SEKRETERLİK HİZMETLERİ-II ORGANİZASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
MODÜL 4 Organizasyon.

REKLAMCILIK Hafta 5.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
ERK İSG&İK – –
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HAFTA I.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
BOLUM 9 DEĞİŞİM YONETİMİ Duygusal olarak zeki kurumlar, kendi insan sermayelerine yoğun olareak odaklanmışlardır. Beş kurumsal duygusal zeka alanı şöyle.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

SEKRETERLİK HİZMETLERİ-II ORGANİZASYON Öğr. Gör. Dr. Funda TENGİZ

İÇERİK 1. ORGANİZASYON İLE İLGİLİ KAVRAMLAR 1.1. Organizasyonun Tanımı 1.2. Organizasyonun Konusu 2. ORGANİZASYONUN TARİHSEL GELİŞİMİ 2.1. Dünyada Organizasyonun Gelişimi 2.2. 19. ve 20. Yüzyılda Organizasyon ve Yönetim Teorilerinin Gelişimi 2.3. Günümüzde Organizasyon 3. ORGANİZASYONLARIN AMAÇLARI YARARLARI, İLKELERİ VE İŞLEVİ 3.1. Organizasyonların Amaçları 3.2. Organizasyonların Yararları 3.3. Organizasyonun temel ilkeleri 3.4. Organizasyonda İşlev 4. ORGANİZASYON HİZMET ALANLARI 4.1. Organizasyonun Çeşitleri 4.2. Organizasyon (etkinlik) yönetim süreçleri 4.3. Organizasyon Hizmet Alanları 4.4. Organizasyon Hizmet Alanlarını Etkileyen Unsurlar 4.5.Organizasyon Çalışmalarında Kullanılan Araçlar

İÇERİK 5. ORGANİZASYONDA BAŞARI VE ORGANİZASYON TASARIMI 5.1. Organizasyonda Başarı 5.1.1. Organizasyonda Başarı İçin Yapılması Gerekenler 5.1.2. Başarılı Organizasyonların İçeriğinde Bulunması Gerekenler 5.1.3. Organizasyonlarda Başarı İçin Gerekli Sistemin Tüm Unsurlarını 5.2.Organizasyonun Tasarımı 5.2.1. Organizasyon Tasarımı İçin Araştırmanın ve Ön Görüşme 5.2.2. Tasarlama ve Planlama 5.2.3. Organizasyonun Zamanının Tespiti 5.2.4. Organizasyonun Kimliğinin Oluşturması 5.2.5. Organizasyonun (Etkinliğin) Markalaştırılması Çalışmalarının Hazırlanması 5.2.6. Sekretarya ve Danışmanlık İşlemlerinin Yürütülmesi 5.2.7. Organizasyonda Resmi Kurumlarla İrtibatların Kurulması 5.2.8. Postalama İşlemlerinin Yürütülmesi 5.2.9. Organizasyonda Çalışma Ekiplerinin, Yardımcı Personelin Seçilmesi ve Görev Programlarının Hazırlanması 5.2.10. Organizasyonda Sponsorluk Hizmetlerinin Yürütülmesi 5.2.11. Organizasyonda Mekânların Düzenlemesi 5.2.12. Organizasyonda Destek Hizmetlerinin Tespit Edilmesi 5.2.13. Organizasyon Bütçesinin Hazırlanması 5.2.14. Organizasyonda Teklifin Hazırlanması 5.2.15. Organizasyonda Kriz Yönetiminin Tasarlanması 5.2.16. Organizasyon Sözleşmesinin Yapılması 5.2.17. Organizasyonun Pazarlanması ve Satışının Yapılması 5.3. Organizasyon Plan ve Programının Uygulanması 5.4. Uygulanmış Organizasyonun Plan Programının Değerlendirilmesi ve Denetlenmesi

1. ORGANİZASYON İLE İLGİLİ KAVRAMLAR 1.1. Organizasyonun Tanımı 1.2. Organizasyonun Konusu Planlama için araştırma yapılması Araştırma sonuçlarına göre plan ve programların geliştirilmesi Planın uygulanması Uygulamanın denetlenmesi

2. ORGANİZASYONUN TARİHSEL GELİŞİMİ 2.1. Dünyada Organizasyonun Gelişimi 2.2. 19. ve 20. Yüzyılda Organizasyon ve Yönetim Teorilerinin Gelişimi 2.3. Günümüzde Organizasyon

