16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Öğrenme-Öğretme Süreci
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Problem Çözme Becerileri
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Akran destekli öğrenme
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
POSTER.
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Kişisel Rehberlik.
GİRİŞ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI

GİRİŞ Değerlendirme, çeşitli araçlar kullanılarak öğrencilerin performansları hakkında bilgi toplama süreci olarak tanımlanabilir. Bu kapsamda değerlendirmenin, sürecin tüm boyutlarını dikkate alarak yapılması amaçlanır.

Öğrenciyi de sürece ortak eden değerlendirmelerin,üç temel amacı vardır. Bunlar: 1. Öğrencilerin duyuşsal özelliklerini geliştirmek: Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılımlarını sağlamak onların derse yönelik motivasyon, ilgi ve tutumları gibi duyuşsal özelliklerini artırmanın yanı sıra aynı zamanda onların başarılarına yönelik farkındalık yaratma yoluyla öğrenmelerinin sorumluluğunu almalarına da olanak tanır.

2. Öğrencilerin çalışmalarını nesnel olarak değerlendirmelerini sağlamak: Süreçte etkin rol almak öğrencilerde yapılan çalışmaları nesnel olarak değerlendirme yeterliğinin artmasına destek olur. Bunun yanı sıra eleştirel düşünme becerilerinin de gelişmesine katkı sağlar.

3. Öğrencilerin başarılarını algılamalarını sağlamak: Öğrenciler kendilerini ve arkadaşlarını değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerinin farkına varırlar ve eksikliklerini giderme yönünde çaba harcarlar (Kutlu, Doğan, Karakaya, 2009).

Kendi bilgi ve becerileri hakkında değerlendirme yapan öğrenciler, bireyin düşünme, anlama ve kendisini kontrol etme yeteneği (Schraw ve Dennison, 1994) olarak tanımlanan biliş üstü becerilerini kontrol etmede ve kendini tanımlamada daha başarılı olurlar (Vockel, 2004).

ÖZ DEĞERLENDİRME

Neden Öz-değerlendirme?

AKRAN DEĞERLENDİRMESİ

GRUP DEĞERLENDİRMESİ Grup çalışmalarını değerlendirmenin genel ilkeleri Sadece ürünün değil sürecin de değerlendirilmesi gerekir Öğrencilerin gruba katkılarını kendilerinin değerlendirmesi istenmelidir Bireyleri hesap vermeden sorumlu tutmalıdır Öğrencilere grup dinamiği ve grup arkadaşlarının çalışmalarına yönelik görüşleri sorulmalıdır

ÖZET Öğrenciyi merkeze alan çağdaş yaklaşımlar öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımlarına, öğrenen sorumluluğuna, bilişsel becerilere, işbirlikli ve etkileşimli öğretme-öğrenme konusuna vurgu yapmaktadır. Öğrenenler kendi çalışmalarına değer biçerek biliş üstü sorumluluklara hazırlanır ve kendi performanslarını gözlemlemeleri konusunda desteklenebilirler ise öz-düzenleme yeterliklerini ve performanslarını geliştirebilirler. Öğrencilerin değerlendirme sürecine katılımları öz-değerlendirme, akran değerlendirme ya da grup değerlendirme yöntemleri ile gerçekleştirilmektedir.

Öz-değerlendirme, öğrencilerin kendi performansı hakkında yargıda bulunma ve kendi yeterlikleri hakkında karar verme yeteneği olarak tanımlanabilir.