konusu çalışmalarda Bakanlığımız Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün tarihli ve 2014/20 no’lu Genelgesinin göz önünde bulundurulması,

16 20.Temizlik ve hijyen konusunda tüm personelin ve öğrencilerin teşvik edilmesi, okul sağlığı alanında yürütülen faaliyetlerin daha iyi düzeye çıkarılması amacı ile internet adresinden de ulaşılabilen Beyaz Bayrak İşbirliği Protokolü ve ekleri kapsamında Beyaz Bayrak alan okul sayılarının artırılmasına yönelik çalışmaların yapılması ve gerekli önlemlerin alınması,

17 . Ancak, söz konusu derslerin gruplara ayrılarak işlenebilmesi için anılan Yönetmeliğin 22. maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendinin ikinci alt bendinde yer alan, "... Öğretmenlerin ayrı fiziki ortam ve laboratuvarlarda veya grup çalışması yaptıkları makine, araç ve gereçle işledikleri dersler gruplara ayrılır, ders yükü de buna göre belirlenir." hükmü göz önünde bulundurulacaktır. Buna göre, alan/dal derslerinin gruplara ayrılarak işlenebilmesi için her grubun ayrı mekânda (atölye/laboratuvar/derslikte) ders işlemesi, veya derslerin aynı mekânda (atölye/laboratuvarda) gruplara ayrılarak işlenebilmesi için söz konusu mekânın; birden çok öğretmenin/grubun aynı anda birbirini engellemeyecek şekilde ders/uygulama yapmasını sağlayacak yeterli büyüklüğe ve ders araç-gerecine/ makine-teçhizata/ekipmana sahip olması,

18 . 45.Mevzuatta açık hüküm bulunan konularda Bakanlığımızdan görüştalep edilmemesi, 46.Okul müdürlüklerince ivedi olarak, gündemi yukarıdaki açıklamaların olacağı ve tüm yönetici ve öğretmenlerin katılacağı bir toplantıda söz konusu açıklamaların okunarak mütalaa edilmesi, gerekli kararların alınması ve ilgililere duyurulması,

19

20

21

22


"Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki 19.10.2015 Tarih ve 10586335 sayılı yazıda yer alan açıklAmaların." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları