Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Yıldız Teknik Üniversitesi
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Natüralist eğitim felsefesi
Beyin Temelli Öğrenme.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
E-Öğrenme Nedir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hızlandırılmış Öğrenme
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRK CUMHURİYETLERİ İLE TÜRK VE AKRABA TOPLULUKLARI SINAVI (TCS)
Uzaktan Dil Öğretiminde Yeni Öğrenme Ortamları: Anadolu Üniversitesi Türkçe Sertifika Programları Örneği Yard. Doç. Dr. Mehmet Emin MUTLU Öğr. Gör. Özlem.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YGS’de Hesaplanacak Puan Türleri
UZAKTAN EĞİTİM.
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Karşılaştırmalı Eğitim
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman farklı coğrafi yerlerde bulunduğu öğretim modelidir.

Uzaktan eğitim, öğrenenle öğretenin yüz yüze geldiği örgün eğitimden farklıdır. Geçmişi 19. yüzyıla kadar uzanan uzaktan eğitimin, ilköğretimden yetişkin eğitimine kadar farklı yelpazede uygulamaları gerçekleştirilmiştir.

Uzaktan eğitim basılı, işitsel veya görsel materyaller aracılığıyla yürütülebilmektedir. Günümüze uzaktan eğitim çalışmaları daha çok bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıyla yürütülmektedir. Uzaktan eğitim, öğrenenlerin istedikleri zaman ve istedikleri mekânda öğrenebilmelerine olanak sağlayan esnek bir uygulamadır.

Uzaktan eğitim, coğrafi uzaklık sebebiyle öğrenimine devam edemeyen öğrenciler için olduğu kadar çalışan, engelli, sağlık sorunu bulunan öğrenciler için uygun bir çözüm olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzaktan eğitim ayrıca ekonomikliğiyle de dikkati çekmektedir. Uzaktan eğitimle öğrenme işi hem bireyselleştirilmekte hem de kitlelere yaygınlaştırılmaktadır.

Uzaktan eğitim eşzamanlı (senkron) ya da eşzamansız (asenkron) olarak yürütülebilmektedir. Eşzamanlı uzaktan eğitimde öğrenen ve öğreten iletişim kurmakta, öğretme ve öğrenme işi aynı anda gerçekleşmektedir. Eşzamansız uzaktan eğitimde ise öğrenen istediği zaman öğrenme işini gerçekleştirebilmektedir.

Uzaktan eğitimde iletişim tek ya da çift yönlü olabilmektedir. Tek yönlü iletişimde öğretenden öğrenene doğru tek yönlü bilgi akışı söz konusudur. Çift yönlü iletişimde ise öğreten ve öğrenen arasında karşılıklı bilgi akışı bulunaktadır. Çift yönlü iletişimde öğrenene dönüt sağlama gibi hizmetler sunulabilmektedir.

Uzaktan eğitimde öğrenene yalnızca içerik sunulmamaktadır. Öğrenenler ödev ve çalışmalarını uzaktan teslim ederek dönüt alabilmekte ve uzaktan danışmanlık hizmeti alabilmektedir.

Uzaktan eğitim uygulamalarında öğrenenlerin özellikleri dikkate alınmalıdır. Uzaktan eğitim uygulamaları ilkokul öğrencileri için daha çok televizyonlarda yayımlanan eğitsel video programları yoluyla yapılmaktadır. Uzaktan eğitim uygulamaları ortaokul ve lise öğrencileri içinse daha çok sınıf ortamında gerçekleştirilen öğrenmelere destek olma biçimindedir.

Uzaktan eğitim uygulamaları genellikle üniversite öğrencileri ve yetişkinlere yönelik olmaktadır. Bu yaş grubundaki bireyler genellikle öğrenme amaçlarının farkındadır, değer görmek isterler, öz denetimleri gelişmiştir ve zamanlarını boşa harcamak istemezler, kendi çalışmalarını kendileri planlayabilirler.

Ülkemizde birçok üniversite uzaktan eğitim ile eğitim hizmeti vermektedir. Ülkemizde uzaktan eğitim dendiğinde şüphesi ilke akla gelen üniversite Anadolu Üniversitesidir.

Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesinde aşağıdaki programlar uzaktan eğitimle verilmektedir: Adalet Önlisans Programı Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı Fotoğrafçılık ve Kamera-manlık Önlisans Programı İlahiyat Önlisans Programı Laborant ve Veteriner Sağlık Önlisans Programı Tarım Önlisans Programı Felsefe Lisans Programı İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı Sosyoloji Lisans Programı Tarih Lisans Programı Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı

Ülkemizdeki uzaktan eğitime diğer bir örnek de ODTÜ’den verilebilir. ODTÜ bilişim enstitüsü, uzaktan eğitimle yüksek lisans eğitimi vermektedir. Bu kapsamda bilişim teknolojileri ve sağlık bilişim sistemleri sertifika programları sunulmaktadır. Öğrenciler derslerle ilgili projelerini dönemde 2 kere kampüse gelerek seminer biçiminde sunmaktadır. Dersler genel olarak eşzamansız işlenmekte ancak bazı aralıklarla dersler eşzamanlı olarak da yapılmaktadır. Öğrenciler sınava girebilmek için derslerin en az %75'ini izlemek zorundadır. Değerlendirmenin bir kısmı ödevler üzerinden yapılmaktadır. İçeriğin geliştirilmesi için öğretim üyelerine yönelik bir sistem hazırlanmıştır. Bu sistemde öğretim elemanı ders içeriğin yükleyip değiştirebilmektedir.

Kaynaklar Bozkaya, M. (1999). Yazılı ve Sözlü Sembol Sistemleriyle Yapılan Öğretimin Örgün ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarısına Etkisi. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Koçer, H. E. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.