PROJE YARIŞMASI 22.10.2014 KEPSUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Proje, sergi, seminer, sempozyum, kongre, makale,poster
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

PROJE YARIŞMASI 22.10.2014 KEPSUT

1 2 3 3 3 Öğrenme Yaklaşımları Proje nedir? Nasıl yapılır? Neden Proje Çalışması? 2 3 “Bu Benim Eserim” Başvurudan Sergiye… 3 3 “Bu Benim Eserim” Başvurudan Sergiye…

Öğrendiklerimizin ... ÖĞRENME %1 TATMA %2 DOKUNMA %4 KOKLAMA %10 DUYMA %83 GÖRME

Her bir öğrenci; yeni ve zor bir bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanır.

Çağdaş Öğrenme Kuramları Proje Tabanlı Öğrenme, Probleme Dayalı Öğrenme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Beyin Temelli Öğrenme, Aktif Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Tam Öğrenme Çoklu Zeka kuramı, Kolb öğrenme kuramı

PROJE TABANLI ÖĞRENME Proje tabanlı öğrenmede ; karmaşık zihinsel problemleri çözebilen, iş birliği içinde çalışabilen, karşılaşılan sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilen, yaptığı çalışmaların sonucunda bir ürün ortaya koyabilen ve uzun vadede hayat boyu öğrenebilen bireyler

PROJE TABANLI ÖĞRENME Yaklaşımının temeli, bir konunun derinlemesine araştırılmasına odaklanmaktadır. Burada amaç, öğrencilerin konu hakkında bilgi edinmeleri ve edindikleri bilgileri kullanabilmeleridir.

BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME Buluş Yoluyla Öğrenmede, öğrenci sadece uyaranlara cevap veren değil, ferdi tepkilerle etkin biçimde araştırarak öğrenen kişidir. Öğrenmenin etkili ve kalıcı olduğu görüşü kabul edilmektedir. Öğrenme için fazla zaman gerekmektedir.

PROJE ÇALIŞMASI Bu yöntemle öğrenciler inceledikleri konularla ilgili ilk elden yaparak, yaşayarak, inceleyerek bilgi kazanırlar. Proje bir öğrenci tarafından hazırlanır. Projenin değerlendirmesini öğretmen ve öğrenci birlikte yapar. Diğer öğrenciler de değerlendirmeye katılabilirler. Öğrenci merkezli eğitim için en uygun yöntemlerden biridir.

Yarışmanın Amacı Bu yarışmanın amacı, ülkemizin insan yetiştirme kapasitesini güçlendirmek, bunun için ülkemizin ihtiyaç duyduğu bilim insanlarını yetiştirmek, yetenekli çocuklarımıza sahip çıkmak, ülke genelinde bilimsel amaçlı etkinlikleri ilgiyi‐katılımı artırarak yaygınlaştırmak ve teşvik etmek, geleceğin bilim insanı olma potansiyeline sahip çocuklarımızı erken yaşlarda keşfedip var olan yeteneklerini geliştirmek, gerekli desteği vererek onlara araştırmacı bir ruh kazandırmaktır.

Yarışmanın Hedefleri  Öğrencileri, temel bilimler olan matematik ve fen bilimleri alanlarında yaratıcılığa teşvik etmek,  Öğrencilerin gizli kalmış yeteneklerinin desteklenerek geliştirilmesine ortam hazırlamak,  Öğrencilerin, çalışmalarında bilimsel düşünce, yöntem ve teknikleri kullanarak bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak,  Ülkenin geleceğini yönlendirecek, bilimsel alanlarda özgün ve farklı düşünceler ortaya koyabilen, öz güveni gelişmiş bireyler yetiştirilmesine katkıda bulunmaktır.

Yarışmanın Kapsamı Yarışma, 2014‐2015 eğitim öğretim yılında da ülke genelinde resmi ve özel ortaokulların 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik olarak Matematik ve Fen Bilimleri alanlarında gerçekleştirilecektir.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Proje konuları Matematik ve Fen Bilimleri müfredatlarına uygun araştırma projelerini kapsamaktadır. Yarışmaya katılmak hem öğrenciler hem de öğretmenler için zorunlu değildir, gönüllülük esastır. Çalışmalar müfredattaki içerik ve kazanımlarla ilişkili olmalıdır. Bu nedenle, uygulama ve tasarım projeleri (teknoloji tasarım, ders materyalleri, oyun tarzındaki etkinlikler gibi) değerlendirmeye alınmayacaktır.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Yarışmaya her öğrenci bireysel katılacaktır. Projedeki öğrenci sayısı bir (1) ile sınırlıdır. Öğrenciler, hazırlayacakları proje için 1 (bir) danışman öğretmen seçeceklerdir. Her okul, birden fazla proje ile yarışmaya katılabilecektir. Öğrenci, Matematik ve Fen Bilimleri alanlarının sadece birinden 1 (bir) proje ile yarışmaya katılabilir. Danışman öğretmen en fazla 3 projeye danışmanlık yapabilecektir.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Danışman öğretmenlerinin görevi proje hazırlayan öğrencilere danışmanlık yapmaktır. Yarışmaya katılanlar “final sona ermeden” ulusal ya da uluslar arası hiçbir yarışmaya katılamazlar. Katılanların tespit edilmesi halinde yarışmacı hangi aşamada olursa olsun elenecektir.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Başvurular 08 Aralık 2014 ‐09 Ocak 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Proje başvuru işlemleri internet ortamında yapılacaktır. Başvuru tarihlerinin bitiminden sonraki müracaatlar kabul edilmeyecektir.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Kılavuz basılı olarak okullara gönderilmeyecek, yalnızca internet üzerinden ulaşılabilecektir. Elektronik ortamda yapılan başvurular öğrencilerin öğrenim gördüğü kurum/okul müdürlüğü tarafından yine elektronik ortamda onaylanacaktır. Kurum/okul müdürlükleri tarafından onaylanmayan başvurular dikkate alınmayacaktır.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR İÇG Üyeleri, yarışmada proje hazırlayan öğrencilerin danışman öğretmeni olarak görev alabilirler. Okulda Fen Bilimleri ve Matematik branşlarında görevli öğretmenin bulunmaması ya da okulda bu branşlarda gönüllü öğretmenin olmaması durumunda, başka branşlardaki öğretmenler de danışman öğretmen olarak görev alabilirler.

PROJE YARIŞMASINA BAŞVURU YAPARKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Başvuru tarihinin bitiminden sonra başvuru formunda değişiklik yapılamayacaktır. Bölge sergisi ve final sergisine öğrenci ve danışman öğretmenlerin katılması zorunludur. Projeyi hazırlayan öğrenci veya danışman öğretmenin katılamaması veya yeni bir görevlendirmenin yapılmasına gerek duyulması halinde, durumun Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’ne resmi yazıyla bildirilmesi zorunludur.

08 Aralık 2014 Saat 10.00’da başlayıp Başvuru Süresi Yarışma ilan edilen uygulama takvimi doğrultusunda gerçekleştirilir. Proje başvuruları 08 Aralık 2014 Saat 10.00’da başlayıp 09 Ocak 2015 tarihinde saat 17.00’de sona erecektir. Proje çalışmasıyla ilgili ayrıntılı bilgiler ve duyurular http://tegm.meb.gov.tr/bubenimeserim adresindeki proje internet sayfasında yer almaktadır.

Proje nedir? Nasıl yapılır? Neden Proje Yarışması?

PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde; Değişimi hedefleyen, Birbiriyle ilişkili amaç ve hedefleri olan, Uygulanması sonucunda çeşitli ürünlerin elde edildiği bir çalışmadır.

PROJE NEDİR? Bilimsel bir çalışma olan projede, Gözlem yaparak bilgi toplama, Elde edilen bilgilerin düzenlenmesi, Bilgiler arasında neden-sonuç ilişkisinin araştırılması, Gelecek nesillere bilgilerin ve sonuçların aktarılması söz konusudur.

Proje bilimsel bir çalışma olmalıdır. PROJE HAZIRLIĞI Proje bilimsel bir çalışma olmalıdır. Proje çalışması merak ve gözlemle başlar.

PROJE SÜREÇLERİ Projenin konusunu seçmek . Bilgi toplamak Projenin tanımlanması Projenin yürütülmesi Değerlendirme ve Rapor Yazımı

1. Projenin konusunu seçmek Proje konusu İlgi çeken, Üzerinde düşünülen, Merak edilen konulardan seçilmelidir.

1. Projenin konusunu seçmek Proje konusu seçerken en iyi fikirler: Seyahat ederken, Haber dinlerken, Gazete okurken ve İnsanları ilgilendiren problemler düşünülürken oluşur.

2. Bilgi toplamak Projenin konusu belirlendikten sonra konuyla ilgili kitaplardan, dergilerden, internetten, kaynak kişilerden ve kurumlardan bilgi toplanmalıdır.

Projenin Amacı, Amaç, elde edilmek istenen sonucun basit anlatımıdır. Projelerin genelde tek bir amacı vardır. Projenin amacı iyi tanımlanmadığında amaca yönelik hedefler ve faaliyetleri tanımlamada sorunlarla karşılaşılabilir.

Hedefler, Hedefler, tanımlanan amaca hizmet etmelidir. Hedefler birden fazla olabilir. Ölçülebilir hedefler belirlenmelidir.

3. Projenin tanımlanması Yöntem proje çalışmaları sırasında izlenecek yol, yapılacak deney ve gözlemler, veri toplama araçları, istatistiksel değerlendirmeler, grafik çizimleri ve hesaplamalar yöntemi belirleyen unsurlardır.

3. Projenin tanımlanması Uygulama adımları ve Çalışma Takvimi Proje çalışmaları sırasında gerçekleştirilecek faaliyetler adım adım tanımlanarak çalışma takvimi hazırlanmalıdır.

3. Projenin tanımlanması Beklenen Sonuçlar Her bir faaliyet için beklenen sonuçlar ortaya konulmalıdır.

4. Projenin yürütülmesi Projeler belirlenen amaç, hedefler, yöntemler, uygulama adımları ve takvim doğrultusunda yürütülür.

5. Değerlendirme ve Rapor Yazımı Bu aşamada proje sonuçlarının ve etkisinin değerlendirmesi yapılır. Daha önce yapılan çalışmalarla karşılaştırılarak amaca ne ölçüde ulaşıldığı belirtilir. Raporda proje çalışmalarında elde edilen sonuçlar yazılır, Bu bölüm projenin en önemli kısmıdır. Bulgular, yazılı ve görsel araçlarla ifade edilir.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR Projeler yaratıcı, bilimsel, uygulanabilir, yarar sağlamaya dönük, açık ve anlaşılır olmalıdır. Projelerde, problemin tanımı, amacı, hedefleri ve faaliyetleri arasında anlamlı ilişki kurulmalıdır. Projeler sürdürülebilir olmalıdır.

DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR (2) Projeler, proje hazırlayanların kendi özgün eseri olmalı ve daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış olmalıdır. Projeler, alanında yeni, özgün ve estetik bir bakış açısı getirmelidir. Proje sonucunda, proje amaç ve hedeflerine ulaşıldığı bilimsel olarak gösterilmelidir. Proje çalışmaları toplumsal yarar sağlamaya dönük olmalıdır.

Öğretmenler Proje Çalışmalarını Nasıl Değerlendirecek?

ÖRNEK UYGULAMA

Konu: “Kanın yapısı ve görevleri” Süre: Konuların araştırılması ve uygulamalar için 3 hafta süreniz vardır Açıklamalar: 6. sınıflardan 2 kişilik grup oluşturulacak

Problem: Kan, damarlar içindeki inişli, çıkışlı uzun seyahatinde neleri başarır? Kimlere yardım eder? Kimlerle savaşır? Eğitim hedefleri: Kanın yapısını mikroskopta inceleyebilmek, kanın nelerden oluştuğunu kavrayabilmek, kan hücrelerinin şekil ve yapı olarak birbirinden farklı olduğunu kavrayabilmek, kan hücrelerinin görevlerini kavrayabilmek, farklı ortamlardan bilgi toplayabilmek, deney yapabilmek, sonuç çıkarabilmek ve bunları ilişkilendirerek kaydedebilmek, ortak çalışmalar yapabilmek

Görevler: ..... hastanesine gidilerek mikroskopta kan incelenecek, Laboratuar görevlilerinden ve doktorlardan kanın yapısı ile ilgili bilgi alınacak, mikroskopta görülen kan hücrelerinin şekilleri çizilerek farklılıkları belirtilecek, kan hücrelerinin görevleri internetten, çeşitli ansiklopedilerden, sağlık kitaplarından, insan vücudu nasıl çalışır (Tubitak Yayınları) adlı kitaptan, insan vücuduna yolculuk ve CD-ROM lardan yararlanılarak araştırılacak, yapılan çalışmanın sunusu hazırlanarak çalışma sunulacak.

Etkileşim: Öğrencilere araştırma ve inceleme görevleri ve uygulamalarla ilgili ödevler verilecek, hastanede laboratuar görevlileri ve doktorlar bilgi aktaracak, öğrenciler ortak çalışmalar yürütecek. Uygulama Ortamları: Hastane, laboratuar, sınıf

Değerlendirme: Sunu, içerik ve kullanılan kaynaklar bakımından değerlendirilecektir. Bilgilerin doğruluğu değerlendirilecektir. Sununun yapılışı değerlendirilecektir. Araçlar: Mikroskop, lam, lamel, deney tüpleri, kan, ansiklopediler, kitaplar, dergiler, bilgisayar, insan vücuduna yolculuk CD –ROM

http://tegm.meb.gov.tr/bubenimeserim/ http://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik-arastirma-projeleri-yarismasi

SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER