İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
OKUL KÜLTÜRÜ.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
REHBERLİK.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İletişim Sanatı 1.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KODLAR Temel Kavramlar.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Bölüm 10 Takımlar.
Sosyal Bilgiler İletişim
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Toplam Kalite Yönetimi
En uzak mesafe ne Afrika’dır
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İLETİŞİM TÜRLERİ.
Kurum Kültürü ve Geliştirilmesi
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GRUP İLETİŞİMİ.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir OKUL MÜDÜRÜ İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Bir müdürü “müdür” yapan dört temel özellik vardır: 1.Kurumun başarısı ve geleceği için sorumluluk alma, 2.Öğrenme ve öğretim ortamına rehberlik etme, 3.Alanında uzman öğretmenleri bulma, istedikleri alanlarda gelişimlerini destekleme ve kurumda kalmalarını sağlama, 4.Etkili bir okul iklimi (Kurum Kültürü) oluşmasını sağlama. İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

“İnsana Duyarlı” Kurum Kültürü(YÖNETİŞİM) Değer vererek yönetmek İletişim kurarak yönetmek Kulak vererek yönetmek İkna ederek yönetmek Uzlaşarak yönetmek Güven vererek yönetmek İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN Başarılı Kurum BAŞARILI KURUMLAR; GÜÇLÜ KÜLTÜRE SAHİP OLAN KURUMLARDIR. 4 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kimliği Kurumun kendine özgü inanç ve değerlerinin, kişiliğinin olmasıdır. Bir topluluğun sahip olduğu ve paylaştığı yaşam biçimidir. 7 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Başarılı Kurumlar Güçlü Kültüre Sahip Olan Kurumlardır Kurumu başarıya götürecek açık ve seçik bir misyona, Bu misyonu destekleyen ve tüm çalışanların paylaştığı değerlere, Bu değerleri temsil eden ve rol modeli oluşturan kahramanlara, Kurum kültürünü pekiştiren ve yaşatan öykülere, geleneklere ve törenlere ve Kurum kültürünü yöneten yöneticilere sahiptirler. 9 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürü Nedir? Kurumda paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür, Kurumun ruhudur. Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan alışkanlıklar, tutum ve davranış kalıplarından oluşur. Bir kurum içinde oluşmuş, paylaşılan ortak inançlar, değerler ve alışılagelmiş davranış kalıplarıdır. 10 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürü İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürünün Unsurları İnsanların; Giyim tarzları, Birbirlerine ve diğer insanlara hitap tarzları ve davranışları, sloganları, törenleri, öyküleri Telefon konuşmaları, Toplantı düzeni, fiziksel ortamları Yeni fikir geliştirme, Öğrenme ve öğretme, Araştırma, Yaratıcılık, Fedakârlık konuları da Kurum Kültürünün parçalarıdır. 12 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürünün Temel özellikleri Öğrenilir Hem neden hem sonuçtur Hem sürekli hem değişkendir Kısmen bilinçdışıdır Tarihseldir Ortak olarak anlaşılır, paylaşılmayabilir 13 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürünün Temel özellikleri Çalışanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar motivasyonu ve verimliliği artırır. İnsan mutlu olduğu yere daha fazla bağlanır. Kişilerin birbirleriyle olan ilişki, iletişim ve etkileşim biçimini belirler. Çalışanlara organizasyonda aidiyet hissi verir. İnanç ve değerlere bağımlılık yaratır. Çalışanlar arasında sinerji yaratır. 14 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurumsal Kültürü Etkileyen Faktörler Bireysel Kalite Ürün Kalitesi Hizmet Kalitesi Takım Kalitesi Kurum Kalitesi İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurumsal İmaj Kurum ile ilgili sahip olunan bilgiler, deneyimler, inanç ve değerler, bunların karşılıklı etkileşimleri sonucunda oluşan ve o kurumun dış görünümünün özünü temsil eden izlenim olarak tanımlanır. Çalışan kişi, kurumun aslî ve en önemli organıdır. 16 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Birey-Kurum kültürü İlişkisi Kurum çalışanı, kurum kültürünün Eseri Kullanıcısı Taşıyıcısı Geliştiricisidir. Bu dört boyut yerine gelebildiğinde kurum kültürü güçlü ve dinamik bir yapıya sahip olacaktır. 18 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Kurum Kültürünü Oluşturan Kavramlar Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri, Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni, Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler, Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları, Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri, Misyon, vizyon, ilke ve değerler, Politika ve prosedürler. 19 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Aidiyet Kültürü Bir yere ait olmak için; diğerlerinden farklılaşan, kendine özgü kültürü ve değerleri olan BİR YER olması gerekir. Tanınma ve takdir, çok önemlidir. 20 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Aidiyet Kültürü Döngüsü SAĞLIKLI BİR GELİŞMENİN BAŞLANGIÇ NOKTASI AİDİYET KÜLTÜRÜDÜR. 21 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İletişim Becerileri İLETİŞİM NEDİR ? İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılabilmesidir. İki ya da daha fazla sayıdaki insan arasındaki sesler, yüz ifadeleri, mimikler ve vücut hareketleri yoluyla iletilen ve anlam taşıyan bir süreçtir. İLETİŞİM SÜRECİ Sağlıklı ve doğru ,iletişimi gerçekleştirmek için öncelikle iletişim sürecini anlamak gerekir. ANLAMAK VE ANLAŞILMAK 25 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İletişim Sistemleri KİŞİ İÇİ İLETİŞİM Kendi içimizde ve kendi kendimizle kurduğumuz iletişimdir. 1- DUYMA 2- ALGILAMA 3- DÜŞÜNME 4- YORUMLAMA KİŞİLER ARASI İLETİŞİM Küçük bir topluluğun kendi içindeki iletişimdir. GRUP İÇİ İLETİŞİM Daha geniş bir kitlenin (grubun) kurduğu iletişimdir. KİTLE İLE İLETİŞİM Geniş bir kitleye ulaşan ya da bu kitle tarafından kullanılan, yararlanılan iletişimdir. 26 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!! Sinerjik İletişim Sinerji doğada her yerde vardır. İki bitkiyi yan yana diktiğinizde kökler birbirine karışır ve toprağın niteliği de gelişir. İki tahta parçasını bir araya koyduğunuz zaman ayrı ayrı taşıyabilecekleri ağırlıktan daha fazlasını kaldırırlar. Sinerjiyle iletişim kurduğunuz zaman zihninizi ve yüreğinizi yeni imkanlara ve seçeneklere açmış olursunuz. Sinerji heyecan verir. KURUMUMUZDA SİNERJİYE ÖNEM VERELİM!!!! 27 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İlk İzlenim Nedir? İnsanlar üzerindeki etkimiz, sözlü ve sözsüz iletişimimize, görüntümüze, tavır ve davranışlarımıza bağlıdır. % 55 Görüntü ve Beden Dilinden oluşur. % 38 Konuşma, ses tonu, akıcılık, tonlama,vurgulamadan oluşur. % 7 Ne söylediğimizdir. KİŞİSEL İMAJ; Başkalarının üzerinde bırakılan ilk iz, ilk izlenimdir. Çok kısa bir sürede oluşur. 28 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER; İletişimde Nezaket NEZAKET BULAŞICIDIR, KARŞINIZDAKİNE DE GEÇER; TEŞEKKÜR ETMEK LÜTFEN DEMEK İZİN İSTEMEK ÖZÜR DİLEMEK KİBARCA YÖNLENDİRMEK 29 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Müşteri Odaklılık Verdikleriniz Aaldıklarınız Yanyana Büyülü Etki İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İletişimi Engelleyen Faktörler ANLATIM HATALARI, ALGI FARKLILIĞI, ALGI SEVİYESİ, ALGIDA SEÇİCİLİK, DUYGULARIN DİKKATE ALINMAMASI, GÜVEN VE ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ, GERİ BİLDİRİM EKSİKLİĞİ, ORTAMIN UYGUN OLMAMASI, YANLIŞ KANAL SEÇİMİ. 