ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELİŞİM VE ÖĞRENME.
Advertisements

Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MESLEKİ REHBERLİK (İLKÖĞRETİMDE YÖNELTME)
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
ÇOKLU ZEKA.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖZEL ENVAR İÖ.O VE LİSESİ
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlk zeka testi Alfred Binet
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
Dersimiz.Com Hepinize en içten sevgiyle Merhaba. Hoş Geldiniz. Hoşluklar getirdiniz.
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÖĞRENME
ÇOKLU ZEKA.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ

Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİK.DAN.BETÜL AVCI PSİK.DAN.DEFNE KILIÇ
Mesleki Rehberlik.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ÇOKLU ZEKA KURAMI UYGULAMALARI
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
ÇOKLU ZEKÂ KURAMI VE ÖĞRENME
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE EĞİTİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Görsel Zeka TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğretimin Planlanması ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
ÇOKLU ZEKA KURAMI Yrd. Doç.Dr. Necati HIRÇA
Sunum transkripti:

ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME

ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU NEDEN ÇOKLU ZEKA? EŞİT OLMAYAN İNSANLARA EŞİT DAVRANMAKTAN DAHA BÜYÜK BİR HAKSIZLIK OLAMAZ ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN

Zeka Nedir? Eğitimciler göre, öğrenme yeteneği Biyologlara göre, çevreye uyum yeteneği Psikologlara göre, muhakeme yoluyla sonuca ulaşama yeteneği

En akıllı kim? William Shakespeare, Alber Einstein, Pablo Picasso, Michael Jordan, Charles Darwin, Mozart, ya da Martin Luther mi? Bu soruya zekanın geleneksel tanımlamasına dayanarak cevap verirsek, sözel dilsel ve mantıksal matematiksel alanda hangisi ağır basarsa en akıllı O’dur cevabını vermek zorunda kalırdık. Ne var ki, bu insanların hepsi de kendi alanlarında yüksek seviyeli zekaya sahip insanlardır.

Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu

Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel-Dil Zekası Özellikleri: TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Anlambilim Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever.Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu

Sözel Düşünen/Öğrenen Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Okuma yazmayı sever. Hikayeleri sever Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler.

Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal Özellikleri: TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir . Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. yaşayarak öğrenme Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formül ve örüntülerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı

Mantıksal Düşünen/Öğrenen İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Deneysel çalışmalara ilgi duyar Soru sormaya bayılır.

Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel Özellikleri: TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görsel hafıza Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı

Görsel Düşünen/Öğrenen Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Sevmediği derslerde şatolar kurar Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz.

Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel Özellikleri: TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen,

Ritmik Düşünen/Öğrenen Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır.

Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel Özellikleri: TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş, Cerrah, Aktör,

Bedensel Düşünen/Öğrenen Beden dilini iyi kullanır. Sportif etkinlikleri sever Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. El becerileri iyidir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar.

Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Özellikleri: TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma . İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi

Sosyal Düşünen/Öğrenen Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir. . Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Sınıfın gevezesidir.

Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel Özellikleri: TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal

İçsel Düşünen/Öğrenen İçgüdüleriyle hareket eder. Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Sınıfın mütefekkiridir.

Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası Özellikleri: TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci . Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog

Doğacı Düşünen/Öğrenen Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur.

HOWARD GARDNER’ a göre zekanın özellikleri: Her insan çeşitli zeka alanlarının tümüne sahiptir. Her insan, zeka alanlarından her birini belli bir düzeyde geliştirebilir. Çeşitli zeka alanları, genellikle bir arada belli bir uyum içinde çalışırlar. Bir insanın her alanda zeki olabilmesinin birçok yolu bulunmaktadır. Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme yeteneğine sahiptir.

İlginize Teşekkürler