MİLLÎ EĞİTİMBAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNERGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
TÜRK Eğitim Sistemi.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MEB EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
Kalite Bizim İşimiz Sistemine HOŞGELDİNİZ.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
MEB EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ MODELİ
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

MİLLÎ EĞİTİMBAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNERGESİ OCAK 2014 MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YÖNERGESİ (ocak 2014) ARAŞTIRMA, STRATEJİK PLANLAMA ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ

AMAÇ: MADDE 1 Bu Yönerge’nin amacı; Millî Eğitim Bakanlığı merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatına bağlı kurumlarda, eğitimde kalite yönetim sisteminin kurulmasına ve sistemin emsallerine göre üstün başarı gösteren kurum ve ekiplerin ödüllendirilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.  

KAPSAM: MADDE 2 Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi’nin uygulanması ile kalite uygulamalarında başarı gösteren Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve her türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarını kapsar.

DAYANAK: MADDE 3 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu Bu Yönerge, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu (13-14 maddesi) 5018 sayılı Kamu Mâli Yönetimi ve Kontrol Kanunu (9.maddesi) 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (2. maddesi)

TANIMLAR Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi: Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında bu Yönerge ile oluşturulan organizasyon ve belirtilen görevler çerçevesinde hedeflenen kalitenin gerçekleşmesi amacı ile sürdürülen planlı faaliyetler bütününü,

Kalite belgesi: Yılın kaliteli kurum kategorisinde il ve ilçe düzeyinde dereceye giren okul/kurumlara verilen belgeyi, Kalite beratı: Yılın kaliteli okulu/kurumu kategorisinde Bakanlık değerlendirmesi sonucu dereceye giren kurumlara verilen belgeyi,

Okul gelişim yönetim ekibi(OGYE): Okullarda, paylaşımcı ve iş birliğine dayalı yönetim anlayışıyla eğitim-öğretimin nitelik ve kalitesini, öğrenci başarısını artırmak, okulun fiziki ve insan kaynaklarını geliştirmek, okulun kurumsal performansını değerlendirmek için stratejik planı yaparak eğitimde planlı ve sürekli bir şekilde gelişimini sağlamak amacıyla oluşturulan ekibi,

Öz değerlendirme: Kurumların kalite yönetim sistemlerini Toplam Kalite Yönetimi Modeli girdi ve sonuç kriterleri ile kıyaslayarak kapsamlı sistematik ve düzenli olarak gözden geçirme faaliyetlerini,

İLKOKUL-ORTAOKUL-GENEL LİSE ÖZDEĞERLENDİRME KRİTERLERİ 1. Kriter: Liderlik 100 Puan 6b. Kriter: Hizmetten Yararlananlar ile İlgili Performans Sonuçları 80 puan 2. Kriter: Kurumun Planı 100 puan 7a. Kriter: Çalışanlar ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 60 puan 3. Kriter: İnsan Kaynakları Yönetimi 7b. Kriter: Çalışanlar ile İlgili Performans Sonuçları 70 puan 4. Kriter: İşbirlikleri ve Kaynakların Yönetimi 8. Kriter: Toplumsal-Sosyal Sorumluluk ile İlgili Performans Sonuçları 50 puan 5. Kriter: Süreç Yönetimi 9a. Kriter: Finansal Sonuçlar 6a.1 Kriter: Öğrenci ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 40 puan 9b. Kriter: Temel Performansa İlişkin Diğer Sonuçlar 120 puan 6a.2 Kriter: Veli ile İlgili Memnuniyet Sonuçları 30 puan

TEMEL ESASLAR MADDE 5 (1) Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi uygulamalarında Toplam Kalite Yönetimi anlayışı esas alınır. (2) Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi ve ödül süreci, model kriterlerine göre yürütülür. (3)Eğitimde kalite ödül sürecinde değerlendirme model kriterlerine göre yapılır.

İKİNCİ BÖLÜM Görev, Yetki, Sorumluluklar ile İzleme ve Değerlendirme; Okul ve kurumların görev ve sorumlulukları: MADDE 6 (1) Kurumlar, yılda bir kez model kriterlerini esas alarak öz değerlendirme yapar. (2) Kurumlar, öz değerlendirme sonucu ortaya çıkan iyileştirme konularını, stratejik planı da dikkate alarak öncelikli olarak iyileştirir.

(3)Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları, bu Yönerge’de açıklanan rapor formatına uyarak hazırlayacakları kurum ya da ekip başvuru raporu ile en az bir kategoride eğitimde kalite ödülü sürecine katılır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Ödüllendirme-Ödül kategorileri MADDE 7 Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi Uygulamalarında başarı gösteren kurumlar, Yılın kaliteli kurumu, Yılın kaliteli ekibi ödülü olmak üzere iki kategoride ödüllendirilir.

YILIN KALİTELİ KURUMU YILIN KALİTELİ EKİBİ Temel eğitim kurumları Okul öncesi eğitim kurumları, ilkokullar, ortaokullar, imam hatip ortaokulları, temel eğitim düzeyindeki özel öğretim ve özel eğitim kurumları, Temel eğitim kurumları Mesleki ve teknik eğitim vermeyen, Ortaöğretim düzeyindeki tüm resmi, özel öğretim ve özel eğitim kurumları ile Anadolu imam hatip liseleri ve imam hatip liseleri, Genel ortaöğretim kurumları Mesleki ve teknik eğitim kurumları Ortaöğretim düzeyindeki her tür mesleki ve teknik eğitim veren okullar ile Mesleki eğitim veren özel öğretim ve özel eğitim kurumları, İl-ilçe millî eğitim müdürlükleri,Öğretmenevleri,Akşam sanat okulları, Rehberlik ve araştırma merkezleri, Halk eğitim merkezleri, Mesleki eğitim merkezleri,Hizmet içi eğitim merkezleri, Olgunlaşma enstitüleri, Bilim sanat merkezleri ve Bakanlığa bağlı diğer eğitim kurumları Öğrencisiz kurumlar

Yılın kaliteli ekibi kategorisinde tüm kurumlar başvurabilir.

ÖDÜLE BAŞVURU (1) Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki MADDE 8 (1) Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki kurumlar ödüle başvurabilir. (2) OKUL/KURUM KATEGORİSİ FORMATI EKİP KATEGORİSİ FORMATI 40 SAYFA RAPOR 15 SAYFA RAPOR 40 SAYFA EK 15 SAYFA EK

(3) İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri; gelen başvuruları, kalite kurulunca değerlendirerek kurum kategorisinde yer alan her alt kategorinin ve ekip kategorisinin en iyi üç raporunu belirleyip, İl Millî Eğitim Müdürlüğüne gönderir.

(4) İl merkezi ve ilçelerden gelen raporlar, İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin tarafından aynı usulle değerlendirilerek tüm kategorilerde il birincisi olanlar Bakanlığa gönderilir.

DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ MADDE 9- (1) Ödül için yapılacak değerlendirmelerde; yılın kaliteli kurumu ve yılın kaliteli ekibi kategorilerinde Bakanlık tarafından belirlenmiş olan kriterler kullanılır. Her değerlendirme, kriterlere bağlı olarak puanlama usulüne göre yapılır. (2) Raporların değerlendirilmesi, bu Yönergeye göre seçilen değerlendiriciler tarafından yapılır. Değerlendirme sonuçları il-ilçe kalite kurullarına sunulur. Kalite kurullarının değerlendirmesinden Sonra il birincisi raporlar Bakanlığa gönderilir.  

DEĞERLENDİRMEDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MADDE 10- (1) Değerlendirme sürecinde güvenirlik, objektiflik, şeffaflık ve genellik esastır. (2) Ekiplerin değerlendirilmesinde kurumun bulunduğu çevrenin şartları dikkate alınır. (3) Ödül başvuru raporunda ifade edilen her bir husus okulun gerçek durumu ile uyumlu olmalı, kriterler Arasında tutarlılık ve neden-sonuç ilişkisi bulunmalıdır. (4) Kurum değerlendirme raporlarının hazırlanmasında dışarıdan hizmet alınamaz, hizmet alımının tespit edilmesi hâlinde rapor, değerlendirme dışında tutulur.

DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ MADDE 12 (1) Kalite ödülü değerlendiricileri; Bakanlık merkez teşkilatında Başkanlıkça, taşra teşkilatında ise il millî eğitim müdürlüğünce eğitime alınır.   17-21 ŞUBAT 2014 TARİHLERİ ARASINDA İLÇE TKY ÖDÜL DEĞERLENDİRİCİLİĞİ EĞİTİMİ

İLÇELER KONTENJAN ALTINDAĞ 5 ÇAMLIDERE 1 ÇANKAYA ÇUBUK 2 ETİMESGUT ELMADAĞ GÖLBAŞI EVREN KEÇİÖREN GÜDÜL MAMAK HAYMANA PURSAKLAR KALECİK SİNCAN KAZAN YENİMAHALLE KIZILCAHAMAM AKYURT NALLIHAN AYAŞ POLATLI BALA ŞEREFLİKOÇHİSAR BEYPAZARI TOPLAM = 63

ÖDÜLLENDİRME (2) YILIN KALİTELİ KURUMUKATEGORİSİNDE; MADDE 13 (2) YILIN KALİTELİ KURUMUKATEGORİSİNDE; A) İLÇE VE İL düzeyindeki değerlendirmelerde : BİRİNCİLİK, İKİNCİLİK VE ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ ALAN KURUMLARA : Kalite Belgesi, derece ödülü ve plaket B) BAKANLIK düzeyindeki değerlendirmelerde : BİRİNCİLİK, İKİNCİLİK VE ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ ALAN KURUMLARA: Kalite Beratı, derece ödülü, plaket ve Öz değerlendirme ekip üyelerinin her birine Başarı Belgesi

ÖDÜLLENDİRME C) İLÇE düzeyindeki değerlendirmeler sonucunda; MADDE 13 C) İLÇE düzeyindeki değerlendirmeler sonucunda; KURUM KATEGORİSİNDE EN AZ 500 PUAN ALANLARA: “İlçe Kalite Belgesi” Ç) İL düzeyindeki değerlendirmeler sonucunda; KURUM KATEGORİSİNDE EN AZ 600 PUAN “İl Kalite Belgesi” D) BAKANLIK düzeyinde yapılan değerlendirmelerde; SAHA DEĞERLENDİRMESİNE KALDIĞI HÂLDE DERECEYE GİREMEYEN KURUMLARA: “ Teşvik ödülü ve plaket ” verilir.

ÖDÜLLENDİRME (3) YILIN KALİTELİ EKİBİ KATEGORİSİNDE; (A) İLÇE VE İL düzeyindeki değerlendirmelerde; BİRİNCİLİK,İKİNCİLİK VE ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ ALAN KURUMLARA : Derece ödülü ve plaket B) BAKANLIK düzeyindeki değerlendirmelerde; Derece ödülü, plaket ve ekip üyelerinin her birine başarı belgesi verilir C) BAKANLIK düzeyinde yapılan değerlendirmelerde; SAHA DEĞERLENDİRMESİNE KALDIĞI HÂLDE DERECEYE GİREMEYEN KURUMLARA: Teşvik ödülü ve plaket verilir

ÖDÜLLENDİRME İlçe düzeyinde herhangi bir ödül kategorisinde değerlendirme yapılabilmesi için o kategoride en az 3 başvurunun olması gerekir. Başvuru sayısının üçün altında olması hâlinde; başvuru raporları ilçe değerlendirilmesi yapılmaksızın başvuru raporları il düzeyinde değerlendirilir.

(5)Her bir kategoride il-ilçe düzeyinde Gerçekleştirilecek ödül töreni ve Paylaşım toplantıları ödül süreci takvimine göre düzenlenir. (6)Başarı belgeleri, ilçe ve il düzeyinde derece ödülü alan kurum ya da ekibin bulunduğu mahallin mülki amirince, Bakanlık düzeyinde, Bakan yada Müsteşar tarafından verilir. (7)Derece ve teşvik ödülü alan kurum ve ekiplere yukarıda sayılan Ödüllerin yanında ayni ödüller de verilebilir.

