Etkinlikler ve Örnek Formlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
KAVRAM HARİTALARI NEDİR?
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Öğretim Teknikleri - III
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BE BEP NEDİR ?.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Sunum transkripti:

Etkinlikler ve Örnek Formlar OTMG KILAVUZU IV. BÖLÜM Etkinlikler ve Örnek Formlar

IV. BÖLÜM Bu bölüm, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin uygulama sürecinde daha iyi anlaşılması amacıyla hazırlanmıştır. Her bir yeterlik alanının tanımı ve kapsamının yanı sıra o yeterlik alanına ilişkin anahtar kavramlar verilmiştir.

Bu bölümde; Sınıf içi uygulamalarda yeterliklerin göz ardı edilmesi durumunda karşılaşabileceğiniz sorunlar ve bu sorunların çözümünde kullanabileceğiniz bazı etkinlik örnekleri ve kullanılabilecek formlar sunulmuştur.

Öğretmen okulu öğrenme ve kültür merkezi haline getiremezse; Öğretmenler “Okul, Aile ve Toplum İlişkileri” mesleki gelişim alanıyla ilgili yeterliklere sahip değillerse aşağıdaki problemlerle karşılaşabilirler: Öğretmen okulu öğrenme ve kültür merkezi haline getiremezse; öğrenme çevresi sınırlı kalabilir, öğrenme esnek, yaratıcı ve zevkli olmayabilir, Öğretmen ailelerin değişen rol ve sorumluluğunu eğitim ortamına katamazsa; aileyi tanıyamayabilir, ailenin okula ilişkin olumlu tutum geliştirmesini gerçekleştiremeyebilir, ev ve okul ortamındaki tutarsızlık sebebiyle öğrencinin olumlu davranışlar edinememesine neden olabilir.

ETKİNLİK SORUN: Nihan öğretmen, Türkçe dersinde öğrencilerin kompozisyon yazmakta zorlandığını, kullandığı yöntemlerle bu sorunu çözemediğini fark eder. Farklı yöntem arayışlarına yönelerek, eksikliği bulmak için çalışırken, öğrencilerin kitap okuma alışkanlığına sahip olmadığını görür. Öğrencilerle ve ailelerle yaptığı görüşmeler sonucunda ailelerin çoğunluğunun da okuma alışkanlığına sahip olmadığını belirler.

ETKİNLİK Okulda, ailelere yönelik olarak “okuma günleri projesi” oluşturmayı hedefler. Nihan Öğretmen okulun kültür merkezi haline dönüştürülmesine yarayacak bu çalışmaya ilişkin neler yapabileceğini araştırır. Öğretmen, okulun öğrenme kaynağı olarak geniş bir bakış açısına sahip olmasını sağlamak ve sürece katılımı artırabilmek adına, aileleri ve yakın çevreyi okul yaşantısına katarak okulun kültür merkezi olmasını sağlayacak bir girişimde bulunmaya karar verir. Okul içinde benzer hedefleri olan öğretmen, öğrenci ve ailelerden oluşan bir çalışma grubunun kurulması ve bu çalışmanın okul gelişim planına alınması sağlanır . Çalışma grubu, öğrenci ve ailelerle işbirliğine giderek ailelerin ve yakın çevrenin kültürel ihtiyaçlarını konu başlıkları halinde belirler. Belirlenen konularla ilgili olarak ulaşılabilecek kaynaklar, aile desteği, çevrenin kültürel olanakları incelenerek çalışma takvimi hazırlanır. Planlanan çalışmalar ve çalışmanın yürütüleceği günler, okul idaresi ve gerekli resmi kurumlar aracılığıyla duyurulur. Okulda okuma günleri düzenlenir. Yapılan çalışmanın öğretmen, öğrenci, aileler ve diğer katılımcılar tarafından değerlendirilmesi istenir. Elde edilen verilerin öğrenim sürecine geri dönüşü sağlanır.

Gruplama Biçimi ve Büyüklüğü ÖRNEK FORM Etkinlik 1. İki haftalık süre boyunca gruplarınızı nasıl organize ettiğinizin kaydını tutunuz. Daha sonra aşağıdaki anketi doldurunuz. Gün/Ders Gruplama Biçimi ve Büyüklüğü 2. Gruplarınızın etkili çalışıp çalışmadığını belirlemek için bu anketi kullanabilirsiniz. Evet Hayır   Gruplarım öğrencilerimin öğrenim ihtiyaçlarıyla ilişkilidir. Sınıfımdaki grupların yapılanmasını sıklıkla değiştiririm. Öğrencilerim gerçekten de bir grup gibi çalışıyorlar-sadece bir grubun içinde oturmuyorlar bireysel olarak da çalışıyorlar. Öğrencilerimin takip edebilecekleri bir grup çalışması düzeni oluşturdum. Grup içi tartışma için yeterli imkanı sağlıyorum. Tüm sınıfın öğrenmesi ve grup çalışması arasında doğru bir denge kurdum. Öğretmenin yönettiği grup çalışması ve öğrencinin seçimi arasında doğru bir denge kurdum. 3 “Hayır” cevabı verdiğiniz konulardaki becerilerinizi geliştirecek bir program yapınız. (3. bölümdeki bireysel mesleki gelişim planını kullanarak )

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER.