İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 23.04.2015 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
HEMŞİRELİK ÇALIŞTAYI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HASTANELERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ AD.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK SAĞLIĞI ve HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
20. Sağlık insangücü planlaması
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİNİK MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
EVDE HASTA BAKIMI.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İÇ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KARDİYOLOJİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ PLASTİK REKONSTRÜKTİF VE ESTETİK CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ AD
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
BASINÇ YARASI PREVALANSI
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
Kamu Hastaneleri Birliği
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İÇ HASTALIKLARI AD İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis (150 ) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 5 birim (5 yatak) Birim Sayısı (Oda Sayısı) KapalıToplam Poliklinik 7 poliklinik (8 oda) Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis Yoğun Bakım ---- Acil Gözlem Ünitesi ---- Ayaktan Tedavi Ünitesi 55-- Ameliyathane ---- Poliklinik 11-- Diğer 55-- TOPLAM

Birim Adı Hamile Hemşire Sayısı Süt İzni Kullanan Hemşire Sayısı Emekli Olacak Hemşire Sayısı Kronik Hastalığı Olan Hemşire Sayısı Açıklama Servis 21-41,5 saat süt izni TOPLAM YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 23,77 ÖNLİSANS 59,43 LİSANS 3973,58 YÜKSEKLİSANS 713,20 TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 3 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 19, ⇨ % 5,61 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1, ⇨ % 0,62 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum331,731,04 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum341,941,30 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici341,941,23 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 342,031,38 Bu kurumun çalışanlarına sunduğu teknolojik olanakları yeterli bulmuyorum 342,061,23 Yaptığım işte yeterli düzeyde yetki ve sorumluluk sahibiyim343,531,13 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez343,561,13 İşimi severek yapıyorum344,061,04 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum344,150,96 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim344,290,91 TOPLAM ÖLÇEK342,680,49

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 2567,61232,4 2773,01027,0 Profesyonel Davranış 2362,21437,8 2670,31129,7 İletişim ve İşbirliği 2464,91335,1 2670,31129,7 Hasta Bakımı 2054,11745,9 2362,21437,8 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 2156,81643,2 2875,7923,4 Eğitim ve Danışmanlık 1643,21848,638,1 1445,91445,938,1 Araştırma 1129,71437,81129,712,71335,11232,41232,4 Yönetime Katılma 1437,81540,5616,225,41951,41129,7616,21 2,7 GENEL 1951,41848,6 2054,11745,9

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterliÇok BaşarılıBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 457,1342,9 571,4228,6 Profesyonel davranış 342,9457, ,9 Kuruma/işe bağlılık 342,9457,1 571,4228,6 Uygulama 228,6457,1114,3457,1342,9 Kalite bilinci 342,93 114,3457,1228,6114,30 Vizyonerlik 342,9457, ,9 Memnuniyeti Sağlama 342,93 114,3457,1342,9 Koçluk yapma 457,1228,6114,3457,1228,6114,3 Problem çözme 342,9457,1 451,7342,9 Ekip Liderliği 342,9457, ,9 Yönetsel değişim 228,6451,7114,3457,1342,9 GENEL 342,9457, ,9

YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi AMELİYATHANE Çok BaşarılıBaşarılıYeterliÇok BaşarılıBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 480,0120,0360,0120,01 Profesyonel davranış 480,0120, ,01 Kuruma/işe Bağlılık 5100,0 480,0 120,0 Uygulama 5100,0 5 Ekip anlayışı 5100,0 480,0 120,0 Hasta ve yakınını Bilgilen 5100,0 480,0 120,0 Enfeksiyon kontrolü 5100,0 480,0 120,0 Kalite bilinci 480,0120,0360,0120,01 Vizyonerlik 5100,0 480,0 120,0 Koçluk yapma 5100,0 480,0 120,0 Problem çözme 5100,0 480,0 120,0 GENEL 5100,0 480,0120,0

YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:1849) Tanıtım ve Bilgilendirme 84945,982344,51347,2351,980,4 İletişim ve İlişkiler 99553,876641,4643,5160,980,4 Bakım ve Tedavi ,371738,8663,6341,8100,5 GENEL MEMNUNİYET 84345,684345,61337,2221,280, (N:1664) Tanıtım ve Bilgilendirme 69341,679047,51287,7452,780,5 İletişim ve İlişkiler 77846,874945,01016,1301,860,4 Bakım ve Tedavi 79848,073744,3804,8422,570,4 GENEL MEMNUNİYET 74244,679347,7955,7281,760,4

Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:7) 4490*1032,365,80,1 Oral Mukozit (n:10) 4490*3467,7102,90,2 Düşme (n:2) 4490*93120,720,20,04 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:1) ,02 *AD verileri

Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Sosyal Komite 1 kişi, Eğitim-Araştırma Komite 1 kişi, İTF Hastanesine Bağlı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 eğitim, 3 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim, 31 kişi CPR Eğitimleri ⇨ 4 eğitim, 16 kişi Kongre ⇨ 6 eğitim, 15 kişi (kurum dışı) Sempozyum ⇨ 1 eğitim, 30 kişi (kurum içi) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 219 öğrenci 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar ‘’Parastomal Bölgede Mukomutanöz Ayrışma’’ (poster) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Yılbaşı kutlaması 20 kişi, Piknik 15 kişi (ad), Piknik 15 kişi (hhm), Tiyatro 6 defa 30 kişi (hhm), Geleneksel hemşirelik haftası yemeği 25 kişi, Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Atık yağ, Mavi kapak, Elektronik atık

FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Genel Cerrahi Anabilim Dalı Kolorektal Cerrahi Servisi Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 30 Yatan Hasta Sayısı: 30 Hemşire Sayısı: 9

FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi47 (17 SUT) (30 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı5921 (1749 SUT) (4172 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 729 (ANT) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (915 İşlem) TL (834 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5921 : 7 gün = 845 (Bir günlük işlem; 24 saat) 845 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 14 saat 3 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (2.9 kat artış)

FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 28 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI : FATURA EDİLEN TUTAR : TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI : % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 6 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 6 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4.86 GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

Sorunlar: Hemşire yetersizliği, personel yetersizliği, Fazla mesai saati ücretlerinin verilen hizmetin tam karşılığı olmaması Hemşire sayısının azlığı komite ve komisyon faaliyetlerine katılımını engellemektedir. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

Öneriler: Nitelikli ve yeterli sayıda hemşire 24 saat açık kreş sağlanması, vardiya ve nöbete gelen hemşireye servis imkanı. Yeterli aylık ücret, Bilimsel araştırmalarda; etik kurulda kolaylık sağlanması, gerekli finansman temin edilmesi. Tüm hemşirelik girişimlerinin SUT’ da karşılığının olması. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER