Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar

Advertisements

TOPLUMSAL BARIŞIN KURULMASI
Hz.Ali Dönemi ( ).
HZ. MUHAMMED VE DÖRT HALİFE DEVRİ

Siyer-i Nebî ne demektir?

Peygamber Efendimizin Hayatı ve Kişiliği
Bilgidagi.com.
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
(4. Bölüm: Hz. Muhammed’in Hicreti)
HZ.MUHAMMED'İN ÇAĞRISI :
GÜLÜCÜK-6 DERGİSİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ.

HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
DERS HZ. MUHAMMED`İN HAYATI
Ders: Siyer Sınıf: 10.sınıf Süre: Bir ders saati
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
RAHMET PEYGAMBERİ’NİN MEDİNE’DEKİ İLK İCRAATLARI
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.

Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla Hz Muhammed’in Örnek Kişiliğinden Kesitler Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu.
2008/2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HASAN POLATKAN
MUTE SEFERI
Hz. Muhammed(sav)’in Hayatı
ÖĞRENCİNİN; Adı: Şuayip Soyadı: Yıldız Sınıf: 10/B No: 3534 ÖĞRETMENİN; Adı: Alaattin Soyadı: Kudu.
Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar
MEDİNE DÖNEMİ.
Sorumluluk Bilinci.
Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Milâdî 624’te Bedir Savaşı yapıldı.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
AHMETKara sunum sunar.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
SON PEYGAMBER HAZRETİ MUHAMMED (S.A.V.)
SİYER-İ NEBİ HAZIRLAYAN (fakir) CENGİZ KAYA
HENDEK SAVAŞINI AMAÇ VE SONUÇLARIYLA AÇIKLAR Nadiroğulları ile Müslümanlar arasında ne olmuştu ? hatırlayalım.
1. Hicret ne demektir Hicret (Arapça: هجرة ), Muhammed ve diğer müslümanların baskılar yüzünden 622'de Mekke'den Medine'ye göçüne verilen isimdir. 2.
6/A SINIFI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PROJE ÖDEVİ
Hz. Muhammed.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Konu:HİCRET Ders:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
HUDEYBİYE ANTLAŞMASI.
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
CAMİLER VE DİN GÖREVLİLERİ HAFTASI 2017
Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,
HZ. MUHAMMED’İN HAYATI HAZIRLAYAN: Zehra PATIRAMAN.
Bir İnsan, Tüm İnsanlık Tarihini Ne Kadar Değiştirebilir?
Fuat YÜKSEL İHL Meslek Dersleri Öğretmeni
Kur'an-ı Kerîm'in üçüncü suresi. Sure, Medine'de nazil olmuştur. Surenin 33. ayetinde Musa (a.s.)'in babası İmrân'dan bahsedildiği için İmrân Âilesi anlamına.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
Ensar Hicretten sonra Peygamberimize ve Mekke’den gelen Müslümanlara (muhacirlere) yakın alaka gösterip, malları, mülkleri, bedenleri ve diğer varlıklarıyle.
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
 Suffe sözlükte "sofa, revak, üzeri örtülü geniş ve yüksek yer" anlamlarına gelir. Medine'de bulunan Mescid-i Nebi etrafındaki odalara "suffe" denir.
1. Peygamberimizin Çocukluk ve Gençlik Yılları
Hicret Olayı.
Kazanım SB İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.
1.ÜNİTE PEYGAMBERİMİZİN MEKKE YILLARI
Sunum transkripti:

Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri Hicret, Hz. Peygamber’in risâlet görevini daha iyi şartlarda yerine getirmesini ve İslâmiyet’in yayılmasını sağlayan çok önemli bir olaydır.

Milâdî 623’te Müslümanlar arasında kardeşlik ilan edildi. Bütün varlıklarını Mekke’de bırakıp Medine’ye göç eden Müslümanlara “muhacir”, onları ağırlayan Medineli Müslümanlara da “ensar” denir. Peygamberimiz, aralarındaki bağı iyice güçlendirmek için her muhaciri bir ensarla kardeş ilan etti. Ensar da sahip oldukları malllarını muhacir kardeşleriyle paylaştılar. Tarihte eşine az rastlanan bu olay İslam kardeşliğinin en güzel örneklerindendir.

Son peygamberin en büyük hedefi, Kur’an âyetlerini tebliğ etmek, dini yaşayarak öğretmek, dinin gelecek nesillere değiştirilmeden intikalini sağlayacak müminlerin sayısını arttırmaktı.

O bu amaçla bazı düzenlemeler yapmaya ve tedbirler almaya karar verdi O bu amaçla bazı düzenlemeler yapmaya ve tedbirler almaya karar verdi. Müslümanları Allah’ın rızasını kazanmış iyi birer kul olmaya teşvik ederek aralarında gönül birliği ve sosyal dayanışmayı sağlamaya yönelik faaliyetler yaptı; emir ve tavsiyelerde bulundu.

Her şeyden önce müslüman toplumun merkezi olacak bir camiye ihtiyaç vardı. Mekke döneminde müslümanların bir araya gelip ibadet etme ve Rasûlullah’ı dinleme imkânları çok kısıtlıydı.

. Medine’de özellikle Birinci Akabe Biatı’ndan sonra müslümanların sayısı artınca Es‘ad b. Zürâre, daha sonra Mescid-i Nebevî’nin inşa edileceği arazideki hurma kurutma yerinin etrafını çevirerek kıblesi Kudüs’e doğru olan bir mescid yaptırmıştı.

O sıralarda Mekke’deki müslümanlar henüz cuma namazı kılamazken, Medineliler burada cemaatle namaz kılıyorlardı. Rasûl-i Ekrem Medine’ye girişinde devesinin çöktüğü ilk yere mescid yaptırmaya karar verdi ve bu amaçla Sehl ve Süheyl adlı iki yetim çocuğa ait araziyi satın aldı.

Yedi ay kadar süren Mescid i Nebevî’nin inşaatı sırasında Rasûlullah, Ebû Eyyûb el-Ensârî’nin evinde misafir kaldı ve burada Medineli müslüman erkeklerden, bir başka evde de kadınlardan biat aldı.

Bizzat Hz. Peygamber tarafından yaptırılan iki mescidden biri olan (diğeri Kubâ) Mescid-i Nebevî üç kapılı olup kıblesi Kudüs’e yönelikti. Hicretten on altı veya on yedi ay sonra nâzil olan âyetler (el-Bakara, 149-150) doğrultusunda kıble Kâbe’ye çevrilinceye kadar namazlar Kudüs’e doğru kılınmıştır.

Mescid-i Nebevî her şeyden önce bir ibadet yeri idi Mescid-i Nebevî her şeyden önce bir ibadet yeri idi. Ancak Asr-ı saâdet’te, başta eğitim ve öğretim olmak üzere Rasûlullah’ın hemen bütün faaliyetlerinin merkezi yine burası olmuştur.

Siyasî ve askerî gelişmelerin konuşulup çeşitli kararların alındığı, yaralıların tedavi edildiği, savaş esirlerinin veya suçluların göz altında tutulduğu, ganimetlerin saklandığı, müslüman olan kabile heyetlerinin, elçi ve misafirlerin kabul edilip ağırlandığı, adlî davaların görüldüğü, nikâhların ilânı veya çeşitli gösteri ve merasimlerin yapıldığı yer yine Mescid-i Nebevî idi.

Rasûlullah, peygamberlik vazifesinin bütün gereklerini mescidi ile bitişiğindeki evinde yerine getiriyor, yeni nâzil olan Kur’an âyetlerini burada tebliğ edip öğretiyordu.

Bu arada kimsesiz müslümanlarla ilim tahsil etmek isteyen sahâbîlerin barınması için Mescid-i Nebevî’nin arka kısmında Suffe adı verilen, üzeri hurma dallarıyla örtülü bir gölgelik yapıldı. Burada barınan ve eğitim-öğretim görenlere ehl-i suffe veya ashâb-ı suffe denilmiştir.

Rasûlullah, Medine dışına gönderilecek irşad veya diplomasi heyetleri oluştururken ehl i Suffe’den faydalanıyordu.

Toplumsal Barışın Kurulması MEDİNE SÖZLEŞMESİ Peygamber Efendimiz Medine'ye geldikten sonra bu şehirde yaşayan insanlar ve farklı dini gruplar arasında toplumsal barışın sağlanması için bazı çalışmalar yaptı.

1- Mekke'den gelen muhacirlerden her birini, Medineli ensardan biri ile kardeş ilan etti. Kendisine de Hz. Ali'yi kardeş seçti.

2- Yıllardır birbirleriyle çatışma halinde olan Evs ve Hazreç kabilelerini barıştırdı.

3- Medine'de yaşayan tüm dinî gruplarla (Müslümanlar, müşrik Arap kabileleri, Yahudiler) "Medine Sözleşmesi"  anlaşmasını yaptı.

Hz. Muhammed'in Medine'de yaptığı tüm antlaşma ve çalışmalar, onun toplumsal barışa verdiği önemi gösteriyordu. Peygamberimiz hayatı boyunca insanlar arasında barış ve kardeşliğin yayılması için büyük emek harcayarak başarılı sonuçlar almıştır.

Buna göre herkes Medine'yi dış saldırılara karşı beraberce savunacak, Medine'de özgür bir ortam olacaktı.

Medine sözleşmesinin bazı maddeleri: 1.  Yahudiler kendi dininde serbest olacaklar.

2. Müslümanlarla Yahudiler, barış içinde yaşayacaklar.

3. şehir dışından bir saldırı olursa Medine birlikte savunulacak.

4.  İki taraftan biri, üçüncü bir tarafla savaşırsa diğer taraf yardımcı olacak.

5. Müslümanlarla Yahudiler arasında bir anlaşmazlık çıkarsa Hz 5.   Müslümanlarla Yahudiler arasında bir anlaşmazlık çıkarsa Hz. Muhammed hakem kabul edilecek.