EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
PowerPoint Slayt Hazırlama
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM VE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Simülasyonların Kullanımı
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Ders Etkinlikleri Hazırlama
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretim Durumlarını Planlama
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Mimio İle İnteraktif Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çalışma Yaprağı.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
BDE İÇİN ETKİLİ DOKÜMANTASYON OLUŞTURMA
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
BDE  Yararları - Sınırlılıkları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
BDE  Avantajlar & Dezavantajlar
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BİLGİSAYAR SİSTEMİ Girdi Araçları Merkezi işlem birimi Ana bellek ROM RAM İkincil bellek(floppy, harddisk, optik disk …) Çıktı Araçları Bilgisayar Destekli Eğitim

ÖĞRETİM ARACI OLARAK BİLGİSAYARLAR Bilgisayar yönetimli öğretim Bilgisayar destekli öğretim Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Yönetimli Öğretim Bilgisayar Yönetimli Öğretim, bilgisayar sisteminin öğretimi planlama, düzenleme ve programlama, öğrenmeleri ölçme, öğrencilerle ilgili verileri kaydetme ve öğrenme verileri üzerinde istatistiksel analizler yapma gibi öğretim etkinliklerini yönetmek için kullanılmasıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Öğretim Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), bilgisayarın sistem içinde programlanan dersler yoluyla öğrencilere bir konu ya da kavramı öğretmek ya da önceden kazandırılan davranışları pekiştirmek amacıyla kullanılmasıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM Bilgisayar destekli öğretimde en çok kullanılan ders yazılım türleri Özel ders Alıştırma Benzetişim (simulasyon). Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Özel Ders Yazılımları Özel ders, belli bir konu ya da kavramı öğretmeye yönelik programlardır. Bilgisayar destekli öğretimde en çok kullanılan yazılım türüdür. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Özel Ders Yazılımları 1.Giriş Bölümü 2.Bilginin Sunulması 3.Soru ve cevap 6.Kapanış 5.Geri Bildirim 4. Cevabı Değerlendirme Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 1. Giriş Bölümü İlgi Çekme Hedefler Yönergeler Önceki Bilginin Hatırlatılması Program Kontrolü Öntest Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim İlgi Çekme İlgi çekici grafik ve animasyon kullanımı Müzik Sözlü ve yazılı mesajlar kullanımı Hedefler Genelde ilk ekranı ders sonunda öğrencilerin kazanacağı davranışları belirten hedefler takip eder. Amaç, öğrencilerin öğretim sonunda kendilerinden ne beklendiği konusunda bilgilendirilmesidir. Hedeflerin etkililiği öğrenme türü ve öğrenci özelliklerine göre değişir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Yönergeler Program içerisinde ileriye nasıl gidileceği, geriye nasıl dönülebileceği, programın nasıl sonlandırılacağı, soruların nasıl cevaplandırılacağı, nasıl yardım alınacağı hakkındaki bilgileri içermelidir. Kullanılacak özel tuşlar açıklanmalı Kısa cümleler kullanılmalı Olumsuz ifadelerden kaçınılmalı Teknik kelime ve kısaltma kullanmaktan kaçınılmalı Ekranlar arasında ilerlemek ve yardım için kullanılan simgeler (ikonlar) ekranın altında yer almalıdır. İkonların yerleşimi her ekranda aynı olmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Önceki Bilginin Hatırlatılması Yeni bilgiler önceki bilgilerle ilişkilendirildiğinde daha fazla öğrenim ve kalıcılık oluşur. Detaylı açıklama yerine kısa bir yazı veya grafik yeterlidir. Ders başında konunun ana noktalarını gösteren grafiksel bir özet bir hatırlatma imgesi vazifesi görebilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Öğrencinin her bir ekrandaki Konuların sunuluş sırası Program Kontrolü Kontrol Tamamen Bilgisayar Öğrenci Kısmen Öğrencinin her bir ekrandaki bilgiyi izleme zamanı Alıştırmaların sayısı ve zorluk dereceleri Konuların sunuluş sırası Farklı düzeylerde