Bir Liderlik Perspektifi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SUNUM.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
DEĞERİN PSİKOLOJİK TEMELİ BÜLENT DİLMAÇ
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
KRONİK HASTALIK TANISINA İLK TEPKİLER Fadime Şahin
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
REHBERLİK.
Öğrenen Örgütler.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Stratejik Yönetim.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Problem Çözme Stratejileri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
VİZYONER LİDERLİK.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Toplam Kalite Yönetimi
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Davranış Bilimlerine Giriş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Bir Liderlik Perspektifi -Kişisel Ustalık- Bir Liderlik Perspektifi

Kişisel Ustalık (Üstünlük) kavramı: Sürekli öğrenme durumunun yaşandığı,bilinçaltımızın eğitilerek,ilgililik ve etkenlik bağlamında içimizdeki yapısal çatışmalarımızı yaşayarak ve başarmaya odaklanarak üstün bir gelişim düzeyine ulaşmaktır.

KİŞİSEL USTALIK NASIL BİR ŞEY? Kişisel ustalık zor süreçleri rahatlıkla gerçekleştirebilme yeteneğidir. Bilinçaltımızın kontrol edilmesidir. Kişisel ustalık Ü (Üretim) / ÜY (Üretim Yeteneği) dengesinin kurulmasıdır. Kişisel ustalık bazı şeyleri kendimize özgü yöntemler ve yaklaşımla yapabilmektir.

KİŞİSEL USTALIK VE Ü/ÜY DENGESİ Ü (Üretim) : İstenilen sonucun ortaya çıkarılması ÜY(Üretim yeteneği): Bu sonucun ortaya çıkmasında gerekli olan yeteneği temsil eder. Ü: Kişisel ustalık ÜY: Kişisel ustalığın oluşumu için özverili gayret. (Kaynak : Stephen R. Covey “Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı”)

KİŞİSEL USTALIĞIN YAPI TAŞLARI VİZYON YAPISAL ÇATIŞMA ODAKLANMA GERÇEĞE BAĞLILIK

VİZYON: “Etkililik” ve “İlgililik” bağlamında bir yön tayi n eden amaç ve hedeflerden farklı olarak,arzu edilen bir geleceğin resmini ortaya çıkarmaktır. Vizyon bir gerçekliktir. Vizyon olmadan bir şeylere ulaşmak olası değildir. Vizyon “etkililik” ve “ilgililik” kavramları üzerinden oluşur. İlgi alanı yetenek ve becerilerimizi içine alır. Etki alanı bizim denetimimiz içinde olan ve yapabildiğimiz şeyleri kapsar.

YAPISAL ÇATIŞMA: Kendimizle ilgili olarak inandığımız “güçsüzlüklerimizle” bir şeyleri yapma yönündeki “arzularımızın” karşı karşıya gelmesinin yarattığı dinamizm dir. Yapısal çatışmalar olumsuz inançlarımızdan kaynaklanır, Bu inançlarımız ancak yeni deneyimler edindikçe değişir, Yapısal çatışmalar tamamen ortadan kaldırılamaz,

GERÇEĞE BAĞLILIK: Kendimizi nasıl sınırlandırdığımızı ortaya koymaya ve olayların neden böyle geliştiği yönündeki düşüncelerimizi yeniden ele almaya isteklilik göstermek demektir. Gerçeğe bağlılığımız ne kadar yüksekse yaratıcılığımız da o denli artar. Gerçeğe bağlılık etki ve hareket alanımızı belirlemek açısından önemlidir. Usta olmanın sırrı gerçeğe bağlılık sınırları içinde farklı şeyleri denemekte yatar. Biz gerçekliğin sınırları içinde hareket ederiz.

ODAKLANMA : Belirli ve önemli bir amacımız olduğunda, bu amaca ulaşmak için yapmamız gerekenleri ve tercihlerimizi ön plana çıkararak üzerinde çok boyutlu düşünmektir. Odaklanmak bir beceridir. Odaklanmak bilinçaltımızın harekete geçmesidir. Odaklanma açık tercihler yapmamızı sağlar. Odaklanma kararsızlık durumlarını ortadan kaldırır.

