T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE KAVRAMI İLE İLGİLİ; KALİTE NEDİR? Kalite; Üzerinde hemfikir olunmuş müşteri beklentilerinin tatminidir. Kalite; Kullanıma uygunluktur. Kalite; Ekip işidir. Tüm çalışanların katılımı beklenir. NEDEN KALİTE? Kalite; sürekli iyileştirme içerir. Kalite tüketicinin memnuniyeti ile ifade edilir. Kalite araçları her türlü iş hayatına uygulanabilir. Kalite mükemmelliği hedefler; her eksik bir gelişme fırsatıdır. Kalite tüketici memnuniyetini artırır,tekrarları ve masrafı (maliyeti) azaltır ve hataları önler.
TEMEL DEĞERLERİMİZ; ÖNCE İNSAN HASTA VE YAKINLARININ HAKLARINA SAYGI TOPLUMA, ÇEVREYE VE YASALARA SAYGI KALICI GÜVEN TIBBİ DEONTOLOJİ VE ETİK’E UYUM ULAŞILABİLİR OLMAK GÜVENİLİRLİK
KALİTE POLİTİKAMIZ; Doğunun sağlık merkezi Erzurum’da; Hastaların ve çalışanların memnun olacağı sürekli gelişen etkin bir yönetim ve uygulama ile zamanında, kaliteli, güvenilir, tercih edilen sağlık hizmeti sunmak tüm yasal şartlar ve kalite yönetim sistemi şartları doğrultusunda verilen sağlık hizmeti kalitesini sürekli iyileştirmek ana politikamızdır.
AMAÇ NEDİR? Kalite yönetim sisteminin amacı; ilk defada, zamanında ve doğru hizmeti gerçekleştirebilmek, hizmet sunumu esnasında hata olasılığını yok etmek veya olabilecek hataların tespitini ve bir daha tekrarlanmasını önlemek, hasta beklenti ve istekleri ile uluslararası standartlar doğrultusunda sağlık hizmeti sunmak, hastalarımıza TS EN ISO 9001:2000 şartlarına göre yeterli düzeyde güvence vermek için yürütülen tüm faaliyetleri tasarlamak, uygulamak, denetlemek, geliştirmek ve takip etmektir.
KAPSAM: ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TS EN ISO 9001:2000 kapsamında hazırlanan Kalite Yönetim Sistemini tüm faaliyet alanları için uygulamaya koymuştur. ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TS EN ISO 9001:2000 Standardına uygun bir kalite yönetim sistemi kurmuştur. Kurulan Kalite Yönetim Sistemi, aşağıdaki faaliyetleri kapsamaktadır. Hastanemiz; Muayene Hizmetleri, Teşhis ve Tetkik Hizmetleri, Tedavi Hizmetleri, Yataklı Hastane Hizmetleri, konularında faaliyet göstermektedir,
HASTANELERDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLE; Çalışanların motivasyonu ve tatmini, Hastaların tam memnuniyeti, Hizmetlerin planlanarak uygulanması, izlenmesi ve ölçülmesi, Sonuçların takip edilmesi ve değerlendirilmesi, Hasta hakları, Kalite ve Etik yönünden hizmetin değerlendirilmesinin yanı sıra hastanelerin performansını, etkinliğini ve verimliliğini artırmak amaçlanmaktadır.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SİSTEMİNİN KAZANÇLARI; Halkın hastaneye ve sağlık çalışanlarına güveninin artması İşbirliği, ekip çalışması ve dayanışmanın sağlanması Güvenlik ve sağlığın artırılması Prestijin artması Verimliliğin artması Maliyetin azalması
PERSONEL AÇISINDAN; Hizmeti standardize etme Profesyonelleşme Hizmete yönelik daha çok ilgi İşin iyileştirilmesine yönelik motivasyon Personel motivasyonunun yükseltilmesi İşe devamsızlıkta azalma
İDARİ AÇIDAN; Veri toplama ve istatistiksel analiz yapılması ile kaynakların kontrol altına alınması Bütün personelin toplam kalite faaliyetlerine katılması Çalışanlara gereken değerin verilerek personel hareketlerinin önüne geçilmesi Sağlık hizmeti sunanların problemlerinin çözümlenmesi Çalışanların motivasyonunun artırılması
TIBBİ AÇIDAN; Polikliniklerde bekleme sürelerinin azalması Radyolojik tekrarların azalması Labaratuar tetkik süresinin kısaltılması Amaliyathane kullanım sürelerinin verimli duruma getirilmesi Hastane enfeksiyon oranının düşürülmesi
DERSİMİZDE SON OLARAK; Kalite, bitmeyen bir süreçtir. Kalite, herhangi bir seçenek değil, bir zorunluluktur. Kalite asla bir tesadüf değildir, daima akıllı bir gayretin sonucudur. John Ruskin Kalite eğitimle başlar, eğitimle devam eder. ISHİKAWA
EĞİTİM BİTERKEN; Hepinize kaliteli çalışmalar dilerim….