30 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İletişim Güçlüğü DARGINLIK VE GÜCENME, SUÇLULUK VE UTANMA DUYGULARI, KORKU VE KAYGI DURUMLARI, ODAKLANAN BİR DURUM OLMAMASI, YÖNÜNÜZÜN – DEĞERLERİNİZİN – HEDEFLERİNİZİN AÇIKÇA BELİRLENMEMİŞ OLMASI. 31 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Etkili Konuşmak İnsanın duygu ve düşüncelerini, çeşitli sesler aracılığıyla karşısındaki kişi ya da kişilere aktarmasıdır. Konuşma, bütün düşüncelerin çeşitli renk ve derinlikler verilerek sesler yoluyla bestelenmesidir. Konuşma bir harekettir. İyi bir konuşmacı kullandığı sözcüklerle, ses tonuyla, vurgulamaları ile beynimizde bir resim çizer. 32 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İletişim Çatışmaları İş rollerinin gerektirdiği farklılıkları bir fırsat olarak görmek yerine, kendi özelliklerini ve bundan kaynaklanan farklı fikir ve yaklaşımları üstünlük olarak karşısındakine kabul ettirmeye çalışmak, ÇATIŞMA doğurur. ÇATIŞMA; İki ve daha çok insan veya grup arasında yaşanan farklı ihtiyaç ve fikirlere dayanan rekabetçi davranış ve anlaşmazlıklardır. 33 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Çatışmanın Temel Nedenleri BİLGİ FARKLILIKLARI ALGILAMA FARKLILIKLARI DEĞER VE İNANÇ FARKLILIKLARI KAYNAKLARIN KISITLI OLUŞU REKABET BEN MERKEZCİLİK GÜVEN EKSİKLİĞİ 34 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Takım Nedir? TAKIM, BİREYLER TOPLULUĞUDUR. Meslek, düşünce, duygu, davranış, durum vb. yönlerden birbirine uyan kimselerin oluşturduğu topluluktur. Takım içinde bireyler birbirlerini tamamlayıcı bilgi, beceri ve yeteneklere sahiptirler. Ortak bir amaç için bir arada bulunurlar. Bir araya gelmelerine neden olan konu ile ilgili ortak bir yaklaşım kullanırlar. Hepsinin gerçekleştirmek için uğraştığı performans hedefleri ortaktır. Ortak amaç ve hedeflere ulaşmada her bir birey sorumluluk taşır.35 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR. Takım Kalitesi Bir grubun, bir birlikteliğin ortaya koyduğu ortak ve yüksek performansın bir sonucudur. TAKIMDAŞLIK Bir kurumda ne iş yapıyor olursa olsun, hangi kademe de bulunursa bulunsun herkesi kapsar. Çalışanlardan takımdaşlık bakış açısına sahip olmaları ve bunları gerçekleştirmeleri yani takımdaşlık kültürünü oluşturmaları beklenir. Bunlar; SORUMLULUK+BAĞLILIK+İNİSİYATİFDİR. 36 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Takım Kalitesi TAKIMDAŞLIKTA AMAÇ; Tüm Kurum Çalışan, Yönetici ve Paydaşların enerjisinin, kurumun geleceğini güvence altına almak için devreye sokmaktır. TAKIMDAŞLIK KÜLTÜRÜ; Her bir çalışanın hem kendisinin hem de takımının kazanması için oynamasıdır. 37 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Takımda Engeller... Küçük düşünmek, Uygunsuz davranışlarda bulunmak, Dedikodu yapmak, İnatlaşmak, Eleştiriye kapalı olmak, Yalnız bırakmak, Suçlamak... 41 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Takım Çalışması ve Güven Takım olmanın temel unsurları: Birbirini dinlemek, Birbirine yeterli zaman ayırmak, Birbirini iyi tanımak, Ortak faaliyetlerde bulunmak, Yaralanmaktan, üzülmekten korkmamak, Birbirine yalan söylememek, dürüst olmak, Yapay birliktelikten kaçınmak, Birbirine dost olmak... 42 İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Bütün mevzuat aynı ama müdürler farklı? İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

Bir işi; Bilen yapar, Az bilen akıl verir, Bilmeyen eleştirir İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir

İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir SON SÖZ BELKİ TEK BİR SÖZ; İNSANI YAŞATKİ DEVLET YAŞASIN İNSAN OLMAZSA DEVLET OLMAZ (Şeyh Edebali) İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir