DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

“SINIF ARKADAŞIM AİLEM”
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
DEĞERLER EĞİTİMİ MART AYI (SEVGİ).
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
REHBERLİK DERS II.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TEKNO-UYUM AİLEMLE MUTLUYUM
DEĞERLER EĞİTİMİ.
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
My Colorful World.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
YILDIZ SINIFI OKULUM VE BEN Tarih/Sayı: Ekim 2017/1
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014

DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş davranış prensipleridir. Bir başka tanım; Bir nesneye, varlığa veya faaliyete, bireysel ve toplumsal açıdan tanınan önem ya da üstünlük demektir.

DEĞER EĞİTİMİ NEDEN GEREKLİ? 1- Yükselen şiddet eğilimleri, 2- Sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, kopya çekme ve hırsızlık), 3- Anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme, 4- İş ahlâkında düşüş, 5- Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma, 6- Kendine zarar verici davranışlarda (madde bağımlılığı) artış,

DEĞERLER EĞİTİMİNİN AMACI Değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onların davranışa dönüştürülmesi Öğrencilere temel insani değer ve erdemlerin kazandırılması Çocuklarda insan, hayvan ve doğa sevgisinin aşılanması Toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi Değerler eğitimi ile ailenin farkındalık düzeyinin arttırılması.

DEĞER EĞİTİMİ NEDİR, NE DEĞİLDİR? Çok yönlü öğrenmedir İnsanlaştırma sanatıdır Kişilik oluşturmaktır O ana ve geleceğe biçim verme gayretidir Süreç gerektirir Sosyo-kültüreldir Mekanik öğrenme değildir Robotlaştırma değildir Bilgi küpü inşa etmek değildir Yalnızca kuralları nakletmek değildir Anlık değildir Kalıtsal değildir

DEĞERLER EĞİTİMİ (Sevgi Değeri) İLKOKUL PİLOT UYGULAMALARI

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Öğretmenimi Seviyorum Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Teneffüs Ortam: Okul Bahçesi Araç-Gereç: Açık renk fon kartonları, boya kalemleri

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi Seviyorum) Hedefi,amacı; Öğretmen ve öğrencilerin sevgilerini ifade etmelerini sağlamak, Sınıfta olumlu bir hava yaratmak ve öğrencilerin ortak çalışma becerilerini arttırmak

1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi Seviyorum) Uygulanışı ÖRNEK CÜMLELER Sizi çok seviyorum. İyi ki bizim öğretmenimizsiniz. Bizimle çok ilgileniyorsunuz. Saçınızın rengi size çok yakışıyor. Bana gülümsemenizi çok seviyorum. Sayenizde her gün yeni bilgiler öğreniyorum.

1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik Adı: Kendimi Görüyorum Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: 1 Ders Saati Ortam: Sınıf veya konferans salonu Araç-Gereç:Fotoğraf, bilgisayar, projeksiyon

1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (ÖRNEK SORULAR) Uygulanışı “Sevgi deyince aklınıza ne geliyor?” “Birinin sizi sevdiğini nasıl anlarsınız?” “Sevginizi nasıl gösterirsiniz?” “Peki neleri sevebiliriz?”

1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı :Sevgi Kumbarası Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 ay Ortam: Sınıf Ortamı Araç-Gereç: Kutu, Boyalar, Kağıtlar

1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Kumbarası) Uygulanışı ÖRNEK CÜMLELER: Babacığım benimle film izlediğin için teşekkür ederim. Anneciğim bana sarılman çok hoşuma gidiyor. Bana aldığın kıyafet tam zevkime göre Aldığım notu takdir etmen beni mutlu etti.

2.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: SEVGİ DUVARI Sınıf:Tüm Sınıflar Süre:1 Hafta Ortam:Okul Ortamı Araç-Gereç:Pano, Kağıtlar ,Boya Kalemleri

2.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Duvarı) Uygulanışı Okul Psikolojik Danışmanı öğrencilere Sevgi Duvarı olarak hazırlanan panoya sevgiyi ifade eden düşüncelerini teneffüslerde yazabileceklerini ya da çeşitli resimler yapabileceklerini söyler. Bu sevgi duvarı bir hafta boyunca kullanılır.

2.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Duvarı) Hedefi/Amacı Değerler Eğitimi Projesi kapsamında okulumuzda ortak bir sevgi duvarı oluşturmak. “Hayata sevgiyle dokun” sloganıyla ellerini farklı renklere boyayarak öğrencilerimiz sevgi dolu yüreklerini el izleriyle sembolize ederken sevgi ile ilgili duygu ve düşüncelerini özgürce ifade etmelerini sağlamak Etkinliğe sınıf, okul ve okul çevresinin katılımını sağlamak

2.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: BİZDEN HABER VAR Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Ders saati Ortam: Sınıf Ortamı Araç-Gereç: Resim kağıdı ya da karton, pastel boya

2.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Bizden Haber Var) Uygulanışı Öğrencilere etkinliğin yapılacağı gün malzemelerini getirmeleri hatırlatılır. Resim kağıdı ya da kartona büyükçe bir çiçek çizmeleri istenir. Bu çiçeğin ortasına bir sevgi mesajı yazıp bunu ailesinden birisine vermesi istenir.

2.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Bizden Haber Var) Hedefi/Amacı Öğrencinin sevgiyi ifade edebilmesi

2.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: EVDE PİŞER OKULA DÜŞER Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Hafta Ortam: Okul Ortamı Araç-Gereç: Kek, börek vs.

2.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Evde Pişer Okula Düşer) Uygulanışı Sınıf öğretmeni öğrencilerle birlikte etkinlik gününü belirler. Aileleriyle birlikte bir yiyeceği hazırlama, pişirme ve servis aşamalarını yapmalarını ister. İsteyen öğrenciler yaptıkları yiyecekleri sınıfa getirip arkadaşlarıyla paylaşabilirler. İsteyen öğrenciler bu paylaşım anlarını fotoğraflayıp sınıfla paylaşabilirler ya da yapılma aşamalarını anlatabilirler. Ailedeki bireylerle birlikte pasta vs yaparken neler hissettiklerini söyleyebilirler

2.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Evde Pişer Okula Düşer) Hedefi/Amacı Ailece birlikte eğlenceli vakit geçirmek Arkadaşları ile paylaşımda bulunmayı sağlamak

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Sevgi Treni Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Teneffüs Ortam: Okul Bahçesi

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Treni) Etkinliğin Amacı Öğrencilerin okul ortamında birlikte

3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Treni) Etkinliğin Uygulanışı Psikolojik Danışman tarafından belirlenen öğrencilerle, planlanan teneffüs saatinde tren şeklinde dolaşmak. Tren şeklinde dolaşırken diğer çocuklara isterlerse trene katılabilecekleri söylenir ancak katılmak için bir sevgi ifadesi kullanması istenir. Trenin hareketli bir müzik eşliğinde yapılması planlanmıştır. Aynı ritimle hep birlikte hareket edilmiştir.

Etkinlik adı: Kendimi Seviyorum Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Ders Saati 3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Kendimi Seviyorum Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Ders Saati Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Kağıt, kalem, fındık-şeker boncuk(herhangi birisi)

3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (KENDİMİ SEVİYORUM) Uygulanışı Şeker dolu bir kutu sınıfta öğrencilere dolaştırıldı ve istedikleri sayıda alabilecekleri söylendi. Aldıkları şeker sayısı kadar, kendileri ile ilgili beğendikleri özelliklerini söylemeleri istendi. Düşünmek için bir kaç dakika süre verildikten sonra, istek sırasına göre tek tek kalkıp arkadaşlarına bu özelliklerini ifade ettiler. Bazı sınıflarda da buldukları özelliklerini yanlarındaki arkadaşları ile paylaşmaları istendi.

3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Sevgi günü Sınıf: Tüm Sınıflar Süre:1 Gün Ortam: Ev Ortamı

3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Günü) Uygulanışı Aile ile birlikte haftanın bir gününün Sevgi Günü olarak belirlenmesi istenir. Sınıf Öğretmeni, etkinliği öğrencilere anlatır. Gerekirse ödev defterlerine not yazdırarak ailelere bilgi verir. Belirledikleri günde ister evde ister dışarıda birlikte eğlenceli bir etkinlik yapmaları istenir. Gönüllü öğrencilerin bu etkinliğin fotografını çekip sınıflarında paylaşabilecekleri söylenir.

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Kırmızı Kurdele Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: Gün boyunca Ortam: Okul Bahçesi, sınıf Araç-Gereç: Tüm sınıflara yetecek kadar kurdele

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdele Etkinliği) Uygulanışı Tüm sınıflara uyguladık Bir gün boyunca kollarında,bileklerinde kurdele ile gezdiler. Öğretmenler de kırmızı kıyafet ,kravat taktılar.

4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdele Etkinliği) Etkinliğin Hedefi/Amacı Kırmızı rengin sevgi rengi olduğu anlatılarak, gün boyunca birbirimize sevgi sözcükleri kullanmak Sevgiyi göstermenin çok çeşitli şekilleri olduğunun farkına vardırmak

4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: SEVGİ ZİNCİRİ Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: 1 ders saati Ortam: Sınıf ortamı Araç-Gereç: Kağıt-kalem-makas-yapıştırıcı

4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Sevgi Zinciri) Uygulanışı Tüm sınıflara uyguladık 1 ders saati içerisinde yapıldı. Renkli,beyaz şeritler kesilerek, üzerine sevgi ile ilgili en çok hoşlarına giden sözcükler veya cümleler yazmaları istendi. Şeritler uçlarında yapıştırılarak, zincir haline getirildi ve sınıfın uygun yerine asıldı.

4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Sevgi Zinciri) Hedefi/Amacı Sevgi değeri ayı boyunca öğrendikleri sevgi sözcüklerini somut olarak göstermek. Sevgiyi göstermenin çok çeşitli şekilleri olduğunun farkına vardırmak. Sınıf içinde hep birlikte sevgi içerikli uygulama yapmak.

SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM Yapılan çalışma sonucunda öğretmenlerin motivasyonu, ailelerin okula olan ilgisi arttı. Öğrenciler ders dışında bir etkinlikte yer almanın verdiği heyecan ve merakla okula daha istekli devam etmiş ve tüm çalışmalara büyük bir hevesle katıldılar. Öğrenciler etkinliklerde hem öğrendi hem de eğlendi. Onlar eğlenirken ortaya renkli görüntüler çıktı. Çalışmalar tüm öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve zaman zaman çevrenin katılımıyla geniş bir çevreye yayıldı.

SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM Öğrenciler, veliler ve çevre sakinlerinden olumlu geri bildirimler alındı. Öğrenciler etkinlikler sırasında sınıf içinde aktif olarak çalıştıkları için çok keyif aldı. Öğrencilerin kendilerine yönelik olumlu duygu ve düşüncelerini fark etmelerini sağlandı. Etkinliklerin çoğunun grup çalışması ile yapılması, öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarını sağladı ve grup çalışmalarına uyumlarını arttırdı.