Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Duran Uygur
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Eğitim Öğretimde Planlama
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER (n=15) n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER n= 15 Cinsiyet: 9 Kadın 6 Erkek Aldığı Eğitimler: Yaş Ortalaması: 29 İletişim.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.

Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri] Prof.Dr. Mustafa ERGÜN

Öğretim stratejisi, bir öğretmenin, dersin veya bir konunun öğretilmesinde hedefe ulaşmak için seçeceği öğretim metodu, çeşitli teknikler ve hattâ değerlendirme biçimidir. Öğretmen merkezli strateji, öğrenci merkezli öğretim stratejileri...

Öğretim stratejisi nedir Öğretim stratejisi nedir? Strateji öğretiminde yöntemsel etkinlik, öğretmen eğitimi ve okul organizasyonunun bir doğrultuda geliştirilmesidir. Öğrenmeyi gerçekleştirmek için gerekli olan taktik ve araçlar öğrenme stratejileri olarak tanımlanır. Bir başka tanıma göre ise, öğretim stratejileri genel yollar olup, önerilen etkinlik türlerinden seçilen bir çizgi izlenerek öğretme yöntemlerini belirler.

Bir dersin öğretim stratejisi, yöntem ve işlemlerden oluşur Bir dersin öğretim stratejisi, yöntem ve işlemlerden oluşur. Strateji dersin kalbi olup çok dikkatli seçilmelidir. Bir ders, öğretilecek içerik ve kullanılacak öğretim stratejisinden oluşur. Öğretim stratejisi iki unsurdan oluşur: yöntem ve işlemler.

Öğretim stratejisi seçimini etkileyen dört değişken vardır Öğretim stratejisi seçimini etkileyen dört değişken vardır. Bunlar; dersin (konunun) içeriği ve hedefleri, öğretmenin özellikleri, öğrenci özellikleri, öğrenme çevresi.

Belli başlı öğretim stratejileri; • sunuş yoluyla öğretim, • buluş yoluyla öğretim, • araştırma yoluyla öğretim olmak üzere üç grupta toplanabilir.

Öğretim stratejileri

  ÖĞRETİM STRATEJİLERİ 1) TAM ÖĞRENME MODELİ 2) BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME 3) SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRENME 4) KUBAŞIK ÖĞRENME 5) ARAŞTIRMA - İNCELEME YOLUYLA ÖĞRENME

Öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim stratejilerinin yapı taşlarıdır Öğretim yöntem ve teknikleri, öğretim stratejilerinin yapı taşlarıdır. Bazı eğitimciler, öğretim yönteminin bir "öğretim tekniği" olduğunu savunurlarken, bazıları da tekniği, daha geniş olan yöntemin içindeki bazı küçük işleri yapma yolu olarak anlarlar. Yani, bir yöntemin içinde çeşitli teknikler kullanılabilir.

Her öğretim yöntemi her derse, her konuya, her öğrenci grubuna, her öğretim düzeyine uygun olmayabilir. Değişik durumlarda değişik yöntemlerin kullanılması gerekir.

Bir öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler: 1) Dersin muhtevası: Dersin içindeki konuların tabiatı, çoğu kez öğretim metodunun en kuvvetli belirleyicisidir. Fizik-Kimya derslerindeki bazı konular doğrudan laboratuvar çalışması gerektirebilir. Edebiyat dersinde bazı edebi eserlerin okunup ev ödevi şeklinde hazırlanması, veya bazen eski metinlerin okunup açıklanması (hermeneutik) gereklidir. Konu, hangi metodla en iyi şekilde öğretilebilecekse, o metod kullanılmalıdır. 2) Öğrencilerin özellikleri: Öğrencilerin yaş, cinsiyet, yetenek ve ilgileri, motivasyonları, ailelerin sosyo-ekonomik ve kültürel özellikleri, öğrencilerin içinde yetiştikleri çevre v.s. metod seçiminde etkili olabilir. İyi yetişmiş bir öğretmen, sınıftaki öğrencilerin özelliklerine göre, gerektiğinde değişik metodları uygulayabilmelidir. Değişik yaşlarda değişik metodlar kullanılabilir.

3) Öğretmenin özellikleri: Ders metodunu öğretmen seçtiği için, bu seçimde onun özelliklerinin de etkili olacağı son derece açıktır. Değişik öğretmen tipleri vardır: teorik tip, dindar tip, ekonomik tip, politik tip, estetik tip v.s. Ayrıca öğretmenin yaşı, cinsiyeti, mezun olduğu okul, kıdemi, o günkü motivasyonu ve psikolojik durumu da öğretim metodu seçimini etkilemektedir. 4) Öğretim araç-gereçlerinin durumu: Okulda ders araçlarının olup olmaması da öğretim metodu seçimini etkiler. Bilgisayar, tepegöz, slayt projeksiyon, epidiaskop, laboratuvar, TV-video, iyi bir kütüphane gibi -bir öğretim için çok gerekli olan- dersin esas araç-gereçlerinin veya yardımcı aletlerin olup olmaması dersteki metod seçimini etkiler.

Kaynaklar: MustafaErgün, Ali Özdaş Kaynaklar: MustafaErgün, Ali Özdaş. Öğretim İlke ve Metodları (http://www.egitim.aku.edu.tr/metod02.htm) Dr. Çavuş ŞAHİN. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM STRATEJİLERİ (http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/CavusSahin.htm)  Mehmet TAŞPINAR, Bünyamin ATICI. Öğretim Model, Strateji, Yöntem ve Becerileri/ Teknikleri: Kavramsal Boyut (http://www.firat.edu.tr/perweb/personel/yayinlar/fua_81/81_18333.doc)