TARİH FAALİYET SORUMLULAR 21 Şubat 2014 Okul-kurum raporlarının İlçe Kalite Kuruluna teslimi Kurum Müdürlüğü 14 Mart 2014 İlçe’de ilk üçe giren raporların İl’e teslimi İlçe Kalite Kurulu 17-21 Mart 2014 Tüm ilçelerde paylaşım toplantısı ve ödül töreninin yapılması 17 Mart -4 Nisan 2014 İl değerlendirmesi İl Kalite Kurulu 7-18 Nisan 2014 Kategorilerde il birincileri olan raporların Bakanlığa teslimi 21Nisan – 12 Mayıs 2014 Bakanlık değerlendirmesi Bakanlık 21-25 Nisan 2014 Tüm illerde paylaşım toplantısı ve ödül töreninin yapılması 05-30 Mayıs 2014 Saha ziyaretine kalanların açıklanarak ziyaretlerinin yapılması 02 Haziran 2014 Finale kalanların açıklanması Haziran 2014 Eğitimde Kalite Yönetimi Uygulamaları 10. Paylaşım Toplantısı ve Ödül Töreni’nin yapılması

İZLEME VE DEĞERLENDİRME MADDE 15 (1) İlde, Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi uygulamalarının izlenmesi ve değerlendirilmesi yayınlanan eklerde belirlenen göstergeler esas alınarak yapılır. Bu form, Millî Eğitim Müdürlüklerinin kalite kurulları tarafından yılda bir kez, tüm ili esas alarak doldurulur ve temmuz ayının ilk haftasında Başkanlığa gönderilir.

EKYS UYGULAMALARI İZLEME VE DEĞERLENDİRME PERFORMANS GÖSTERGELERİ   2013- 2014 Yılı GERÇEKLEŞME DURUMU AÇIKLAMA (Gerçekleşmeme durumunda nedenler) 1. 2013- 2014 Eğitim öğretim yılında Okul/Kurumumuz "Yılın Kaliteli Okul/Kurum" kategorisinde eğitimde kalite ödülüne başvurmuştur. EVET HAYIR 2. 2013- 2014 Eğitim öğretim yılında Okul/Kurumumuz "Yılın Kaliteli Ekibi" kategorisinde eğitimde kalite ödülüne başvurmuştur. 3.Okul/Kurumumuzda, Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi (EKYS) temsilcisi vardır. VAR YOK 4. Okul/Kurumumuzun stratejik planı bulunmaktadır. 5. Okul/Kurumumuzda,yılda bir kez öz değerlendirme yapılmaktadır. 6. Okul/Kurumumuzda, özdeğerlendirme sonuçlarına göre iyileştirme çalışması yapılmaktadır. 7. Okul/Kurumumuzda, memnuniyet anketleri (öğrenci, veli, çalışan vb.) düzenli olarak uygulanmaktadır. 8. Okul/Kurumumuzda "Eğitimde Kalite Ödülü Değerlendirici Eğitimine" katılan kişi sayısı. 9. Okul/Kurumumuzda Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yapılan "Tazeleme Eğitimine" EKYS temsilcisinin katılım durumu 10. Okul/Kurumumuzda Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yapılan "Tazeleme Eğitimine" katılan EKYS temsilcisine verilen hizmet içi eğitim saati. 11. Okul/Kurumumuzda Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi kapsamında, yöneticilerin yönetim ve işletme becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlenen eğitimlere katılan sayısı. 12. Okul/Kurumumuzda,Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi kapsamında EKYS temsilcilerine ve yöneticilerin yönetim ve işletme becerilerini geliştirmeye yönelik düzenlenen (**) eğitim alanları sayısı.

YENİ MATRİSLER (KURUM RAPORU)

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde Kalite Ödülü Modeli Öğrenci, Veli, İşletme ve Hizmetten Yararlananlar ile İlgili Sonuçlar % 25 Çalışanlar ile İlgili Sonuçlar % 13 Okul/Kurum Planı % 9 İnsan Kaynakları Yönetimi % 6 Maddi Kaynakların, Bilgi Birikiminin ve İşbirliklerinin Yönetimi % 4 Süreç % 12 Finansal ve Temel Performans Sonuçları % 17 GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Toplumsal-Sosyal Sorumluluk ile İlgili Sonuçları % 5 İŞLEMLER Liderlik

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde Kalite Ödülü Modeli Öğrenci, Veli, İşletme ve Hizmetten Yararlananlar ile İlgili Sonuçlar % 15 Çalışanlar ile İlgili Sonuçlar % 13 Okul/Kurum Planı % 10 İnsan Kaynakları Yönetimi Maddi Kaynakların, Bilgi Birikiminin ve İşbirliklerinin Yönetimi Süreç Finansal ve Temel Performans Sonuçları % 17 GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Toplumsal-Sosyal Sorumluluk ile İlgili Sonuçları % 5 İŞLEMLER Liderlik

ESKİ SİSTEM PUAN DEĞERLENDİRME MANTIĞI VE ARALIĞI Sayısal Sonuç Eğilim Gösterme Hedef ve Hedefe Ulaşma Karşılaştırma (İl Ortalamaları, Türkiye Ortalaması ve En İyilerle) Sonuçların Okul/Kuruma Ait Olması Kapsam Kriter Göstergelerinin Tamamını Kapsaması Alanla İlgili Olanları Kapsaması

YENİ SİSTEM PUAN DEĞERLENDİRME MANTIĞI VE ARALIĞI Değerlendirme Mantığı Sayısal Sonuç Kriterin göstergeleri ile ilgili 2 yıllık /periyot sonuç var Kriterin göstergeleri ile ilgili 3 yıllık /periyot sonuç var Sonuçların okul/kuruma ait olması Bütünsellik-Yaklaşımdan Kaynaklanma Sonuçların zamanında gerçekleşmiş, güvenilir ve doğru olması Girdilerle sonuçların anlaşılır şekilde ilişkilendirilmesi Hedef Hedefin belirlenmiş olması Hedefe erişme Hedef uygunluğu Eğilim Olumsuz eğilimlerin varlığı Olumlu eğilimlerin varlığı ve/veya iyi performansın sürdürülmesi Karşılaştırma Temel sonuçların dış kurum sonuçlarıyla karşılaştırılması Kurum sonuçlarının karşılaştırma verilerine göre iyi durumda olması Sürdürülebilirlik Sonuçların uygun biçimde kırılımlandırılmış olması Mevcut kanıtların, olumlu performansın gelecekte de sürdürülebileceğine ilişkin güven vermesi

YENİ MATRİSLER (EKİP RAPORU)

EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU PUANLAMA MATRİSİ ESKİ YENİ

EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU PUANLAMA MATRİSİ ESKİ YENİ

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler-Ödül takvimi TEKRAR BAŞVURMA MADDE 17- (1) Yılın kaliteli kurumu kategorilerinde Bakanlıktan “Kalite Beratı” alan kurum üç yıl süre ile aynı kategoride ödüle başvuramaz. “Kalite Beratı” nın geçerlik süresi, alındığı tarihten itibaren üç yıldır. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN MEVZUAT MADDE 18- (1) Bu Yönerge’nin yürürlüğe girmesiyle aşağıdaki Yönergeler yürürlükten kaldırılmıştır: a) Kasım 1999 tarihli ve 2506 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi, b) Ocak 2005 tarihli ve 2568 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ödül Yönergesi. YÜRÜRLÜK MADDE 19- (1) Bu Yönerge, onay tarihinde yürürlüğe girer. YÜRÜTME MADDE 20- (1) Bu Yönerge hükümlerini Bakan yürütür.

www.meb.gov.tr/tky ankara.meb.gov.tr/arge

KALİTELİ YÖNETİMLE MÜMKÜNDÜR. KALİTELİ EĞİTİM, KALİTELİ YÖNETİMLE MÜMKÜNDÜR. HEPİNİZE BAŞARILAR DİLİYORUZ… ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA, STRATEJİK PLANLAMA ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