DEĞİŞME VE EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
eğitimde yeni yaklaşımlar
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
PROGRAMI E Y L E M 1. 1 G e n ç l i k D e ğ i ş i m l e r i.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
SWOT ANALİZİ.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Gıda Tarım ve Hayvancılık Rekabet Gücü Temel Bulgular Mevzuat, Arge ve Inovasyon.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
TÜRKİYE YATIRIM DESTEK VE TANITIM AJANSI
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Dr.Vahap ÖZPOLAT, Mersin-2006
Bilgi ve Yenilik İktisadı
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Dr.Vahap ÖZPOLAT1 EĞİTİMDE YENİLEŞME ve DENETİM Dr.Vahap ÖZPOLAT2 Değişim dinamiklerinin etkisi (1) ► Toplumsal paradigma değişmeleri ► Tarım toplumu-sanayi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA). AB ve Türkiye Sivil Toplum Diyaloğu IV.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
eğitimde yeni yaklaşımlar
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Levent ŞAHİN, Doç. Dr. İstanbul Üniversitesi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

DEĞİŞME VE EĞİTİM

Neden eğitimde eni yaklaşımlar? Demokrasi ve ekonomideki gelişmeyi sürekli kılma, Bireysel ve ulusal değerlerin küresel değerler içinde geliştirilmesi, Bilgi toplumunun standardını yakalama Küresel dinamiklerin fırsata dönüştürülmesi, Öğretim programlarının AB normları ile uyumlu hale getirilmesi, Kalıcı ve katılımcı öğrenme arayışı, Stressiz, gerilimsiz, bir öğretim kültürü

FOTOĞRAFIMIZ Kim ne kadar memnun? Kime göre sorun nerede? Dünyadaki yerimiz. Çözüm nerede? (Y-G-İ-M) Dünyada ve ülkemizde neler oluyor? Değişme. Yenileşme. Gelişme

DEĞİŞMEYİ ETKİLEYEN İTİCİ VE/VEYA ENGELLEYİCİ DİNAMİKLER Dış dinamikler Küreselleşme Modernleşme AB adaylığı Demokrasi İç dinamikler Ulusallaşma olgusu Kültür-Jeopolitik Eğitim Ekonomi

Değişim dinamiklerinin etkisi (1) Toplumsal paradigma değişmeleri Tarım toplumu-sanayi toplumu-bilgi toplumuna geçiş süreçleri Teknik-mekanik değişmenin hızlı oluşu, Sosyo-kültürel değişmenin yavaşlığı, Değişme dinamikleri arasında denge arayışı (Eğitimin rolü)

ÜLKEMİZ İÇİN FIRSATLAR VE TEHDİTLER Fırsatlar Bilişim alanındaki gelişmeler Küresel dinamizm Artan eğitim talebi Eğitilmiş genç nüfus Hayır yapma kültürü Sivil inisiyatifin güçlenmesi Tehditler Finansman İnsan kaynakları Nüfus artış hızı Eğitim-istihdam ilişkisizliği Kontrolsüz sosyal mobilite-göç Tutarsız eğitim politikası

Eğitimde Neler Değişti?

1-Bilgi anlayışındaki değişmeler Bilgi geçicidir, Bilgi depolamak için değil, yeni bilgi üretmek için edinilir, Bilginin bir kullanım değeri ve özelliği vardır, Bilgi salt dışarıdan verili değildir. Öznel özellikler gösterebilir,

2-Okulun rolündeki değişmeler Minimum hiyerarşi, maksimum paydaşlık, Sosyalleştirme, kültürlendirme merkezi, Çoğulcu ve katılımcı karar süreci (Veli, öğretmen, öğrenci, STK katılımı vb.) Birlikteliğe dayalı öğrenme Velilerle işbirliği (Velilerin okulu), Özne ve paydaş öğrenci, Liderlik anlayışına dayalı yönetim.

3-Öğretmenin rolündeki değişme Öğretimin düzenleyicisi ve kolaylaştırıcısı, Takımın sadece lideri değil aynı zamanda bir üyesi, Çözümün sahibi değil, çözümün ortağı, Öğrencinin ihtiyaçlarına ve durumsallığa bağlı konum alıcı, Bilgiyi veren değil, bilgiye ulaştıran,

4-Öğrenci profilindeki değişmeler Kuşaklar arası farklılaşma Kentlilik kültürü Popüler kültürden etkilenmişlik Bilgi yönünden donanımlı Özenilme beklentisi Haklarının farkında oluş Özgürlüğüne düşkünlük Sosyal kontrole karşı direnç Yönetici-öğretmen otoritesine karşı direnç Pragmatist

5-Velinin önceliklerindeki değişmeler Sosyalleşme Yaşam becerileri Zihinsel beceriler Kişilik eğitimi Değer eğitimi Vatandaşlık Mesleğe hazırlık Bilgi Etkili paydaş olma talebi “Eti de benim, kemiğim de benim”

4-Öğretim stratejilerindeki değişmeler Ansiklopedik bilgi verme yerine uzmanlığa dönük öğretim, Sonuç odaklılık yerine süreç temelli öğretim, Tekil öğrenme çabası yerine birlikteliğe dayalı öğretim, (Öğrenciler, öğretmenlerle, akranlarıyla ve gönüllü üyelerle çalışırlar, aktiviteleri birlikte planlar ve uygularlar) Didaktik yöntemler yerine, etkinlik tabanlı uygulamalar,

HANGİ ÇÖZÜM?

TALİM VE TERBİYE KURULU ÜYESİ, BAŞKAN YARDIMCISI DR. VAHAP ÖZPOLAT TALİM VE TERBİYE KURULU ÜYESİ, BAŞKAN YARDIMCISI TEŞEKKÜRLER

DÜNYADAKİ YERİMİZ

İnsani Gelişme Sırası (175 Ülke arasında) Ülkeler 1991 2003 Finlandiya 13. 14. İrlanda 23. 12. İspanya 20. 19. Yunanistan 24. 24. Singapur 37. 28. G. Kore 35. 30. Türkiye 70. 96.

Teknolojide Başarı Endeksi Ülkeler 2001 Finlandiya 1. İrlanda 13. İspanya 19. Yunanistan 26. Singapur 10. G. Kore 5. Türkiye 120.

Eğitim Harcamaları (GSMH içindeki %) Ülkeler 1988 2000 Finlandiya 5,5 7,5 İrlanda 6,7 7,5 İspanya 3,7 5,0 Yunanistan 2,2 3,1 Singapur 3,9 5,0 G. Kore 3,5 4,0 Türkiye 2,6 2,1

AR-GE Harcamaları (GSMH içindeki %) Ülkeler 1996-2000 Finlandiya 3,4 İrlanda 1,2 İspanya 0,9 Yunanistan 0,7 Singapur 1,9 G. Kore 2,7 Türkiye 0,6

AR-GE ile ilgili Bilim adamı (Bir milyon kişide) Ülkeler 1996-2000 Finlandiya 5.059 İrlanda 2.184 İspanya 1.921 Yunanistan 1.400 Singapur 4.140 G. Kore 2.319 Türkiye 306

Patent Sahibi Kişi (Her 1 milyonda) Ülkeler 1998 Finlandiya 187 İrlanda 106 İspanya 42 Yunanistan 1 Singapur 12 G. Kore 779 Türkiye 0

NÜFUS TEHDİT Mİ YOKSA.... Türkiye 2025 yılına kadar sürecek bir nüfus evresinde. Nüfus artış hızı beklenenin çok üzerinde yavaşlıyor. Doğum hızı 1970’de 3.5, 2003’de 2.1 Ölüm oranı 2.7’den 0.7’ye geriledi Çocukların oranı azalıyor, yetişkin sayısı artıyor. 2000 yılında 25 yaş üstü nüfusun %17.2’si okuma-yazma bilmiyor 2025 yılında nüfus artış hızı 0.81, nüfus 90.2 milyon. 3-22 yaş grubunun toplam nüfus içindeki payı 2000 yılında 40.8, 205 yılında 27.7 ye düşüyor. 25 AB üyesinin nüfusu 456 milyon, 2050 yılında 399 milyon. Türkiye 50 yıl boyunca AB’nin işgücü ihtiyacını karşılayabilir. 2050 yılında AB nüfusu 400 milyon, Türkiye nüfusu 98 milyon olacak.