SÜMERLİLER MÖ 5000 Hem devlet yönetimi, hem de özel ticari ilişkiler için kullanılabilecek kayıtlara sahiptirler. MISIRLILAR MÖ 4000-2000 Stok kayıtları mevcuttu; piramitler gibi geniş ölçekli inşaatlar için bir bürokratik yönetime sahiptiler; daimi yöneticiler istihdam ediyorlardı; tahmin ve planlamadan araç olarak yararlanıyorlardı. İBRANİLER M. 4000 Organizasyon yapısı, yönetimi ve kontrolüne ilişkin ilkeler ve uygulamalar mevcuttu. BABİLLER MÖ 2000-1700 Ticari ilişkilerde hukukun uygulanmasını sağladılar; ücretler ve sözleşmele ilgili hukuk kuralları oluşturdular. YUNANLILAR MÖ 500-200 Çalışma ahlakına önem verdiler; Sokrat’ın evrensel yönetim felsefesi bu döneme rastlar; problem çözme konusunda ilk bilimsel yöntemler Yunanlılar tarafından geliştirilmişti.

ROMALILAR MÖ 200, MS 400 Silah, tekstil, çanak çömlek imalatı için fabrikalar yaptılar; ulaşım için yollar inşa ettiler; kalifiye ve uzmanlaşmış işçiler kullandılar; otoriter bir organizasyon yapısını benimsediler. VENEDİKLİLER 1300 İşletme faaliyetleri için bir yasal çerçeve oluşturdular. LUCA PACIOLI 1494 Muhasebecilik alanında ilk gelişmeler Pacıolı’nin katkılarıyla oldu. ADAM SMITH 1776 Milletlerin zenginliği için iş bölümü ve uzmanlaşmanın önemi üzerinde durdu. Piyasa ekonomisinin modern anlamda ilk ilkelerini ortaya koydu.

2.2. 19. ve 20. Yüzyılda Organizasyon ve Yönetim Teorilerinin Gelişimi ORGANİZASYON VE YÖNETİM TEORİSİ TEMEL İLKELER VE ÖZELLİKLER I.KLASİK ORGANİZASYON VE YÖNETİM TEORİSİ 1) Bir işin bölümlere ayrıştırılması ve çalışanların o alanda uzmanlaştırılmasıdır. 2) Belirli bir işten bir işçinin sorumlu tutulmasıdır. 3) Bir işi düşünme, tasarım, uygulama ve denetleme aşamalarının ayrı kişiler ya da üniteler tarafından yapılmasıdır. 4) Organizasyonda tüm yetki ve sorumlulukların merkezde ve yöneticilerde toplanmasıdır. 5) Personelin bilimsel ilkeler doğrultusunda eğitiminin sağlanmasıdır. 6) Organizasyonda hiyerarşik bir yapı oluşturulmasıdır. 7) İşe uygun personelin bilimsel yöntemlerle seçilmesidir.

2.2. 19. ve 20. Yüzyılda Organizasyon ve Yönetim Teorilerinin Gelişimi II. NEO KLASİK YÖNETİM TEORİSİ (İnsan ilişkileri ve davranış bilimi okulu) (ABD’de insan ilişkileri ve insan davranışlarını analiz eden ve bu konuda deneyler yapan araştırmacıların geliştirdikleri yönetim felsefesi ve teorisidir.) Organizasyonda insan faktörüne ve insan ilişkilerine önem ve değer verilmesidir. 1) Organizasyonda yüksek performans için sosyal ve psikolojik faktörlerin (iletişim, liderlik, motivasyon vb.) dikkate alınmasıdır. 2) Çalışanların yönetim kararlarına katılmasıdır. 3) Grup çalışması önemlidir. 4) Çalışanlar ve yöneticiler arasında iletişim önemlidir. 5) İşin zenginleştirmesi önemlidir. 6) Çalışma ortamı önemlidir. 7) İnsanlara yetki ve sorumluluk verilmesi ve sadece sonuçların denetlenmesi önemlidir. 8) Çalışanların ücretlerinin iyileştirilmesi önemlidir.

2.3. Günümüzde Organizasyon Toplam kalite yönetimi Rekabet stratejisi ve stratejik yönetim: Benchmarking uygulaması: Sinerji ve grup çalışması: Eğitim: İnsan kaynaklarının geliştirilmesi: Performans değerlendirilmesi ve ölçümü: Bilgi teknolojilerinden yararlanılması:

3. ORGANİZASYONLARIN AMAÇLARI YARARLARI, İLKELERİ VE İŞLEVİ İç durum analizleri için;  Organizasyonun güçlü ve zayıf yönleri  Organizasyonun imajı ve kültürü  Yapısı, sistemi ve süreçleri  İnsan kaynakları  Ürün ve hizmet kalitesi  Maliyeti  Teknolojisi ve performansları gözden geçirilmelidir. Dış durum analizleri için;  Piyasa yapısı  Piyasadaki rekabet yapısı  Teknoloji  Hedef kitle beklentileri  Sosyo kültürel yapı  Politik istikrar gibi konular gözden geçirilmelidir.

