Arapça Öğretiminde Kullanılan Yöntemler M. Serdar ŞADOĞLU
Bu rakamlar ne ifade ediyor? 4 عدد إخوتي 2 ترتيبي بين الإخوة 3 عدد بناتي 40 عمري 22.02 يوم وشهر ميلادي 1974 سنة ميلادي 1244013 رقمي المدرسي 05558020138 رقم هاتفي
Dil Öğrenim Süreci Zihinsel Gelişim Farkındalık Duygusal Gelişim 1- Dili fark etme. 2- Dilin sınırlarını fark etme. 3- Bu sınırların içinde nerede durduğunu bilme. 4- Özgüven kazanma. 5- Dili kullanmaya başlama. 6- Dili kullandığı sınırları tekrar fark edip bu sınırları geliştirme. 7- Geliştirdiği sınırlar içerisinde dili kullanma. 8- Yavaş ve sürekli bir şekilde sınırları geliştirmeye devam etme. Zihinsel Gelişim Farkındalık Duygusal Gelişim Özgüven Psikomotor Gelişim İletişim
إذا ما طلعت لم يبد منهن كوكب Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Genel Sorunlar 1- Hayatla ilgili vizyon ve misyonun netleştirilmemesi. 2- Dil öğrenimiyle ilgili hayallerin netleştirilmemesi. 3- Öğrenilmek istenen dil ile arasında duygusal bağın kurulmaması. 4- Dil öğrenim sürecinin bilmemesi. 5- Kişinin ana dilinde yetersiz olması. 6- Kişinin zayıf bir genel kültüre sahip olması. (Motivasyon eksikliği) (Heyecanın yitirilmesi) فإنك شمس والنجوم كواكب إذا ما طلعت لم يبد منهن كوكب (İlginin azalması) (Aceleci olunması) (Sınırların daralması) (Merakın azalması)
Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Sınıf içi) 1- Derslerin ana dilde anlatılması. 2- Gramer merkezli eğitim verilmesi. 3- Sınav odaklı dil öğretilmesi. 4- Müfredatı yetiştirmenin öncelikli hedef olması. 5- Öğrencilerdeki hata yapma korkusunun aşılamaması. 6- Öğrencilerle pratik yapma imkanlarının kısıtlı olması.
ضربَ فلانٌ مثلاً. ضربَ فلانٌ خيمةً. ضربَ فلانٌ في الأرضِ. Yabancı Dil Öğretmekte Neden Zorlanıyoruz? Yabancı Dil Öğrenmeyi Zorlaştıran Özel Sorunlar (Kişisel) 1- Yabancı dili içselleştirememek. 2- Cümleyi önce zihnimizde Türkçe kuruyor olmak. 3- Sistem kompleks olduğu için bütünü kaçırmak. 4- Kelime öğrenmeyi bilmiyor olmak. ضربَ فلانٌ مثلاً. ضربَ فلانٌ خيمةً. ضربَ فلانٌ في الأرضِ. عمَّ النباتُ. عمَّ الرجلُ. عمَّ الرجلُ رأسَه. دفعَ القولَ. دفعَ فلانًا. دفعَ فلانًا إلى كذا. دفع: دفعَ الشيءَ. دفعَ النقودَ. عمَّ: عمَّ المطرُ المكانَ. عمَّ الناسَ بالهديّةِ. ضرب: ضربَ فلانٌ فلاناً. ضربَ فلانٌ على يدِي.
Dil Öğretiminde 9 Temel İlke 1- Manayı öncellenme. 2- Manayı içselleştirme. 3- Konuşmayı bolca uygulanma. 4- Akıcılığı öncellenme. 5- Yoğun bilgiye maruz kalma. 6- Bilgiyi kazanıma dönüştürme. 7- Dil öğrenim stratejileri öğrenme. 8- Öğrenenin aktif olması. 9- Performansının değerlendirilmesi. المعنى لا المبنى الذاتية لا مجرد التعرض ممارسة الكلام الطلاقة قبل الدقة كثافة الدخل تحويل الدخل إلى حصيلة تعلم الاسترايجيات نشاط المتعلم تقويم الأداء
Dil Öğretiminde Temel İlkeler Dili, sevdirmek ve zevkli hale getirmek, Dili, Formüllerden arındırmak, Dilde, Faydacı bilgilere dönüştürmek, Dilde, Farkındalık oluşturmaktır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli
Dil Öğretiminde Temel İlkeler Öğretim, dile değil öğrenim yöntemine, Dilin yapısal özellikleri değil işlevsel özellikleri, Bilgi aktarımına değil kişisel deneyimlerin geliştirilmesine, Ezber/tekrar ve doğruluk temeline değil, anlam oluşturma ve iletişime geçme temeline, Sadece sınıf içi eğitimlere değil aynı zamandan sınıf dışı aktivitelere odaklanmalıdır. İstek oluşturmalı Harekete geçirmeli
Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler 1- Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi. 2- Doğrudan Öğretim Yöntemi. 3- İşitsel-Dilsel Öğretim Yöntemi. 4- İletişimsel Öğretim Yöntemi. 5- Seçici Öğretim Yöntemi. طريقة الترجمة والقواعد Klasik Yöntem الطريقة المباشرة Doğal Yöntem الطريقة السمعية والشفهية Ordu Yöntemi الطريقة التواصلية Etkileşimci Yöntem الطريقة الانتقائية Aktif Yöntem
Sonuç 1- Dili sevdirmeli ve dil öğretimine keyif katmalı. 2- Dili, formüllerden kurallardan kurtarmalı. 3- Dili, kullanıma yönelik faydacı bilgilere dönüştürmeli. 4- Dili, iletişim kurmak için öğretmeli. 5- Tüm dil becerilerini geliştirecek dersler planlamalı. 6- Aktiviteler anlamlı ve gerçek hayat ile uyumlu olmalı. 7- Dilde doğruluk değil akıcılık hedeflenmeli. 8- Hata yapma kaygısı yerine yanlış anlaşılma kaygısı oluşturmalı. 9- Öğrenmenin deneme yanılma süreci olduğu unutulmamalı. 10- Dili, anadili gibi bolca dile maruz bırakarak öğretmeli. 11- Acele etmemeli, alma süreci tamamlanmadan üretim sürecine geçilmemeli. 12- Dilin bilgi aktarma değil beceri kazandırmak olduğunu hiçbir zaman unutmamalı.