KİŞİSEL USTALIĞIN İTİCİ GÜCÜ; YARATICILIK TIR. Yaratıcılık kişisel ustalığın merkez ilkesidir ve ustalık disiplininin tüm unsurlarını bütünleştirici bir özellik taşır. Yaratıcı düşünme sürecimiz beynimizin sonsuz sayıda düşünce,kombinasyon ve bağlantı yaratmasıyla oluşur. Bütün bu kombinasyonlar birbirleriyle ilişkilenerek “düşünce” adını verdiğimiz yeni bağlantılar oluştururlar. Yaratıcılığımızı harekete geçirebilmede kullanılabilecek çok sayıda yaklaşım olmasına karşın ,şu şekilde kategorize edilebilir:   -İdeale yönelme (Vizyon) -Araştırma -İlişkilendirme -Değiştirme

Kişisel ustalık yönünden yaratıcılık,beraberinde bir gerilimi de getirir. Ancak burada “gerilim” sözcüğünden, duygusal gerilim değil,yaratıcı gerilim anlaşılmalıdır. YARATICI GERİLİM “Yaratıcı Gerilim” vizyonumuzun mevcut gerçeklik ile uyuşmadığı zamanlarda harekete geçen güçtür. Yaratıcı gerilime hakim olmak ve yaratıcılığımızı kullanmak bizim mevcut gerçekliğe ve engellere karşı tavırlarımızda da önemli bir değişime yol açar.Mevcut gerçeklik düşman olmaktan çıkar müttefikimiz olur.

KİŞİSEL USTALIĞIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER Kişisel ustalığın önündeki en önemli engel, kendimiz tarafından Koyulan engeldir. Kişisel ustalık bir ilerlemedir.Kişisel ustalık anlayışına göre ilerleme; birbirini takip eden plato durumları şeklinde gerçekleşmektedir. İlerlemenin göreceli desteği takip eden her bir plato durumuna önemsiz ve küçük bir düşüşten sonra ulaşmamızı sağlamaktadır.

USTALIK ENGELİ : VAZ GEÇEN OLMAK Eğer siz “vazgeçen” biriyseniz kişisel ustalık yoluna çok büyük bir şevkle başlamanıza karşın bu şevkiniz daha ilk plato durumu ile birlikte “vazgeçme” özelliğinizden dolayı azalarak yok olur.

USTALIK ENGELİ : TAKINTILILIK Bir başka önemli engel “takıntılı” olmaktır. Takıntılı olma özelliği gösteren insanlar,başta iyi bir ilerleme sağlar ama plato durumu öncesindeki küçük düşüşü kabul edemezler ve kendilerini acımasızca kesin bir başarısızlığa doğru iterler.

USTALIK ENGELİ : UZMAN SENDROMU Bu durumdaki kişiler kendilerine göre göreceli bir yeterliliğe ulaştıktan sonra o plato durumunda sürekli olarak kalmaya istekli olurlar. Ancak bu durum kişisel ustalığın gelişmenin adım adım daha iyiye doğru gitmesi ilkesine aykırı olduğu için bir engel oluşturmaktadır.

DİĞER ENGELLER kendimi başkalarıyla karşılaştırmak, mükemmel olmaya çalışmak, başkalarını memnun etmeye çalışmak, birisinin yardım etmesini beklemek, zaman sınırları koymak, tek bir yaklaşıma ya da stratejiye odaklanmak, diğer insanlara bağlı olmak, kaybetmeyi kabul edememek, kazanmaya istekli olmamak, kendi sınırlarını aşmaya çalışmak.

USTA İNSAN: Usta insan neşeli kendinden olan ve kontrolü elinde tutmanın gizli hislerini duyan birisidir. Rahatsızlık duyguları belirsizlik ve güvensizlik onun öğrenen bir yönetici olmasını sağlar. Usta insan en düşük strese maruzdur. Yönetim ve liderlik kalitesinin ortaya konmasının yöneticinin,liderin yaşam kalitesinden ayrı düşünülmemesi önemlidir. Çevredeki değişen istek ve beklentilerle başa çıkmak geleneksel eğitim metodlarından çok farklı şeylerin bilincinde olmakla,yaşamın gerçek vizyonuyla ve kişinin kendine ait olmasıyla, usta olmasıyla gerçekleştirilebilir.

USTALIK OLUŞTURMA ŞARTLARI: Yapmak istediklerimizi yapmak, Neler olabileceğini görmek, Hala uzak bir yolumuzun olduğunu bilmek, Pratik yapmak, Meraklı ve araştırıcı olmak, Bizim için nelerin daha önemli olduğunu bilmek,