Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Neil Thompson Güçlenme: Gerçeğe Dönüştürmek. Güç Güç hakkında yanlışlar Bir ‘Sıfır toplamlı’ kavram olarak güç Hepsi ya da hiçbiri olarak güç Gerekli/zorunlu.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Sınıf Koçluğu İçeriğinin Bir Kısmı NLP ile SINIF KOÇLUĞU Empatik Dinleme Temsil Sistemleri Vizyon – Misyon Oluşturma Negatif Çapa Kaldırma Pozitif.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKUMANIN İLKELERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ İLK OKUMA YAZMA HAZIRLIK EĞİTİMİ PLANI DOÇ. DR. ÖZAY KARADAĞ.
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
MOTİVASYON.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bilgilendirme Toplantısı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
Çukurova Üniversitesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Yabancı Dil Olarak Türkçe Konuşma Becerisi, Ölçme ve Değerlendirme
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Milli Eğitim Dergisi Yıl 2000 Sayı 146.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Teknoloji ve tasarım dersi
Nergis Enmutlu Elpe Intermediate Level Specialist
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖREV TEMELLİ ÖĞRENİM METODU OKTAY TUGAY ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
ÖĞRENME.
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU

Bu rakamlar ne ifade ediyor? 4 عدد إخوتي 2 ترتيبي بين الإخوة 3 عدد بناتي 40 عمري 22.02 يوم وشهر ميلادي 1974 سنة ميلادي 1244013 رقمي المدرسي 05558020138 رقم هاتفي

Dil Öğrenim Süreci Zihinsel Gelişim Farkındalık Duygusal Gelişim 1- Dili fark etme. 2- Dilin sınırlarını fark etme. 3- Bu sınırların içinde nerede durduğunu bilme. 4- Özgüven kazanma. 5- Dili kullanmaya başlama. 6- Dili kullandığı sınırları tekrar fark edip bu sınırları geliştirme. 7- Geliştirdiği sınırlar içerisinde dili kullanma. 8- Yavaş ve sürekli bir şekilde sınırları geliştirmeye devam etme. Zihinsel Gelişim Farkındalık Duygusal Gelişim Özgüven Psikomotor Gelişim İletişim

إذا ما طلعت لم يبد منهن كوكب Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Genel Sorunlar 1- Hayatla ilgili vizyon ve misyonun netleştirilmemesi. 2- Dil öğrenimiyle ilgili hayallerin netleştirilmemesi. 3- Öğrenilmek istenen dil ile arasında duygusal bağın kurulmaması. 4- Dil öğrenim sürecinin bilmemesi. 5- Kişinin ana dilinde yetersiz olması. 6- Kişinin zayıf bir genel kültüre sahip olması. (Motivasyon eksikliği) (Heyecanın yitirilmesi) فإنك شمس والنجوم كواكب إذا ما طلعت لم يبد منهن كوكب (İlginin azalması) (Aceleci olunması) (Sınırların daralması) (Merakın azalması)

Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Sınıf içi) 1- Derslerin ana dilde anlatılması. 2- Gramer merkezli eğitim verilmesi. 3- Sınav odaklı dil öğretilmesi. 4- Müfredatı yetiştirmenin öncelikli hedef olması. 5- Öğrencilerdeki hata yapma korkusunun aşılamaması. 6- Öğrencilerle pratik yapma imkanlarının kısıtlı olması.

ضربَ فلانٌ مثلاً. ضربَ فلانٌ خيمةً. ضربَ فلانٌ في الأرضِ. Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Kişisel) 1- Yabancı dili içselleştirememek. 2- Cümleyi önce zihnimizde Türkçe kuruyor olmak. 3- Sistem kompleks olduğu için bütünü kaçırmak. 4- Kelime öğrenmeyi bilmiyor olmak. ضربَ فلانٌ مثلاً. ضربَ فلانٌ خيمةً. ضربَ فلانٌ في الأرضِ. عمَّ النباتُ. عمَّ الرجلُ. عمَّ الرجلُ رأسَه. دفعَ القولَ. دفعَ فلانًا. دفعَ فلانًا إلى كذا. دفع: دفعَ الشيءَ. دفعَ النقودَ. عمَّ: عمَّ المطرُ المكانَ. عمَّ الناسَ بالهديّةِ. ضرب: ضربَ فلانٌ فلاناً. ضربَ فلانٌ على يدِي.

Dil Öğretiminde 9 Temel İlke 1- Manayı öncellenme. 2- Manayı içselleştirme. 3- Konuşmayı bolca uygulanma. 4- Akıcılığı öncellenme. 5- Yoğun bilgiye maruz kalma. 6- Bilgiyi kazanıma dönüştürme. 7- Dil öğrenim stratejileri öğrenme. 8- Öğrenenin aktif olması. 9- Performansının değerlendirilmesi. المعنى لا المبنى الذاتية لا مجرد التعرض ممارسة الكلام الطلاقة قبل الدقة كثافة الدخل تحويل الدخل إلى حصيلة تعلم الاسترايجيات نشاط المتعلم تقويم الأداء

Dil Öğretiminde Temel İlkeler Dili, sevdirmek ve zevkli hale getirmek, Dili, Formüllerden arındırmak, Dilde, Faydacı bilgilere dönüştürmek, Dilde, Farkındalık oluşturmaktır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli

Dil Öğretiminde Temel İlkeler Öğretim, dile değil öğrenim yöntemine, Dilin yapısal özellikleri değil işlevsel özellikleri, Bilgi aktarımına değil kişisel deneyimlerin geliştirilmesine, Ezber/tekrar ve doğruluk temeline değil, anlam oluşturma ve iletişime geçme temeline, Sadece sınıf içi eğitimlere değil aynı zamandan sınıf dışı aktivitelere odaklanmalıdır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli

Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler 1- Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi. 2- Doğrudan Öğretim Yöntemi. 3- İşitsel-Dilsel Öğretim Yöntemi. 4- İletişimsel Öğretim Yöntemi. 5- Seçici Öğretim Yöntemi. طريقة الترجمة والقواعد Klasik Yöntem الطريقة المباشرة Doğal Yöntem الطريقة السمعية والشفهية Ordu Yöntemi الطريقة التواصلية Etkileşimci Yöntem الطريقة الانتقائية Aktif Yöntem

Sonuç 1- Dili sevdirmeli ve dil öğretimine keyif katmalı. 2- Dili, formüllerden kurallardan kurtarmalı. 3- Dili, kullanıma yönelik faydacı bilgilere dönüştürmeli. 4- Dili, iletişim kurmak için öğretmeli. 5- Tüm dil becerilerini geliştirecek dersler planlamalı. 6- Aktiviteler anlamlı ve gerçek hayat ile uyumlu olmalı. 7- Dilde doğruluk değil akıcılık hedeflenmeli. 8- Hata yapma kaygısı yerine yanlış anlaşılma kaygısı oluşturmalı. 9- Öğrenmenin deneme yanılma süreci olduğu unutulmamalı. 10- Dili, anadili gibi bolca dile maruz bırakarak öğretmeli. 11- Acele etmemeli, alma süreci tamamlanmadan üretim sürecine geçilmemeli. 12- Dilin bilgi aktarma değil beceri kazandırmak olduğunu hiçbir zaman unutmamalı.