3. ORGANİZASYONLARIN AMAÇLARI YARARLARI, İLKELERİ VE İŞLEVİ 3.1. Organizasyonların Amaçları 3.2. Organizasyonların Yararları 3.3. Organizasyonun temel ilkeleri 3.4. Organizasyonda İşlev

3.1. Organizasyonların Amaçları Organizasyonlarda vizyon, misyon çalışmalarıyla organizasyon firmalarının ya da müşterilerinin ortak amaçlarına katkıda bulunmak ideal performans seviyesine ulaşmaktır. Organizasyonlarda insan hakları ve demokrasi alanındaki gelişmeleri sunarak insana saygının önem kazanmasını sağlamaktır. Organizasyonlarda insan yaratıcılığı, üretkenliğine bağlı olarak bilgi ve malzeme teknolojilerindeki gelişmeleri tanıtmak ve yeni teknolojik buluşları sunmaktır. Organizasyonlarda ulusal ve uluslararası istihdamları sağlamaktır. Ekonomik kalkınmanın itici gücünün insan kaynağı olduğunun anlaşılmasını ve insan gücünün üretimlerdeki önemini göstermektir. Yöresel ve bölgesel iş gücü ve istihdamı artırmaktır. Dünyada iş gücündeki cinsiyet, dil, ırk, kültür farklılıklarını ortadan kaldırmaktır. Yapılacak işin bölümlere ayrılması ve çeşitli bölümlerdeki işin saptanmasıyla, bu çeşitli bölümlere gerekli personelin yetiştirilmesiyle iş gücü yaratmaktır. Organizasyonlarda çalışanların yönetime katılmalarını sağlamaktır. Organizasyonlarda ulusal ve uluslararası pazar potansiyellerini artırmaktır. Organizasyonlarda ulusal ve uluslararası düzeyde yeni pazarlar oluşturmak dolayısıyla pazar kapma yarışına öncelik etmektir. Organizasyonlarda ulusal ve uluslararası ticari kazançlar sağlamaktır. Organizasyonlarda ulusal ve uluslararası eğitim olanaklarını artırmaktır. Organizasyonlarda mevcut fırsatları ve olanakları tahmin ederek yeni yöntemleri geliştirip kalite düzeyini yükseltmektir. Organizasyonlardaki kaliteli ve doğru uygulamalarla müşterilerin biçimlenmesi ve beklentilerinin değişmesini sağlamaktır. Ekonomik faaliyette bulunan bir organizasyonun amacı esas olarak hissedarlarına kar, yöneticileriyle nezaretçilerine ve çalışanlarına maaş ve ücret sağlamaktır.

3.2. Organizasyonların Yararları Organizasyonun esas yararı yönetimi kolaylaştırmasıdır. İyi bir organizasyon planlaması, yöneticinin işini kolaylaştırır. İyi bir organizasyon planlaması, iyi organizasyonun ortaya çıkmasında en önemli etkendir. Organizasyonlarda bireylerin doğru iş yapmanın verdiği özgüvenle, bilgilerini ve yeteneklerini geliştirmede, kendilerine olan güven duygusunu artırmada yararları vardır. Organizasyonlarda bireylerin kişisel gelişimlerine olan yararları dolayısıyla topluma olan yararları vardır. Organizasyonlarda geleceğe yönelik ihtiyaçların tahmin edilmesi, tüketici tercihlerini belirlenmesi çalışmalarının satışları artırmada dolayısıyla üretimin ve tüketimin artırılmasında yararları vardır. Organizasyonlarda firmaların pazar paylarını korumalarında ve temsilcilikler vererek pazar paylarını geliştirmelerinde yararları vardır. Organizasyonun şekline göre firma yeni ürünlerinin tanıtılması, ürünün marka imajını yerleştirilmesinde ve kalıcı olmasını sağlamada yararları vardır. Organizasyonların toplumların kültürlerini ve sanatlarını geliştirmede yararları vardır. Organizasyonun işleyişinde işlerin tutarlı bir hale getirilmemesi, iyi planlanmaması ya da önemli bazı işlerin iptal edilmeleri organizasyonda önemli aksaklıklara sebep olabilir. Bu durumda bir kişiye gereğinden fazla iş verildiği ya da yüksek düzeyde bulunan yöneticilerin önemsiz işlerle ilgilenmek zorunda kaldıklarında işin öneminin anlaşılması, işi sahiplenmenin öneminin anlaşılması işin gereği gibi yapılmasını yaşanarak ifade edilmesinin yararları vardır.