hazırlanmış modüllerin seçimi Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Öntest Dersin öğrenci düzeyine uygun olup olmadığını belirlemeye yönelik tasarlanmış kısa bir testtir. Öğrencinin derse hazır olup olmadığı, Derste kazandırılacak davranışlara önceden sahip olup olmadığı öğrenilebilir. Öğrenci, düzeyine en uygun program kısmına gönderilebilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 2. Bilginin Sunulması Sunulan bilgiler yeterince kısa olmalı Karmaşık bilgiler küçük adımlara parçalanmalı Öğrenci her bir adımla ilgili etkinlikte bulunmalıdır. Sunulan bilgi öğrencinin anlamasını kolaylaştıracak ve ilginin dağılmasına neden olmayacak genişlikte olmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgi (Metin) Yerleşimi Yeni bir paragraf ekranın son satırından başlamamalı ve paragraf başlangıcı açıkça belli olmalıdır. Bir paragraf başladığı ekranda bitmelidir. Metin iki yana hizalanarak kelimeler arasında eşit olmayan boşluklar oluşturulmamalıdır. Bir cümle aynı ekranda bitmeli ve satır sonlarında kelimeleri bölmekten kaçınmalıdır. Bilgiler ekranın bir yarısını tamamen boş bırakılarak, diğer yarısına sıkıştırılmamalıdır. Satır aralıkları okumayı zorlaştıracak genişlik ya da darlıkta olmamalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgi (Metin) Yerleşimi Tümüyle büyük harflerle yazılmış metinleri okumak, küçük harflerle yazılmış metinleri okumaktan daha zordur. Süslü yazı tipleri kullanmaktan kaçınılmalıdır. Başlık ve paragraf arasında en az bir boş satır olmalıdır. Ders içinde ilerlemek ve yardım için kullanılan yönlendirmeler ekranın en altındaki birkaç satıra konmalı ve her ekranda aynı yerde olmalıdır. Öğrencilerin bir soruyu nasıl cevaplayacağı ile ilgili yönlendirici mesajlarda standart sağlanmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgi (Metin) Yerleşimi Yeni bir konu, yeni bir ekranda başlamalı ve bu açıkça belli olmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Grafikler ve Canlandırma Aşırı ayrıntı ve gerçek resimlerden kaçınılmalıdır. Karmaşık grafikler mümkünse basit parçalara bölünmelidir. Öğrenci, sunulan grafiğin izleme süresini kontrol edebilmelidir. Canlandırmalar gerektiğinde tekrar edilebilmelidir. Dikkat çekmek ve ayırt etmek için renk (en fazla 4) kullanılmalıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 3. Soru-Cevap ETKİLEŞİM BDÖ’in ve etkili bir öğretme – öğrenme sürecinin en önemli özelliğidir. Soru Cevap Geri bildirim Sorular; Ders başlamadan Ders sırasında Ders sonunda Soruların İşlevleri: Motivasyonu artırmak Öğrenciye pratik yaptırmak Verilen bilginin ne düzeyde anlaşıldığını öğrenmek Öğrencinin dikkatini dersin önemli noktalarına çekmek Dersin akış sırası için karar vermek Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 4. Cevabı Değerlendirme Cevaplar; Geri bildirim sağlamak Dersin akışını belirlemek Başarıya yönelik verileri kaydetmek 5. Geri Bildirim Geri bildirim, bir soruya cevap verildikten sonra öğrenciye sunulan mesajdır. Geri bildirimin etkililiği, öğrenciler tarafından anlaşılmasına ve cevapla ilgisine bağlıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim 6. Kapanış Bir özel ders sonunda ders özetlenmelidir. Özet, temel kavramların listesi ya da sunulan bilgileri özetleyen bir paragraf olabilir. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Alıştırma Yazılımları Alıştırmalar, özel dersten farklı olarak belirli bir konu ya da kavramı öğretmek yerine önceden sınıf veya başka bir öğretim ortamında öğretilen konu ya da kavramı pekiştirmek amacıyla geliştirilen programlardır. Benzetişim Yazılımları Benzetişimler, bir takım olay ve durumları modelleyerek, öğrenciye bu modeller hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan ders yazılımlarıdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Öğretim Programlama Araçları: BDÖ derslerinin geliştirilmesi sürecinde en kritik aşama, hazırlanan dokümanların bilgisayar koduna çevrilmesi “programlama” aşamalarıdır. Çünkü, bir BDÖ yazılımın etkililiği, yazılımın tasarımına bağlıdır. Yazılım tasarımı için kullanılabilecek, farklı yeterlilik ve özelliklere sahip değişik programlama araçları bulunmaktadır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Öğretim Programlama Araçları: Programlama araçları, özellikleri nedeniyle, iki gruba ayrılmaktadır: 1.Programlama Dilleri (ör: Basic, Pascal, C). 2.Yazarlık Dilleri (ör: Flash, Fireworks) http://yazarlikyazilimi.meb.gov.tr/menu0.asp Bilgisayar Destekli Eğitim

BDE  Avantajlar & Dezavantajlar Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayarlar, öğrenciden bir girdi alana kadar bekler. Bu da onları sonsuz sabırlı yapar. Bu yüzden bilgisayarlar öğrencilerin öğrenme hızlarına göre, hızlı veya yavaş çalışırlar. Bu da her kullanıcının rahat etmesine ve daha iyi öğrenmesine yardımcı olur. Öğrenme Hızı Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bu öğrenme yöntemi, öğrenenin öğrenme sürecine ihtiyaçları doğrultusunda ekleme ve çıkarma yapabilir ve öğrenme sürecini hızlandırıp yavaşlatabilir. Bilgisayar destekli eğitimde bu yöntem kullanılır ve öğreneninin katılımını sağlamak için sık sık girdi isteminde bulunur. Öğrenci girdiyi sağladığında bilgisayar anında değerlendirmeleri yaparak cevabın doğru ya da yanlış olduğuna bakar ve gerekli değişikliği yapar. Katılımcı Öğrenme Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayarın yardımıyla öğrencilerin ilgisini çekebilecek yazılar, grafikler ve sesler eklenebilir. Aynı zamanda uygulamalara çeşitli uyarı mesajları ve geri bildirimde kullanılabilecek çok çeşitli araçlarda eklenebilir. Öğrenmede zorluk çeken öğrenciler için, yazılardan veya resimlerden alternatif yöntemler sağlayabilir. Ayrıca öğrenme ortamı internet ve çoklu algı sunuları kullanılarak geliştirilebilir. Çeşitlilik Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bir öğrencinin nerede kaldığı ve/veya öğrenme sürecinin neresinde olduğu, bilgisayarın kayıt tutma yeteneğinden faydalanarak öğrenilebilir. Bu öğrenci için geri bildirim (dönüt) olarak ya da öğretmen için değerlendirme aracı olarak veya bahsedilen her iki amaç için de kullanılabilir. İlave olarak, hem öğrencinin kaldığı yerden devam etmesini hem de öğretmenin tam olarak öğrencilerinin genelinin zorluğa düştüğü konuları tekrar gözden geçirmesini sağlar. Kayıt Tutma Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayarlar belli aralıklarla yaptıkları testlerden faydalanarak öğrencinin daha önceden gördüğü ve yeterince hakim olmadığı konuları tekrar gözden geçirmesini ve tamamen bildiği konuları atlamasına olanak sağlar. Bu sayede öğrenci konuları öğrenme sırasını kendi istediği şekilde değiştirmiş ve daha başarılı olabileceği bir yöntemi seçmiş olur. Uygunluk Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayarlar, öğrencilerin çalışmak istedikleri anda çalışmaya hazır ve ara vermek istedikleri anda da ara vermeye hazırdırlar. Ayrıca yemek, uyku ve kahve içmek gibi fiziksel ihtiyaçları ve sinirlenme, moral bozukluğu ve sıkılma gibi psikolojik durumları olmadığı için her an çalışmaya hazırdırlar. Dolayısıyla öğrenci öğrenmeyi sağlamak için öğreticinin öğretmeye hazır olduğu zamanı yakalaması ve de o esnada kendi öğrenme isteğini koruması gerekmez ve istediği anda çalışabilir. Zamandan Bağımsızlık Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Görüntüler, grafikler, animasyonlar, ses efektleri yani multimedya ortamı öğretsel içeriğe gerçeklik katarak, bilgisayarı öğrenci için görsel olarak çekici hale getirmektedir. Görsel Çekicilik Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları İnteraktif yazılımların kullanımı, öğrenciye özel kişiselleştirilmiş mesajların iletilmesi öğrencinin motivasyonunu arttırmaktadır. Güdüleme Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Özel durumu olan öğrenciler için BDE önemli bir kaynaktır. Belli nedenlerle okula gelemeyen ve farklı geçmiş yaşantılar geçirmiş öğrenciler BDE ile öğrenimlerini sürdürebilir ve kaynak olarak kullanıp eksiklerini tamamlayabilirler. Özel Durumlar Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayar tüm öğrencilere güvenilir ve tutarlı bir şekilde aynı öğretimsel içeriği sunar. Öğretmene, günün saatine