T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HASTA HAKLARI Temel Kavramlar ve Temel Yanılgılar Uzm. Dr. Gülsüm GÜRSOY İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü.
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
23. Klinik bilgi sistemleri
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) KAPANIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 20 Ağustos.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
HİZMET KALİTESİ.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
TKY UYGULAMASI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
Sunum transkripti:

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

KALİTE KAVRAMI İLE İLGİLİ; KALİTE NEDİR? Kalite; Üzerinde hemfikir olunmuş müşteri beklentilerinin tatminidir. Kalite; Kullanıma uygunluktur. Kalite; Ekip işidir. Tüm çalışanların katılımı beklenir. NEDEN KALİTE? Kalite; sürekli iyileştirme içerir. Kalite tüketicinin memnuniyeti ile ifade edilir. Kalite araçları her türlü iş hayatına uygulanabilir. Kalite mükemmelliği hedefler; her eksik bir gelişme fırsatıdır. Kalite tüketici memnuniyetini artırır,tekrarları ve masrafı (maliyeti) azaltır ve hataları önler.

TEMEL DEĞERLERİMİZ; ÖNCE İNSAN HASTA VE YAKINLARININ HAKLARINA SAYGI TOPLUMA, ÇEVREYE VE YASALARA SAYGI KALICI GÜVEN TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK’E UYUM ULAŞILABİLİR OLMAK GÜVENİLİRLİK

KALİTE POLİTİKAMIZ; Doğunun sağlık merkezi Erzurum’da; Hastaların ve çalışanların memnun olacağı sürekli gelişen etkin bir yönetim ve uygulama ile zamanında, kaliteli, güvenilir, tercih edilen sağlık hizmeti sunmak tüm yasal şartlar ve kalite yönetim sistemi şartları doğrultusunda verilen sağlık hizmeti kalitesini sürekli iyileştirmek ana politikamızdır.

AMAÇ NEDİR? Kalite yönetim sisteminin amacı; ilk defada, zamanında ve doğru hizmeti gerçekleştirebilmek, hizmet sunumu esnasında hata olasılığını yok etmek veya olabilecek hataların tespitini ve bir daha tekrarlanmasını önlemek, hasta beklenti ve istekleri ile uluslararası standartlar doğrultusunda sağlık hizmeti sunmak, hastalarımıza TS EN ISO 9001:2000 şartlarına göre yeterli düzeyde güvence vermek için yürütülen tüm faaliyetleri tasarlamak, uygulamak, denetlemek, geliştirmek ve takip etmektir.

KAPSAM: ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TS EN ISO 9001:2000 kapsamında hazırlanan Kalite Yönetim Sistemini tüm faaliyet alanları için uygulamaya koymuştur. ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TS EN ISO 9001:2000 Standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmuştur. Kurulan Kalite Yönetim Sistemi, aşağıdaki faaliyetleri kapsamaktadır. Hastanemiz; Muayene Hizmetleri, Teşhis ve Tetkik Hizmetleri, Tedavi Hizmetleri, Yataklı Hastane Hizmetleri, konularında faaliyet göstermektedir,

HASTANELERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLE; Çalışanların motivasyonu ve tatmini, Hastaların tam memnuniyeti, Hizmetlerin planlanarak uygulanması, izlenmesi ve ölçülmesi, Sonuçların takip edilmesi ve değerlendirilmesi, Hasta hakları, Kalite ve Etik yönünden hizmetin değerlendirilmesinin yanı sıra hastanelerin performansını, etkinliğini ve verimliliğini artırmak amaçlanmaktadır.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SİSTEMİNİN KAZANÇLARI; Halkın hastaneye ve sağlık çalışanlarına güveninin artması İşbirliği, ekip çalışması ve dayanışmanın sağlanması Güvenlik ve sağlığın artırılması Prestijin artması Verimliliğin artması Maliyetin azalması

PERSONEL AÇISINDAN; Hizmeti standardize etme Profesyonelleşme Hizmete yönelik daha çok ilgi İşin iyileştirilmesine yönelik motivasyon Personel motivasyonunun yükseltilmesi İşe devamsızlıkta azalma

İDARİ AÇIDAN; Veri toplama ve istatistiksel analiz yapılması ile kaynakların kontrol altına alınması Bütün personelin toplam kalite faaliyetlerine katılması Çalışanlara gereken değerin verilerek personel hareketlerinin önüne geçilmesi Sağlık hizmeti sunanların problemlerinin çözümlenmesi Çalışanların motivasyonunun artırılması

TIBBİ AÇIDAN; Polikliniklerde bekleme sürelerinin azalması Radyolojik tekrarların azalması Labaratuar tetkik süresinin kısaltılması Amaliyathane kullanım sürelerinin verimli duruma getirilmesi Hastane enfeksiyon oranının düşürülmesi

DERSİMİZDE SON OLARAK; Kalite, bitmeyen bir süreçtir. Kalite, herhangi bir seçenek değil, bir zorunluluktur. Kalite asla bir tesadüf değildir, daima akıllı bir gayretin sonucudur. John Ruskin Kalite eğitimle başlar, eğitimle devam eder. ISHİKAWA

EĞİTİM BİTERKEN; Hepinize kaliteli çalışmalar dilerim….