3.3. Organizasyonun temel ilkeleri Organizasyonda tek yönetici olması tercih edilmelidir. Yönetici organizasyonun faaliyetleri için bir merkez seçimi yapmalı ve koordinasyon bu merkezden sağlanmalıdır. Organizasyonun amacı açık ve kesin olarak ortaya konulmalı yetki ve sorumluklar ilgili kişilere iyice açıklanmalıdır. Organizasyonda iş bölümü yapılmalı ve her bireyle ilgili plan ve programlar zamanında hazırlanmalıdır. Organizasyon kaynaklarının kullanılması ve sonuç alınmasında kimin neden sorumlu olduğu belirlenmelidir. Organizasyonda her işin tanımı yapılmalıdır. Bireyler işlerini ve sorumluklarını bilmedikçe organizasyonun etkili bir çalışanı olamayacakları düşünülmelidir. Yönetici organizasyonun başarıya ulaşması için en uygun yöntem ve araçları tespit etmeli ve zamanında hazırlanmalıdır. Organizasyon kaynaklarının kullanılmasında öncelikler titizlikle tespit edilmeli ve bu sıraya uyulmalıdır. Muhasebe bilgi toplama rapor yazma vb. işlerde iş görme biçimleri mümkün olduğu kadar standartlaştırılmalıdır. Yetki ve sorumluluklar asıl işin yapıldığı yere yakın olmalıdır. Başka deyişle bir işin yapılmasından dolayı ortaya çıkacak sorumluluklar üst kademede görev yapan kişilerde değil alt basamaklardakilerde olmalıdır. Bir organizasyonda programlar dikkatle tanımlanmalı ve değiştirmeden ya da tamamen değiştirmeden önce dikkatli bir biçimde denenmelidir. Herkes güven içersinde olduğunu hissetmek ihtiyacındadır. Buna göre organizasyonun üyeleri kendilerini ne kadar güven içerisinde hissederse o kadar etkin çalışma gerçekleşir.

3.4. Organizasyonda İşlev Organizasyon verimli olsun olmasın insanın planladığı kurduğu ve sürdürdüğü bir sistemdir. O halde bir organizasyonun temel öğesi insandır. Genellikle organizasyonlar kendilerini çevreye uyduran sistemlerdir. İçinde bulundukları toplum ve çevreyle devamlı etkileşim halinde bulunurlar. Organizasyonlar yaşayan sistemler olarak diğer sistemlere oldukça bağımlı durumdadırlar. Organizasyonların çoğu çok amaçlıdır. Çok amaç olmak yönetim süreçlerini ve alt sistemleri çoğaltarak organizasyonu karmaşık yapı haline getirir. Organizasyon teknik ve insan yönlerinin birbirine bağımlı olması nedeniyle sosyo-teknik bir sistem olarak görülebilir ancak diğer sistemler de bağımlı olduğu unutulmamalıdır. Organizasyonun alt sistemlerinden herhangi birinde ya da sürecinde yapılacak değişiklik organizasyonun diğer alt sistemlerinden birisini ya da birkaçını etkiler. Organizasyonda yer alan bölümlerin ya da birimlerin yöneticileri farklı olduğunda bu yöneticiler sistemin uygulamalarında birbirleriyle tutarlı olmak ihtiyacındadırlar. Organizasyonlarda üst kademe yöneticileri sistemin pek çok yerinde hem planlayıcı hem de uygulayıcı olmak ihtiyacındadırlar. Organizasyonun amaçlarının belirlenmesi kaynakların sağlanması amacı gerçekleştirecek süreçlerin gözden geçirilmesi ve diğer destek sistemlerinin planlanması yönetilmesi ve kontrolü sistemin en üst kademe yöneticisinin görevi olmalıdır.

4. ORGANİZASYON HİZMET ALANLARI 4.1. Organizasyonun Çeşitleri 4.2. Organizasyon (etkinlik) yönetim süreçleri 4.3. Organizasyon Hizmet Alanları 4.4. Organizasyon Hizmet Alanlarını Etkileyen Unsurlar 4.5.Organizasyon Çalışmalarında Kullanılan Araçlar

4.1. Organizasyonun Çeşitleri Kurumsal organizasyonlar Açılış ve temel atma organizasyonlar Tanıtım organizasyonları Kongre, seminer, açık oturum, panel Diğerleri Sosyal ve kültürel organizasyonlar Düğün, nişan organizasyonları Sosyal etkinlik organizasyonları Özel gün organizasyonları Gezi organizasyonları Ulusal ve uluslararası organizasyonlar Siyasi, politik organizasyonlar Uluslararası yardım organizasyonları Fuarlar Sergiler

4.2. Organizasyon (etkinlik) yönetim süreçleri Organizasyon yönetimi Organizasyonda planlama için araştırma yapılması, Araştırma sonuçlarına göre organizasyon plan ve programların geliştirilmesi, Organizasyon plan ve programının uygulanması, Uygulanan organizasyon plan & programının değerlendirilmesi ve denetlenmesidir.

4.2. Organizasyon (etkinlik) yönetim süreçleri Süreç yönetimi İnsan kaynakları yönetimi, Kritik performans hedefleri, Bilgi teknolojisi yönetimi, Strateji, Organizasyondur,

4.3. Organizasyon Hizmet Alanları Yiyecek, içecek sektörü, Reklam sektörü, Tekstil sektörü, olarak söyleyebiliriz. Satış, pazarlama, tanıtım sektörü, Ulaşım sektörü, Seyahat ve konaklama sektörü,

4.4. Organizasyon Hizmet Alanlarını Etkileyen Unsurlar Toplumdaki bireyler, Toplumsal olaylar, Siyasi ve politik faaliyetler, Ulusal ve uluslararası ilişkiler, Ticari faaliyetler, Kültür ve sanat

4.5.Organizasyon Çalışmalarında Kullanılan Araçlar Yazılı Araçlar Yayın Araçları

5. ORGANİZASYONDA BAŞARI VE ORGANİZASYON TASARIMI Sürekli gelişme felsefesi Sürekli eğitim Sürekli çalışanları tanıma ve ödüllendirme Katılımcı yönetimdir 5.1.1. Organizasyonda Başarı İçin Yapılması Gerekenler 5.1.2. Başarılı Organizasyonların İçeriğinde Bulunması Gerekenler 5.1.3. Organizasyonlarda Başarı İçin Gerekli Sistemin Tüm Unsurlarını

5.2.Organizasyonun Tasarımı 5.2.1. Organizasyon Tasarımı İçin Araştırmanın ve Ön Görüşme 5.2.2. Tasarlama ve Planlama 5.2.3. Organizasyonun Zamanının Tespiti 5.2.4. Organizasyonun Kimliğinin Oluşturması 5.2.5. Organizasyonun (Etkinliğin) Markalaştırılması Çalışmalarının Hazırlanması 5.2.6. Sekretarya ve Danışmanlık İşlemlerinin Yürütülmesi 5.2.7. Organizasyonda Resmi Kurumlarla İrtibatların Kurulması 5.2.8. Postalama İşlemlerinin Yürütülmesi 5.2.9. Organizasyonda Çalışma Ekiplerinin, Yardımcı Personelin Seçilmesi ve Görev Programlarının Hazırlanması 5.2.10. Organizasyonda Sponsorluk Hizmetlerinin Yürütülmesi 5.2.11. Organizasyonda Mekânların Düzenlemesi 5.2.12. Organizasyonda Destek Hizmetlerinin Tespit Edilmesi 5.2.13. Organizasyon Bütçesinin Hazırlanması 5.2.14. Organizasyonda Teklifin Hazırlanması 5.2.15. Organizasyonda Kriz Yönetiminin Tasarlanması 5.2.16. Organizasyon Sözleşmesinin Yapılması 5.2.17. Organizasyonun Pazarlanması ve Satışının Yapılması

5.3. Organizasyon Plan ve Programının Uygulanması Organizasyon alanlarını belirten organizasyon alan yönlendirmeleri, kapı isimlikleri, masa üstü konuşmacı isimlikleri, flamalar, bina dışı afişler, ana bilgi panoları kayıt gününden bir tam gün önce hazırlanır ve ilgili alanlara yerleştirilir. Slayt, data show kontrol odasının planlaması Organizasyon bilgi sistemlerinin planlaması Kayıt alanının planlaması

5.4. Uygulanmış Organizasyonun Plan Programının Değerlendirilmesi ve Denetlenmesi Tamamlanacak işler Organizasyonun toparlanması Mali işler hesapların kapatılması Kalan evrak, materyallerin teslimi Raporlama Değerlendirmeler Organizasyon raporlarının hazırlanması Organizasyonun istatistiki bilgilerinin hazırlanması Organizasyonun analizinin yapılması Uygulanmış organizasyonun yeni organizasyonlara etkisinin tespiti

TEŞEKKÜRLER