ve öğrenciden öğrenciye göre farklılık göstermez. Tutarlılık Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayar, hem birden fazla duyu organına hitap ederek, hem de daha az zamanda daha fazla öğrenmesini sağlayarak öğrencinin öğrenme başarısını artırabilir. Etkinlik ve Etkililik Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Avantajları Bilgisayar, inanılmaz boyutlarda bir bilgi bankası haline dönüşebilir. Her türlü bilgiye ulaşmamızı, istediğimiz formatta grafik, metin, ses ve görüntü dosyalarını bir arada kullanmamıza olanak tanır. Bilgi Yönetimi Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Bilgisayar destekli eğitimin amacı belirli bir konuda insanları eğitmek ve o konuda yeterli donanıma sahip hale getirmektir. Bir BDE yazılımının yeterliliği o yazılımın belirli şartlara uyması ile anlaşılır. En iyi yazılım bahsedilen dezavantajları en az düzeyde içeren yazılımdır. Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Bazı uzmanlar bilgisayar başında uzun süre kalmanın çocukların gelişimine zarar verebileceğinden bahsetmişlerdir. Bunun nedeni olarak da çocukların gelişmelerini tamamlayabilmeleri için gerekli olan diğer çocuklarla ve yetişkinlerle olan ilişkilerdeki azalma gösterilmektedir. Gelişimde Sınırlama Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Bilgisayarlar yazı, grafik, ve ses gibi yeteneklere sahiptirler. Fakat görüntü için sınırlı bir ekrana sahiptirler. Bu yüzden görmek istediğiniz bilgilerin büyüklüklerine göre ekrandaki görüntüyü sağa-sola veya yukarı-aşağı kaydırmak zorundasınız. Bu, bazen oldukça zor olabileceği gibi, çoğu zaman rahatsız edici ve dikkat dağıtıcıdır. Kısıtlı Ekran Görüntüsü Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Fiyat bu tip uygulamalarda oldukça önemlidir. Çünkü ilk ihtiyacınız olan bilgisayardan gerekli yazılıma kadar her şeye para ödemeniz gerekir. Bu yüzden okullarda her öğrenci için bir bilgisayar tahsis edileceği yerde bir bilgisayar birden fazla öğrencini kullanımına açılır. Fiyat Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları BDE için yazılmış programlarınızın müfredatla ve belirlenen hedeflere uyması zorunludur, aksi halde elinizdeki program ne kadar yüksek kalitede olursa olsun kullanamazsınız. Müfredatla İlgisi Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Eğitim yazılımı satan, herhangi bir firmaya gittiğinizde size bol miktarda yazılım gösterebilirler. Bu yazılımların büyük bir çoğunluğu ise büyük eleştiriler almış olan yazılımlardır. Bu yüzden işinize yarayacak bir yazılım satın almadan önce yazılımın özelliklerini, müfredatınızla uyumlu olup olmaması, hedef kitlesinin sizin öğretim yaptığınız kitleye uyup uymadığı gibi soruları cevapladıktan sonra elinizde az sayıda kaliteli ama pahalı yazılım kalacaktır. Bazen de istediğiniz yazılımı bulamayabilirsiniz. Yazılım Azlığı Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Bir işletim sistemi için için geliştirilmiş bir yazılım farklı işletim sistemlerinde veya aynı işletim sisteminin ileri versiyonlarında çalışmayabilir. Uyumluluk Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Piyasaya sürülen yazılımlarım çoğu kopyalanarak izinsiz çoğaltılmakta ve değerinden düşük fiyata satılmaktadır. Bu kullanım haklarının ihlali üreticilerin piyasaya kaliteli ürün sürmesi girişimlerini engellemektedir. Kullanım Hakları Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim BDE Dezavantajları Yazılımların çoğu yalnızca bilişsel alana hitap etmekte duyuşsal ve devinsel alana yönelik uygulamalara yer verilmemektedir. Ayrıca sınırlı dönütler öğrencinin yaratıcılığını sınırlayabilmektedir. Sınırlı Hedefler Bilgisayar Destekli Eğitim

Bilgisayar Destekli Eğitim Referanslar History of Computers http://www.pitt.edu/~poole/historyofcomputers.htm Price, R.V. (1990). Computer-aided Instruction: A guide for authors. Pasific Grove, CA: Brooks/Cole Publishing Company. Pictures http://dir.coolclips.com/Technology/Computers/ Yıldırım, S. (2000). Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) ve Yazılım Değerlendirme İLkeleri. Bilgisayar Destekli Eğitim